SAMSUNG PS50Q97HDX vs. PANASONIC 50PX700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SAMSUNG PS50Q97HDX vs. PANASONIC 50PX700

Nå hadde jeg egentlig bestemt meg for å kjøpe panasonic, vurderte ikke Samsung en gang. Helt til "Private Ryan" her inne, kom med sin ekstreme forkjærlighet for Samsungen, noe som på nytt gjorde meg usikker.
    Håper derfor på noen erfaringer fra dere andre her inne.

Sånn i kjappe fakta er begge 50", begge er hd ready, begge har 3 hdmi innganger.
    Samsung har 15000:1, mens Panasonic har 10000:1.
    Samsungen har dreibart bord stativ, det har ikke Panasonic.
    Hørt noe om at smasungen har en hdmi versjon 1.2, mens Panasonic har 1.3. Uten at jeg vet om det er har noen som helst betydning.

"private Ryan" mener at denne har my bedre sortnivå enn Panasonicen, jeg vil gjerne høre fleres meninger. Jeg ble selv veldig usikker etter å høre alt det positive om Samsungen.

Håper noen kan gi meg noen tips.

mvh.
    Ole Henrik

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper lite hva andre sier... foreslår at du går og ser på begge jeg, og velger den du foretrekker selv. Men husk å be om å få lov til å justere instillingene selv.

Personlig synes jeg Panasonic er bedre. Har riktignok ikke sett denne modellen, men tviler på at den er dårligere enn eldre modell som jeg har selv.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg en titt og sammenlikn... Det er helt umulig å sammenlikne tekniske data fra to produsenter i dag.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert og Siba!

Sitat Opprinnelig postet av olehenrik3000
    Nå hadde jeg egentlig bestemt meg for å kjøpe panasonic, vurderte ikke Samsung en gang. Helt til "Private Ryan" her inne, kom med sin ekstreme forkjærlighet for Samsungen, noe som på nytt gjorde meg usikker.

Sånn i kjappe fakta er begge 50", begge er hd ready, begge har 3 hdmi innganger.
    Hørt noe om at smasungen har en hdmi versjon 1.2, mens Panasonic har 1.3. Uten at jeg vet om det er har noen som helst betydning.

"private Ryan" mener at denne har my bedre sortnivå enn Panasonicen, jeg vil gjerne høre fleres meninger. Jeg ble selv veldig usikker etter å høre alt det positive om Samsungen.

mvh.
    Ole Henrik
    Tror både Expert og Siba har begge modellene,(expert har Q97 og Siba har Q96) for min del har samsung plasma vært ute i kulden i et par år, men etter gårsdagens titt forandret mye seg, panasonicen har en mye gråere skjerm én samsungen. Samsungen er nesten like svart som pioneer sin 428 modell, men til 13k så er det greit. Har også lest at panasonic har stagnert på kontrast/sortnivå siden 60/600 serien noe jeg er enig i da min samboer har PV60.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olehenrik3000

mvh.
    Ole Henrik

Jeg vippet frem og tilbake mellom de nevnte modellene, men bestemte meg for Panasonic, rett og slett fordi den er mindre "glossy" siden jeg har stort vindu 90 grader på tv'en. Har ingen problemer med refleksjoner.

Men til slutt er det øyet som bestemmer. Begge har veldig bra bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •