Støtter Sony KDL-46X3000 både PAL og NTSC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støtter Sony KDL-46X3000 både PAL og NTSC?

Hei!

Jeg leter etter den ultimate TV'en for rundt 20 000kr. Etter mye frem og tilbake ser jeg nå på Sony KDL-46X3000 og Philips 47PFL9732. Siden jeg skal kjøpe TV først om et par måneder og da skal bestille fra utlandet så skal jeg nok klare å få én av dem til rundt 20k.

Jeg sjekket Sony sine sider i dag og ble litt forundret. Under "Colour System" på 46X3000 ser det ut som at både PAL og NTSC støttes. Sony : KDL-46X3000 (KDL46X3000) : Tekniske spesifikasjoner : Norge

Misforstår jeg totalt nå? :?:

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doubledouce
    Hei!

Jeg leter etter den ultimate TV'en for rundt 20 000kr. Etter mye frem og tilbake ser jeg nå på Sony KDL-46X3000 og Philips 47PFL9732. Siden jeg skal kjøpe TV først om et par måneder og da skal bestille fra utlandet så skal jeg nok klare å få én av dem til rundt 20k.

Jeg sjekket Sony sine sider i dag og ble litt forundret. Under "Colour System" på 46X3000 ser det ut som at både PAL og NTSC støttes. Sony : KDL-46X3000 (KDL46X3000) : Tekniske spesifikasjoner : Norge

Misforstår jeg totalt nå? :?:
    Stemmer nok det, TV'er har stort sett støttet både PAL og NTSC i mange år nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr det at jeg kan kjøpe denne TV'en i USA? Og at den da vil fungere her i Norge like bra som hvis jeg hadde bestilt den her i landet?

Det innebærer jo en enorm prisforskjell!!

(Håpe, håpe :-P )

Edit: Selv om den heter KDL-46XBR4 i USA??

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doubledouce
    Betyr det at jeg kan kjøpe denne TV'en i USA? Og at den da vil fungere her i Norge like bra som hvis jeg hadde bestilt den her i landet?

Det innebærer jo en enorm prisforskjell!!

(Håpe, håpe :-P )

Edit: Selv om den heter KDL-46XBR4 i USA??
    Det ville jeg vært mer skeptisk til... Europeiske TV'er har ofte støtte for NTSC pga sone 2 DVD fra Japan (som er NTSC). En amerikansk TV har sånn sett ingen grunn til å støtte PAL. Velle sjekket det opp på forhånd ihvertfall. Det er sikkert mulig å finne manualen på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, synes det virket litt for godt til å være sant. Lave priser i USA pluss veldig svak dollar kunne vært gøy for oss TV-kjøpere. :razz:

Jeg får sjekke litt manualer og sende et par mail. Jeg sier ifra her ihvertfall hvis det skulle vise seg å være mulig!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli interessant å høre hva du kommer frem til. Men hva tenker du rundt eventuell reklamasjon, reperasjon, etc når du kjøper f.eks fra USA?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket brukermanualen til den amerikanske utgaven av 46X3000 og det er nok kun støtte for NTSC. Kjipt, men jeg visste det vel egentlig. :sad:

ihandela: Med tanke på garanti/reklamasjon er det rett og slett en sjangse man må ta. Med de prisforskjellene det er mellom USA vs. Europa er det verdt å ta en slik sjangse (mener jeg). Har sendt mail til Sony og de har 1 års garanti på TV'er kjøpt i Europa. Philips svarte at de hadde verdensgaranti, men jeg vet ikke om det innebefatter USA.

Jeg tror nok ikke det er aktuelt å kjøpe TV fra USA, men f.eks Tyskland har ofte mye lavere priser enn her. Har mailet litt med et par tyske butikker og det er fullt mulig å få sendt TV'en opp hit. Det er likevel viktig å huske at det kan være forskjeller på moms og at dette kan øke prisen noe. I Tyskland er momsen på TV'er 19% så man må legge til 6% på den prisen man ser i nettbutikken.

Hvis noen har erfaring med TV-kjøp ifra utlandet så hadde det vært interessant å høre fra dere. :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke butikker i Tyskland er det du kikker på? Er de seriøse og vil sende til Norge? Hva snakker vi om når det gjelder hva man sparer på å kjøpe fra f.eks Tyskland?

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som nesten alltid vil mangle på TVr kjøpt i USA er EuroScart og
    RGBs inngang, og selv om noen av de kanskje kan ta i mot PAL video,
    er det tvilsomt om de kan ta i mot analoge PAL TV signaler via antenne
    inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ihandela
    Hvilke butikker i Tyskland er det du kikker på? Er de seriøse og vil sende til Norge? Hva snakker vi om når det gjelder hva man sparer på å kjøpe fra f.eks Tyskland?
    Jeg sjekker ofte på pricerunner.de. Der kan man sjekke prisene i danmark, tyskland, østerrike, frankrike og storbritannia. Hvor mye man kan spare varierer noe fra uke til uke siden det ofte er forskjellige tilbud. Når jeg sjekket nå får jeg f.eks. disse forskjellene:

Sony 46X3000 - Billigst i Norge = 24949, billigst i Tyskland = 20348 (pluss frakt på 7-800 kr.)
    Her kan man altså spare ca. 4000 kr. og det er jo ikke dumt.

Nå har den norske kronen blitt litt svakere i det siste så det er mindre å hente. Hvis man følger med og kjøper på rett tidspunkt kan man spare noen tusen.

Butikkene må man sjekke ut selv. Søk på nettet etter erfaringer, sjekk på "karakteren" butikken har hos pricerunner osv. Dette kan virke som mye jobb, men med tanke på de tusen man kan spare så er det verdt det! Husk å sjekke hva momsen er i det landet du tenker på å bestille fra. Danmark har 25% som oss, Tyskland har 19% og Storbritannia har 17,5%. Frankrike er jeg ikke sikker på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •