Bruker en del Xbox 360, er det da dumt med Plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruker en del Xbox 360, er det da dumt med Plasma?

Hei.
    Er det dumt av meg å kjøpe plasma når jeg bruker xbox mye ?

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel....

Dumt var vel ett vrient ord En kamerat av meg kjører Xbox360 på plasma uten at jeg har hørt han klage. MTP innbrenning.

Selv har jeg valgt LCD. Med tid å stunder kommer det nok en x360 tilbake til stua mi:-D

Smak å behag

Cyrus

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne repetere noe alex har skrevet på forumet for ett par dager. Les det og gjør deg opp en vurdering om det er verdt risikioen. Virker som pioneer fortsatt er lite villig til å gjøre noe hvis slik skulle oppstå.

Har plasmateknologien generelt blitt bedre mtp på innbrenningsfare? Ja.

Har plasmateknologien fullstendig eliminert faren for innbrenning? Nei.

Og det gjelder Pioneer i tillegg til alle andre plasma-produsenter.

Hvorfor skulle det ellers følge med en egen brosjyre med advarsel mot innbrenning når du kjøper en 8. gen. pioneer-skjerm?

Den heter følgende: "To Use your plasma television for a long period of time - cautions regarding screen burning".

Der står det klart og tydelig at permanent innbrenning kan forekomme ved statiske høykontrastbilder eller statiske elementer på skjermen:

"If images of fixed patterns such as those of personal computers displays or game software are displayed for a long period of time, the patterns may be easily burned onto the screen".

Det er derfor lite sannsynlig at man har fått en TV med produksjonsfeil selv om man opplever innbrenning på sin skjerm. Så at man ikke kan få innbrenning på en 8. gen pioneer er vel å ta litt hardt i.

I vedlegget står det også hva man bør unngå å vise på skjermen og hvilke funksjoner man bør bruke for å å unngå permanent innbrenning. Hvis noen har rotet den bort kan jeg sikkert scanne den inn og legge den ved som et vedlegg..

Selv om alex her sier at det er å ta hardt i med å nevne innbrenning er jeg fortsatt litt skeptisk. Jeg venter fortsatt på en bra tv jeg kan ha til den blir ødelagt som ola nordman kan ha råd til. Dvs under 20 000. Jeg tror jeg må vente noen år i så fall =/

BTW, jeg var å så på en w3000 vs. en pioneer 4280 og w3000 hadde faktisk et bedre bilde med tanke på pixler. Fargene og detaljene kom lettere frem på w3000. Lokalet var godt opplyst. Mulig ting forandrer seg når det blir mørkere .. ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikkje dette er noe du skal være redd for/tenke på e_hamre..
    Har selv hatt 360 siden den ble lansert, og brukt den ofte og i lange sammenhengende perioder på min Grundig Apollo 42" plasma.

Denne tven kan nok heller ikkje måle seg med de nye plasmaskjermene som er på dagens marked, så sjansen for innbrenning vil være liten.
    Dersom du velger plasma har du en tv som egner seg like godt til spilling som til tv-titting.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •