Samsung LE40F86BD vs Sony KDL40W3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40F86BD vs Sony KDL40W3000

Hei,

Beklager viss det allerede finnes en slik tråd fra før av. men som dere sikkert skjønner. Jeg er på kanten til å kjøpe ny lcd tv 40". Til nå har jeg kommet fram til 2 gode alternativer. Samsung LE40F86BD og Sony KDL40W3000. Spørsmålet nå er bare hvilken av disse jeg bør kjøpe.

Etter å ha lest tester på hdtvtest så må jeg si jeg er imponert over begge tv`er. de kommer godt ut begge to. Har lest mest om samsung sin tv på forumet og jeg hører at mange er fornøyde. Ser dog at Sony kommer best ut på hdtvtest.

Lurer på om noen har noen råd og tips, noen + - med den ene tv`en i forhold til den andre som jeg bør vite om?

Skal bruke tv`en til film titting gjerne via xbox eller ny blue-ray spiller. Kobler også ofte opp pc`en til både å se film og surfe/spille med.

Jeg har og sitt på priser i vanlige butikker. sony`en er litt dyrere enn samsung. men hvordan er det å bestille tv fra innternet, og har dere i såfall ein butikk dere anbefaler?

takker på forhond for svar

Mvh
    2peewee

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse to kandidaten er nok ganske jevnbyrdig når det kommer til bildekvalitet. Men jeg holder en knapp på Sony når det kommer til produksjonskvalitet. På dette punktet er det vel bare Panasonic som kan skryte av like lav feilstatestikk.

På nett finner du nok modellene litt billigere enn butikk. Alt av elektronikk jeg har kjøpt de siste 6 årene har jeg handlet på nett av mange forskjellige nettbutikker.
    Holder du deg til de mest kjente, så er du nesten garantert en god pris og god service.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Dersom du bruker vanlig antenne for å ta inn TV signaler, er Sonyen det beste valget nå som den er godkjent av RiksTV.
    Da slipper du en ekstern tuner:-)

Ellers så bruker jo Samsung og Sony samme paneler i sine tv (forskjellig fra modell til modell selvsagt). Men der er jo forskjeller i design og elektronikk da.

Slik som jeg har sett tester mellom Sony og Samsung, kommer som oftest Sony litte granne bedre ut, men koster litt mer også. Samsung gir ofte mest for pengene.

Lykke til med valg av ny TV.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de to modellene henger helt med på hd-signaler. Begge har trøbbel med panoreringer sidelengs. De er for all del svært gode, men jeg er ikke tilfreds med prosesseringen. W3000 bruker samme elektronikk der som x2000 som slet med akkurat det samme. Samsungs elektronikk er sjeldent kraftig nok, mener jeg.

W3000 er målt å ha noe bedre statisk kontrast enn F86, men begge har et godt sortnivå. Jeg mener likevel det ødelegges noe av billedstøy i mørke scener på F86 der man ser fargefelter blande seg med sort.

Det er en lang diskusjon rundt dette på nettet, fenomenet tilskrives problemer med baklyset på 8-serien til Samsung, noen har rettet dette ved å gå inn i servicemenyen på tven og slå av dynamisk baklys, men det funker ikke alltid, jeg har selv byttet to R86-tver pga dette.

Når det gjelder nettbutikker, har MPX et godt fraktopplegg, Netshop.no - pc data foto minne digital har bra tver og bra service, og shg.no har gode priser på Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, gjorde ikke valget så mye enkelre.

Blir nok ikke til å bruke vanlig tv antenner, så det at den er godkjent for rikstv har ikke så mye å sei. Selv om det er litt greit da (hører foresten rykter om at den er godkjent fra canal digital også?)

Syn-sam, hørtes ut som du var litt negativ til begge modellene, og da spesielt samsung f86. Ville du frarådet meg til å kjøpe denne modellen? Og i såfall, hvilken tv i den prisklassen ville du anbefalt?

Takk for svar så langt.

Mvh
    2peewee

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at disse er dårlige tver. For all del, dette er ikke valget mellom pest og kolera. Og mange er sikkert kjempefornøyde.

Jeg har sett dem utstilt og lest mange, mange tester. Jeg var på Sonys senter og så W3000 rett ved siden av X3500, signalet var en HD- tape som eller via parabol som viste panoreringer fra savannelandskap. På X3500 gled bildet uten et hakk fra side til side, på W3000 fikk du dette klassiske hakk, hakk, hakk, ikke alltid plagsomt, men veldig tydelig hvis du ser etter det og særlig ved siden av en bedre billedbehandling.

Problemet er jo at for å behandle et så avansert signal, så må du ha en bra prosessering, som jeg nevnte og mange produsenter kutter ned på dette, både pga krav om tykkelse på tven, og pga pris. Sonys X3500 er ikke særlig tynn, og den er grisedyr i mine øyne.

Så, noen forslag til deg? Vel, jeg er svært kresen, vær advart.

Sharp LC-42X20E kan vise seg å være en joker.

Netshop.no har den.

Philips 42PFL9632D mener jeg har den beste elektronikken innabords i denne prisklassen.

Hardware.no - Prisguide - Philips 42PFL9632D/10

Den er dessuten lett å oppgradere firmware-messig sett, via usb.

Du vil finne at noen opplever noe "lagging" iforhold til f.eks Xbox 360, men det skal være rettet i nyeste firmware. Jeg sitter selv og skal velge mellom disse når jeg har penger nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg vurderte også de to modellene og valgte til slutt W3000 hos XD (billigst på det tidspunktet). Mye av grunnen var den innebygde (HD) DVB-C tuneren siden den også fungerer på kabelnettet til Canal Digital.

Ut fra diskusjonene her ser ut til at det ikke fungerer like godt for alle og det nok også grunnen til at Canal Digital ikke har godkjent noe ennå (i tillegg til at de gjerne vil pushe dårlige digitalbokser på oss da...)

Jeg tok sjansen og bestilte en Conax CAM hos Satbutikken og er veldig fornøyd med resultatet. :-D

For min del gikk det veldig greit å søke opp digitalkanalene etter at jeg lag inn Symbol Rate: 6950 og auto på resten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra du er fornøyd

Skal selv kjøpe tv, men går nok for en plasmaskjerm. Samsung 42PS96C selges hos hi-fi klubben for kr. 12000,-.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utenfor tråden, men...

Sitter selv og vurderer disse to modellene.
    Men jeg har også Toshiba Z serien med i vurderingen. (Eksempelvis 42Z3000).
    Har ikke sett Toshiba'n ved siden av de andre ennå.
    Noen andre som har synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrono
    Jeg vurderte også de to modellene og valgte til slutt W3000 hos XD (billigst på det tidspunktet). Mye av grunnen var den innebygde (HD) DVB-C tuneren siden den også fungerer på kabelnettet til Canal Digital.

Ut fra diskusjonene her ser ut til at det ikke fungerer like godt for alle og det nok også grunnen til at Canal Digital ikke har godkjent noe ennå (i tillegg til at de gjerne vil pushe dårlige digitalbokser på oss da...)

Jeg tok sjansen og bestilte en Conax CAM hos Satbutikken og er veldig fornøyd med resultatet. :-D

For min del gikk det veldig greit å søke opp digitalkanalene etter at jeg lag inn Symbol Rate: 6950 og auto på resten.
    Så du kan bekrefte at man kan se de digitale kanalene i CD bakkenett på KDL-40W3000 med den Conax CAM'en som du linket til?

Frister i så fall veldig å gå til innkjøp av Conax'en i påvente av at CD skal lansere sin HD-PVR i Norge.

Newcomer kovacs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt KDL40W3000 i to uker nå og blir mer og mer fornøyd med denne TVen. Den er nådeløs på dårlige kilder, men dette kan løses delvis ved å formørke bildet noe feks ved å ha to forskjellige oppsett for gode og dårlige kilder (min hovedkilde er Get PVR via Scart).

På Blu-Ray er den intet mindre enn fantastisk IMHO. Jeg har sett ca 12 BD-filmer nå og kan ikke si annet enn at dette er strålende. Oppskalering på DVD (via Sony BDP-S300) er knallbra.

Jeg har funnet 1 stuck pixel men den synes kune på ca 1,5 meters avstand (eller nærmere). Ellers er det nærmest ingen clouding (kun antydning).

Xbox 360 var en skuffelse til å begynne med - på samsung 40M87 var dette helt rått - men etter litt kalibreering og bruk av game mode fikk jeg det akkurat som jeg ville.

W3000 er en TV som vil få deg til å rive deg i håret over dårlige kilder, fordi den viser hva du får! Men dette er en vanesak. De aller fleste TV-programmer takles helt utmerket av TVen og jeg kan trygt anbefale Sonyen.

Jeg har ingen erfaring med LE40F86D men hadde forgjengeren i tre uker og måtte dessverre returnere den pga Scart-interferens. Det var en knallbra TV også, men W3000 virker et hakk bedre IMHO. Mulig F-serien tar igjen dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •