LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 35 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 689
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men når du har et oppsett med feks en ting som er koblet til Tvn med HDMI, går det greit å starte den aktiviteten da? Den greier enkelt å bytte til HDMI porten?

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Men når du har et oppsett med feks en ting som er koblet til Tvn med HDMI, går det greit å starte den aktiviteten da? Den greier enkelt å bytte til HDMI porten?
    Ja den veksler automatisk mellom disse to kildene og de andre går det greit å kjøre manuelt via fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pixelfeil

Hei!
    Er ny på forumet. Har lest igjennom hele tråden. Masse god info her. Takk til alle som har bidratt. Fikk 50PG6000 sist mandag. Har siden da vært igang med å kjøre inn tv'en etter anbefalte instillinger fra denne tråden. Tv'n har gått ca 60 timer nå. Etter å ha sett film i kveld ser jeg en lysende flimrende pixel (lys grønnfarge) som er lokalisert relativt midt på skjermen. Kan bli borte i et sekund eller to, men er stort sett synlig hele tiden. Godt synlig fra en sitteavstand på 3,5 meter. Begynner å bli nervøs for om dette er en permanent skade. Noen som har opplevd lignende? Er det noe jeg kan gjøre?

Håper på svar,
    med vennlig hilsen,
    Bjørnar

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barcode
    Hei!
    Er ny på forumet. Har lest igjennom hele tråden. Masse god info her. Takk til alle som har bidratt. Fikk 50PG6000 sist mandag. Har siden da vært igang med å kjøre inn tv'en etter anbefalte instillinger fra denne tråden. Tv'n har gått ca 60 timer nå. Etter å ha sett film i kveld ser jeg en lysende flimrende pixel (lys grønnfarge) som er lokalisert relativt midt på skjermen. Kan bli borte i et sekund eller to, men er stort sett synlig hele tiden. Godt synlig fra en sitteavstand på 3,5 meter. Begynner å bli nervøs for om dette er en permanent skade. Noen som har opplevd lignende? Er det noe jeg kan gjøre?

Håper på svar,
    med vennlig hilsen,
    Bjørnar

Du kan gå inn på meny og velge kofferten ALT og sette
    ISM-metode på Hvitvask i noen timer men det høres alikevel rart ut med en pixel som avgir farge...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Du kan gå inn på meny og velge kofferten ALT og sette
    ISM-metode på Hvitvask i noen timer men det høres alikevel rart ut med en pixel som avgir farge...
    Det da kanske normalt at en pixel som svikter enten er helt død eller lyser konstant i en farge. Jeg ville tatt kontakt med leverandøren, men trolig kommer du ingen vei så lenge det kun er en pixel. Uansett plikter du å gi beskjed så fort som mulig om feil som oppstår. Tror ikke LG har pixelgaranti, men får du flere en 2-3 dekkes dette av 5 års reklamasjonsrett.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har merket et svak durr i høyttallerne når det er noe "høy dialog", satt å så på nrk i går og merket svar durring i høyttallerne da det noen ganger var dialog hadde volumet på 14, dette kommer vel av resonans fra høyttalerne og noe som sitter løst eller. Har kun standar innstilling på lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Noen som har merket et svak durr i høyttallerne når det er noe "høy dialog", satt å så på nrk i går og merket svar durring i høyttallerne da det noen ganger var dialog hadde volumet på 14, dette kommer vel av resonans fra høyttalerne og noe som sitter løst eller. Har kun standar innstilling på lyd.
    Opplevde det samme i går. Bruker standardinnstillinger jeg også. Merket det da jeg koble til MP3-spilleren via USB. Er forsåvidt ikke noe problem for meg, da jeg bruker DPR'en når jeg skal ha litt volum. Skrur sjelden over 12 på TV'n.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen som har funnet tester av PG7000?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50pg7000

Sitat Opprinnelig postet av caines
    Fortsatt ingen som har funnet tester av PG7000?
    Du kan jo sjekke på CNet.com, der har de testet ut en del plasma TV'er i 50" bl.a. 50PG60 som modellen heter i USA. Ville anta at denne er mer eller mindre den samme som 50PG7000 kommer til å bli (full HD etc.):
    TV Reviews: LCD tvs, HDTV, flat screen tvs, plasma tvs - CNET Reviews

Men fant en annen interessant link til en dansk forhandler som selger 50PG7500 modellen som har MPEG4 tuner, kanskje den funker med RiksTV? Ikke halvgal pris heller:

LG 50PG7500

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset bear.

Noen som kan bekrefte / avkrefte at 50PG60 og 50PG7000 er samme TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan mer eller mindre bekrefte at det ikke er samme tv! I følge produktsjef hos LG har PG7000 et panel som er et år nyere enn PG6000, da kan det umulig være samme panel som i PG60!

PG60 er også THX godkjent, noe jeg ikke har klart å finne ut at PG7000 er! PG60 mangler såvidt jeg har forstått Bluetooth også.

Mye synsing fra min side, men jeg vil tro PG60 egentlig er lik PG6000 men med full-hd, samt bedre kalibrert fra frabrikk.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Jeg kan mer eller mindre bekrefte at det ikke er samme tv! I følge produktsjef hos LG har PG7000 et panel som er et år nyere enn PG6000, da kan det umulig være samme panel som i PG60!

PG60 er også THX godkjent, noe jeg ikke har klart å finne ut at PG7000 er! PG60 mangler såvidt jeg har forstått Bluetooth også.

Mye synsing fra min side, men jeg vil tro PG60 egentlig er lik PG6000 men med full-hd, samt bedre kalibrert fra frabrikk.
    Det kan da ikke være PG6000 og full HD. Det må jo være totalt forskjellige paneler.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En norsk test hadde vært på sin plass, men det skjer vel først ut på nyåret... Pris og design er så fristende at jeg ikke er langt unna å legge inn en bestilling.

Litt utenfor tema, men hvordan tror dere bildet er på denne er i forhold til min "gode gamle" Panasonic PV-600? Jeg ser stort sett på Blu-ray og Get digital + litt DVD. Hadde vært litt kult med noen sammeligninger av gamle toppmodeller mot nye "budsjettmodeller".

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Håper på svar,
    med vennlig hilsen,
    Bjørnar

Husk at du har 14 dagers angrefrist om du kjøpte tv'en via internett. Eller 30 dagers bytterett på elkjøp og lefdal. Så for din del håper jeg den kommer fra en av dem Eller en butikk som har bytterett på varen.

Ville ihvertfall byttet den om jeg var deg, for sikkerhets skyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne tv`en i ca 14 dager nå, må dessverre si at jeg er ganske fornøyd men føler det er litt å gå på.
    Merker spesiellt nå når jeg sitter å ser på John Mayer konserten på Bluray når lyskasterne lyser på scenen så er det veldig "prikkete" bildekvalitet på de lyset.
    Er dette noe med innstillingene på tv`ene eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pixelfeil

Hei!

Håper på svar,
    med vennlig hilsen,
    Bjørnar

Just-Me, Ingeniørn, og Revox. Takk for svar responsen:-) Jeg kjørte hvitvask en stund uten at det hjalp. Deretter slo jeg av tv'n og skrudde den ikke på igjen før kvelden etter. Så fungererte tv'n normalt igjen og har gjort det siden. Usikker på hva som egentlig skjedde, men det var som sagt et hvitaktig, flimrende punkt på skjermen som kun ble borte når det var mørk bakgrunn på bildet. Håper selvfølgelig tv'n fungerer normalt videre. Ønsker nødig å sende den tilbake. Er storfornøyd med tv'n. Synes den gir fantastisk bilde.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk jeg har funnnet et feil på pg6000, jeg har en Sony nv905 dvdspiller og alle filmer jeg spiller av så blir det sorte duse streker over skjermen. Pratet med en tekniker som fortalte at han mente det var softeware/kompibilitets feil mellom disse, har testet dvd spilleren på andre tver og der er problemet borte, så det er noe galt med pg6000.

Tven er bare 4 uker gml. skal ta kontakt med service verksted i morgen. Denne må da ha en softeware oppdatering eller så må det bli en garantisak vel.

Da er den levert til service.(får håpe på en ny FW og problem løst) Ble fortalt at det er et generelt LG problem med at antenne og scart kontaktene, støy mellom dem, da de sitter nære hverandre.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser PG7000 er på lager i Sverige. Kommer vel noen tester/erfaringer snart da mon tro ?
    Fyndbörsen - Hemelektronik på Internet sedan 1997

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om noen butikker i Oslo som har PG7000? Jeg ringte LG, de hadde ingen oversikt... Ringte Expert som står oppført som forhandler på LGs norske nettsider, de hadde ikke modellen inne i datasystemet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PG7000 kommer først i Sverige. Etter det jeg har hørt venter men i Norge på en godkjent versjon for Bakkenettet - PG7500. Ser Netshop lar listet PG7000 men den har stått på ubekreftet i måneder...

men først må vi vel få noen tester, ikke ?

Side 18 av 35 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •