Det er morsomt å lære seg det grunnleggende ang. LCD/Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det er morsomt å lære seg det grunnleggende ang. LCD/Plasma

Jeg har alltid likt å være oppdatert på alt som er av elektronikk, og i det siste har jeg virkelig fått øynene opp for LCD/Plasma tv'er. At jeg selv planlegger å gå til innkjøp av min først flatskjerm kan jo ha noe med dette å gjøre.

Det skal innrømmes at jeg lå på nivået til en typisk dum familiefar for et par uker siden da det kom til LCD/Plasma. Men jeg har fått litt innsikt i disse teknologiene takket være godtfolket her på forumet.

Takk for denne linken folkens: Hjemmekino.no - Guide - HDTV - HDTV-formater

- Den var svært hjelpsom!

Jeg ble også klokere av å lese testene av to gode LCD/Plasma tv'er fra Philips og Pioneer: TEST: Pioneer PDP-4280XA vs Philips 47PFL9732D - Dingz : Dingz Test

Da er det bare å velge å vrake, nå som jeg vet hva som er hva, hvorfor og hvordan.

En ting vet jeg fra gammelt av... Det har ingen hensikt å VENTE på kommende modeller, da kommende modeller som regel alltid er bedre enn de eksisterende. Da ender man jo opp med å vente forgjeves, uten å få kjøpt noe!

Kjøp og nyt folkens!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme båt som deg og har lest de anmeldelsene som du beskriver.
    Jeg har en 32" Philips 100hz som jeg skal bytte ut og lider valgets kvaler.
    En ting jeg ikke helt fatter er at Pioneer sin plasma som har fått lysende kritikk, kan slå ut LCD konkurrenter med "dobbelt" så mange pixels. Hvordan er dette mulig?
    Jeg hadde egentlig først bestemt meg for en Sony full HD. Så leste jeg anmeldelsen av Philips 9732 og ble solgt. Deretter så jeg DingZ sammenligning av Philips og Pioneer og tenkte at kanskje plasma er tingen?
    Hva skal jeg gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Jeg er i samme båt som deg og har lest de anmeldelsene som du beskriver.
    Jeg har en 32" Philips 100hz som jeg skal bytte ut og lider valgets kvaler.
    En ting jeg ikke helt fatter er at Pioneer sin plasma som har fått lysende kritikk, kan slå ut LCD konkurrenter med "dobbelt" så mange pixels. Hvordan er dette mulig?
    Jeg hadde egentlig først bestemt meg for en Sony full HD. Så leste jeg anmeldelsen av Philips 9732 og ble solgt. Deretter så jeg DingZ sammenligning av Philips og Pioneer og tenkte at kanskje plasma er tingen?
    Hva skal jeg gjøre?

Dette er jo en spennende fase å være i. Jeg hadde, som du, en 100Hz Philips inntil nå. Jeg går ut ifra at du snakker om en CRT her? For meg står valget nå mellom 47PFL9732D og "motstanderen" fra Pioneer. Begge er grisebra, men skal man spille tv-spill i tillegg til å se på film bør man gå får LCD. Sånn er det bare. Syntes ikke 23000 kroner for en 47" LCD toppmodell er så mye. Det er verre hvis man skal gå for 60" Plasma-toppmodellen til Pioneer.. 75k - Det er jo på mange måter verdt det, men hvis man klarer seg med en ynkelig liten 47" er ikke Philips'en så dum til 23k!

Jeg lider av noe som jeg vet alle lider (uvitende) av, og det er størrelses-sykdommen. Man vil bare ha større og større tv, for hvert år som går. Jeg syntes 42" LCD/Plasma er for lite nå. Må ha minimum 47". Ender vel opp med minimum 47" da. Muligens 52"..... Vi får se!

Det latterlige er at folk snakker om at man må sette seg lenger unna en 47" enn en 42" - Da forsvinner jo selve poenget med å ha en stor skjerm. Altså, misforstå meg korrekt, men hvis man hele tiden må flytte seg lenger og lenger unna jo større tv'ene dere kjøper blir, kan man jo bare spare voldsomt mye penger og anskaffe seg en iPod og sitte VELDIG nærme det lille displayet? Samme logikk!

Jeg skal sitte nøyaktig 3 meter i fra min kommende 47" eller 52" LCD/Plasma. Og det kommer til å bli fett som fy!!

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Begge er grisebra, men skal man spille tv-spill i tillegg til å se på film bør man gå får LCD.
    Denne har jeg hørt flere ganger, jeg har plasma og kjører 1080p fra PS3, kvaliteten her er helt rå og overgår det meste jeg har sett. Tekst, farger og kontrast er upåklagelig, pixelering forekommer ikke i det hele tatt. Hvorfor sier så mange at man "må" ha LCD til spill?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare å fortelle at Siba har gjort det igjen. Sjekk denne morsomme skrivefeilen! (har allerede sendt dem email for å si ifra!)

9 996,-
    Philips 42PFL5322
    Førpris: 9995,- Widescreen flat-TV med Pixel Plus HD
    Les mer »

Jøss, da taper man jo faktisk en krone på å kjøpe den NÅ sammenlignet med førpris da? Hahaha..... Har sett lignende prisfeil på Siba gjentatte ganger tideligere!

Thomas

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Denne har jeg hørt flere ganger, jeg har plasma og kjører 1080p fra PS3, kvaliteten her er helt rå og overgår det meste jeg har sett. Tekst, farger og kontrast er upåklagelig, pixelering forekommer ikke i det hele tatt. Hvorfor sier så mange at man "må" ha LCD til spill?
    Helt enig.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Begge er grisebra, men skal man spille tv-spill i tillegg til å se på film bør man gå får LCD. Sånn er det bare.
    Hvorfor er det bare sånn?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvorfor er det bare sånn?
    Det er da ingen hemmelighet? I samtlige tester man leser, særlig LCD vs. Plasma, sier testere at LCD er best til spilling. Ikke skyld på meg..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •