LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 35 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 689
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vedkomfyr: Helt riktig det, men Joachim Ørsting har i ettertid sagt at PG7000 har ett nytt panel som ikke trenger precharge og derfor har totalt sort. Men da hadde kontrasten blitt noe helt annet enn 30k:1, i helt sort rom ville kontrasten blitt uendelig.

Men jeg frykter at Joachim bare snakka masse bs....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... uansett blir det spennende å se hvordan den takler SD sendinger. Mye fullHD TV som sliter med dette. Ser også at Netshop har priset 50" til 16000,- og det kan det jo være vert med fullHD selv om svartnivå er det samme som 6000. Noen sier de ikke ser forskjell mellom HD/FHD men det gjør du i hvertfall hvis du bruker TV'n som billedfremviser og har speirefleks...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Dere som har denne har sikkert vurdert th-42px80 også, hva vil dere si er fordeler/ulemper i forhold til hverandre?

Mitt bruksområdet er canal digital kabel tv med digital tuner og htpc for filmvisning. Mulig det vil komme inn en PS3 etterhvert.

Stua har normalt med vinduer, men er ikke spesielt lys fult der. Derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve meg på plasma denne gangen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De mest vesentlige forskjellene mellom PX80 og PG6000 er for min del sortnivå som er bedre på px80, men den sliter også med langt mere ditheringstøy enn pg6000. Det er i hovedsak denne støyen som fikk meg til å utelukke px80 og derfor falt for pg6000.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er _ditheringstøy_ og når vil jeg få det? Er PX80 mye bedre på sortnivå?

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hva er _ditheringstøy_ og når vil jeg få det? Er PX80 mye bedre på sortnivå?

Ditheringstøy er vel støy i selve bilde sendingene flimring rund personer etc. Sortnivå vil ikke du som privatperson i en vanlig opplyst stua kunne skille på disse to da man snakker om marginaler. Jeg har en venn som har PX80 og han mener det er bedre sortnivå på min LG mens jeg ser ikke noe forskjell på disse.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    For det første så mener jeg du bare kan glemme innkjøringen, det er ikke slik at den må kjøres inn for å ikke bli syk senere, men heller slik at den blir litt lettere syk i førsten(les: IR/midlertidlig innbrenninger).
    Jeg har tolket de litt slik at plsama også trenger å "kjøres inn" slik at fosforet blir akivert over tid, da det ikke viser optimale farger i begynnelsen, eller tar jeg feil?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Jeg har tolket de litt slik at plsama også trenger å "kjøres inn" slik at fosforet blir akivert over tid, da det ikke viser optimale farger i begynnelsen, eller tar jeg feil?
    Joda plasma må kjøres inn den også... Det tar mellom 100 og 200 timer før den er klarert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nokon som har ein god innstilling for å køyre inn dette tv?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg holder på med å finne innstillinger til film, har holdt på par timer, har litt igjen.

Men hvis du ser på side 6, er det en link til et svensk forum med innstillinger og du har også innstillinger 2 sider tilbake.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crazydips
    Er det nokon som har ein god innstilling for å køyre inn dette tv?
    Kjørt på ekspert 1 siden jeg fikk den jeg og nå har den vel 160 timer bak seg så bra atte:-D Har justert hvitbalansen til medium kontra varm i det siste da jeg liker at hvitt er hvitt og ikke gult samt et friskt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedkomfyr: Helt riktig det, men Joachim Ørsting har i ettertid sagt at PG7000 har ett nytt panel som ikke trenger precharge og derfor har totalt sort. Men da hadde kontrasten blitt noe helt annet enn 30k:1, i helt sort rom ville kontrasten blitt uendelig.

Men jeg frykter at Joachim bare snakka masse bs....
    Hej
    Någon i Norge som vet mer?

Jag mailade Joakim på LG ca den 13/8 och fick detta svar.
    Ingenstans nämns den 0 Candela som talats om, utan detta ingen komkurent till Pions KURO serie. 50PG7000 : LG Sweden ,*50PG7000

Hej Jonas

50PG4000 har inget gemensamt med PG7000. inte en skruv är lika.

50PG7000 har inte blivigt lanserad som det var tänkt.

Lanseringen sker nu i dagarna med första leverans satt till vecka 36.

Den läggs ut på vår hemsida på måndag.

Priset på 50PG7000 är satt till 19 990:-

MVH

Joakim Örnstig
    Nordic Product Manager
    Product Planning Group

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Kjørt på ekspert 1 siden jeg fikk den jeg og nå har den vel 160 timer bak seg så bra atte:-D Har justert hvitbalansen til medium kontra varm i det siste da jeg liker at hvitt er hvitt og ikke gult samt et friskt bilde.
    Varm er mer naturlig og nøyktig, da den er nærmest D65 standarden som de også bruker i studio osv. Hvitt er hvitt på varm fargetemp også, men det det som oppfattes som hvitt på normal og kald kan virke gult/brunt/grått på varm, men slik skal det også være.

Kald og normal virker friskere ja, men er tilgjengjeld ikke like natrulig og naturtro. Typisk innstilling som tv'ene har i butikk der de skal imponere med lys og farger.

Til svensken: velkommen til norge, har sett svaret ditt på hembio også, men vi vet desverre ikke noe mere her. Noen kan vel sende en mail til joachim og spørre om det blir 0 candela sort på pg7000?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge LG sine sider, har PG7000 høyere kontrast ANSI 500:1, mot 400:1 på PG6000. Samt at den dynamiske kontrasten er oppgitt til 50000:1, mot 30000:1 på PG6000!

Så det er nok snakk om større forskjeller enn HD-ready og full-HD på disse!

Om sortnivået på PG7000 er like bra eller bedre enn min PX80, samt at de har fått bort litt av retension problemene, så blir dette et kjøp fra min side!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sjekket siden, men hvis det er som zaico sier så har de tydeligvis oppdater specs litt. Det virker jo lovende, men ingen ting om 0 candela sort.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får du ikke denne også i 60 tommer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det finnes en modell i USA som heter PG60, denne har en oppgitt dynamisk kontrast på 1000000:1, det er mulig det er denne modellen LG mener har absolutt sort?

PG60 har forøvrig en native kontrast på 30000:1, og er THX-certificert.

Blander LG`s "ekspert" kortene? Om han har gjort det, så fortjener han sparken for innkompetanse og ulovelig markedsføring!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at de fleste som har postet inntillinger på denne har satt sortnivå til low, meg jeg synes da at man mister utrolig mye informasjon i det mørke og det ser overhode ikke bra ut, er det flere som bruker low? jeg har min på high og har justert ned lyset slik at mørke scener er mørke men med detaljer

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varm er mer naturlig og nøyktig, da den er nærmest D65 standarden som de også bruker i studio osv. Hvitt er hvitt på varm fargetemp også, men det det som oppfattes som hvitt på normal og kald kan virke gult/brunt/grått på varm, men slik skal det også være.

Kald og normal virker friskere ja, men er tilgjengjeld ikke like natrulig og naturtro. Typisk innstilling som tv'ene har i butikk der de skal imponere med lys og farger.

Til svensken: velkommen til norge, har sett svaret ditt på hembio også, men vi vet desverre ikke noe mere her. Noen kan vel sende en mail til joachim og spørre om det blir 0 candela sort på pg7000?
    Det er ingen Herminator fasit på dette skjønner du kjære deg!

Jeg har sett dine anbefalinger på justering av bilde men for meg med flere så blir dette ikke et godt bilde i det hele tatt "verre er det ikke" smaken er som baken.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på den Svenske LG nettsiden at de oppgir den dynamiske kontrasten i artikkelen om pg7000 til 50000:1 men i spesifikasjonslisten rett under artikkelen er den oppgitt til 30000:1. så mulig man må legge i hop og dele på to, jeg vet ikke?

Side 14 av 35 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •