På jakt etter ny TV... men hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På jakt etter ny TV... men hvilken?

Var sammen med fruen på første jaktrunde for å finne ny stue-TV idag.
    Hun hadde forelsket seg i en fullstendig ukjent LCD-TV fra noen som kaller seg Logik (trur eg). 42 tommer til 11 eller 12 alt etter som hvor vi handler.
    Og jeg må si meg enig i at bildet var overraskende mye bedre enn mange av de andre de hadde utstilt der, ihvertfall opp til vår maxgrense på 15K.
    Noen som har hørt om denne?

Selgeren anbefalte en sak fra Hitachi, også 42" LCD (L42VP01C) til 14-15. Den har Full HD som den andre ikke har.

Så fant selger ut at han kunne gi et "godt tilbud" (ja, ja) på en LG modell som heter 42LT75. Nedsatt til 15K fra 18K. Finner lite info om denne bortsett fra en test her: LG 42LT75 42in LCD TV - TrustedReviews
    Lar meg jo lett lure av at den har HDD og andre fikse ting, men mangler Full HD. MEN... vil vi i det hele tatt ha noe særlig glede av den innebygde HDD? Vil den kunne ta inn NRK-kanalene digitalt? (hva er egentlig poenget med å kjøpe skjerm med tuner all den tid man må ha en box foran?)
    Vi har egentlig parabol fra CD som hovedkilde, men for å kunne utnytte muligheten av å kunne ta opp en ting og se på noe annet så bør man vel kunne bruke den innebygde tuneren.
    Vil dagens bakkenett gjøre alt dette ubrukbart her hjemme? Ser jo av omtalen at det funker greit i England, men RTV er vel noe sære på hva de sender ut har jeg forstått.

Andre gode forslag til MAX 15K?
    Foreløbig inntrykk er at plasma ikke er aktuellt fordi vi hverken skal se på sport eller film i et mørkt rom, men snarere "vanlig TV" i en stue med veldig mye dagslys og at PC tilkobling vil være aktuellt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er LCD tv du ønsker vil jeg anbefale deg å gå for en av Sony's nye modeller i denne prisklassen. God bildekvalitet, Støtte for fremtidens formater, enestående produksjonskvalitet og en av de få tv'n pr. idag som har innebygget tuner med støtte for protokollene RiksTV blir å benytte.

Modellene du nevnte, har ikke innebygget tuner som støtter RiksTV. RiksTV bruker mpeg4.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv

Hei.

Jeg skal også kjøpe meg LCD tv og har tenkt mye.

Jeg ville anbefalt at du ser nærmere på:

Toshiba Regza 42Z3030D og Sony KDL-40W3000

Toshibaen har ikke innebygd mpeg4 tuner, men det har Sony'en.

Mange på forumet skryter mye av disse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •