Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 57 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Hvordan da?

Overscan av når jeg ser på TV (SD) blir ikke helt vellykket synes jeg. Svarte striper osv...

Men går det ikke an å endre posisjonen på bildet? Flytte på det? Da kan jeg kanskje få bort stripene.
    Hei, jeg tror ikke det går ann å justere bildet opp/ned, eller sideveis når overskann er av. Det går heller ikke på Pioneer.
    Får i alle fall ikke valgt det i menyen når jrg kjører "punkt for punkt"

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viksfjord
    Hei, jeg tror ikke det går ann å justere bildet opp/ned, eller sideveis når overskann er av. Det går heller ikke på Pioneer.
    Får i alle fall ikke valgt det i menyen når jrg kjører "punkt for punkt"
    Det går an på Pioneer 436FDE i hvertfall. Foreldrene mine har den. Er et valg som heter "Posisjon" som ligger under "alternativer" i menyen om jeg ikke husker feil.

Men hvordan kan jeg få overscan til å være av på SD og på på HD da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Død piksel forsvant på ny PZ80

Bare til info dersom andre opplever å få et Panasonic plamsa apparat med døde piksler.

Kjøpte nylig en TH-46PZ80E. Oppdaget kjapt en rød piksel, på et helt hvitt bilde. På sort, ble den sort, så jeg gikk utifra at grønn og blå cellene var døde, mens rød funket. Slo av og på TV'en, prøvde forskjellige instillinger, testa dagen etter o.s.v, men den var der hele tiden!

Ble litt skuffet etter å ha kjøpt en ny "dyr" TV, og vurderte om jeg skulle bruke angreretten. Men på ca 1 1/2 - 2 meters avstand var det umulig å se den og jeg har sofaen i alle fall 3 meter unna. Slo meg til ro med at det ikke betydde noe med en død piksel, som også var relativt langt opp i et hjørne, og at det ellers var en knall TV.

Glemte pikselen et par tre dager, og var fornøyd med at jeg ikke så den. Men jeg kunne ikke dy meg, måtte dobbeltsjekke, og sannelig min hatt, jeg fant den ikke. Den var borte, eller dvs...pikselen var kommet tilbake fra det døde!

Så kjøper du en plasma, og finner døde piksler, ha tålmodighet og kjør TV'en noen dager, så kanskje den dukker opp!

Cybrot

Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puh! Endelig ferdig med 55 sider tv-snakk!

Uansett, må innrømme jeg sterkt vurderer px80 selv om jeg egentlig er en LCD mann. Nå som tippeligaen skal vises på nett - og ODD har rykket opp *ehem* - hvordan fungerer denne tven mot pc? Jeg tenker da gjennom vga. Hvor mye taper jeg på den relativt lave oppløsningen? Hvis dette er usynlig fra 2,5 m spiler det ingen rolle.

Tven vil også brukes mye til xbox 360. Hvor fornøyde er dere som bruker konsoll på denne tven?

Så da ser jeg, at jeg i hovedvekt bruker tven til ting LCD "skal være bedre på". Vil dette være et problem for meg med denne tven?

edit: feil i specs

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå kjøpt meg tven og er kjempe fornøyd. Med en HD dekoder fra Canal Digital er den vanvittig bra. Lite bildestøy og gode farger og dybde. Utrolig bra på xbox også. Vurderer du kjøpe den? Slå til nå mens den enda er å få tak i og koster 7000,-

Har lest her, og på de engelske variasjonenen av samme forum, at man skal ha den px80 på 'Cinema - Warm' de første 200 timene tven er i bruk. Jeg foretrekker hvordan bildet ser ut på Normal - Normal (alt det andre på ca 50%). Hva risikerer jeg på å bruke denne innstillingen de første 200 timene? Takker for svar.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det ikke står i manualen så hadde jeg kjørt på normal uten å blunke, fungerte veldig fint på min Rått bilde på HD-kilder ja, utrolig mye for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulKemp
    Jeg foretrekker hvordan bildet ser ut på Normal - Normal (alt det andre på ca 50%). Hva risikerer jeg på å bruke denne innstillingen de første 200 timene? Takker for svar.
    Jeg gjorde det samme og har beholdt nesten de samme instillingene etter innkjøringen. Har ikke vært plaget med innbrenning etter innkjøring ( var noe logo kluss i starten, men forsvant lett). Har også brukt den til xbox 360 og fungerer uten problemer. Flott tv!

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulKemp
    Jeg har nå kjøpt meg tven og er kjempe fornøyd. Med en HD dekoder fra Canal Digital er den vanvittig bra. Lite bildestøy og gode farger og dybde. Utrolig bra på xbox også. Vurderer du kjøpe den? Slå til nå mens den enda er å få tak i og koster 7000,-

Har lest her, og på de engelske variasjonenen av samme forum, at man skal ha den px80 på 'Cinema - Warm' de første 200 timene tven er i bruk. Jeg foretrekker hvordan bildet ser ut på Normal - Normal (alt det andre på ca 50%). Hva risikerer jeg på å bruke denne innstillingen de første 200 timene? Takker for svar.
    Anbefaler disse innstillingene:

Bildemodus: CINEMA
    Kontrast: fire hakk til høyre (36 av 63)
    Lysstyrke: uendret (32 av 63)
    Farge: fire hakk til venstre (28 av 63)
    Fargetemperatur: Kjølig
    Skarphet: 1 av 6 eller AV

Fargestyring: AV
    P-NR: AV

Helt enig i at "varm" og "Cinema" blir helt feil. Men straks du skrur kontrasten bittelitt opp og velger "kjølig" i stedet for "varm" på "Cinema," så blir bildet meget bra synes jeg. "Cinema" skal visst gi deg litt bedre svartnivå også. Du kan jo prøve og se hva du synes.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å finne ut forskjell på PZ8 og PZ80. Kan noen bekrefte følgende:

PZ8 kontra PZ80: Lavere kontrast, V-real 2 kontra V-real 3, én HDMI tilkobling mindre og ingen VGA.

Så er spm: Hva betyr dette bildemessig? Noen som har sammenlignet? Ser at det kun er 2000,- i forskjell på PZ8 kontra PZ85, og det høres ut som om det er verdt mellomlegget.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med xbox instillinger over HDMI da? Noen som har noen innspill på det pungetet? Sliter litt med at det blir litt for sort i de mørke partiene. Så tar gjerne imot ferdige instillinger som jeg kan leke meg med.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer en TH-42PZ81. Har denne update mulighet på teksttv?
    Foreksempel en følger med på resultater av fotballkamper, setter på update og tilbake til tv bildet. Så når det skjer noe i kampene på teksttv siden, så kommer et ikon på skjermen?
    Tro det eller ei... dette er litt viktig for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan teste dette på en PZ81 (eller en lignende modell, siden det sikkert/kanskje er likt?)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig ingen som har en PX80/81 eller PZ81 her?
    Kan noen teste oppdateringsmuligheten for teksttv?

På forhånd takk!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, bruker dekoder og tekstv derifra. Ser ikke noe om oppdatering av teksttv i manualen heller. Ei på fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en delvis grønn (flimrende) stripe nederst på skjermen (PZ85) om jeg skrur av overscan - er det normalt? Ellers lurer jeg på om det går an å få til at jeg ikke trenger å bruke fjernkontrollen til CanalDigital boksen (bare tv kontrollen) iht til kanalvalg etc...? Eller må man ha f.eks. en Harmony til det?

Jeg kommer garantert med fler spm etterhvert...:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan komme forstyrrelser langs kantene når du tar av overscan, så det er normalt.
    det kommer av at sendingen ikke er nøyaktig nok med å holde akkurat bildet. det var bant annet derfor overscan ble tatt i bruk.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Get HD-PVR.

Hvis jeg bruker HDMI så blir det støy i kantene hvis jeg skrur av overscan.

Dette skjer ikke når jeg bruker scartkabel. Hvis du ikke har HD kanaler så blir bildet like bra med scartkabel. Eventuelt kan du bruke begge deler og heller switche til hdmi når du skal se HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til begge to! Jeg har HD kanaler (foreløpig i alle fall), men jeg har både scart og HDMI plugget inn. (Yamaha hjemmekino anlegg osv.) skal sjekke alle tilkoblinger for å evt. se hva som blir best i forhold til anlegget etc.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har en Get HD-PVR.

Hvis jeg bruker HDMI så blir det støy i kantene hvis jeg skrur av overscan.

Dette skjer ikke når jeg bruker scartkabel. Hvis du ikke har HD kanaler så blir bildet like bra med scartkabel. Eventuelt kan du bruke begge deler og heller switche til hdmi når du skal se HD.
    Her blir det støy i kantene når overscan er av selv om jeg bruker scartkabel. Blir ei smal svart stripe nede og på høyresiden. Jeg har Canal Digitals vanlige PVR. Jeg måtte bare slå overscan på igjen, ellers vil disse stripene sette seg fast etter en stund. Jeg måtte kjøre mange vaskeprogram for å få dem bort. Innbrenning...

Jeg slår imidlertid overscan av når jeg bruker Blu-Ray spilleren (med HDMI). Da er det ingen striper heller. Faktisk stikk motsatt av din erfaring. Huh? :???:

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Her blir det støy i kantene når overscan er av selv om jeg bruker scartkabel. Blir ei smal svart stripe nede og på høyresiden. Jeg har Canal Digitals vanlige PVR. Jeg måtte bare slå overscan på igjen, ellers vil disse stripene sette seg fast etter en stund. Jeg måtte kjøre mange vaskeprogram for å få dem bort. Innbrenning...

Jeg slår imidlertid overscan av når jeg bruker Blu-Ray spilleren (med HDMI). Da er det ingen striper heller. Faktisk stikk motsatt av din erfaring. Huh? :???:
    HD sendinger er skalert riktig med overscan av...
    Bare SD som får striper og annet tull med HDMI...

Side 55 av 57 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •