LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 689
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Det er ingen Herminator fasit på dette skjønner du kjære deg!

Jeg har sett dine anbefalinger på justering av bilde men for meg med flere så blir dette ikke et godt bilde i det hele tatt "verre er det ikke" smaken er som baken.
    Jeg har heller ikke sagt at det finnes noen fasit, heller tvert i mot da det er mange forskjellige innganger og utstyr som kobles til.

Jeg gir bare generelle tips for ett mest mulig naturtro og korrekt bilde nærmest mulig D65, uten at jeg på noen måte har målt. Men ut fra andre tester så viser det seg at varm er nærmest d65.

Men jeg har heller aldri påstått at mine innstillinger er fasiten, har jeg?

Uansett så er det viktigste å ha ett bilde man selv er fornøyd med, som du sier så er det også smak og behag. Kjære Just-ME

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg har heller ikke sagt at det finnes noen fasit, heller tvert i mot da det er mange forskjellige innganger og utstyr som kobles til.

Jeg gir bare generelle tips for ett mest mulig naturtro og korrekt bilde nærmest mulig D65, uten at jeg på noen måte har målt. Men ut fra andre tester så viser det seg at varm er nærmest d65.

Men jeg har heller aldri påstått at mine innstillinger er fasiten, har jeg?

Uansett så er det viktigste å ha ett bilde man selv er fornøyd med, som du sier så er det også smak og behag. Kjære Just-ME
    Det er mange viktige faktorer som spiller inn når man skal kallibrere en tv. Den aller viktigste er rett og slett vår egen smak.

Som regel kan man sitte å stille disse tingene ganske godt på egenhånd uten å tenke på hva som er riktig eller galt. En annen ting er at synet vårt er ganske forskjellig og ikke minst har lysforholdene i tv rommet utslag på dette.

Jeg tror også det er lett å bli litt fanatisk i jakten på det beste bildet og særlig i starten vil det være et overfokus på dette. Ofte så ligger de beste verdiene rundt midten på de fleste innstillinger.

Tar man utgangspunkt i det så kommer man lett til et resultat man kan leve med. Når det gjelder sortnivået på LG kontra PX80 så må man sette tv-ene ved siden av hverandre for å se forskjellen. Det er nemlig marginalt...

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke spor helt av nå folkens.

Jeg får hjem i dag en sony 40w4000 som jeg skal sjekke opp imot pg6000, så klart dette blir en "lcd vs plasma" greie men jeg vil kalibrere de opp mot hverandre(med øye) for å sjekke sort nivået på disse, hvem som gir best sort med detaljer, og andre syns-inntrykk.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    ikke spor helt av nå folkens.

Jeg får hjem i dag en sony 40w4000 som jeg skal sjekke opp imot pg6000, så klart dette blir en "lcd vs plasma" greie men jeg vil kalibrere de opp mot hverandre(med øye) for å sjekke sort nivået på disse, hvem som gir best sort med detaljer, og andre syns-inntrykk.
    Sjekk også hvordan de forskjellige tv-ene takler bevegelse og ikke minst hvor mye etterslep det blir...

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hairball, fått testet litt? Er bla 2 skjermer som jeg er interessert i.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50lg6000 og lyd fra rikstv

Har problem med at lyd faller ut fra rikstv (Grundig DTR 8720 på HDMI1) når jeg har brukt en annen kilde (HD-DVD eller Xbox360) og går tilbake til rikstv igjen.

Jeg må da slå av tv'en og slå den på med HDMI1 og rikstv for få tilbake lyden. Andre som har opplevd samme og kanskje løst problemet? Kanskje noe innstillingene som er feil?

Ellers veldig fornøyd med tv, unntatt midlertidig innbrenning. Skal teste dette mer med en mediacenter pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dvi - Hdmi

Kjøpte meg dvi-kabel, og en dvi-hdmi konverter for å få koblet den stasjonære pc'n til panelet. Problemet ligger i at jeg får ikke signal på panelet, enda pc'n gjenkjenner tv'n.

Skjermkortet er et nVidia 8800GTS. Har prøvd både hdmi1 og hdmi 3 på panelet uten noen form for bedring. Har allerede en bærbar koblet til vga, så det er siste utvei. Står i manualen at det skal gå å koble pc til en hdmi-kontakt.

Noen som vet hva jeg gjør feil?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50lg6000 og lyd fra rikstv

Sitat Opprinnelig postet av bear
    Har problem med at lyd faller ut fra rikstv (Grundig DTR 8720 på HDMI1) når jeg har brukt en annen kilde (HD-DVD eller Xbox360) og går tilbake til rikstv igjen.

Jeg må da slå av tv'en og slå den på med HDMI1 og rikstv for få tilbake lyden. Andre som har opplevd samme og kanskje løst problemet? Kanskje noe innstillingene som er feil?

Ellers veldig fornøyd med tv, unntatt midlertidig innbrenning. Skal teste dette mer med en mediacenter pc.
    Problemet er løst! Fant ut at ved å sette Grundig sin oppløsning til 720p istedenfor Auto, så beholdes lyden når jeg kommer tilbake til HDMI1 etter å ha brukt de andre inngangene.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erlendrol
    Kjøpte meg dvi-kabel, og en dvi-hdmi konverter for å få koblet den stasjonære pc'n til panelet. Problemet ligger i at jeg får ikke signal på panelet, enda pc'n gjenkjenner tv'n.

Skjermkortet er et nVidia 8800GTS. Har prøvd både hdmi1 og hdmi 3 på panelet uten noen form for bedring. Har allerede en bærbar koblet til vga, så det er siste utvei. Står i manualen at det skal gå å koble pc til en hdmi-kontakt.

Noen som vet hva jeg gjør feil?
    Sørg for at du bruker en oppløsning tv'en støtter. Jeg har også kjørt dvi til hdmi fra pc til tv uten problemer. For best kompabilitet med hdmi så kan du kjøre 1280x720, da dette ligger i hdtv standaren 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort dette. Prøvd alle oppløsninger tv'n støtter, endret på alt av innstillinger uten bedring.

Etter å ha lest litt forum rundt om kring kan det virke som det er et handshakeproblem mellom tv og skjermkort. Skjermkortet greier å se EDID'n til panelet, men ikke omvendt, slik at jeg ikke får signal. Jeg har ikke prøvd vga enda, men jeg ser for meg at det fungerer greit.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt mail til Joakim Ørnstig ang sortnivået på pg7000, fikk automatisk svar at han var på IFA og vil svare meg når han kommer tilbake 31.august.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker Logitech Harmony med PG6000? Funker det å bytte til HDMI inngang med fjernkontrollen, for det gjør det ikke på den LG tvn jeg har i dag(37lb1).

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Noen som bruker Logitech Harmony med PG6000? Funker det å bytte til HDMI inngang med fjernkontrollen, for det gjør det ikke på den LG tvn jeg har i dag(37lb1).
    Jepp. Har en Harmony 885 og den fungere helt supert nå, men det var en del styr med å få det på plass. Bl.a. settes det at det kun finnes 1 HDMI som standard. Du må inn i oppsettet og omdefinere dette ellers velger den neste HDMI hvis du skifter fra Se TV til Se DVD osv. Under prosessen ble også fjernkontrollen omdefinert slik at jeg måtte sette nye ventetider i ms etc. Tok noe tid før jeg fant ut av det, men nå er som sagt alt supert.

Skal nevnes at jeg har oppdatert Firmware flere ganger og nå kjører software versjon 7.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var bra. For utrolig irriterende når man ikke kan velge HDMI, slik jeg har det nå. Da må jeg opp med fjernkontrollen til tvn hver gang jeg skal bytte til hdmi.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da er den offisielle pressemeldingen på PG7000 tilgjengelig (http://avforum.no/forum/generelle-pr...tv-pg7000.html) og det stemmer altså at kontrasten er oppgitt til 30.000:1 on/off og 1.000.000:1 dynamisk, mot 30.000:1 dynamisk på PG6000.

Det var jo dønn umulig å vurdere noe som helst på den flombelyste messehallen, men er det som LG sier er jo PG7000 en svært spennende modell. Samtidig synes jeg det er litt merkelig at on/off på PG7000 er eksakt samme som oppgitt dynamisk på PG7000, mon tro om de mener PG6000 har 30.000:1/1.000.000:1 også??!! Det kan jo ikke være tilfelle, men jeg har jo sett urealistiske målingsverdier tidligere, men såpass langt utpå pottitjordet er ikke vanlig...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en på minhembio som hadde lest en test der de hadde målt sortnivå på pg7000 og pg6000. Han sa at sortnivå på pg7000 var på nivå med panasonics 2008 modeller. Tror det var 3 ganger så lite lys på sort med pg7000 som med pg6000. Har sendt mail til joakim om dette og venter på svar, poster det selvsagt her.

Edit: Blir vel mer korrekt å si at sortnivået på pg7000 er 1/3 av det som er på pg6000. Hvis dette er tilfellet så kan det bli en spennende tv, men det irriterer meg at LG har bløffa om totalt sort.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo bedre ut og bedre ut for en som har sittet på gjerdet med vente TV. Er faktisk mer spent hvordan den takler SD sendinger enn om kontrasten er 50000:1 eller 1000000:1, da jeg synes svartnivå på PG6000 dekker mitt behov og det blir mer SD enn HD for min del. Fremtiden tilsier meg imidlertid at jeg vil ha fullHD når jeg handler 50/60".

Nå ser det vel ut til at vi må vente litt da de først må lage innmaten til TV'n:-D. Hvis man ser på bildene i pressemeldingen er det skallet til et TV som er avbildet. Borte er de sølvblanke lista under skjermen også men det gjør ikke noen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er sånn kortleser på den, betyr det at jeg kan fjerne min kabel-tv-tuner fra canal digital og sette kortet rett inn i tvn?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Ser at det er sånn kortleser på den, betyr det at jeg kan fjerne min kabel-tv-tuner fra canal digital og sette kortet rett inn i tvn?
    Nei det kan du ikke. Den kortplassen er bare for "bakkenettet" eller riks-tv som det og heter.

Hvis du leser i spesifikasjonene til fjernsyn står det på tuner specs
    "DVB-" og en bokstav. DVB står for digital video broadcasting, og bokstaven står for hva tuneren kan brukes til.
    DVB-T er Terrestrial eller bakkenett (OBS! i Norge brukes MPEG-4, slik at ikke alle fjernsyn med DVB-T tuner kan brukes mot riks-tv i Norge)
    DVB-C er kabel
    DVB-S er satelitt.
    Dette fjernsynet er bare ustyrt med en DVB-T tuner, og du må derfor fortsatt ha den gode gamle canal digital boksen hvis du skal se på digital kabel-tv

Det kan jo dog hende at spesifikasjonene endrer seg før den slippes i Norge, slik at den kommer med en cabel tuner... Det virker ikke som det er så mye som er sikkert rundt denne TVen

Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •