Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 57 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1131
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Test av Panasonic TH-50PZ800 som får en del kritikk sammenliknet med Pioneer fra Lars Follestad:

"Med såpass mange skjermprodusenter, være seg av LCD eller plasma, som begynner å få til et skikkelig sortnivå, skuffer Panasonic på dette området. Ved siden av Pioneer-skjermen blir bildet blassere og får mindre dybde.

Når det er sag, har Panasonic lagt mye arbeid i resten av skjermen med en stor forbedring i bildeprosesseringen. Den takler en del vanskelig materiale mye bedre enn Pioneer med tanke på horisontal og vertikal panorering. Det er fortsatt en del artefakter, spesielt på SD-materiale i overganger mellom lyse og mørke scener, samt noe som kan oppfattes som vertical banding i scener med større felt med små nyanser.

Panasonic ser fortsatt ikke nytten av å gi kunden tilgang til selv å kontrollere fargebalanse, bevegelsesprosessering eller dynamisk kontrast, noen som hindrer oss i å få det best mulige bildet ut av skjermen. Selv om fargetemperatur "varm" ligger i nærheten av D65, er det fortsatt ikke innenfor toleranserammene. Skjermen tracker heller ikke helt jevnt gjennom gråtoneskalaen. Litt grove trinn i justeringen av sortnivået(brightness).

Her er hele testen:

Fleksibelt flaggskip

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Test av Panasonic TH-50PZ800 som får en del kritikk sammenliknet med Pioneer fra Lars Follestad:

"Med såpass mange skjermprodusenter, være seg av LCD eller plasma, som begynner å få til et skikkelig sortnivå, skuffer Panasonic på dette området. Ved siden av Pioneer-skjermen blir bildet blassere og får mindre dybde.

Når det er sag, har Panasonic lagt mye arbeid i resten av skjermen med en stor forbedring i bildeprosesseringen. Den takler en del vanskelig materiale mye bedre enn Pioneer med tanke på horisontal og vertikal panorering. Det er fortsatt en del artefakter, spesielt på SD-materiale i overganger mellom lyse og mørke scener, samt noe som kan oppfattes som vertical banding i scener med større felt med små nyanser.

Panasonic ser fortsatt ikke nytten av å gi kunden tilgang til selv å kontrollere fargebalanse, bevegelsesprosessering eller dynamisk kontrast, noen som hindrer oss i å få det best mulige bildet ut av skjermen. Selv om fargetemperatur "varm" ligger i nærheten av D65, er det fortsatt ikke innenfor toleranserammene. Skjermen tracker heller ikke helt jevnt gjennom gråtoneskalaen. Litt grove trinn i justeringen av sortnivået(brightness).

Her er hele testen:

Fleksibelt flaggskip
    Nå ligger markedsprisen på Panasonic sin modell på kr 23.000,- i butikk - og enda billigere i nettbutikk (hvilket innkluderer både bordstativ og innebygde høyttalere + riks-tv dekoder). Samme dill på Pioneer ligger vel samlet på rundt 34.000,- for øybelikket.

Aftenpostens påstand om at "Pioneers markante priskutt på årets modeller har gjort at prisdifferansen på det nærmeste er nullet ut" synes dermed noe overdrevet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger markedsprisen på Panasonic sin modell på kr 23.000,- i butikk - og enda billigere i nettbutikk (hvilket innkluderer både bordstativ og innebygde høyttalere + riks-tv dekoder). Samme dill på Pioneer ligger vel samlet på rundt 34.000,- for øybelikket.

Aftenpostens påstand om at "Pioneers markante priskutt på årets modeller har gjort at prisdifferansen på det nærmeste er nullet ut" synes dermed noe overdrevet.
    Nei, Espen. Det er ikke helt riktig. Jeg får ihvertfall LX5090 for 26 000 her i Kristiansand, og det er helt uten skribent-rabatt ;-). En av mine kamerater fikk den for 24 000 (igjen uten noen spesielle forhold medregnet). så her er pris-spranget like stort som PZ800.

Faktisk så kjenner jeg ikke til noen i min omgangskrets som har betalt over 30000 inkludert bordstativ og/eller veggfeste for Pioneer. Så jeg er helt enig med Asmundsen (som vel etterfulgte deg i Lyd og Bilde?).

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Espen. Det er ikke helt riktig. Jeg får ihvertfall LX5090 for 26 000 her i Kristiansand, og det er helt uten skribent-rabatt ;-). En av mine kamerater fikk den for 24 000 (igjen uten noen spesielle forhold medregnet). så her er pris-spranget like stort som PZ800.

Faktisk så kjenner jeg ikke til noen i min omgangskrets som har betalt over 30000 inkludert bordstativ og/eller veggfeste for Pioneer. Så jeg er helt enig med Asmundsen (som vel etterfulgte deg i Lyd og Bilde?).
    Slettet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv til 26.000 vil du måtte ut med ca 30.000 totalt hvis dette ikke er inkludert og det er 7.000 mer enn Panasonicen
    Prisdiskusjon må vi ta et annet sted.........Men bordstativ følger med i prisen, så den egentlige prisforskjellen til PZ800 er minimal. Jeg holder fast ved at Amundsen har rett sine synspunkter, selv om det smerter en gammel Panasonic-fan (og bruker).

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, feil sted for prisdiskusjon.

Alle steder jeg har sett kommer bordstativ kommer i tillegg på Pioneer. Fint hvis du oppdaterer prisjakttråden til 5090 hvis du har gode tips. Prisene du nevner er langt under det andre brukere (og undertegnede) har funnet.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...kuro-9g-3.html

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisdiskusjon må vi ta et annet sted.........Men bordstativ følger med i prisen, så den egentlige prisforskjellen til PZ800 er minimal. Jeg holder fast ved at Amundsen har rett sine synspunkter, selv om det smerter en gammel Panasonic-fan (og bruker).
    Hverken høyttalere eller bordstativ er innkludert i den veil prisen ihvertfall. Får du med stativ er den utsalgsstedet som har laget en pakkepris.

Ca prisene jeg referer til er hentet fra de lokale Elkjip og lyd-hagen sjappene, samt litt surfing på nett. Men det er tydeligvis håpløst å følge med på prisen på dette. Men i den siste Elkjip avisa fra lørdag annonseres nevnte Pioneer skjerm på 29990,- uten stativ av noe slag.

Hvis man ser på black-level aleine er sikkert Pioneer kongen for tiden, men der er flere egenskaper som teller med i sammenhengen IMO.

Kanskje like greit å vente til neste års skjermer med neoPDP, IPTV/Viera Cast og sikkert sterket forbedret sortnivå også fra Panasonic.

Pga nedgangen i verdensøkonomien stuper salget av flatskjermer for tiden så jeg regner med mulighet for et bra tilbud etter jul in any case... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje like greit å vente til neste års skjermer med neoPDP, IPTV/Viera Cast og sikkert sterket forbedret sortnivå også fra Panasonic.

Pga nedgangen i verdensøkonomien stuper salget av flatskjermer for tiden så jeg regner med mulighet for et bra tilbud etter jul in any case...
    Ja, både Panasonic og Pioneers neste generasjons skjermer ser lovende ut. Men så spørs det bare om en har tålmodighet nok til å vente....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Når er disse planlagt for slipp i markedet?

Begynner å bli lei av å vente / lete, men kanskje det er til det beste. Virker som om de fleste skjermene har en del utfordringer som kan bedres til neste generasjon. Men... da er det jo sikkert andre ting som dukker opp, ting blir jo ikke bra nok før Pacino fysisk står i stua, spiller ut hele Gudfaren trilogien og gladelig henter en ny øl til deg når de 4-5 første er tømt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ting blir jo ikke bra nok før Pacino fysisk står i stua, spiller ut hele Gudfaren trilogien og gladelig henter en ny øl til deg når de 4-5 første er tømt.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Når er disse planlagt for slipp i markedet?

Begynner å bli lei av å vente / lete, men kanskje det er til det beste. Virker som om de fleste skjermene har en del utfordringer som kan bedres til neste generasjon. Men... da er det jo sikkert andre ting som dukker opp, ting blir jo ikke bra nok før Pacino fysisk står i stua, spiller ut hele Gudfaren trilogien og gladelig henter en ny øl til deg når de 4-5 første er tømt.
    Du har så rett caines :-D

Man kan ikke vente for lenge, for da får man ikke noe.
    Akkurat samme som me PC, du må ta en avgjørelse og kjøpe, ellers så sitter du me 286 og DOS, ha, ha :-D

Jeg fant ut at jeg hadde venta lenge nok, kjøpte en LX5090, nå venter jeg bare på Gudfaren trilogien

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hvis man ser på black-level aleine er sikkert Pioneer kongen for tiden, men der er flere egenskaper som teller med i sammenhengen IMO.

Kjøper ikke Pioneer sine plasmapaneler fra Panasonic nå? Burde jo være mulig for Pana å kunne komme opp på Pio sitt sortnivå hvis det er dekoding og prosessering det står på.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kjøper ikke Pioneer sine plasmapaneler fra Panasonic nå? Burde jo være mulig for Pana å kunne komme opp på Pio sitt sortnivå hvis det er dekoding og prosessering det står på.
    Eh, nei.

Pioneer G9 skjermer er produsert av Pioneer.
    Fra og med neste år kjøper de panelene fra Panasonic.
    Tror ikke det spiller noen stor rolle, det er elektronikken som styrer pikslene, og der er Pioneer foran de andre. Men jeg mener å ha lest en eller annen plass at en del av dealen omfatter noe av Pioneer si software, så fullt mulig at Panasonic og får et løft neste år.

I så tilfelle vil det gagne oss forbrukere, få det beste fra Pio og Panna i samme skjerm høres vel fint ut :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    I så tilfelle vil det gagne oss forbrukere, få det beste fra Pio og Panna i samme skjerm høres vel fint ut :-D
    Ja en Pio skjerm til Pana pris for eksempel

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Man kan ikke vente for lenge, for da får man ikke noe.
    Akkurat samme som me PC, du må ta en avgjørelse og kjøpe, ellers så sitter du me 286 og DOS, ha, ha :-D
    286 og DOS... oh the memories... :-D

For the record var jeg innom Elkjøp på Skøyen i går for å sjekke ut begge modellene. Hadde fått med meg at Elkjøp fører både Pana og Pioneer. Gullkortet lå ladet og klart i lomma, men... utvalget av tv´er var latterlig. Mengder av gamle og ukurante (interne modeller) til høye priser. Ingen 5090 ingen PZ800, det nærmeste var en Pioneer 5080 til 20". Mange tv´er merket med "kupp", "demovare - lavpris" etc. Så vidt jeg kunne se var det i hvert fall ikke lave priser som preget disse heller.

Hva er det disse butikkene egentlig driver med? At de ikke har et oppdatert utvalg på lager - det får man jo regne med... men, i utstilling bør de da ha siste nytt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kjøper ikke Pioneer sine plasmapaneler fra Panasonic nå?
    Ikke for øyeblikket. Men fra og med neste år. Pioneers PDP-fabrikk er solgt til Sony et all (som skal lage FED skjermer).

Fra Pioneers side har det vært et forsøk på å fordekke mye i denne avtalen og ingen på utsiden kjenner detaljene selvsagt, men det ser ut til at Pioneer il bruke nøyaktig de samme panelenen som Panasonic vil bruke i sine egne Viera-skjermer. Avtalen ser ut til å innkludere teknologioverføring og tidligere Pioneer ansatte.

Uten denne muligheten så hadde trolig Pioneer vært helt ute av plasmaskjerm-marekdet. De har ikke tjent penger på lengere tid. Avtalen gjør det mulig for Pioneer å fokusere utelukkende på high-end markedet.

Alt tyder derfor på at de neste Panasonic panalene vil innkludere både Panasonics egen neoPDP teknologi og Pioneers Kuro teknologi.

Panasonic har en ny PDP fabrikk under bygging nå som skal være operativ fra og med april/mai 2009. Det betyr vel at panalenene vil være klare for modeller som lanseres til høsten 2009.

What Hi-Fi? Sound and Vision - Blogs

"Panasonic's plans with Pioneer

Returning to TVs, 2009 will also see the first Pioneer Kuro sets using Panasonic plasma panels. Mr Ohtsubo says all of Panasonic’s panels – including the new slimline designs – will be available to Pioneer and there’s “no deal” as to the Kuros keeping to different market sectors than its own, Viera TVs.

He added that from next year, Panasonic will also start to supply screens to further manufacturers, but he doesn’t know how much longer so many TV rivals can remain competitive – something already borne out by recent market withdrawals. “Whether it’s plasma or LCD, manufacturers will definitely decrease over the next few years,” he predicts."

Bildet over viser tydelig at Kuro + NeoPDP = sant!

Fra 2009; samme paneler i Viera og Kuro.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe støy på PX80 med tanke på viftestøy, buzzing fra komponenter ol?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Er det noe støy på PX80 med tanke på viftestøy, buzzing fra komponenter ol?
    Jeg har en 37" Px80 og jeg hører ikke buzzing eller viftestøy på den, men jeg leser at enkelte klager litt på buzzing når bildet blir veldig lyst. Det varierer nok litt fra panel til panel...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har TH-50PZ800 falt under fristende 20.000,-

Er det noen som vet om det finnes dreibart bordstativ til denne? Har ikke sett dette noe sted (viktig for mitt valg av TV).

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Da har TH-50PZ800 falt under fristende 20.000,-

Er det noen som vet om det finnes dreibart bordstativ til denne? Har ikke sett dette noe sted (viktig for mitt valg av TV).
    Ingen som vet noe om dette?

Side 50 av 57 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •