Kan man bruke Pioneer PDP 4280XA til vanlig PC bruk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan man bruke Pioneer PDP 4280XA til vanlig PC bruk?

Jeg står med en liten problemstilling... Jeg digger plasma p.g.a en helt annen bildekvalitet enn LCD. Men når man skal bruke PC på samme TV'n, er fortsatt 4280'n brukbar? Mitt Pc bruk, går hovedsaklig på surfing på internett, Word dokumenter, og filmer. Må jeg gå over til LCD p.g.a min PC bruk?

Setter stor pris på svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kan bruke 4280 til pc bruk ganske mye.. Har brukt min 508XD i veldig mye å har fremdels ikke fått permaent innbrenning bare midlertidlig som ble fjernet via skjermrens. Brukte da PC 5 timer pr dag hver dag i 14 dager... da ble det litt innbrenning men gikk vekk. Bruker kun pc kun på surfiing.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Tror du kan bruke 4280 til pc bruk ganske mye.. Har brukt min 508XD i veldig mye å har fremdels ikke fått permaent innbrenning bare midlertidlig som ble fjernet via skjermrens. Brukte da PC 5 timer pr dag hver dag i 14 dager... da ble det litt innbrenning men gikk vekk. Bruker kun pc kun på surfiing.
    Ok. Så vanlig surfing går greit på Pioner Plasma? Hvor lang ventetid hadde du på skjermspareren?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukte skjermrenseren i under 1 time. Ser også nå at hvis en ser bare tv vil det partiet som bildet er på blir anderledes enn der de sorte stripene er. Brukte skjerm renser i 10 min problemet borte! Det er imidlertid viktig å justere ned kontrast til ca 20. Har du den på 40+ så øker faren for innbrenning en god del. Har min på kontrast på 12 og lys på -5 funker meget bra i mørkt rom på pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som vi er inne på tema pc på pioneer skjerm, så kommer det et spørsmål fra meg. Jeg har en 427xa som jeg gjerne vil vise film direkte fra dataen. Jeg har 2 utganger på skjermkortet på data siden, enten dvi som brukes til vanlig av skjermen på pcen eller en vga utgang.

Jeg kjøpte en kabel som var beregnet for vga utgang slik at den skulle passe til pc inngangen på tven. Men jeg sliter med å få noe bilde. Må jeg stille inn noe på skjermen, eller er det rett og slett innstillingene på skjermkortet som ikke støtter dette. Jeg har prøvd det meste av innstillinger, og en gang fikk jeg bilde på skjermen, som forøvrig var silkeklart. Men så gikk det vekk og siden har jeg ikke klart å få det fram igjen.

Noen som har peiling på dette?

Mvh
    Maarten

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

problemer med innbrenning er vel så og si null nå. Det som jeg selv har erfart er at oppløsningen - 1024*768 - blir strukket til 16:9 - noe som blir litt problematisk og det gir liten arbeidsflate. Dette gjelder selvsagt bare operativsystemet. Film blir knall.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er eksempler på folk som har fått innbrenning på den nyeste generasjonen med pioneer. Jeg vurderer selv plasma til konsoll bruk, men hvis jeg kjøper det vil det være panasonic sin neste generasjon med plasma som kommer sannsynligvis i april eller mai. Jeg vil også være spesielt oppmerksom på at innbrening kan forekomme. Det følger faktisk med en egen bruksanvsning på pioneer sine tv'er om dette, de er ikke med for pynt!

Det jeg prøver å si er at forhåpentligvis skjer det ikke noe, men det kan skje. Og da er det ikke alltid det forsvinner. Bare så du er klar over det før du bruker 22 000 på en tv

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selv gå fra pansonic 42Px70 til enten Pioneer 508xd,phillips 52PFL9632D eller nye panasonic modellene som kommer i april/mai...

Vurderte de nye sony modellene,samsung og toshiba, men ser så mange klager på ditten og datten når det gjelder de, at jeg stryker de av lista..

Kjøper ny PC nå i februar, så er jo litt keen på å koble Tven til pcen for å surfe litt på nett, spille litt WoW,AoC,bilspill på storskjerm og eventuelt se film fra pc.

Film er i 1 rekke med dvd og blu-ray, blir nesten ingenting tv titting, og da kobling til pc for det ovennevnte og spilling på PS3.

Noen erfaringer med hvordan phillipsen er til film og det andre ?
    Trur dere det vil gå helt fint å koble pioneeren eller en av de nye panasonicene til pc for å spille litt ihvertfall ? burde vel ikke være noe forskjell fra å spille på PS3 ?

HAr aldri fått noen innbrenninger etter å ha spilt på PS3 i en evighet på min panasonic PX70 og sovna fra tven med logo i hjørnet også.. bare noen ganger blitt midlertidlig innbrenning som har vart i par minutter etter at jeg har skifta kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet, er det ikke rapportert én innbrenning i Pioneers plasmaer så langt i Norge. Har testet PC med 4280'n, fungerer bra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •