LG 42PC5* Jæ**** strømforsyningsdur?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42PC5* Jæ**** strømforsyningsdur?

Har en LG 42PC51(alle 42PC5* skal være relativt identiske) som jeg fikk for 2 dager siden og strømforsyningen (sannsynligvis, lyden kommer fra venstre siden) lager en skikkelig markant durelyd. Må guffe opp bra med lyd for å overdøve den og man hører den i alle rolige partier i filmer. Noe som gjør meg sprø.

Hvor utbredt er dette problemet på disse skjermene? fant en referanse til samme problem her på forumet, samt et søk på google ga en haug med rapporter fra svensker med samme problem. Noen hadde byttet, men stort sett hadde de fått tilbake en skjerm med samme "problem".

Skal jeg rett og slett bare benytte angreretten? Eller er det verdt å prøve "reperasjon"?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du slik galvanisk skille ting da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For TV-antennen ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OC-Freak
    Har en LG 42PC51(alle 42PC5* skal være relativt identiske) som jeg fikk for 2 dager siden og strømforsyningen (sannsynligvis, lyden kommer fra venstre siden) lager en skikkelig markant durelyd. Må guffe opp bra med lyd for å overdøve den og man hører den i alle rolige partier i filmer. Noe som gjør meg sprø.

Hvor utbredt er dette problemet på disse skjermene? fant en referanse til samme problem her på forumet, samt et søk på google ga en haug med rapporter fra svensker med samme problem. Noen hadde byttet, men stort sett hadde de fått tilbake en skjerm med samme "problem".

Skal jeg rett og slett bare benytte angreretten? Eller er det verdt å prøve "reperasjon"?
    jeg har hørt flere av serien 42pc5 har slitt med høyt støynivå. Har hørt noen som er stille og noen som bråker. Jeg er litt i tvil om det er noe verkstedet vil klare å utbedre så jeg ville benyttet angreretten og prøvd evt en til i samme serie eller en annen modell

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok heller til å prøve et annet merke, bare så stress å drive å returnere et så stort produkt. Posten tar ikke så tunge pakker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen på disse skjermene er også avhengig av bilde innstillinger. Kan være et tips å gå inn på ALT og sette strøm sparings funksjon PÅ får som regel mindre støy OG mye bedre bilde Litt trafo støy er det på disse skjermene noe som jeg forøvering har på min Pioneer 508 men lever fint med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ellers fornøyd med denne tv'n?
    Bra på analoge signaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den trenger en del bildejusteringer som man må gjøre for at fargene blir riktige, ellers har jeg ikke noe å utsette på den med tanke på at den kostet 7500,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da returnerte jeg min LG 42PC51 og gikk til anskaffelse av en Panasonic 42PV70EA.

Og JA, YESS!! Slik skal det være! Bildekvaliteten er bare overlegen i forhold til LG'en, selv rett ut av pakken er panasonicen mye bedre enn det LG'en noensinne ble med allverdens innstillinger. INGEN antydning til innbrenning av lyse farger (som faktisk var så ille at det kunne bli litt irriterende å se filmer med tekst på med LG'en i et mørkt rom). Panasonicen lager heller ingen strømforsyningsdur, eller vel ja om jeg legger øret inntil på baksiden så er det en liten surrelyd, men den merkes ikke under normalt bruk.

Panasonic er klart verdt pengene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •