Hvordan kan en selger påstå at plasma er på vei ut? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 42 av 42
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg har sluttet å fyre med ved etter at min 50" flatskjerm kom i hus.
    Din 50" er vel ikke så verst på forbruk Frode :-D - ser det står 370W i instruksjonsheftet.

Men 50" i Full HD bruker 570W!!!! Da er det slutt på å måle strømforbruket i hundrelapper i året - da må det større sedler til ops:

Hmm - og jeg som prøver å holde en litt miljøvennlig profil, skulle kanskje kjøpt meg en lcd tv i stedet ....... ;-)

Ser en 50" Phillips lcd bruker 150W, litt forskjell, men da sparer man jo ikke noe ved
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Det vil jeg tippe skyldes feil bruk. Noen forhåndsregler må man ta når man har plasma. Man bør ikke kjøre med for høye verdier noe som mange gjør. For det andre bør man bruke lave verdier de første 100 timene i innkjørings perioden. Veldig mange leser jo ikke bruksanvisningen når de kjøper TV og setter seg ikke inn i ting og tang. Det er i hvert fall ikke kjent at Pioneer sine 2007 modeller sliter med innbrenning. Det kan jo også være snakk om midlertidig innbrenning.
    Det er nok midlertidig innbrenning,skal nok få det fjerna nå jeg er på jobb,men det går ann,det tok lang tid sist jeg prøvde å fjerne innbrenninga,men det funka til slutt.
    Farge å kontrasinnstllingene er stilt lavt så det er ikke det,det er nok heller ensidig data/spillbruk er årsaken.
    Så bør en heller stille spørsmål om plasma er den type skjerm som bør være
    på en innstutisjon der spill/data som fenger mest for brukerne.
    Tror LCD hadde vært bedre.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •