LG PG6000/PG7000, kontrast 30000:1 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 35 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 689
    Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    EDIT: dette er en teknisk tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spes. pioner pdp-5080xa konta lg pg6000????

Kan noen hjelpe meg med det. Er dette en veldig gammel pioner eller er den bedre enn lg pg6000?
    Ser de selges billig nå.
    Håper på hjelp Venlig hilsen B B

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 5080xa er en god del bedre enn Pg6000, spesielt på sortnivå.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av de som eier pg6000 her som kjører noe form for break-in/innkjørings dvd for å slippe innbrening og bedre bilde? Eller er det bare tull?

Har noen opplevd innbrening på pg6000?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Er ikke så sikker. Var innom Elkjøp Sandvika i går. Det har de en Pioneer 5080xa og LG 50PG6000 hengende ganske close. Synes ikke bildet til Pioneer var det granne bedre enn LG. Spesielt synes jeg det var mer støy i bildet, spesielt ved panorering. Det kjørte stup fra OL i HD. Svartnivå får man jo ikke særlig rede på i slike lokaler. Skuffende da jeg ikke har strøket Pioneer helt av blokka..
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Er det noen av de som eier pg6000 her som kjører noe form for break-in/innkjørings dvd for å slippe innbrening og bedre bilde? Eller er det bare tull?

Kjører relativt lave kontraster på min 42pg6000 forsatt etter ca 100t. Ser at teksten sitter litt i gjen når jeg drar opp kontrasten, men det forsvinner fort.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator

Pioneer er god ja... men jeg syns fokuset på sortnivå er for stort her. Syns faktisk Pioneer ikke har noe godt hvitnivå jeg. Samt fargene kunne/burde vært bedre. Men hva vet jeg, aldri sett den nyeste modellen nå.

Pris/ytelse er ikke helt i stil kontra andre (som f.eks LG og Panasonic.). Huff, ikke lett dette altså. .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nokon forskjell på 6000 og 6010?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crazydips
    Er det nokon forskjell på 6000 og 6010?
    Tror det er kun finishen(fargen) på rammen rundt. Tenkinsk ingen forskjell. Correkt me if im wrong.

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er kun finishen(fargen) på rammen rundt. Tenkinsk ingen forskjell. Correkt me if im wrong.
    Det er riktig. Har selv en PG6010 hvor eneste forskjellen er en rødaktig nyanse i lista underst. Super tv:-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Pioneer er god ja... men jeg syns fokuset på sortnivå er for stort her. Syns faktisk Pioneer ikke har noe godt hvitnivå jeg. Samt fargene kunne/burde vært bedre. Men hva vet jeg, aldri sett den nyeste modellen nå.

Pris/ytelse er ikke helt i stil kontra andre (som f.eks LG og Panasonic.). Huff, ikke lett dette altså. .
    ..og det sies at den er en av de lyssvakeste plasma, og sliter derfor i godt opplyste lokaler. Har vel en sammenheng med godt sortnivå...

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ..og det sies at den er en av de lyssvakeste plasma, og sliter derfor i godt opplyste lokaler. Har vel en sammenheng med godt sortnivå...
    Dette er et veldigt godt poeng og det var hovedgrunnen til mitt bytte fra Panasonic PZ80 til LG PG6000.PZ80 leverte rett og slett uklare,blast og et soft bilde jeg ikke klarte å leve med. Hvis Pioneer har samme teknologi på dette så er jeg virkelig fornøyd med mitt valg sortnivå eller ei...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Pioneerene har mer lys enn Panasonicene, men hvitt er liksom ikke helt hvitt på verken Pioneer eller Panasonic. I tillegg flimrer bildene mer på både Panasonic og Pioneers siste modeller sammenlignet mot LGen. Samtidig er fargene noe bedre på Panasonicen, mens de er en hel del bedre på Pioneeren. Sortnivået er også noe bedre på Panasonic, mens det åpenbart er langt bedre på Pioneer.

Jeg burde jo fått kalibrert TVen skikkelig da, for jeg tror mye kan gjøres med fargene ved å kjøre en enkel DVE-runde. Samtidig har en ikke muligheten til å stille hver grunnfarge separat, så full gråskalakalibrering lar seg ikke gjennomføre.

Antar imidlertid at det lar seg gjøre å stille grunnfargene via teknikermenyene, noen som har testet det?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel "NEI" fargene er slett ikke bedre på Panasonic og bildemenyen er svak og man kan jo ikke justere stort i forhold til LG med flere. Sortnivå slet jeg med på PZ80 grunnet jeg måtte justere opp lystyrken for å se feks ansikter på mennesker noe man slipper på LG og samtidig så blir sortnivå bedre i bakgrunden hvis dette høres logisk ut.. Lysforholdet og fargene er jo akkurat grunnen til mitt bytte og der må jeg faktisk si at LG banker min Panasonic erfaring.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Begynner å bli småsprø selv av å vurdere tv.. Vurderer å kjøpe en billig plasma nå, som kan skiftes ut om et par-tre år når tekonologien gir oss både mer svart og mer hvitt

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Pioneerene har mer lys enn Panasonicene, men hvitt er liksom ikke helt hvitt på verken Pioneer eller Panasonic. I tillegg flimrer bildene mer på både Panasonic og Pioneers siste modeller sammenlignet mot LGen. Samtidig er fargene noe bedre på Panasonicen, mens de er en hel del bedre på Pioneeren. Sortnivået er også noe bedre på Panasonic, mens det åpenbart er langt bedre på Pioneer.

Jeg burde jo fått kalibrert TVen skikkelig da, for jeg tror mye kan gjøres med fargene ved å kjøre en enkel DVE-runde. Samtidig har en ikke muligheten til å stille hver grunnfarge separat, så full gråskalakalibrering lar seg ikke gjennomføre.

Antar imidlertid at det lar seg gjøre å stille grunnfargene via teknikermenyene, noen som har testet det?
    Akkurat dette med hvitnivå er noe jeg syns er utrolig bra på PG6000. Er skjermen like "grå" som f.eks PX80? Føler jeg må ha det relativt mørkt med PX80 for at ikke bildet skal være grått. Har kun erfaring fra LG fra en eldre plasma-skjerm og der er det skikkelig plagsomt med midlertidig innbrenning(tekstlinjer er mest irriterende) og en summelyd som ikke forsvinner selv om man skrur opp volumet litt... Dette er vel bedre på PG6000 formoder jeg?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Summing finnes ikke og hvitt er ikke grått på Panasonic men gult i forhold til LG.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ingen summing på PG6000, det glemte jeg også å nevne som svært positivt. Du har jo summing både på Pioneer og Panasonic, men helt klart mest åpenbar på Pioneeren (selv om Panasonic suser godt i lyse bilder den også)...

Når det gjelder sortnivå er dette som nevnt ikke av det mest imponerende slaget, men i en normalt opplyst stue fremstår faktisk dynamikken i bilder ganske så godt. Dette skyldes jo gjerne TVens usedvanlig høye lysutbytte og derfor høy ANSI-kontrast (kontrast i samme bildeframe). TVen funker derfor spesielt godt på mellommørke og lyse scener, men gjør det faktisk ikke så aller verst i mørke scener heller ettersom dynamikken er såpass stor og gammafunksjonen gjør en god jobb.

Når det er sagt; Pioneerens formidable sortnivå er absolutt å foretrekke til filmbruk, det hersker det liten tvil rundt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann, Hårballe. Jeg har aldri opplevd innbrenning på mitt eksemplar. Jeg kjørte litt forsiktig kontrastnivå i begynnelsen (noen få timer). That's it...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og både LGPG6000 og Panasonic har noe image-retention, men ikke noe som, så langt, har brent seg inn, verken på LGen eller Panasonic 50" plasmaen min. Der er også Pioneer langt bedre fra gen. 8 av, men det er langt fra noe stort problem i praksis med mindre jeg plutselig har TV2-logoen påklistrert i høyre hjørne, som vi jo får håpe jeg slipper!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX80 har en ganske grå skjermoverflate når den er avslått - er det svartere på PG6000? Syns i det hele tatt det må være veldig mørkt for at PX80 skal våkne til liv - PG6000 virker bedre der, selv om jeg ikke har førstehånds kjennskap til denne.

Ang. retention... Minnes med gru en film jeg så på en eldre LG-plasma hvor tekstlinjene hang tydelig igjen i mørke scener. Irriterende!

Side 11 av 35 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •