LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 35 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 689
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da er den offisielle pressemeldingen på PG7000 tilgjengelig (http://avforum.no/forum/generelle-pr...tv-pg7000.html) og det stemmer altså at kontrasten er oppgitt til 30.000:1 on/off og 1.000.000:1 dynamisk, mot 30.000:1 dynamisk på PG6000.

Det var jo dønn umulig å vurdere noe som helst på den flombelyste messehallen, men er det som LG sier er jo PG7000 en svært spennende modell. Samtidig synes jeg det er litt merkelig at on/off på PG7000 er eksakt samme som oppgitt dynamisk på PG7000, mon tro om de mener PG6000 har 30.000:1/1.000.000:1 også??!! Det kan jo ikke være tilfelle, men jeg har jo sett urealistiske målingsverdier tidligere, men såpass langt utpå pottitjordet er ikke vanlig...
    Det jeg er interessert i er den lista under skjermen. På de bildene på pressemeldingne er den sort, på de første bildene av PG7000 er den i grå børstet metall eller aluminium, mens på den Svenske LG hjemmesiden virker det som den er i en form for blank metall overflate, nesten litt black chrome sak, synes sistnevnte ser lekkert ut. Det var vel snakk om en gang at denne skjermen skulle komme med utbyttbare lister under skjermen slik at du kunne bytte mellom en rekke forskjellige farger og materialer?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er sistnevnte de viste på IFA, ligner egentlig veldig på PG6000, men litt blankere i finishen på den nedre ramma, som jeg tror er metall av noe slag, ja...

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom elkjøp i dag og skulle kikke på 42pg6000, men dem hadde kun 42pg6010. selgeren var usikker på forskjellen men trodde det var kosmetisk forskjell, at 6010 hadde et rødlig skjær på bunnen av tvn. noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette stemmer. Eneste forskjellen er rødskjæret i listen under tv'n

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skickade detta till Joakim på LG, får se om han svarar.

Hej

Många som sitter med plånboken i handen för att köpa 50PG7000 om man ser på forumen (jag en av dem).
    Ett förtydligande gällande den uttalade svärtan (0 Candela) mm vore på sin plats.

Om du har möjlighet svara gärna i dessa forum, annars kan jag posta det.:

Vad hände med Lg PG7000? - Minhembio forum

http://avforum.no/forum/tv-apparater...00-1-a-16.html

MVH
    Jonas

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt meg en LG PG6000 50" med veggstativ, håper jeg blir fornøyd med denne og at jeg ikke angrer på at jeg ikke kjøpe Panasonic TH-50PX8 50"

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet fra minhembio:

"Hej alla
    Först får jag be om ursäkt för att det var ett bra tag sedan jag var inne på forumet

Förstår att det har varigt en del spekulationer om nya PG7000. Jag skall ge er ett ärligt svar (det förtjänar ni) sen får vi se hur mycket spekulationer det blir om varför vi gör som vi gör.
    LG håller på att parallellt utveckla flera olika typer av plasma paneler, tillskillnad från dom flesta andra tillverkarna så visar vi inte upp dem på mässor fören månaderna innan dom är klara att produceras.
    Innan sommaren så var tanken att vi skulle introducera den nya (0 candela) 100%svarta panelen i PG7000, dock så ändrades dessa planerna under sommaren, anledningen är att vi var osäkra på nyhetsvärdet i att lansera denna för LG unika teknik i en produkt som var så lik befintliga PG6000-serien (PG7000 har identisk design som ni säkert vet)
    Därför valde vi att i PG7000 "bara" introducera en "normal" Full HD panel, denna mäter dock fin fina värden, och jag brukar inte jämföra oss med någon (det gör ni så bra) men jag anser att den är helt i klass med Panna, dock inte i Kuru klass om vi enbart bryr oss om djupsvärta. Dock så är PG7000 panelen INTE "bara" en Full HD version av PG6000, nej det är en panel som är nästan ett år nyare, och det betyder att den är lite bättre på allt, tex mätt så ligger PG7000 på 500:1 i ANSI kontrast mot PG6000 på 400:1, vi mäter 0,13candela på panelen i det svarta mot PG6000 0,3candela. Funktionsmässigt så finns även blåtand på PG7000 (JPEG, ljud) överföring. Vi har även sänkt priset på PG7000 mot vad den var planerad till att kosta, vi rekar 50 tummaren för 19 990:- nu när den landar i butik (vi har börjat leverera ut) Jag är helt övertygad om att ni kommer att finna denna TV MYCKET prisvärd.
    MVH Joakim Örnstig, Produkt Chef LG Elektronics "

men er det slik at pg7000 kommer kun i 50" og 60" ?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer kun i 50" og 60" ja...

Ellers irritert på LG, og jeg spekulerer på at dette var planen deres hele tiden for å hype opp pg7000.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og ingen ting om når de planlegger å introduser 0 candela panelet :neutral: .

Men et nyere panel med bedre lysstyrke og 0.13 istedet for 0.3 candela svart samt FullHD er da noe ? Og så blir vel prisen deretter og det er jo greit å ta med seg....

Ser i alle fall frem til tester og kanskje en kommende 50" :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

32PG6000 kjøpt

Har idag kjøpt meg en 32PG6000 til å bruke på soverommet, men har satt den i stua i påvente på noe annet.

Noe spesiellt jeg må passe på med denne TV'en?
    Noen spesiellt innstillinger jeg må gjøre?

PS Jeg er helt newbe når det gjelder flat-tv....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn på ALT i meny en å sette på Orbiter i steden for "Normal" som det står på. Dette forhindrer Innbrenning. Videre bør du sette den i Ekspert1 eller 2 modus da tven er ganske bra innstilt i denne modusen. Siden den skal være på et sove rom å det kanskje skal være mørkt??? Så kan du prøvde deg med strøm sparings funksjonen som gir bedre sortnivå men mørkere total bilde. Grattis med en av de beste 32".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt svart eller ikke, synes denne skjermen virker veldig spennnende, og etter Panasonic PZ800 sitt skuffende design er det vel egentlig bare et valg igjen for min del, og det er PG7000. Hvis det er sant med sortnivå opp mot panasonic, og et prisnivå som ligger godt under både Panasonic og Pioneer, så vil jeg tro vi snakker om min neste TV.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Gå inn på ALT i meny en å sette på Orbiter i steden for "Normal" som det står på. Dette forhindrer Innbrenning. Videre bør du sette den i Ekspert1 eller 2 modus da tven er ganske bra innstilt i denne modusen. Siden den skal være på et sove rom å det kanskje skal være mørkt??? Så kan du prøvde deg med strøm sparings funksjonen som gir bedre sortnivå men mørkere total bilde. Grattis med en av de beste 32".
    Expert 1 og cinema er vel de beste bildemodusene. Stømsparingsfunksjonen påvirker ikke precharge, eller sortnivået. kontrasten blir altså lavere med strømfunksjon på, men etter min erfaring så blir det ikke like mye IR og kan derfor være en fordel i en del tilfeller.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til det som er sagt kan det være lurt å dra ned kontrasten til rundt 50 til å begynne med og øke den etterhvert når du har kjørt kanskje 100 timer. Ut fra min erfaring er det kontrasten som i størst grad påvirker graden av midlertidig innbrenning. Selv har jeg også dratt ned fargene noe da jeg synes de blir for intense med standard instillinger, spesielt rødt, men her er det mye smak og behag ute å går.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Vennligst ta dette under "Produkt -og prisjakt". Takker.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    "Innan sommaren så var tanken att vi skulle introducera den nya (0 candela) 100%svarta panelen i PG7000, dock så ändrades dessa planerna under sommaren, anledningen är att vi var osäkra på nyhetsvärdet i att lansera denna för LG unika teknik i en produkt som var så lik befintliga PG6000-serien (PG7000 har identisk design som ni säkert vet)
    Därför valde vi att i PG7000 "bara" introducera en "normal" Full HD panel, denna mäter dock fin fina värden, och jag brukar inte jämföra oss med någon (det gör ni så bra) men jag anser att den är helt i klass med Panna, dock inte i Kuru klass om vi enbart bryr oss om djupsvärta."
    "...bla bla bla, vi fant ut at det var unødvendig å lage en TV med 0-candela panel siden ingen konkurrenter har det, og vil derfor heller tjene mer penger på å selge TV'en med et billigere panel. 0-candela kommer kanskje senere en gang, når det er noen vits i det i forhold til konkurrentene".

Ikke at det er noe nytt at produsenter gjør det på denne måten, innen alle bransjer forsåvidt, men de burde holdt 100% tett om det før det var endelig bestemt - ihvertfall ikke gå tilbake på det når det tidligere er offentliggjort. Tilliten til LG var ikke akkurat mye av skryte av fra før, men den har nok om mulig blitt enda lavere nå... Når vi evt. får se 0-candela-svart i en LG-TV kan nok da antagelig bli lenge til, sannsynligvis vil en konkurrent komme til å slå dem....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    "...bla bla bla, vi fant ut at det var unødvendig å lage en TV med 0-candela panel siden ingen konkurrenter har det, og vil derfor heller tjene mer penger på å selge TV'en med et billigere panel. 0-candela kommer kanskje senere en gang, når det er noen vits i det i forhold til konkurrentene".

Ikke at det er noe nytt at produsenter gjør det på denne måten, innen alle bransjer forsåvidt, men de burde holdt 100% tett om det før det var endelig bestemt - ihvertfall ikke gå tilbake på det når det tidligere er offentliggjort. Tilliten til LG var ikke akkurat mye av skryte av fra før, men den har nok om mulig blitt enda lavere nå... Når vi evt. får se 0-candela-svart i en LG-TV kan nok da antagelig bli lenge til, sannsynligvis vil en konkurrent komme til å slå dem....
    Jamen du vet da hvordan selgere er. Du kan ikke stole på noen av dem ... er vel ikke noe å hisse seg så veldig opp er det? Det er jo klart det er slik. De ønsker å melke oss sakte men sikkert. Det gjelder å legge fram et akkurat stort nok sukkertøy til at vi gå på igjen og igjen og igjen. LG, som alle andre har nok planene nesten spikret flere år frem. Hadde de villet hadde de sikker introdusert super TV'ne med LED, OLED med videre om en mnd, men de kan jo ikke spille ut alle kortene før de har melket ut siste rest av plasma og LCD. Slik er det vel bare.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sånn på den positive siden må jeg si at fargene på min 50PG6000 har utviklet seg i positiv retning, det samme har faktisk, slik jeg opplever det, sortnivået. Mulig jeg er helt på jordet, burde jo selvsagt målt moroa da, men synes absolutt sortnivået begynner å ligne på noe nå, selv om det selvsagt kunne vært bedre. Nå sier jeg ikke at jeg lar TVen henge lenger enn lommeboka tillater, SÅ god er den ikke, men jeg undres fremdeles over hva en får for pengene.

Hvis 50PG7000 får enda hakket vassere sortnivå, 1080P og koster under 20k vil jeg påstå at TVen pr. dato har gode forutsetninger for å klare seg i dagens marked. Designet er etter mitt syn langt foran Panasonic, som for mange er vel så viktig som hakket bedre sortnivå. Hvis samtidig LGen PG7000 får justert ned sortnivået bittelitt er det heller neimen ikke langt unna Panasonic...

Det ser ut som LG satser litt på plasma igjen, de har tross alt ikke gjort det spesielt godt på LCD den siste tiden...

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jamen du vet da hvordan selgere er. Du kan ikke stole på noen av dem ... er vel ikke noe å hisse seg så veldig opp er det? Det er jo klart det er slik. De ønsker å melke oss sakte men sikkert. Det gjelder å legge fram et akkurat stort nok sukkertøy til at vi gå på igjen og igjen og igjen. LG, som alle andre har nok planene nesten spikret flere år frem. Hadde de villet hadde de sikker introdusert super TV'ne med LED, OLED med videre om en mnd, men de kan jo ikke spille ut alle kortene før de har melket ut siste rest av plasma og LCD. Slik er det vel bare.
    Yep, I know... hehe, verden vil bedras Men jeg hadde vel et lite håp til denne PG7000 fra LG, overrasket er jeg vel ikke over at hypen viste seg å ikke stemme, men endog blir man skuffet... Selvsagt er det mulig at det kan være en svært god TV, prisen ser jo hyggelig ut (AVnytt).

Side 16 av 35 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •