Billig 37'' HANNspree, Hyundai eller Tatung?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Dancin' Devil sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig 37'' HANNspree, Hyundai eller Tatung?

Har sett på tre forskjellige billige 37 tommere:

- HANNspree JT02-37E2-000G

- Hyundai HLT-37F2

- Tatung V37MCGI-ED1

Sliter virkelig med å velge ut en vinner... Noen som har erfaringer med disse tv'ene, gode argumenter for og mot, trekk frem alt det positive negative. Skal brukes primært til PS3 og PC, takker for all hjelp

- Dancin' Devil

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne Tatungen på Powerbuy for en stund siden her på AVforum. Er vell egentlig fornøgd til prisen,skulle kanskje ønske jeg kjøpte en Panasonic 37'' plasma men jeg skal kanskje ha PS3 med tiden og da har jeg hørt det skal vere bedre med LCD. Til data er jeg faktisk veldig fornøyd med Tatungen siden den har 1:1 pixelmaping og DVI inngang noe som gjør å koble på data uten problemer.

Men der er litt etterslep på enkelte scener, på min tv er der endel lyslekasje. Konstrasten kunne ha våre litt bedre også. Jeg synst den viser HD filmer ganske fint men jeg har ikke sett på så mange andre TVer akuratt helder. Den store forskjellen er det nok ikke på TVene du vurderer å kjøpe.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyhawk
    Jeg kjøpte denne Tatungen på Powerbuy for en stund siden her på AVforum. Er vell egentlig fornøgd til prisen,skulle kanskje ønske jeg kjøpte en Panasonic 37'' plasma men jeg skal kanskje ha PS3 med tiden og da har jeg hørt det skal vere bedre med LCD. Til data er jeg faktisk veldig fornøyd med Tatungen siden den har 1:1 pixelmaping og DVI inngang noe som gjør å koble på data uten problemer.

Men der er litt etterslep på enkelte scener, på min tv er der endel lyslekasje. Konstrasten kunne ha våre litt bedre også. Jeg synst den viser HD filmer ganske fint men jeg har ikke sett på så mange andre TVer akuratt helder. Den store forskjellen er det nok ikke på TVene du vurderer å kjøpe.
    Takk for et utfyllende svar :smile: Denne etterslepingen du snakker om på enkelt scener, er det et merkverdig problem?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dancin' Devil
    Takk for et utfyllende svar :smile: Denne etterslepingen du snakker om på enkelt scener, er det et merkverdig problem?
    Ingen problemer:razz:

Mulig jeg er pirkete men jeg legger merke til dette fenomenet av og til, men det er ikke et alt for stort problem, skal beholde Tatungen i lang tid fremover uansett. Men nå vet jeg da ikke hvordan de andre TVene er i forhold så det hjelper deg kanskje ikke alt for mye?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer:razz:

Mulig jeg er pirkete men jeg legger merke til dette fenomenet av og til, men det er ikke et alt for stort problem, skal beholde Tatungen i lang tid fremover uansett. Men nå vet jeg da ikke hvordan de andre TVene er i forhold så det hjelper deg kanskje ikke alt for mye?
    Har postet den samme tråden på hardware.no og har kommet positiv tilbakemelding på Tatungen der også. Som jeg nevner der veier veldig mye mot Tatungen akkurat nå; DVI-D, mpeg4 og design. Ikke kommet så mye tilbakemelding på de andre tv'ene enda, men tror jeg dropper HANNspree, etter litt surfing på nettet får jeg intrykk av at den er søppel. Virker som om bare de som stiller null krav syntest den er grei nok. Så foreløpig står det mellom Hyundai og Tatung

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har postet den samme tråden på hardware.no og har kommet positiv tilbakemelding på Tatungen der også. Som jeg nevner der veier veldig mye mot Tatungen akkurat nå; DVI-D, mpeg4 og design. Ikke kommet så mye tilbakemelding på de andre tv'ene enda, men tror jeg dropper HANNspree, etter litt surfing på nettet får jeg intrykk av at den er søppel. Virker som om bare de som stiller null krav syntest den er grei nok. Så foreløpig står det mellom Hyundai og Tatung
    Ja, Tatungen er et godt kjøp etter min mening. DVI inngangen gjør den store forskjellen, og han karen som vil ha Full HD på en 32'' må virkelig ha godt syn eller problemer på annen måte. Jeg føler i allefall ikke behovet for Full HD på min 37'' og jeg sitter litt for nært siden rommet mitt er ganske lite.

En ting til: Etter litt innstilling så blir bilde mye bedre på Tatungen, fabrikkinstillingene er helt på jordet.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. nå er det vel ikke helt usannsynlig at Tatung & hannspree inneholder deler fra samme fabrikant ,altså Tatung (?)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Tatungen er et godt kjøp etter min mening. DVI inngangen gjør den store forskjellen, og han karen som vil ha Full HD på en 32'' må virkelig ha godt syn eller problemer på annen måte. Jeg føler i allefall ikke behovet for Full HD på min 37'' og jeg sitter litt for nært siden rommet mitt er ganske lite.

En ting til: Etter litt innstilling så blir bilde mye bedre på Tatungen, fabrikkinstillingene er helt på jordet.
    Nøyaktig hvor nærme sitter du? Jeg kommer til å sitte rundt 2 m fra tv'en så akkurat dette har stor betydning for meg. Det blir ikke for nærme? Syntest 32'' blir litt lite, er jo gutt tross alt. Hvis jeg kjøper Tatungen kan jeg få instillingene over PM da?

Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Vel. nå er det vel ikke helt usannsynlig at Tatung & hannspree inneholder deler fra samme fabrikant ,altså Tatung (?)
    Har du noe å vise til som kan bekrefte dette?

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at den tatungen er på tilbud hos komplett 37"

Jeg lurer på om man kan utnytte hel greia med VGA? allså full oppløsning som den støtter?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, desverre ikke pr nå. Men det er min spekulasjon siden det ikke fins så fryktelig mange produsenter av LCD paneler i verden.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøyaktig hvor nærme sitter du? Jeg kommer til å sitte rundt 2 m fra tv'en så akkurat dette har stor betydning for meg. Det blir ikke for nærme? Syntest 32'' blir litt lite, er jo gutt tross alt. Hvis jeg kjøper Tatungen kan jeg få instillingene over PM da?

Har du noe å vise til som kan bekrefte dette?
    Jeg sitter omtrent 1.5 meter i fra TVen,målt fra øyene til midt på tven. For min del så er 2meter nokså perfekt. Det er ikke katastrofalt å sitte 1.5 meter i fra den for å si det slik.:-P

Sitat Opprinnelig postet av m4sta
    ser at den tatungen er på tilbud hos komplett 37"

Jeg lurer på om man kan utnytte hel greia med VGA? allså full oppløsning som den støtter?
    Ja det regner jeg da med, min kamerat får full oppløysning på VGA. Så du får 1366 x 768 med VGA.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at HANNspree'n er søppel. Tanta mi ble lurt til å kjøpe den, betalte vel 6000 kr for den, så det sier vel sitt. ELENDIG sortnivå, dårlig lysmetning, grusomme menyer, farger som hopper over hverandre, uvanlig kornete bilde på analoge signaler. Helt ok på data.

Jeg likte ikke Tatungen så veldig godt heller da, selv om den er bedre enn Hannspree'n. Men jeg er plasma fan og sær da! Hehe.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig bestilt ny tv etter mange måneders undersøkelse, sparing og sikling...

Valget falt på Tatung V37MCGI. Jeg bestile den fra multicom.no, hjem på døren. Noe som var, overraskende nok, billigere enn postoppkrav. Jeg betalte 7000 for den, noe jeg egentlig syntest er litt for mye.

Jeg har fulgt med på prisen i en ukes tid nå og det har vært forandringer fra dag til dag. Startet med 5999 på komplett.no (var usikker så bestilte den ikke, noen jeg angrer bittert på nå) og andre nettbutikker fulgte etter. Prisen lå i overkant av 6000. Dagen kom da jeg skulle bestille den og til min store fortvilelse hadde de fleste butikker sluttet å selge den (er en utgående modell som blir erstattet av en ny i mars måned). Det var bare et fåtall nettbutikker som fortsatt solgte den; GigashopS, Mamoz og Multicom. Håpet mitt var at prisene skulle gå noe ned, noe de ikke gjorde. Det eneste som skjedde var at GigashopS og Mamoz gikk tomme og Multicom hadde 5 igjen. Jeg turte ikke vente lenger og bestilte den fra Multicom. Litt bittert men, men....

Du kan jo lure hvorfor jeg ikke ventet på den mye modellen, svaret er enkelt. På den nye modellen vil ikke høyttaleren være avtagbar noe som spiller en stor rolle for meg. Ellers er den eneste forandringen på den ny Tatungen at den får 1 hdmi ekstra, 2 i stedet for 1. Dette har ikke så stor betydning for meg siden jeg bare vil benytte meg av 1 hdmi uansett.

Regner med å ha tv'en i hus i løpet av lørdag. Skal teste den med: analoge og digitale signaler, dvd og Blu-ray samt pc og ps3 gaming. Vil komme med et lite sammendrag i løpet av helgen.

- Dancin' :twisted:

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ja du betalte nok litt for mye for TVen ja, jeg ga 5500 + 400 i frakt her på Powerbuy da kjøpte vi direkte fra Tatung Norge. Jeg er spent på hva du synst om tven i allefall så venter i spenning her :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •