LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 35 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 689
    Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har skrevet en mail til LG så vi får se om jeg får noe svar.

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Har skrevet en mail til LG så vi får se om jeg får noe svar.
    Ring i stedet da får du svar med en gang.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willef
    Noen som har hatt problemer med å henge denne på veggen mtp kabler?
    På min forrige tv var alle tilkoblinger i underkant av tven. Her er de bak, lurer på om dette ikke kan by på litt trøbbel med mitt B-tech veggefeste som sitter ganske tett til veggen.. Noen som har noe erfaringer med dette?
    Det finnes overganger som er bøyd i 90 graders vinkel. Ihvertfall for HDMI. Peker utgangen rett bakover og det er trangt vil man med en slik overgang altså kunne få utgangen til å peke rett nedover... Lykke til!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom ikke fram på mail så jeg ringte. Fikk beskjed om at det å oppgradere software gikk IKKE, tven kommer med den softwaren som den har. Hvis man hadde problemer med funksjoner så kunne man levere den på service, men fantes ingen mulighet for oppgradering av den selv. buhu.. men virket som hadde ikke helt viste hva han snakket om da jeg nevte "digital terrestrial broadcasting system" og hvordan dette fungerte, da sa han at det ble oppgradert via ntsc (hæ?).

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har festet denne på veggen enda, er det de 4 store skruene som skal brukes? har ikke monterne noe på veggen før, så er litt ekstra forsiktig. Og skal man bruke de samme skruene, tenker på det at det sitter godt nok.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd. Har lagt til prisen du linket til på produktet på AVnytt: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1639.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom ikke fram på mail så jeg ringte. Fikk beskjed om at det å oppgradere software gikk IKKE, tven kommer med den softwaren som den har. Hvis man hadde problemer med funksjoner så kunne man levere den på service, men fantes ingen mulighet for oppgradering av den selv. buhu.. men virket som hadde ikke helt viste hva han snakket om da jeg nevte "digital terrestrial broadcasting system" og hvordan dette fungerte, da sa han at det ble oppgradert via ntsc (hæ?).
    Det du refererer til er den digitale mottaker delen som ligger i tv'en. Denne kan oppdateres men har ikke noe med tv'en sin egen software å gjøre. Sammenlign det med en bakkenett mottaker. Dette er ikke noe å tenke på for vår del uansett da mottakeren i disse tv'ene ikke fungerer med vårt bakkenett. (PG7000 skal visst komme med mpeg 4 mottaker for Rikstv)

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Fra pc til USB pin fra USB pin til tv...
    Er ikke ute etter deg, men når du ikke har greie på ting så bør du la være å svare. "digital terrestrial broadcasting system" er altså engelsk for digitalt bakkenett og har svært lite med usb eller pc å gjøre.

Uansett så er dette en funksjon som ikke er i bruk i norge.

Ser at netshop har ventet ubekreftet levering av PG7000 den 25. august. Dette ska bli spennende, men frykter en stor nedtur da det virer som LG bare har gjort ett PR stunt tidligere og løyet om det uendelige sortnivået. Ut fra specs ser det jo ut som at PG7000 kun er PG6000 men med fullhd. Viser dette seg å være tilfellet skal jeg jaggu sendte en sint mail til joachim ørsting!

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel dette var min eneste logiske forklaring på å oppgradere en tv da dette gjøres med andre tver. Jeg er ikke en tv tekniker eller ekspert på alt men jeg skriver mine meninger og det som høres mest sannsynlig ut... Jeg skrev også at man sannsynelig måtte sende inn tvn for en slik oppgradering. Da det ikke finnes et slikt system så er jo saken klargjort og da får jeg bare beklage for mine forslag.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flott å ville hjelpe andre, men det hjelper svært lite om det er feilinformasjon. Uansett, alle gjør feil, jeg også hele tiden. Nok OT.

Venter fortsatt på svar fra noen veldig teknisk kompetente personer ang mine modifikasjonsteorier?

Newcomer ken40 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Det er flott å ville hjelpe andre, men det hjelper svært lite om det er feilinformasjon. Uansett, alle gjør feil, jeg også hele tiden. Nok OT.

Venter fortsatt på svar fra noen veldig teknisk kompetente personer ang mine modifikasjonsteorier?
    Virker på meg som at du måtte markere ditt rede akkurat som en hund gjør. Du kunne vel sende en melding hvis du ikke var ute etter han kontra å dra opp en diskusjon som allerede var avsluttet rett og slett tåpelig:roll:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ken40
    Virker på meg som at du måtte markere ditt rede akkurat som en hund gjør. Du kunne vel sende en melding hvis du ikke var ute etter han kontra å dra opp en diskusjon som allerede var avsluttet rett og slett tåpelig:roll:
    Slapp nå av folkens - Som Lygren skriver er det en teknisk tråd. Ta hellen en tur på byen og gjør opp der :-D .

Vedrørende oppdatering av Firmware har jeg sendt mail til Joakim for en god stund siden men ikke fått svar enda. Tror jeg purrer om litt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mange ukers prøving og feiling har jeg og fruen kommet fram til følgende innstilling:

Kontrast: 80
    Lys: 50
    Skarphet: 70
    farge 35
    Fargetone: 0

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss trond, det var litt av en skarphet du hadde der! holdt på å falle av stolen jeg hehe

anbefaler deg å prøve ca 25 på skarpheten, da det vil bli langt mindre artifakter og støy i bildet. Du syns kanskje det virker litt mykt med en gang, men det er egentlig slik bildet skal være. Over ca 25 så blir det edge enchancing, noe som er økt kantkontrast. Altså, det er informasjon som ikke finnes i kilden, men som blir skapt av tv'en.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ingen som kan fortelle meg hvordan denne monteres på vegg. Er det disse skuene som skal bytte ut, men noen andre? og er det noen som har kjøpt noe veggfeste fra biltema som passer?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ingen som kan fortelle meg hvordan denne monteres på vegg. Er det disse skuene som skal bytte ut, men noen andre? og er det noen som har kjøpt noe veggfeste fra biltema som passer?
    Ja, jeg har biltema veggfeste og der følrger det med skruer som du skal bytte ut med de på bildet ditt. Eneste med biltema festet jeg har er at dette går inntill metallet på tv, så jeg har lagt i mellom gummiknotter for å ikke lage merker, ellers ingen problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herminator.

Jeg og fruen er ikke helt enig. Jeg er enig med deg, mens hun vil ha høy skarphet og klager samtidig på "billedkvaliteten.

Nå har jeg satt den ned til 25, så får vi se om hun fortsatt klager.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem trenger "apple tv" når man har en pg6000, har en 8 gig usb-pinne med musikk, bare å stikke den i usb porten. Man kan jo da ta den optiske utgangen på tven til resiveren og volà, musikk. Veldig enkelt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har biltema veggfeste og der følrger det med skruer som du skal bytte ut med de på bildet ditt. Eneste med biltema festet jeg har er at dette går inntill metallet på tv, så jeg har lagt i mellom gummiknotter for å ikke lage merker, ellers ingen problemer.
    Kjøp artikkel nr. 24-709 den har plastikk spacere med i pakken som løser det problemet...

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ute etter deg, men når du ikke har greie på ting så bør du la være å svare. "digital terrestrial broadcasting system" er altså engelsk for digitalt bakkenett og har svært lite med usb eller pc å gjøre.

Uansett så er dette en funksjon som ikke er i bruk i norge.

Ser at netshop har ventet ubekreftet levering av PG7000 den 25. august. Dette ska bli spennende, men frykter en stor nedtur da det virer som LG bare har gjort ett PR stunt tidligere og løyet om det uendelige sortnivået. Ut fra specs ser det jo ut som at PG7000 kun er PG6000 men med fullhd. Viser dette seg å være tilfellet skal jeg jaggu sendte en sint mail til joachim ørsting!
    Om en leser det første innlegget i denne tråden så kan det jo se ut som at PG7000 er en full hd versjon av PG6000.

Sitat "PG7000-serien skiljer sig mot 6000 serien genom att den är Full HD samt inbyggd blåtand.
    Utseende mässigt så levereras den med den nedre metall listen i borstad stål"

Men vi får vente å se:-?

Side 13 av 35 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •