"Philips pfp5532"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Philips pfp5532"

Var på elkjøp og skulle egentlig kjøpe "Philips 42PFP5332" (Philips 42PFP5332 42" Plasma-TV - FlatskjermTV.no, men da jeg hadde betalt, fant selgeren ut at de var tomme på lager. Jeg fikk da tilbud om å få en litt dyrere modell nemelig "Philips PFP5532" (55 i steden for 53). Noe jeg takket ja til. Har surfet litt for å finne forskjellen mellom de to modellene. Den eneste forskjellen jeg kan finne er at 55 har innebygd digital tuner (mpeg2). Stemmer dette? og hvorfor tar elkjøp denne modellen til norge, når den er dyrere og en ikke har mulighet for å bruke den digitale tuneren.

Må si jeg er litt skuffet over hvordan tven behandler fargene sammenlignet med min, en gang rådyre (18000,-) crt sony 32". Men kansje en ikke kan forvnte noe mer i denne prisklassen. Må nevnes at eg ikke har kjørt noen kalibrerings dvd, men jeg har jo aldri gjort det på den gammle tven heller. Noen som har noen gode råd, eller trøstende ord...Har jo bytterett da, men det er jo begrenset hva en får under 10 000<-konebudsjett...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at 55 og 53 serien er like, med unntak av at 55 har mpeg2 tuner i tillegg. Du kan uansett sjekke nøyaktige spesifikasjoner på philips.no.
    Noe av bakgrunnen til at slike skjermer finner veien til Norge er at produsentene finner det mer lønnsomt å kun produsere en modell, produsentene leverer den for å dekke etterspørselen, selger har fått tak i skjermene via andre kanaler (gråimport, godkjent/ikke godkjent) og at selger har butikker i mange land og kjøper inn felles til disse. I dette tilfellet er det nok snakk om sistnevnte

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet pga mye rot med modell nr.

Noen som har noen komentar når det gjelder fargebehandling, som nevnt i hoved innlegget?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk en kalibrerings dvd for å prøve å få så korrekte innstillinger som mulig. Innstillingene på tv'er er som regel bak mål når du pakker de opp. Sett kontrast ned mot 60-80, lystyrke mellom 35-50, eventuelt juster også farge til 40-50.

Du kan i tillegg prøve å slå av/på de digitale kretsene (pixel plus, etc) for å se om det hjelper på ditt inntrykk av tv'en

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kalibrert tven med kalibrerings dvd. Må si jeg ble overrasket over hvor mye bedre fargebehandling og sort hvit nivåene ble. Var også innom elkjøp for å se litt på hvordan de forskjellige modellene oppførte seg. Konklusjonen nå tror jeg må bli noe sånt som,: Jeg er ETTER kalibrering fornøyd og tror jeg har fått en bra tv til rett under 10 lapper, men ingen, absolutt ingen av alle de flat tvene jeg har sett, har så bra bilde som min gammle sony 32" har/haddde.

Benytter også anledningen til å takke for et meget bra forum, med hyggelige og hjelpsomme personer.

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0