LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 35 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 689
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    50PG6000 lå jo på 16-18000 kr når den kom ut hvis jeg ikke husker feil. Men dette er jo veiledende da, og de blir nok senket betraktelig. Er jo nettbutikker som selger denne for 16000 nå.

Og Hvorfor skulle ingen ville ha denne? Jeg vil ha den. I tillegg er den rå pen og så er det billig inngang til bra Full HD plasma.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    50PG6000 lå jo på 16-18000 kr når den kom ut hvis jeg ikke husker feil. Men dette er jo veiledende da, og de blir nok senket betraktelig. Er jo nettbutikker som selger denne for 16000 nå.

Og Hvorfor skulle ingen ville ha denne? Jeg vil ha den. I tillegg er den rå pen og så er det billig inngang til bra Full HD plasma.
    les hva jeg skriver... Hvis den skal koste... Klart et alternativ som jeg også vurdere men ikke til 18-20'. Da blir skrittet opp til noe bedre for kort og du vil trolig få 50PG6000 til 10' når PG7000 kommer.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo forståelig, men den vil jo koste litt i starten. Og det er vel en av de rimeligste plasma skjermene på 50" med Full HD, så jeg synes det er et godt kjøp uansett. Men skjønner hva du mener...

Newcomer Frameless sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde virkelig håpet PG7000 skulle prestere bedre, men den ser jo ikke ut til å være mye bedre enn PG6000 på svartnivå. Denne testen måler svartnivå på 0.11 cd/m2. Samme siden måler også Panasonic PZ85 til 0.5 cd/m2...

Og når PG6000 har svartnivå som dette, er det ikke noen TV jeg kommer til å kjøpe (LG PG6000 til høyre, Panasonic PX80 i midten og Pioneer 4280XA til venstre): http://media.aftenposten.no/archive/...rt_759247a.jpg

Må nesten få meg en tv snart og Panasonic PZ85 ser ut til å være det beste valget. Spørsmålet er om det kommer noen andre lovende plasmaer i nærmeste framtid? LCD med sin gamma/farge skifting i ulike innsynsvinkler blir det ihvertfall ikke.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frameless
    Hadde virkelig håpet PG7000 skulle prestere bedre, men den ser jo ikke ut til å være mye bedre enn PG6000 på svartnivå. Denne testen måler svartnivå på 0.11 cd/m2. Samme siden måler også Panasonic PZ85 til 0.5 cd/m2...

Og når PG6000 har svartnivå som dette, er det ikke noen TV jeg kommer til å kjøpe (LG PG6000 til høyre, Panasonic PX80 i midten og Pioneer 4280XA til venstre): http://media.aftenposten.no/archive/...rt_759247a.jpg

Må nesten få meg en tv snart og Panasonic PZ85 ser ut til å være det beste valget. Spørsmålet er om det kommer noen andre lovende plasmaer i nærmeste framtid? LCD med sin gamma/farge skifting i ulike innsynsvinkler blir det ihvertfall ikke.
    Hvis sortnivå er alt da. Det er jo også viktig at den ikke flimrer (som jeg har sett mer av på pioneer faktisk), hvordan den viser SD materialer, etc. etc. Tre karer testet Pioneer 5090 og PG7000 i parallell i et relativt mørkt lokal i en svensk butikk og de klarte ikke å se forskjell.... De skulle ha PG7000 - så ikke hensikten med å spandere dobbel pris for litt bedre sortnivå.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste igjenom bruks anvisningen til pg6000, og der står det at den støtter:
    1080p compnent: (50/60Hz only) hdmi: 24,30, 50, 60Hz

men denne bruksanvinsingen er jo for flere tv fra lg, hvilke formater støtter egenlig pg6000? kan man se 1080P?

på LG sine sider står det: Just Scan (0% overscan): Yes( HDMI/Component :1080i / 1080p / 720p)

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Russisk test av LG 60PG7000

Translated version of http://www.digital-review.ru/reviews/LG_60PG7000/

Edit: Ikke den mest omfattende testen så jeg etter hvert....

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 50pg6000.. Er det noen som har problemer med å få bilde fra ps3 over hdmi? Får bare en sort skjerm uansett hva jeg gjør. Koblet til en annen kilde med samme kabel og hdmi kontakt.. Det funker helt fint! Har også prøvd ps3'en på en annen tv med den samme kabelen, og der fikk jeg bilde med en gang.

Kompositt funker fint, men dette er jo helt latterlig kvalitet i forhold. Kunne like gjerne kjøpt en ps2. Har også forsøkt å resette den ved å holde inne power knappen. Hjelper ikke.

Noen som har noen tips? Kan det være at lg'en er sær på hdmi kabler? Jeg har prøvd to forskjellige, men begge disse er sånne billige ebay greier.

Mvh Lasse

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frameless
    Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de har fått til så jævli dårlig sortnivå! Den har ikke Kuro sort, men så dårlig som vist på bildet har den IKKE. Da må de ha satt "black level" til High isåfall...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de har fått til så jævli dårlig sortnivå! Den har ikke Kuro sort, men så dårlig som vist på bildet har den IKKE. Da må de ha satt "black level" til High isåfall...
    Jo det har den!

Til den som spurte lengre opp om PG6000 klarer å vise 1080p, så må jeg svare nei, det går ikke ann å vise 1080p på en 720p skjerm, men den tar i mot 1080p signaler for å så skalere ned dette til 720p.

Så nei, den viser ikke 1080p, men ja, den takler 1080p signaler!

EDIT: Jeg tror også PG7000 kommer til å bli en skuffelse, virker som LG er flinke til å skryte på seg en del i forkant for å hype opp litt, men så holder det desverre ikke mål når de endelig kommer.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel uansett og heldigvis er vi ikke alle like. Her på et tysk Hifi forum er det veldig mange som faktisk skryter av denne LG skjermen

LG 50PG7000 / 60PG7000, LG - HIFI-FORUM (Seite 1)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jo det har den!
    OK! Men ikke i mine øyne...mulig jeg har litt ekstra sort der.

Men herminator, åssen veit du at denne ikke holder mål? Den er jo ikke utstillt i butikk enda, og ingen norske blader har testet den enda.

Jeg forsvarer ikke PG7000, men virker som du har brukt tvn i alle år og har fryktelig dårlig erfaring med LG generelt, spesielt når du har PG6000 selv.

Viser det seg at den har SÅ dårlig sortnivå, (noe jeg synes 6000 ikke har), så stryker jeg den fra min liste...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet enda ikke om PG7000 holder mål eller ikke, men LGh ar jo hypet opp denne litt. Først skulle den ha uendelig sort, så sier de at den er på samme nivå som panasonic, men så kommer det frem at den ikke er det allikevel.

Dessuten så går ANSI kontrasten fra 400:1 til 500:1, ikke akkurat det store hoppet når feks pioneer modeller fra i fjor ligger langt over dette...

Jeg håper selvsagt på at Pg7000 blir en god tv, men tviler sterkt på at den stiller i kuro klasse...

Hva folk sier i forum skal man også ta litt med en klype salt, det er jo tross alt mange som syns PG6000 har godt sortnivå, noe jeg er uenig i!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Hei. Jeg var litt for ivrig da jeg var inne i service menyen på min 50PG6000, og klarte å resette verdiene for fargetemperaturene, kald/middels/varm. (White Balance i service menyen)

Kan en eller annen være så snill å poste verdiene :-D
    Er det ingen som har mulighet for å hjelpe meg? Trenger bare tallene som er listet der...

Prøvde å søke på nettet, uten hell.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg enig. Men de droppet jo absolutt sort på denne, men er enig i at de hypet den opp veldig. Tror LG la seg ganske flate etter det jeg har lest.

Jeg tror heller ikke PG7000 blir i Kuro klasse, men hva kan man forvente av en Full HD plasma til 16000-17000 kr? Skal man ha det "perfekte" sortnivå så kjøp en Panasonic til 23k eller Pioneer 5090 til 30k. akkurat nå har jeg ikke råd til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle tv'er jeg har hatt tidligere skifter automatisk inngang når en kilde blir aktiv sånn at hvis man f.eks starter dvd-spillern så bytter den over til den inngangen, men sånn er det ikke med mitt 50PG6000. Finner heller ingen innstilling for dette noen sted.

Skal det være sånn? Det er jo i tilfelle helt idiotisk. Og når man da i tillegg har en fjernkontroll uten egne knapper noen av inngangene, så blir det tungvindt.

Newcomer Frameless sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvis sortnivå er alt da. Det er jo også viktig at den ikke flimrer (som jeg har sett mer av på pioneer faktisk), hvordan den viser SD materialer, etc. etc. Tre karer testet Pioneer 5090 og PG7000 i parallell i et relativt mørkt lokal i en svensk butikk og de klarte ikke å se forskjell.... De skulle ha PG7000 - så ikke hensikten med å spandere dobbel pris for litt bedre sortnivå.
    Sortnivå betyr veldig mye for stemning og bildekvalitet, det er det som i stor grad får bilde/fargene til å "poppe". Men det er langt ifra bare sortnivå som gjør at Pioneer 5090 er referanse skjerm. Så og si perfekte farger, gamma, temperatur, gråskala, sømløse graderinger i nyanser osv, gjør at Pioneer 5090 er i særklasse. Flimmring på Pioneer 5090 har jeg aldri lagt merke til på det testmaterialet jeg har sett, du tenker kanskje på 8G?

For meg er det viktigste med en TV-skjerm, at den har et svartnivå helst under 0.1 cd/m2 og relativt rette farger, gamma og gråskala. En annen ting jeg ser er ofte ignorert i tester og av folk generelt, er skjermens evne til å vise graderinger i nyanser. Dette er ufattelig viktig, siden det kan gi utslag i mer synlig støy og skape såkalt "banding", dvs man ser de ulike nivåene i nyanser. Jeg har en Panasonic PZ70 og på denne er banding helt forferdelig (særlig på SD-materiale), noe av grunnen til at jeg skal ha ny tv. Vurderer PZ85, men når jeg så denne sammenligningen mellom Pioneer 5090 og Panasonic PZ800 på graderinger, ble jeg veldig skuffet:

Helledussan, vet at pixelpitchen blir stor på slike skjermer og graderinger i nyanser blir derfor lettere å se, men dette ser jo ut til å være verre enn en LCD-monitor med ett billig TN-panel. Har Panasonic skjermene forbedret seg i det hele tatt på graderinger i nyanser, fra PZ70? Hvordan er gode LCD-TVer på dette?

Hvis PG7000 viser seg å ha sømløse graderinger som Pioneer, skal jeg absolutt ta en nærmere titt på den og se om svartnivået er til å leve med.

Her er enda en sammenligning mellom Panasonic PX80 og LG PG6000:
    http://media.aftenposten.no/archive/...t1_758133a.jpg

Om forskjellen er større eller mindre i virkeligheten, er vanskelig å si. Det kommer an på kameraets evne til å vise svart selv og hvor mye lys det tar inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant bilde på aftenpostlinken, Frameless.

Her var jo Pana'en rimelig overlegen. Store forskjeller på svartnivået, nyanser i mørke partier, bildedynamikk, og skarphet. Dog lider nok Panaen av litt fargestikk. En tur i servicemenyen hadde nok vært å fåretrekke
    Mest sansynlig at det er det mye dusere bildet til LG, som gjør at den fungerer litt bedre på dårligere SD sendinger. Ikke at den har bedre bildebehandlingskretser enn Pana's modeller.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Er det ingen som har mulighet for å hjelpe meg? Trenger bare tallene som er listet der...

Prøvde å søke på nettet, uten hell.
    Klart vi kan hjelpe det tar bare litt tid 8) ....

42PG6000 White Balance:

Cool Medium Warm
    R-Gain 192 192 192
    G-Gain 186 182 166
    B-Gain 191 172 111
    R-Cut 65 65 62
    G-Cut 56 56 53
    B-Cut 71 70 76
    Test P ON ON ON

Det ble altå ingen sukse med å juster i Service Menyen ?

For de som ikke vet det så kommer men inn i Service Menu slik:

Trykk Menu på TV+Fjernkontroll i 10 sek, kode: 0000. Du kommer in i 2 menyer vekselvis.
    Lage endringer: Return eller Menu
    Angre: Power

ALT PÅ EGET ANSVAR. Som dette viser er det lett å rote seg bort, men vi sitter her som backup for de som tør å prøve. Kanskje noen som klarer å skaffe bedre sortnivå ?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kanskje noen som klarer å skaffe bedre sortnivå ?
    Jeg har prøvd hehe

Side 21 av 35 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •