Samsung LE40M86 etterslep

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Samsung LE40M86 etterslep

Hei!

Kjøpte meg akkurat en Samsung LE40M86 og sliter en del med etterslep på denne. F.eks på TVsendinger, spilling (ps3), Blueray og vanlig DVD filmer (her jeg merker det mest). Når man er inne i PS3 interfacet og trykker bortover så henger som regel ikonene igjen i litt under ett sekund. Dette kan da umulig være normalt? Skal være 8ms på denne skjermen, har en PC skjerm fra samsung med 8 ms. Her er det ikke et tegn til etterslep. Noen som har hatt samme problem? Eventuellt noen som har samme TV hvor de ikke merker noe til dette?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke TV'en men ba du ikke om demo før du kjøpte? Sjekk bildeinnstillingene og forsøk å slå av alt av korrigering/signalbehandling

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Kjenner ikke TV'en men ba du ikke om demo før du kjøpte? Sjekk bildeinnstillingene og forsøk å slå av alt av korrigering/signalbehandling
    Har resatt alt, og skrudd av det meste. Men fortsatt samme problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tv'en har en 100Hz funksjon, som i enkelte tilfeller skaper desse "etterslepene". Det er desverre noe som jeg har sett på flere tv'er med 100Hz. I mange tilfeller så kan det være best å bare slå av denne funksjonen. Tror den heter "Movie plus" på samsung sine modeller.

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun 32" av denne modellen som har 100Hz, ikke 37"->

Jeg har samme TV'en, men i 46" og har ingen problemer, det høres ut som det er en feil på den TV'en du har fått.

Det er aldri noen form for etterslep på den modellen.

Har du skrudd av Movieplus funksjonen ?. Den lager mer krøll enn moro. Den skal stort sett alltid være av.

Søker du på forumet her så finner du ut hvilken firmware du har, men siden den er ny så burde du ha en modell som har firmware 2000 eller høyere.

Når du sjekker firmware så er det 2 forskjellige versioner som kommer opp. En hardware og en software sjekk begge.
    NB!. Alle innstillinger på TV'en blir borte når man går inn i advanced setup. Ikke gjør noen endringer i advanced Setup, kun sjekk firmware, hvis ikke kan du være ute å kjøre når det gjelder garanti osv...

Men som sagt tv'en er perfect for PS3 osv.

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm rart ..har denne tvn selv og har aldri slitt med dette uannsett hvordan jeg har innstillingene satt ....men slet med det på samsung q97 plasmaen ..den byttet jeg etter en uke..fant ikke ut av problemet på den...:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er denne såkalte "movie +" funksjonen som er samsung sitt navn på 100Hz. Og etter det som samsung selv opplyser om, så skal denne funksjonen være på alle modellene i M serien. Men som sagt, slår du av denne funksjonen, så vil nok det bli bedre med en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrudde av Movie+ funksjonen, denne var automatisk av når jeg brukte HDMI inngangen. Testa også PS3'n på forskjellige HDMI inganger + vanlig scart kabel. Akkurat samme problem. Så må nesten være en feil på TVen.

Takk for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg snakket med de jeg kjøpte TVen av, og får byttet den til uka. Satser på at den ikke har etterslep. Takk for hjelpa igjen.

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nocoffeman
    Da har jeg snakket med de jeg kjøpte TVen av, og får byttet den til uka. Satser på at den ikke har etterslep. Takk for hjelpa igjen.
    Kjiipt greie dette da,, Ikke akkurat noen trøst.. Jeg har min tredje Samsung LCD på veggen her:twisted:

Har ikke hatt dine symtomer! har hatt skygge,software og død piXel problematikk .
    Har fått ny tv hver gang, aldri no problem... Heia Frode på Euronics:-D

Håper det ordner seg for deg

Cyrus

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har akkurat kjøpt meg samme tv selv. jeg finner ikke noen Movie+ funksjon jeg. har lett gjennom hele manualen også.. LE40m86. hvordan finner man den?? har absolutt ingen problemer med etterslep jeg heller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •