LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 689
    Newcomer Spinks sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ikar0s
    Da var 42pg6000 i hus. Kjøpte den rett over grensa på nordbydigital til den nette sum av 10900 NOK (Lefdal tar syke 18990 kr). Har nettopp satt den opp men førsteintrykket er fabelaktig. Hadde en LG42PC1R fra tidligere og er betydlig bedre sortnivå og "trykk" i fargene i denne, selvom jeg kjører litt forsiktig på innstillingene nå de første dagene. Man får norske garantivilkår i denne butikken, og det beste av alt er at de ikke raporterer til NRK om noen skulle lure!! :twisted:
    Fant PG3000/6000 til under 9000,- for 42" og drøyt 12000,- for 50" hos netsuperstore.
    Noen som har erfaring med handel herfra?

TV, DVD/Video & Projektorer NetSuperstore.se TV, DVD/Video & Projektorer

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ikar0s
    Etter å ha hatt tvn på endel timer begyner bildet nå å bli enda bedre etter at fosforet har gitt ifra seg endel kraft. Klarte ikke å dy meg igår så jeg satt¨på en dvd og kjørte på med litt kontrast og lysstyrke. Brukte min PS3 som oppskalerer temmelig bra. Og for et bilde, sort er skikkelig sort og hvitt er hvitt, ikke panoreringsproblemer. Eneste negative hittils er det berømte "skyggebildet" altså refleksjon i frontglasset når man ser skrått på skjermen. Dette var noe som ikke var tilstede på min PC1R da denne er helt uten frontglass. Kommer tilbake med mer når jeg får sett litt bluray/hdmateriale, samt xbox360 over komponent. Men hittils svært lovende!
    Ikke bråker den heller, kun en svaaaaak summing som var mye mindre enn min gamle PC1R (denne er jo kjent for litt bråk da).
    Gått noe tid. Er du fornøyd og har finstillingen av skjermen gått greit?

Er vel snart over disk på denne siden av grensen også, ser LG Norge har den på siden sin.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne hos Elkjøp:

Elkjøp - LG 42 Plasma-TV

Teksten sier 42", men modellnr er oppgitt til å være 50PG6000, og det er vel 50"?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Kom over denne hos Elkjøp:

Elkjøp - LG 42 Plasma-TV

Teksten sier 42", men modellnr er oppgitt til å være 50PG6000, og det er vel 50"?
    Er nok 50 ja. Og prisen passer opp mot prisen i Sverige for 50. (18 høvdinger)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vedkomfyr
    Er nok 50 ja. Og prisen passer opp mot prisen i Sverige for 50. (18 høvdinger)
    Er du sikker på at det er 50" ? Ser at 50PG3000 står også på siden til litt over 18000,- og det er en rimeligere modell enn PG6000. Da burde 50" av PG6000 være dyrere enn PG3000.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dA4s
    Er du sikker på at det er 50" ? Ser at 50PG3000 står også på siden til litt over 18000,- og det er en rimeligere modell enn PG6000. Da burde 50" av PG6000 være dyrere enn PG3000.

Kan jo ikke være sikker i og med at det er to modellbetegnelser her. Men ser en på prisene i Sverige så passer det jo med 50 tommer.

Plasma-TV - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Er vel tillatt å ta med veil. priser i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått bekreftet at prisen gjelder 50pg6000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    har fått bekreftet at prisen gjelder 50pg6000
    De har forandret på nettsiden nå PG 6000 42" 16000kr
    PG 3000 50"18995 . Helt klart bedre pris i Sverige, men dette
    er vel veiledende priser i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått skjekket modellen skikkelig for retensions nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av David
    artig. fikk en annen beskjed inne i butikken.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av David

Tror du "blingsa" litt. Går en inn på Elkjøp og trykker på Lg-TV får en opp riktige priser.50PG6000 16 høvdinger. 42PG3000 11 høvdinger.

Får prøve å vente på PG6500 eller PG7500

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har gått til anskaffelse av en slik eller sett den live enda..?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett den live og sammenlignet så vidt med panasonic px80, men desverre kun i opplyst butikk. Sortnivået var liket på begge da det var begrenset av belysningen, men begge var langt bedre enn samtlige lcd tv'er i lokalet. PX80 hadde litt porblemer med dithering støy noe som var langt bedre på PG6000. Jeg må si at bildet på PG6000 minnet meg veldig om pioneer, så ja, det så bra ut etter det lille jeg har kikket...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg har sett den live og sammenlignet så vidt med panasonic px80, men desverre kun i opplyst butikk. Sortnivået var liket på begge da det var begrenset av belysningen, men begge var langt bedre enn samtlige lcd tv'er i lokalet. PX80 hadde litt porblemer med dithering støy noe som var langt bedre på PG6000. Jeg må si at bildet på PG6000 minnet meg veldig om pioneer, så ja, det så bra ut etter det lille jeg har kikket...
    Dette virket veldig lovende. Håper vi har "samme øyne" for nå ligger denne øverst på handlelisten (tidligere Philips PFL9632D) Skal jo brukes til TV-titting, DVD og BD.

I produktbeskrivelsen av PG6000 står det følgende:

"I tillegg har PG6000-serien nye symbolbaserte menyer for enkel og oversiktlig navigasjon, den er ISF ccc-kalibreringsklar, kan gjengi 1080p og som har korrekt håndtering av 24p til 72 Hz (tredobling av hver bilderute)."

Hva i all verden betyr ISF ccc-kalibreringsklar. Hva må ev til for å kjøre full oppløsning med BD?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende. jeg må snart anskaffe meg en plasma skjerm, og vlget står mellom lg panasonic og pioneer. ankepunktet til lg har i utgangspunktet vert dithering problemene og at det har vert litt for lett å få retentions på LG sine skjermer. gleder meg til å se 6000/7000 live.

Hvordan blir det med LG og skjermer som er større enn 50" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Hva i all verden betyr ISF ccc-kalibreringsklar. Hva må ev til for å kjøre full oppløsning med BD?
    ISF kalibreringsklar regner jeg med vil si at det er mulig for en ISF sertifisert kalibbratør å komme hjem til deg for å stille in korrekt fargetemperatur ihht forholdene hjemme hos deg. dette koster dog noen tusenlapper.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende. jeg må snart anskaffe meg en plasma skjerm, og vlget står mellom lg panasonic og pioneer. ankepunktet til lg har i utgangspunktet vert dithering problemene og at det har vert litt for lett å få retentions på LG sine skjermer. gleder meg til å se 6000/7000 live.

Hvordan blir det med LG og skjermer som er større enn 50" ?
    Slik det ser ut nå så er det LG som har det beste kjøpet, pioneer ligger vel fortsatt foran i bildekvalitet ut i fra tilbakemeldinger, men koster dog en del mere. Panasonic har ikke imponert meg med px80, men heller skuffet meg da denne slet med en del dithering støy som minnet meg veldig om samsung. Lg'en hadde "samme" dithering støyen som pioneer, altså ganske god. Lg sier også det er lengre levetid og mindre innbrenninger på den nye serien.

Ang størrelser over 50" så kommer pg7000 også i 60", hva prisen blir har jeg ikke sett noe til enda. tror denne kommer nærmere sommeren.

Foreløpig sikler jeg på pg6000, men vet ikke om jeg skal gå for 42" eller 50". Har jo projektor så behovet for 50" er kanskje ikke der lengre...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden leiligheter i storbyer ikke tar hensyn til oss pj entusiaster så må jeg nesten ha 50" :P men hvis pg7000 kommer i 60" til en akseptabel pris så tror jeg at jeg kan komme over tapet av pj

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik det ser ut nå så er det LG som har det beste kjøpet, pioneer ligger vel fortsatt foran i bildekvalitet ut i fra tilbakemeldinger, men koster dog en del mere. Panasonic har ikke imponert meg med px80, men heller skuffet meg da denne slet med en del dithering støy som minnet meg veldig om samsung. Lg'en hadde "samme" dithering støyen som pioneer, altså ganske god. Lg sier også det er lengre levetid og mindre innbrenninger på den nye serien.

Ang størrelser over 50" så kommer pg7000 også i 60", hva prisen blir har jeg ikke sett noe til enda. tror denne kommer nærmere sommeren.

Foreløpig sikler jeg på pg6000, men vet ikke om jeg skal gå for 42" eller 50". Har jo projektor så behovet for 50" er kanskje ikke der lengre...
    jeg er i samme bås:-D har begynt å finne pg6000 MEGET interesang..blir å kjøpe ny projector til høsten så er litt usikker om det blir 42" eller 50"..ca.4000,- i prisforskjell så mulig man bare hopper på 50" så er det nå ikke det at man begynner å angre for det i ettertid;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden leiligheter i storbyer ikke tar hensyn til oss pj entusiaster så må jeg nesten ha 50" :P men hvis pg7000 kommer i 60" til en akseptabel pris så tror jeg at jeg kan komme over tapet av pj

Har handelt en 50" av pg6000 og angrer ikke på det.
    Ventet lenge på PX80 skulle komme, men må si at PG serien til LG imponerte og ikke minst har en finish som gjorde seg godt i stuen.

Side 2 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •