Hvilken LCD/Plasma er verdens BESTE?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken LCD/Plasma er verdens BESTE?

Har lurt på dette i de siste ukene.. Vet at mye går på smak og behag, men så har vi også de finurlige tekniske detaljene. Samtlige produsenter har kommet med sine egne greier med tanke på bildebehandling. Selv har jeg alltid vært imponert over hva Philips har klart å få til. Men jeg har sett noen sinnsykt klare bilder på Panasonic og Toshiba tv'er også.

Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg snart skal gå til innkjøp av en 42"-52" LCD/Plasma tv og lurer rett og slett på hvilken som er best, ja, på alle måter egentlig. Pris har egentlig ikke så mye å si. Viser det seg at en toppmodell ligger på 50k klarer jeg kanskje å gå ned til den neste beste til 40k eller noe slikt, uten at man mister hoved-fordelene som den dyreste har ovenfør alle de billigere.

De nyeste EISA vinnerene fra år til år bør jo være ganske sikre vinnere. Philips 47PFL9732D ser bra ut. Men det er ikke toppmodellen til Philips. Det er heller ikke den dyreste modellen. Smak og behag?

Thanks!
    Thomas

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer PDP-LX508D:
    PDP-LX5080D Pioneer Plasma-TV (Alle) - Plasma TV

og
    Pioneer PDP-608D:
    PDP-LX608D Pioneer Plasma-TV (Alle) - Plasma TV

Pioneer PDP-508XD:
    PDP-508XD Pioneer Plasma-TV (Alle) - Plasma TV

Disse to regnes for å väre det aller beste på markedet. Ingen skal kunne måle seg disse.
    Av alle tester jeg har lest har disse fått utelukkende toppkarakterer.

Eisa Best Product 2007-2008
    Lyd & Bilde:
    Årest Beste TV 2007-2008
    Hjemmekino:
    6 av 6 mulige.

What Hi-Fi - Sound And Vision:
    "We only give 5 star ratings, but if ever a product deserved more, it'd be this. You'll see detail in dark scenes that no other TV can reveal."

Har selv TV-en What Hi-fi refererer til og jeg synes den er helt fantastisk.
    Ikke noe problem å se TV i dagslys med sola skinnende direkte på TV-en.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner.

PDP-LX508D kunne ha vært aktuell. Joda, prisen er høy. Veldig høy. Man får en fet bruktbil for denne prisen i USA. Men vi bor i Norge. Ting koster i Norge. Meeen hvis man virkelig VIL ha noe man brenner for, betyr dog prisen ikke så meget.

Skal sjekke ut PDP-LX508D i butikken. Men PDP-LX608D finner jeg ingen pris på noen steder på nettet.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Jeg skjønner.

PDP-LX508D kunne ha vært aktuell. Joda, prisen er høy. Veldig høy. Man får en fet bruktbil for denne prisen i USA. Men vi bor i Norge. Ting koster i Norge. Meeen hvis man virkelig VIL ha noe man brenner for, betyr dog prisen ikke så meget.

Skal sjekke ut PDP-LX508D i butikken. Men PDP-LX608D finner jeg ingen pris på noen steder på nettet.
    Man har mye igjen for å kjöpe skikkelig kvalitet.
    LX608D ligger vel på rundt 75.000. Akkurat bittelitt over helt sinnsykt dyrt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    verdens beste er nok ikke til salgs for mannen i gata ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    verdens beste er nok ikke til salgs for mannen i gata ...
    Jeg mente verdens beste for oss "vanlige" forbrukere! Jeg vet at jeg ikke dår kjøpt Cray på Elkjøp heller liksom..

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente verdens beste for oss "vanlige" forbrukere!
    Panasonic ... Stort sett testvinner på alt som er under Pioneer/High end klassen.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ight=panasonic

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt på dette i de siste ukene.. Vet at mye går på smak og behag, men så har vi også de finurlige tekniske detaljene. Samtlige produsenter har kommet med sine egne greier med tanke på bildebehandling. Selv har jeg alltid vært imponert over hva Philips har klart å få til. Men jeg har sett noen sinnsykt klare bilder på Panasonic og Toshiba tv'er også.

Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg snart skal gå til innkjøp av en 42"-52" LCD/Plasma tv og lurer rett og slett på hvilken som er best, ja, på alle måter egentlig. Pris har egentlig ikke så mye å si. Viser det seg at en toppmodell ligger på 50k klarer jeg kanskje å gå ned til den neste beste til 40k eller noe slikt, uten at man mister hoved-fordelene som den dyreste har ovenfør alle de billigere.

De nyeste EISA vinnerene fra år til år bør jo være ganske sikre vinnere. Philips 47PFL9732D ser bra ut. Men det er ikke toppmodellen til Philips. Det er heller ikke den dyreste modellen. Smak og behag?

Thanks!
    Thomas
    Du spurte om LCD også , ser di bare svarer om plasma, anbefaler deg Sony KDL 40/46 W3000 som har fått gode kritikker i tester både internasjonalt og her hjemme , uten at det skal koste skjorta.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •