Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 57 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1131
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg hatt Panasonic PX80 i ca to måneder. Jeg er meget fornøyd. Knallbra TV til 8000 kr. Det er bare en bitte liten ting som irriterer meg. Flimring. Særlig i lyse partier er det litt flimring. Jeg er veldig var på slike ting, så det kan jo hende at det er bare jeg som har lagt merke til det. Har lest en eller annen plass at dette er et plasmaproblem. Men foreldrene mine har en tre år gammer Pioneer, og der er det ikke noe flimring i det hele tatt. Er det noen som vet om det går an å gjøre noe med dette? (Ja, TV-en er riktig innstilt)

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Nå har jeg hatt Panasonic PX80 i ca to måneder. Jeg er meget fornøyd. Knallbra TV til 8000 kr. Det er bare en bitte liten ting som irriterer meg. Flimring. Særlig i lyse partier er det litt flimring. Jeg er veldig var på slike ting, så det kan jo hende at det er bare jeg som har lagt merke til det. Har lest en eller annen plass at dette er et plasmaproblem. Men foreldrene mine har en tre år gammer Pioneer, og der er det ikke noe flimring i det hele tatt. Er det noen som vet om det går an å gjøre noe med dette? (Ja, TV-en er riktig innstilt)
    Noen er mer sensitive på dette enn andre og det er ikke så mye annet du kan gjøre enn å senke kontrasten litt.

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har koblet til PC via VGA inngangen på PX80, men får ikke bilde. Hvis jeg setter ned oppløsningen på pc til 800x600, så får jeg et forvrengt bilde med rare farger. Ved 1024x768 får jeg ikke bilde. Har testet med to pcer og to kabler, med samme resultat. Har noen en idé om hva som kan være galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cq85
    Hei

Har koblet til PC via VGA inngangen på PX80, men får ikke bilde. Hvis jeg setter ned oppløsningen på pc til 800x600, så får jeg et forvrengt bilde med rare farger. Ved 1024x768 får jeg ikke bilde. Har testet med to pcer og to kabler, med samme resultat. Har noen en idé om hva som kan være galt?
    Funnet ut av dette? Driver å lukter på samme tv selv, men er litt usikker på hvordan den vill funke mot pc

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får sylskarpt bilde med 1024 x 768 via VGA, men får ingen høyere oppløsninger til å funke.. Noen som vet om det er mulig med høyere oppløsning via PC på PX80?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

purple snake?

Er dette fortsatt ett problem på panaen? Hever kjøpet på min pv600 grunnet dette irriterende fenomenet, og ønsker ikke en tv med samme problemet igjen

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke funnet ut av dette nei, driver å forsker på om det kan være innstillinger på skjermkortet som lager krøll...
    Skal informere her hvis jeg finner ut av det.

Sitat Opprinnelig postet av smale
    Funnet ut av dette? Driver å lukter på samme tv selv, men er litt usikker på hvordan den vill funke mot pc

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Djing0
    Jeg får sylskarpt bilde med 1024 x 768 via VGA, men får ingen høyere oppløsninger til å funke.. Noen som vet om det er mulig med høyere oppløsning via PC på PX80?
    Jeg har ingen problemer med å kjøre 1920x1080 fra pc'en. Blir selvsagt nedskalert i tv'en, siden den kun takler 1024x768. Så kjører samme oppløsning (1024x768 ) fra pc til tv. Bruker hdmi.

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fungerer det utmerket mot pc. Lastet ned nye drivere, og satte tven til å synkronisere på horisontal/vertikal, og ikke på grønn som min var satt til. VGA gir ganske mye bedre bilde enn S-video, hehe

Sitat Opprinnelig postet av cq85
    Har ikke funnet ut av dette nei, driver å forsker på om det kan være innstillinger på skjermkortet som lager krøll...
    Skal informere her hvis jeg finner ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Ok. Da har jeg bestilt meg en TH-42PX80. Kan jeg frakte den liggende eller må den fraktes stående? Og tror dere jeg får esken inn i en A4 stasjonsvogn?

Noen annet jeg burde tenke på i starten når jeg begynner å bruke tvn? Noen innstillinger ol som kan være lurt å justere på?
    Fikk min 42PX80 her på fredagen, demovare fra komplett, 3495.-, røverkjøp. Jeg har en svært liten bil, så løsningen ble å ake pakken på snøen fra postkontoret og hjem, ca 300 meter. Gikk som smurt. TV er som ny, og jeg er strålende fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prøver igjen...

Er det virkelig ingen her som vet om problemet med purple snake har forsvunnet fra panasonic sine 2008 modeller? Vil nødig kjøpe ny panasonic plasma med dette problemet....:???:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tibian
    Er det virkelig ingen her som vet om problemet med purple snake har forsvunnet fra panasonic sine 2008 modeller? Vil nødig kjøpe ny panasonic plasma med dette problemet....:???:
    Purple snake? Er det trails du mener?

Dette finnes i såfall på alle plasma paneler. Spørsmålet er bare om du har øyne som oppfatter det eller ikke.
    Hvis det er helt hvit bakgrunn og en person beveger seg igjennom bildet så hender det at jeg ser litt trails, men det er har blitt mindre av det ettersom skjermen har kjørt seg inn.

På HD spill ser jeg ingenting uansett hvor kjapt objektene beveger seg i bildet.

Uansett så blir det bare en avart av det vi så på 100hz crt-er da lyse gjenstander beveget seg igjennom et mørkt bilde.

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke bare oppløsningen som bestemmer, oppdateringsfrekvensen kan også gjøre at du ikke får bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Purple snake? Er det trails du mener?

Dette finnes i såfall på alle plasma paneler. Spørsmålet er bare om du har øyne som oppfatter det eller ikke.
    Hvis det er helt hvit bakgrunn og en person beveger seg igjennom bildet så hender det at jeg ser litt trails, men det er har blitt mindre av det ettersom skjermen har kjørt seg inn.

På HD spill ser jeg ingenting uansett hvor kjapt objektene beveger seg i bildet.

Uansett så blir det bare en avart av det vi så på 100hz crt-er da lyse gjenstander beveget seg igjennom et mørkt bilde.
    Nope er nok ikke dette jeg mener. Har selv pv600 med klare slangelignende lilla formasjoner på lyse grønne/brune partier. Dette er ikke normalt på alle plasmapaneler. Men siden ingen her har problemer med dette kan men vel kanskje regne med at panasonic har rettet opp i problemene

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tibian
    Nope er nok ikke dette jeg mener. Har selv pv600 med klare slangelignende lilla formasjoner på lyse grønne/brune partier. Dette er ikke normalt på alle plasmapaneler. Men siden ingen her har problemer med dette kan men vel kanskje regne med at panasonic har rettet opp i problemene
    Det finnes ikke på PX80 i allefall. Jeg hadde nok lagt merke til slike artefakter. Forøvrig er jeg meget fornøyd med tv-en og den kostet ikke den helt store summen heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PZ80, 85 eller 800....????

Har fått med meg at PZ80 mangler bildeforbedringen, som pz85 og 800 har, men er det andre forskjeller som gjør det verdt å betale noen tusen mer for pz800???? Tror egentlig det står i mellom PZ80 og PZ800? I følge Panasonic er jo 800 toppmodellen, men har de noe bedre bilde? (Alle har vell pro v3?). Noen som har testet flere enn en av disse tv`ene? Komentarer?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    purple snakes er fortsatt til stede, men mye mindre enn tidligere. hvis du har hatt dette problemet før, legge du kansje merke til det på en evt ny tv også.

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke forskjell i kontrastnivået på de forskjellige modellene.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Har hatt tv`n siden april nå.
    Er ikke plaget med flimring, som jeg lar meg sjenere av.
    Derimot ser jeg at det fortsatt er noe innbrenning etter å ha spillt spill, som Socom Confrontation m.m. Er også litt innbrenning fra menyer på dekoderen min. Har stillt inn tven veldig moderat med tanke på kontrast. Brukt instillinger som de fleste forståsegpåere har anbefalt her inne på forumet

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gråsonen
    Har hatt tv`n siden april nå.
    Er ikke plaget med flimring, som jeg lar meg sjenere av.
    Derimot ser jeg at det fortsatt er noe innbrenning etter å ha spillt spill, som Socom Confrontation m.m. Er også litt innbrenning fra menyer på dekoderen min. Har stillt inn tven veldig moderat med tanke på kontrast. Brukt instillinger som de fleste forståsegpåere har anbefalt her inne på forumet
    Retention blir så vidt jeg vet ikke helt borte... Selv om jeg ikke er helt sikker på dette.

På min PX80 er det litt variabelt hvor mye som kommer, men hvis skjermen har vært skrudd av i en lengre periode så får den litt retention på bare noen sekunder. Andre ganger spiller jeg i timesvis uten at det dukker opp en eneste flekk.

Uansett så ser jeg det ikke før jeg skrur av alle kilder bortsett fra tv. Hvis jeg har spilt et spill med HUD som ikke er transparent i en lengre periode så blir det tydelig hvis jeg går veldig nærme skjermen.

Den verste innbrenningen jeg har hatt fikk jeg fjernet på under en time med et vaskeprogram. Det var metrene oppe i venstre hjørne på Bioshock...

Alle mine innstillinger befinner seg rundt midten...

Side 52 av 57 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •