Tvinge 1:1 pixelmapping på Panasonic PX70E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tvinge 1:1 pixelmapping på Panasonic PX70E

Hei!

Prøver å få til dette over dvi->hdmi. Har lest at folk anbefaller powerstrip, men får det ikke til. Noen som har gjort dette og kan forklare meg hva jeg skal gjøre?

Hvis det ikke er mulig: hvordan er kvaliteten og oppløsningsmulighetene via vga?

Vurderer å bygge meg et mediasenter, men må få til en ok oppløsning uten overscan for at jeg skal gidde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen tips her??

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Vga fra Pc på denne tv'en. Oppløsning satt til 1024x768.
    Bildet er jo da strekt ut, siden dette er en 4:3 oppløsning. Men bildet er upåklagelig i mine øyne. Har ingen problemer med å surfe eller bruke pc'en til hva som helst.
    Og selvfølgelig, til video-titting er det veldig bra synes jeg.
    Har sett divererse HD/x.264-serier og filmer og da kan du jo gjøre flere valg i forhold til aspect-ratio.

Her er en link som forklarer hvordan det kan gjøres, samt en liten forklaring på dette issue med plasma og Pc ( 4:3 oppløsning og ovale pixler osv.)

pixelmapping » 42-inch Plasma Info

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ordnet meg en vga kabel og skal prøve dette etterpå. Ville helst ha det over dvi, men er vga et godt alternativ, så går jeg for det. Står forresten i manualen min at den støtter 1366*768 over vga...så skal teste litt i kveld.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det i manualen for tv'en at den støtter det ?
    I så fall må du komme med tilbakemelding på hvordan det funker.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er bare 50" som støtter 1366, så det er sagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    det er bare 50" som støtter 1366, så det er sagt.
    Står i manualen at den støtter 1360*768 fra pc, og jeg kan nå bekrefte at den gjør det.

Bildet blir mindre en skjermflaten og litt sideforskjøvet, men i innstillingene under "meny" og "oppsett" dukker det opp en meny med innstillinger for pc, der du kan strekke og sentrere bildet. Veldig viktig at ved denne oppløsningen stiller om fra xga til wxga her, før du senterer og strekker bildet. Bildet skal flyttes helt til venstre før det strekkes. Er storfornøyd med hvordan dette ser ut! Eneste negative er at det ser ut som om man må repetere disse innstillingene hver gang man kopler til pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den støtter til og med 1920*1080 fra pc via hdmi. Gir svært godt bilde på film o.l men tekst er ikke veldig leselig, men personlig bryr det meg ikke siden jeg kun bruker den til film og spill. Eneste jeg sliter med fortsatt er å skalere 4:3 format serier fra pcen til 16:9 uten å kutte bildet over og under.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a.g
    Den støtter til og med 1920*1080 fra pc via hdmi. Gir svært godt bilde på film o.l men tekst er ikke veldig leselig, men personlig bryr det meg ikke siden jeg kun bruker den til film og spill. Eneste jeg sliter med fortsatt er å skalere 4:3 format serier fra pcen til 16:9 uten å kutte bildet over og under.

Problemet over hdmi er at det blir overscan. En del av bildet havner utenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thune
    Står i manualen at den støtter 1360*768 fra pc, og jeg kan nå bekrefte at den gjør det.

Bildet blir mindre en skjermflaten og litt sideforskjøvet, men i innstillingene under "meny" og "oppsett" dukker det opp en meny med innstillinger for pc, der du kan strekke og sentrere bildet. Veldig viktig at ved denne oppløsningen stiller om fra xga til wxga her, før du senterer og strekker bildet. Bildet skal flyttes helt til venstre før det strekkes. Er storfornøyd med hvordan dette ser ut! Eneste negative er at det ser ut som om man må repetere disse innstillingene hver gang man kopler til pc.
    Oppdatering; innstillingene på tv holder seg hos meg nå.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ble misvisende dette........ SORRY
    ser det står den støtter det, men det jeg ville frem til er at 50" har 1,366 x 768 pixler @60Hz kontra 42" 1,024 x 768 @85 Hz.
    Blir ikke bildet ditt litt feil? er en runding helt rund? eller flates det litt?
    Synes personlig det er best å unngå skaleringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rundingen er rund ja

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet over hdmi er at det blir overscan. En del av bildet havner utenfor.
    Dette har ingenting med overscan fra hdmi å gjøre. Fant forøvrig ut at det bare var å bruke 4:3 fullt bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •