sony vs phillips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sony vs phillips

hei.
    skal selge min panasonic px70 og anskaffe meg en lcd siden jeg vil koble tven til pc for a spille,surfe og se filmer...

tven skal brukes primaert til a se filmer (bluray,pc,dvd), spille pa ps3 og kobles da til pc for a gjore det ovennevnte...

star mellom disse...

sonyW3000, 46tommer
    sonyX3500, 46tommer
    phillips PFL9732D/10, 47tommer

hvilken burde jeg skaffe? film er viktigst,med spilling/nettsurfing via pc etter det...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er pc som gjelder kan du nok luke ut Philips'en med engang. De har elendig pc støtte. Ingen Pixelmapping der for å si det sånn. Sony derimot tilbyr dette. Samme med f.eks LG og Sharp også.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,da star jeg mellom w3000 og x3500.... er x3500 verdt de ekstra kronene? hva er forskjellen?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Ok,da star jeg mellom w3000 og x3500.... er x3500 verdt de ekstra kronene? hva er forskjellen?
    Har en 46W3000 , forskjellen mellom den og 46X3500 er vel 100HZ og en enda litt bedre prosessor, ville ikke selv ha betalt di ekstra kronene , di får vel svare di som eier en 46X3500 , jeg har ikke sett den live.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Om det er pc som gjelder kan du nok luke ut Philips'en med engang. De har elendig pc støtte. Ingen Pixelmapping der for å si det sånn. Sony derimot tilbyr dette. Samme med f.eks LG og Sharp også.
    Philips PFL9732 1080P 1:1 Pixelmapping via HDMI1 till PC.

1. Press the 'menu' button on the Remote Control
    2. Select 'INSTALLATION'
    3. Select 'CONNECTIONS'
    4. Select HDMI 1
    5. Select 'PC'

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Phillips'en selv og er veldig godt fornøyd, anbefaler å sjekke den ut. Den vant EISA-award 2007/2008 for beste 1080p LCD-skjerm og tipper den går Sony'ene en høy gang.
    Sitat Opprinnelig postet av EISA
    With the 47PFL9732D Philips has raised LCD TV standards to a new level of accomplishment.
    Edit: Forøvrig også testet av Dingz
    Et gnistrende PC-bilde åpenbarte seg. Vår kjære datamann ble nesten lyrisk når han så hvor vakker Half Life2 så ut på 47-tommeren i 1080p. Bildet var kort og godt griselekkert, og datanerdene der ute bør definitivt sjekke ut denne TVen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.
    skal selge min panasonic px70 og anskaffe meg en lcd siden jeg vil koble tven til pc for a spille,surfe og se filmer...

tven skal brukes primaert til a se filmer (bluray,pc,dvd), spille pa ps3 og kobles da til pc for a gjore det ovennevnte...
    Er virkelig PX70 dårlig på PC-signaler?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Har Phillips'en selv og er veldig godt fornøyd, anbefaler å sjekke den ut. Den vant EISA-award 2007/2008 for beste 1080p LCD-skjerm og tipper den går Sony'ene en høy gang.
    Det eneste negative jeg har lest om denne skjermen er betraktningsvinkelen. Hvordan opplever du dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony vs Philips

Sitat Opprinnelig postet av moses
    Det eneste negative jeg har lest om denne skjermen er betraktningsvinkelen. Hvordan opplever du dette?
    Jeg for min del synes betraktningsvinkelen på Philipsen var fryktelig dårlig, og det er en av grunnene til at jeg valgte 46W3000. Den er forøvrig også meget bra på pc, og sinnsykt bra på Blu-ray osv.
    Nå skal det sies at jeg ikke har teste den på vanlige tv bilder enda, men jeg vil tro at den gjør en god jobb på det også. Tv'en er plassert i kjellestua og brukes stort sett til spill (PS3 og Xbox 360) og film.
    Det beste er selvsagt om du kan gå i butikken å se de forskjellige modellene selv. Jeg har sett de flere ganger og Siba hadde de ustilt, de hadde også Samsung som jeg sammenlignet med. Jeg angrer ikke et sekund på at valget falt på 46W3000

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var det jeg trudde at Phillipsen hadde det 1:1 pixelmapping, men er som folk sier her, er skeptisk med tanke på betraktningsvinkelen.. Så Sony tvene er nok favoritter..

Stikker ned på sony centeret og sjekker ut W og X serien senere idag og sjekker ut om det er verdt å bruke de ekstra lappene på X serien.

Når det gjelder Panasonicen moses, så synes jeg ikke det er noe særlig å spille,surfe på nett osv på den, kvaliteten er dårligere og kommer så fort midlertidlige innbrenninger som er kjedelig å få.. De nye sony tvene er uansett ikke så langt unna pansonic når det gjelder film lenger, så er keen på en lcd tv nå og skaffer en pioneer eller prosjektor til film i senere tid.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Jeg har ingen problemer med dette, men sitter heller ikke noe særlig langt ut til siden, så dette er vel helst noe du bør prøve ut selv for å finne ut hvordan det passer for deg. Jeg sitter forøvrig å ser på skjermen ifra kjøkkenkroken, mens jeg spiser, på samme måte som jeg gjorde med min gamle plasmaskjerm og kan ikke si jeg ser noe særlig forskjell i betraktningsvinkel, men dette bør du som sagt sjekke ut selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gå for "X" om du har råd.

Jeg kjøpte meg en W3000 rett før jul, og angrer litt på at jeg ikke spanderte litt mer og kjøpte en X3500. Selv om W3000 er meget bra, så ser jeg enkelte ganger at bildet blir litt uklart ved bevegelser, regner med at dette skyldes at oppdateringen av bildet er litt treg, og at 100Hz som er på "X3500" ville ha fikset dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er philipsen til konsollspilling(ps3\xbox). Har hørt at noen klager på store forsinkelser og "lagg".

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på sony centeret og sjekka ut W og X serien...

Heller mest mot X3500....

Den største grunnen til dette, er fordi når jeg kikker på W3000, så føler jeg bildet blir trykt innover pågrunn av den dype ramma... X serien gir deg følelsen av at bildet flyter videre utover og det var bare herlig å se på.

Skal ned og teste blu-ray film og vanlig dvd også senere, så får se åssen det går.

Men holder en stor knapp på X3500 nå pågrunn av bredden man får i bildet pågrunn av glassplata, design, små ekstra finesser, og kanskje et bittelite bedre bilde...

Spille AoC på en ny fet Pc, kobla til 46X3500 kan bli artig...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zerax
    Philips PFL9732 1080P 1:1 Pixelmapping via HDMI1 till PC.

1. Press the 'menu' button on the Remote Control
    2. Select 'INSTALLATION'
    3. Select 'CONNECTIONS'
    4. Select HDMI 1
    5. Select 'PC'

Har man sett på maken. De har endelig klart å produsere en tv som takler mer enn 1280x768.. Ikke verst.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har man sett på maken. De har endelig klart å produsere en tv som takler mer enn 1280x768.. Ikke verst.
    På min htpc kjører jeg 1920x1080 60 Hertz til min 47PFL9732 1:1 pixelmapping. Bilde er kniv skarpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spille AoC på en ny fet Pc, kobla til 46X3500 kan bli artig...
    Har tenkt noe i slikt selv, er egentlig mest nervøs for etterslep.

Og så trur eg ikkje eg tar meg råd til 46X3500 men blir nåkk en 40W3000
    må jo ha en fet pc og

Noen som har testet etterslep på W3000, X3000, X3500?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står faktisk mellom samsung M86 og Phillips 9632/9732 nå..

alle har vel 1:1 pixelmapping ?, så da går det mest på hvilken som har minst etterslep/best til spilling på pc, best til filmtitting (dvd og blu-ray) og best til PS3 spilling?

Usikker på hvilken størrelse jeg skal ha egentlig, men blir minimum 46 tommer.

Er det noe forskjell fra 46 og 52 tommeren til M86 ? og phillips`ene sine 47 og 52 tommer ?

Hva er forskjellen mellom phillips 9632 og 9732 ? utifra prislistene, er jo 9732 dyrere og den nyeste modellen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært mye frem og tilbake det siste halvåret med tanke på hva slags TV jeg skal kjøpe og har kommet fram til philips'en som førstevalg. Det har stått mellom den og Sony 46X3000.

Sony'ene har potensielle problemer med smearing i sammenheng med spilling. På den andre siden har philips mulige problemer med lag (også her i spillesammenheng), men ambilight og utrolig bilde gjør at jeg heller mot den likevel. :-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemt meg forsåvidt for phillips jeg å.. Blir en 47 tommer PF9732 tenker jeg. Kan umulig være noe spesiell mer lagg på phillipsen iforhold til sony eller samsung når den har 3ms ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •