Philips 32PW9308

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 32PW9308

På tide å bytte ut den gamle 29 tommeren, og i den anledning har jeg snust litt på Philips 32PW9308.
    Prisen på denne skjermen ligger omtrent på 13000,-.

Dersom noen har noe negativt (eller positivt) å komme med angående dette apparatet, eller mener at det finnes bedre kjøp i samme prisklasse; post i vei.

Alle erfaringer og meninger dere måtte ha om dette apparatet mottas med takk.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er i prisleiet rundt 15.000 kroner så anbefaler jeg deg å sjekke ut 32" widescreen Loewe Aventos. Sjekket selv opp og ned i mente i fjor...inkludert en Philips 96xx (den gangen). Undersøkte bildekvaliteten til jeg ble svimmel. Endte opp med å kjøpe Loewe'n istedenfor.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. Dette svaret er litt farget av at jeg misliker Pixel Pluss.

9308 er en fin TV , men man har Pixel Pluss teknologien som jeg syns forverrer bildet isteden for å forbedre det. Spesielt på gjengivelse av film da man får et forvrengt skarphetsnivå. Man mister filmfølelsen. Derfor anbefaler ikke Philips at Pixel pluss brukes på film.

Så hvorfor betale 2000 kr for en funskjon som gjør bildet værre på film?

Anbefaler heller 32PW8844 som er samme TV med en ekstra SCART kontakt (9308 har kun 2) og har en programmerbar fjernkontroll som følger med til en verdi av 1000 kr. Denne selges for 11995,- Mulig også billigere.

Men ta en titt på 9308 og se om du liker den du. Den har akkurat samme gode bilde som 8844 når du deaktiverer Pixel Pluss.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke ulike generasjoner av PixelPlus og er ikke denne Philipsteknologien blitt bedre?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har nok blitt bedre ja, men min mening at den funker bare til nyheter og slikt. Pixel pluss er nok en smakssak.

Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får en Philips 32PW9308 for 9995,- på Siba i Stavanger

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbudspriser og butikker tas i prisjaktforumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til alle som gadd å svare.

Først en liten korrigering:
    Da jeg skrev at prisen lå på 13000,- gikk jeg ut ifra prisene på nettsidene til de forskjellige kjedene. Etter å ha vært litt rundt og sjekket, ser jeg at prisen i snitt ligger 2000,- lavere i butikkene. Det vil si at prisen de fleste steder, på ca. 11000,-.

Har sjekket ut 9308 litt nærmere og har vanskelig for å bestemme meg for hva jeg synes om Pixel Plus, og jeg trenger nok mer enn 15 minutter i et butikklokale før jeg er klar til å gjøre opp en mening om det.

Når det gjelder 9308 vs. 8844 ser jeg at prisdifferansen på disse modellene ikke er mer enn 500,-, noe som går i 9308's favør. Ellers er jeg forøvrig enig i at 2 scart innganger er latterlig lite for et TV i denne prisklassen, men jeg har strengt tatt ikke behov for mer. Pixel Plus er nok, som Peakman sier, en smakssak, men jeg er villig til å betale de 500 ekstra det er snakk om for å ha muligheten til å ta det i bruk dersom det med tiden skulle falle i smak.

Loewe Aventos har jeg foreløpig ikke hatt mulighet til å sjekke ut, men med en prisforskjell på ca. 4000,- så tviler jeg på TV'en er såpass mye bedre at det vil være verdt det. Har forsåvidt sjekket ut Xelos tidligere uten å falle pladask for billedkvaliteten, men det er vel en smakssak (dette er ikke en bedømmelse av Aventos på grunnlag av Xelos).

Med mindre noen kommer med en katastrofehistorie angående 9308 i løpet av dagen blir det nok dette som blir det neste apparatet mitt.

Takker nok en gang for all hjelp og alle innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 9308 var en skikkelig nedtur for meg. Pixlete bilde og masse aura rundt objekter i bevegelse. Trodde jeg kjøpte et skikkelig bra apparat til 12990,- Så veldig fint ut hos Elkjøp på Lillehammer, men når jeg fikk det i hus så var det slutt på "smilet". Tross digital anlegg fant jeg aldri noen innstilling som ble bra nok. Kun nyhetsopplesninger og andre program der det var veldig lite forflyttelser var bildet fint. Da var det MEGET bra. Apparatet ble levert tilbake, og Panasonic ble kjøpt. Ikke feilfritt det heller, men mye bedre tross mye lavere pris.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv et Philips 8804 apparat, ikke så totalt ulikt de modeller som er omtalt her.

Jeg er stort sett fornøyd med bildekvaliteten, men denne er svært avhengig av gode signaler. Kabel tv blir dårlig synes jeg, men dette er dårlig uansett tv, men med 100Hz teknologi, kan ofte bildet bli enda litt dårligere når inngangssignalet er dårlig.

På DVD er bildet svært bra synes jeg. Har selv sett Loewe TV'er, og kan ikke si jeg ser at de er noe bedre på bilde. Derimot reagerte jeg litt på at bildet på Loewe tv'ene hadde en tendens til å hakke litt ved panoreringer. Dette har jeg av og til opplevd på Philips'en også, men i langt mindre grad.

En ting jeg ikke er helt fornøyd med, er at høyre side og hjørnet oppe og nede ofte kan få en tendens til gulfarge når jeg har en hvit bakgrunn. Måtte levere tv'n til service en gang, og da skiftet de bilderør (heldigvis i garantitiden). Det ble bra igjen, men nå synes jeg igjen å se antydninger til denne gulfargen ved hvit bakgrunn. Men nå er det mye mindre enn det var før.

Lykke til med valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skrev jeg om denne TV'en:

http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...c&start=15

9308 har siste generasjon PP (PP2). Skjønner ikke helt problemet til Peakman, da det er mulig å slå av PP og derfor få en "alt i ett TV" . 9308 har også flere digitale valg som f.eks. MOVIE PLUSS som er spesielt utviklet for film. Tror også det er vanskelig å finne en TV som er så bra på raske bevegelser (Digital Natural Motion-kretsen fungerer til tusen).
    Man er avhengig av en meget god kilde (digital mottaker eller DVD) for å få full utnyttelse av 9308. Iom at kvaliteten på sendingene og DVD'ene bare blir bedre og bedre, mener jeg at 9308 er en TV for fremtiden og derfor er et veldig godt kjøp.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg poengeterte så er det en smakssak. Så lenge man må betale f.eks 2000 kr mer for 9308 enn f.eks 8844 med bedre tilkoblingsmulighet og Natural motion så syns jeg 9308 blir et dumt kjøp når det man betaler ekstra for er en funksjon som mange ikke liker å velger å slå.

Bare se seneste test som var i lyd og bilde i forrige nr. De mente at Pixel pluss TV'n var best når pixel pluss var helt slått av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da. Er enig i at det er en smaksak. Det blir likevel ikke optimalt å teste 9308 på butikk, da det som oftest er billigkabler som er brukt samt at det kan være mange "lure" tilkoblinger som forringer kvaliteten. Det må brukes RGB-kabel av bra kvalitet (300,- - 400,- ++).

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9308 er en flott TV. Jeg tror de fleste velger å bruke PP. Hva baserer Peakman påstanden på om at de fleste slår av PP?

Husk at den "nye" funskjonen Movie Plus er med PP, dog tilpasses styrken på bl.a. Natural Motion etter behov. Derfor unngås blant annet den "aura-effekten" som Natural Motion kan forårsake på bl.a. 8844.

Jeg kjører 36-tommeren av 9308 i butikken med "To tårn". Da bruker jeg "movie plus". Folk stopper ofte opp og er imponert.... Jeg må mildt sagt innrømme at jeg er imponert selv på mange måter.

PP har blitt videreutviklet en del, men til våren kommer Pixel Plus 2. Det får altså dette navnet offisielt. Jeg kjenner ikke helt detaljene, men det skal visst være meget bra.

Peakman: Når du nevner den testen i Lyd & Bilde hadde de ikke slått av Pixel Plus, men bruke Movie Plus.

-Kjetil-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Peakman: Når du nevner den testen i Lyd & Bilde hadde de ikke slått av Pixel Plus, men bruke Movie Plus.
    De sa at Movie Plus var bedre enn Pixel Pluss, men de kommenterte at det var bedre uten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •