Er dette rett tidspunk å kjøpe ny tv på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette rett tidspunk å kjøpe ny tv på?

Og på forhånd må jeg bare beklage hvis dette innlegget blir en smule repetivt, eller kjedelig/meningsløst.

- Men ER dette riktig tidspunkt å kjøpe ny tv på???

Greit, jeg snakker ikke om å vente i 1-2-3 år på "neste" teknologiske step oppover. Det handler rett og slett bare om de nåværende modellene vs. kommende modeller, dvs. de modellene som kommer i ÅR.

Vi har noen fantastiske modeller pr. dags dato fra Pioneer (KURO, hvor særlig de dyreste er sinnsykt bra!) og feks. Philips.

Det jeg lurer intenst på er om den tv'en jeg kjøper i dag til 30-40 tusen kroner er verdt investeringen (nå er tv'er aldri en investering økonomisk sett da..) kontra å vente på en modell som kommer feks i tredje quarter av 2008 som vi VET OM.

Noen som har inside-buzz om noen gode modeller som kommer i nærmeste fremtid? Jeg snakket med Philips om dette, og de hadde ingen modeller på vei som var noterbart bedre/forskjellige fra de modellene som er ute NÅ.

Jeg bare orker ikke stresset med å kjøpe en tv nå, og så kjøpe enda en om 6 måneder. Jeg vil vite NÅ om det er verdt å vente på den hypotetiske modellen som kommer om 6 måneder vs. det å kjøpe den "beste" nå.

Har aldri vært en person som venter med å kjøpe fordi det alltid kommer noe bedre senere. Da kan man like godt la være å kjøpe noe som helst, for evig tid og sitte og lure og nøle.. Jeg vil kjøpe nå.. Evt. vente 1-2-3-4-5-6 måneder til det kommer noe som vi vet er på vei, som er hakket bedre enn det vi har nå! Men jeg gidder IKKE vente i 1 år. Max. 6 måneder. Det er min urchase-threshold.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, det er vell aldri rette tidspunktet å kjøpe ny tv på.

For du kan kjøpe den beste som er NÅ til en høg sum, eller den som var best for 6 mnd siden, for en ok sum.
    Og så har du nye modeller i vente, og det kommer en liten nyvinning innen teknologien ofte, sikkert hver mnd.

Jeg valgte såfall å kjøpe nå, for det som virkelig er bra idag, det ER bra..

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_hamre
    Vell, det er vell aldri rette tidspunktet å kjøpe ny tv på.

Det er nok det riktige svaret!

Uansett hvor lenge du venter så kommer det en "bedre" tv rett etter..
    så har du lyst så handler du!

Tv`er har blitt en forbruksvare som skal byttes oftere en noe annet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en uendelig og umulig debatt. Det er vel bare å innse det. Jeg bare lurte på om noen hadde hørt noen rykter om noe spesielt som kommer innen kanskje sommeren eller noe slikt. Men joda, vet at det er en del bra tv'er ute for tiden!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste merkene kommer nok med innebygget digital dekoder for det norske bakkenettet i snar fremtid.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ny TV er vel den dårligste "investeringen" man kan bruke penger på.

Da mener jeg investering i ordets rette forstand, det er vel få ting i denne verden som taper verdi som en ny TV.

Om du har budsjett til en Kuro i full HD, så er du etter min mening trygg i lang tid fremover... med mindre du har innebygget en "upgrade-bug", dvs. at du alltid ønsker det nyeste og mest fancy...

1080P med godt sornivå, slik man får nå (om man blar opp nok spenn), kan overgås av enda bedre sortnivå, enda bedre fargegjengivelse, og enda høyere oppløsning.....

Det er vel en generell regel som sier at om du trenger ny TV nå, så kjøp nå, om den du har duger så vent til du må... det blir bare bedre og billigere hele tiden!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Philips sa noe om at de neste modellene kommer med innebygget tuner for det Norske markedet..

Jeg har også ment at det beste er alltid å løpe og kjøpe!

Lenge leve materialismen!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Dette er en uendelig og umulig debatt. Det er vel bare å innse det. Jeg bare lurte på om noen hadde hørt noen rykter om noe spesielt som kommer innen kanskje sommeren eller noe slikt. Men joda, vet at det er en del bra tv'er ute for tiden!
    "Nøff said"!
    Venter du noen år, så finner du vel utgaver i "tapet-tykkelse", med en oppløsning og billedkvalitet som banker livskiten ut av dagens løsninger?
    Forstår spørsmålet, men dog: Du må avfinne deg med at dagens TV-tilbud fort vekk tilhører gårsdagens.
    I sin tid hadde jeg besteforeldre som heller ville vente til farge-TV kom på banen. De rakk det aldri......

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    "Nøff said"!
    Venter du noen år, så finner du vel utgaver i "tapet-tykkelse", med en oppløsning og billedkvalitet som banker livskiten ut av dagens løsninger?
    Forstår spørsmålet, men dog: Du må avfinne deg med at dagens TV-tilbud fort vekk tilhører gårsdagens.
    I sin tid hadde jeg besteforeldre som heller ville vente til farge-TV kom på banen. De rakk det aldri......
    Ahhahahaha.... De rakk det aldri??? Den var god!!! Jeg kondolerer - Men alikevel!

Hey, jeg var en av de første til å eie en av de første toppmodellene til Sony, en Trinitron 100Hz til 16k allerede i 1993, hvis jeg ikke husker feil. Det var en god tv, dog med etterslepp av alt som var rødt (feks. røde Ferrari'er husker jeg var en stor plage for meg!), av en eller annen grunn. Denne ble så byttet ut med toppmodellen til Philips i 1997 som også var en 100hz tv. Den var perfekt, og varte i mange år helt til jeg brukte den opp. Stakkars CRT. RIP.

Vi er alle på jakt etter det perfekte. Finner vi det, kan det vare i mange år. Dette gjelder ikke bare dyre tv'er, men damer også.

Hmm..

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2008 mod Panasonic er ventet inn i april ifølge Kundeservice panasonic. Det kan jo være verdt å vente på.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På HD siden for bilde / lyd blir det et par år før det skjer noen riktid store overaskelser.

Det et sakt 7 år, ca 2015...

http://avforum.no/forum/tv-apparater...emtiden-d.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også litt i samme båt . Sitter på en Samsung L32M60(tidligere topp mod.) som sammenlignet med hva jeg ser venner og andre har faktisk er mer enn bra nok. Det er opp i størrelse og hvilken jeg lurer på. Har faktisk sagt til meg selv at jeg skal vente helt til 2009, spørs om jeg klarer:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å skulle ha toppmodellen (46-50 tommer) hvert år vil nok koste 10-15.000 / år. Prisen blir jo nesten halvert på et par år. Dersom en kjøper "nest best" eller bytter litt sjeldnere er det mye å spare. Tipper det meste av "må ha" features er på plass innen de neste 2-4 år, så da blir kanskje levetiden noe lengre. Men, det dukker sikkert alltid opp noe nytt og bedre som en får lyst på eller som er "kjekt å ha".

Selv er jeg mest spent på hvor raskt OLED teknologien vil komme inn på markedet. Den teknologien ser meget lovende ut!

En syltynn 50" til under 20 lapper er min drøm!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du tenker på pris: kjøp Panasonics 2008 plasma