LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 35 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 689
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    PX80 har en ganske grå skjermoverflate når den er avslått - er det svartere på PG6000? Syns i det hele tatt det må være veldig mørkt for at PX80 skal våkne til liv - PG6000 virker bedre der, selv om jeg ikke har førstehånds kjennskap til denne.

Ang. retention... Minnes med gru en film jeg så på en eldre LG-plasma hvor tekstlinjene hang tydelig igjen i mørke scener. Irriterende!
    Jeg har en Panasonic PX80 og det kommer litt retention på den, men det er minimalt. Det er ikke synlig før jeg skrur av alle kilder bortsett fra tv. Tekstlinjene har aldri satt seg fast.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en 42PG6000 på meg også her gitt..

Er det noen av dere som har noen tips angående instillinger i innkjøringsperioden?

Hvor viktig er denne innkjøringen for fremtidig bildekvalitet? Hvor lenge må dette pågå, 50 timer, 100 timer?

Og til sist noen som har funnet noen "optimale" instillinger etter innkjøringsperioden?

Takker for svar :P

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv en pg6000 som skal kjøres inn, og jeg har kommet fram til at man skal sette lys/kontrastunder 50% og la dette kjøre i 100t, med en dvdfilm som dekker hele skjermen (ingen sorte streker)

optimale insstillinger finner du på side 6

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willef
    Da ble det en 42PG6000 på meg også her gitt..

Er det noen av dere som har noen tips angående instillinger i innkjøringsperioden?

Hvor viktig er denne innkjøringen for fremtidig bildekvalitet? Hvor lenge må dette pågå, 50 timer, 100 timer?

Og til sist noen som har funnet noen "optimale" instillinger etter innkjøringsperioden?

Takker for svar :P

Jeg har satt bilde på Exspert 1 som er en innstilling som er greit nedjustert men nå syntes jeg det er perfekt så den kommer til å bli der. Man snakker om 100 timers innkjøring som kan være greit, gå også inn på menyen alternativer og sett ISM-metode til Orbiter dette er en fungsjon som flytter bilde litt hvert annet min "ikke merkbart" for å skåne skjermen for innbrenning.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50pg6000

Da ble det en slik en på meg også! Har en 40" Sony LCD fra før og er spent på om jeg får "filmfølelsen" med den nye...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, husk at dette er en teknisk tråd. Finner dere nye priser, legger dere bare disse til på produktet på AVnytt: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1595. Ser at prisene har gått noe ned nå, så dette begynner jo å bli et VIRKELIG godt kjøp...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten tanke om modifikasjoner:

Jeg er som flere sikkert har lagt merke til skuffet over sortnivået og skulle gjerne gjort dette sortere. Dette kan gjøres på to måter etter det jeg vet, det er:

1. Dempe hele lysutbyttet ved å legge på en film ala sånn man klister på bilruter for å sote de.

2. Justere ned precharge, men dette vet jeg ikke hvordan gjøres eller om det er mulig uten andre "bivirkninger". Skulle jo tro Lg har justert den så lavt som mulig, men de har sikkert også en del marginer de må opprettholde, så det brude finnes mulighet for å tweake litt.

Noen som kjenner en tv-teknikker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, bare hjem å prøve nå. Prisene begynner og bli veldig hyggelig ja, jeg fikk min for 7490,- :P

Tror jeg kommer til å bli storfornøyd, kommer fra en litt eldre LG plasma og denne er jo helt klart bedre så er vel kanskje ikke vanskeligste å tilfredstille sånn sett.

Noen som har hatt problemer med å henge denne på veggen mtp kabler?
    På min forrige tv var alle tilkoblinger i underkant av tven. Her er de bak, lurer på om dette ikke kan by på litt trøbbel med mitt B-tech veggefeste som sitter ganske tett til veggen.. Noen som har noe erfaringer med dette?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også ett veggvfeste som gjør at tv'en blir veldig nærme veggen. Jeg må altså evt ta av tv'en for å kunne koble til nye kabler.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    En liten tanke om modifikasjoner:

Jeg er som flere sikkert har lagt merke til skuffet over sortnivået og skulle gjerne gjort dette sortere. Dette kan gjøres på to måter etter det jeg vet, det er:

1. Dempe hele lysutbyttet ved å legge på en film ala sånn man klister på bilruter for å sote de.

2. Justere ned precharge, men dette vet jeg ikke hvordan gjøres eller om det er mulig uten andre "bivirkninger". Skulle jo tro Lg har justert den så lavt som mulig, men de har sikkert også en del marginer de må opprettholde, så det brude finnes mulighet for å tweake litt.

Noen som kjenner en tv-teknikker?
    Du kan jo leke selv nå som du vet hvordan du kommer inn : http://avforum.no/forum/966229-post178.html

Selv liker jeg å se med litt lys på og da synes jeg svart er helt OK.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå begynnt å kjøre inn 42pg6000 med ringenes here

Har valgt expert2, og zoom2 mode for å dekke hele skjermen,
    lys:35
    kontrast: 35
    skaprphet:35
    farge: 50

De andre som kjører inn eller har alledrede gjort det, hva har dere brukt?

har noen brukt denne break-in dvden?
    Evangelos Angelides - Home

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willef
    Takker for svar, bare hjem å prøve nå. Prisene begynner og bli veldig hyggelig ja, jeg fikk min for 7490,- :P

Tror jeg kommer til å bli storfornøyd, kommer fra en litt eldre LG plasma og denne er jo helt klart bedre så er vel kanskje ikke vanskeligste å tilfredstille sånn sett.

Noen som har hatt problemer med å henge denne på veggen mtp kabler?
    På min forrige tv var alle tilkoblinger i underkant av tven. Her er de bak, lurer på om dette ikke kan by på litt trøbbel med mitt B-tech veggefeste som sitter ganske tett til veggen.. Noen som har noe erfaringer med dette?
    Det største problemet er tilkobling av scart. Denne TVn har også tilkobling på siden (ikke scart). Hvor mange cm ut bygger veggfestet ditt?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Har nå begynnt å kjøre inn 42pg6000 med ringenes here

Har valgt expert2, og zoom2 mode for å dekke hele skjermen,
    lys:35
    kontrast: 35
    skaprphet:35

De andre som kjører inn eller har alledrede gjort det, hva har dere brukt?
    For det første så mener jeg du bare kan glemme innkjøringen, det er ikke slik at den må kjøres inn for å ikke bli syk senere, men heller slik at den blir litt lettere syk i førsten(les: IR/midlertidlig innbrenninger).

Jeg anbefaler cinema eller expert 1 og følgende innstillinger generelt:

Lys: ca 50 (må tilpasses alt etter om sortnivå er høyt eller lavt)
    Kontrast: ca 70
    Fargetemp: warm
    Gamma: medium
    skarphet: rundt 25 da det er ca der kantkontrasten blir økt
    fresh kontrast og farge: av

Husk at dette kan variere veldig alt etter inngang og kilde, så en må kunne vurdere bildet selv og se hva som ser mest naturlig ut. Ikke nødvendigvis gå for de som ser mest fresht ut, da dette sannsynigvis blir unaturlig bilde.

En tanke fra meg: Jeg vil tro skjermen kjører seg raskest inn med hvitvask da det er dette som bruker plasmacellene mest også er det helt jevnt. Ulempe? Litt slitasje på fosforet, men det blir vel forsvinnende lite i forhold til resten av tv'ens levetid.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du kan jo leke selv nå som du vet hvordan du kommer inn : http://avforum.no/forum/966229-post178.html
    Jeg la bildene dine i minne så fort du la de opp, det første jeg gjorde var nemlig å tenke modifikasjoner hehe

Skumtittet igjennom bildene med en gang for å se om jeg kunne finne noen trimpot'er som kanskje tilfelidigvis kunne justere precharge, men det var vel heller ønsketenkning.

Men jeg er ganske sikker på at det er ett eller annet der som kan modifiseres til å senke sortnivået... Bare noen plasma kyndige tv-teknikkere kunne hjulpet til så...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herminator, disse innstillingene som du refererer til er det dine ferdige innstillinger eller innkjøring?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hariball: Det er mine ca ferdige innstillinger, men ikke vær redd for å bruke de under innkjøringen heller. Innkjøring er vel egentlig veldig overvurdert eller en gammel ulempe fra eldre plasmaer.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i manualen at pg6000 software kan bli oppdatert via "digital terrestrial broadcasting system" hva er dette for noe og hvordan funker dette, hvis man skla oppdatere software?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i manualen at pg6000 software kan bli oppdatert via "digital terrestrial broadcasting system" hva er dette for noe og hvordan funker dette, hvis man skla oppdatere software?
    Fra pc til USB pin fra USB pin til tv...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og når ble usb "digital terrestrial broadcasting system", har du oppdatert eller bare tror du? og hvor evnt finner man updates? Jeg leter men finner ingen info om dette

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og når ble usb "digital terrestrial broadcasting system", har du oppdatert eller bare tror du?
    Nei jeg har ikke oppdatert men dette er eneste mulighet eller man må sende inn tvn for oppgradering men trodde ikke dette var klart enda.. Finnes det en mulighet å sende oppgradering via satelitt så er jo dette også mulig men dette tviler jeg på.

Side 12 av 35 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •