Sony KDL-40W3000 vs Panasonic TH-42PV70FA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-40W3000 vs Panasonic TH-42PV70FA

Hei alle!

Nå skal jeg for en gangs skyld ikke spørre om hvilken av disse tvene jeg skal kjøpe, men heller dele erfaringer av dem til dere:P

Mottok i dag Panasonicen fra Amentio som jeg bestilte 6. oktober, siden de ikke hadde registrert at jeg hadde avbestilt den, jeg mottok nemlig Sonyen fra dem for under en uke siden... Jaja, gjort er gjort tenkte jeg, og dette er jo en bra mulighet for å sjekke opp hva som egentlig er forskjellen på disse to skjermene, for så å sende en av dem tilbake på angrefristen

Jeg kalibrerte begge skjermene til D65-standard med innstillingene fra hdtvtest.co.uk, og jeg har dessverre bare analog kabel og en ps3 til bruk på tven. Jeg sitter litt under 2 meter fra tven til vanlig, og det var derfor interessant om jeg klarer å se forskjell på levende bilder på hd-ready vs full-hd skjerm

Det første jeg så var såklart kabelsignalene, det overraskede her er at Sonyen er overlegent best! Hadde ikke trodd det hadde jeg ikke sett det, bedre farger, dybde og skarphet, samt en knallgod støyreduksjonsmekanisme. Når det gjelder sortnivået på skjermene rangerer jeg dem likt, der Sonyen har en blåtone i sortfargen der Panasonicen har gråskjær. Jeg gikk deretter rett over til blu-ray på ps3, og her ser man virkelig forskjell! Panasonicen er svært god, men du verden for en skarphet man får fra Sony! Det andre som overrasket var at jeg ikke opplevde noe etterslep eller tap av oppløsning ved raske panoreringer, noe som er vanlig hos andre LCD-produsenter!:-D Dybden i bildet, fargene rangerer jeg likt.

Det som var svært positivt å oppdage med Panasonicen var at den klarer finfint å motta 24p-signaler sendt fra PS3-en, selv om de sannsynligvis ikke blir konvertert med 3:3 pulldown til 72hz. En annen ting som er bedre med Panasonicen er at innsynsvinkelen er mye bredere, der Sonyen blir gradvis mer blass ut fra senter, er Panasonicen klar og fin langt ut på sidene, et velkjent plasma-fenomen.

Jeg testet også nedlastede klipp på ps3, samt også DVD, med konklusjonen er fortsatt den samme. Selv om Panasonicen ikke er dårlig, er Sonyen så mye bedre at det må oppleves! Hadde ikke trodd dette om en LCD for 2 måneder siden!:-D

Nå må man også ta prisen med i beregningen, men jeg vil heller betale noen tusen ekstra for å få noe jeg er fornøyd med, enn å bruke nesten 10.000 på noe halvgodt Nå er jeg klar over at det finnes en full-hd Panasonic også, men den har samme pris som Sonyen, og jeg er ikke i tvil om at Sonyen ville gjøre en bedre jobb her også, ettersom innholdet ellers er det samme som i hd-ready Panasonicen. Den samme konklusjonen har blant annet hdtvtest.co.uk kommet frem til, så det står jeg ved. I UK er Panasonicen så mye billigere enn Sonyen at den fremstår som et godt kjøp, men ved lik pris som i Norge, blir Sonyen den utvalgte.

Ble en litt lang post dette, men nå har jeg nå fått sagt det meste tror jeg, men bare spør dersom det er noe dere lurer på!:-D Og hvis dere lurer på det , er det Panasonicen som går i retur, hvis ikke det er noen i Trondheim som har lyst på en ny 42"?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny tv! En interessant test, men den skremmer meg likevel ikke bort fra Panasonic. Har sendt deg PM

Har du digitale kabelsignaler (SD), eller var det analoge signaler du testet med?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analoge signaler dessverre...:/

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, nå gjorde du meg usikker:???: Vakler frem og tilbake mellom lcd og plasma. Etter hva du har skrevet fikk jeg mere lyst på en lcd tv. Er ikke lett dette altså. Man må jo nesten låne med tv hjem for å finne ut hva som man selv syns er mest verd pengene osv. Umulig å se det i butikkene, desverre

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, nå gjorde du meg usikker:???: Vakler frem og tilbake mellom lcd og plasma. Etter hva du har skrevet fikk jeg mere lyst på en lcd tv. Er ikke lett dette altså. Man må jo nesten låne med tv hjem for å finne ut hva som man selv syns er mest verd pengene osv. Umulig å se det i butikkene, desverre

Veldig bra at du har skrevet en del, bra med erfaringer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII

Veldig bra at du har skrevet en del, bra med erfaringer
    Vil nok tro at Pioneer fremdeles har de beste 42" tvene, så lenge du sitter langt nok unna til at du ikke irriterer deg over oppløsningen, men i de lavere prisklassene er det tett mellom LCD og Plasma etter det jeg har funnet ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ikke lenger tvil om at det blir LCD tv og Sony 40"W3000!
    Har lenge vurdert plasma(pz70),men syntes at bilde var bedre på sony..
    Var på Siba på nyåret å så på PZ70,men jeg syntes at den flimret mye på hvite bilder...flere som har sett dette?

Blir det bra bilde på W3000 med riks TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp!

Sitat Opprinnelig postet av Rune Lien
    Da er det ikke lenger tvil om at det blir LCD tv og Sony 40"W3000!
    Har lenge vurdert plasma(pz70),men syntes at bilde var bedre på sony..
    Sony W3000 er jo en KONGE-TV!:wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •