Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 57 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1131
    Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Noen som vet når 65" i Panasonics siste serie dukker opp og hva prisen blir. En konkurrent til Pioneer sin 60" for min del
    Hva med heller en Ferrarri 599 og egen race curcuit til bakhagen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Th-46pz85

Hei
    Jeg går og vurderer og bytte ut min pioneer 436 xde og lurer om denne vil være en god oppgradering.
    Leste i denne tråden om noe støy er dette tilfelle er det flere som slliter med det?
    Er dere som har denne skjermen fornøyd?

Trond M

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Jeg vet forskjellene mellom Px70 og Px80, er vel litt bedre sortnivå på Px80 vel.. Men hva er forskjellen mellom Px7 og Px70 ?
    og hva er forskjellen mellom Px8 og Px80 ?

Jeg så et tidligere innlegg hvor en fyr hadde blitt annbefalt Px8 når han ville ha Px80, men det var da helt på trynet, siden Px8 var noe helt annet en Px80.

Jeg har selv PX70 på stua her nå, og lurer da på om jeg vil se noen forskjeller mellom Px7 og Px70`èn ? er jo nå da 1500kr forskjell mellom de
    Mener å huske at forskjellene går på kontrast og ant. HDMI..
    PX70 har 1:10.000 i kontrast mens jeg tror PX7 har 1:8000 - og 1 HDMI mindre enn PX70

PX80 har 1:15.000 i kontrast mens PX8 har 1:10.000, 1 HDMI mindre, og visstnok elektronikken til PX70...

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah = ) takk for svar..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmul
    Hei
    Jeg går og vurderer og bytte ut min pioneer 436 xde og lurer om denne vil være en god oppgradering.
    Leste i denne tråden om noe støy er dette tilfelle er det flere som slliter med det?
    Er dere som har denne skjermen fornøyd?

Trond M
    Jeg har en 46" PZ85 og er svært fornøyd med bilde og lyd. Bruker CD sin HD tuner og parabol. Bra både på vanlige tv og HD kanaler. Bra på dvd.

Er imidlertid litt usikker på om jeg skal klage på viftestøy da jeg hører en pitteliten ulyd. Bortsett fra den lille ulyden lager viftene en relativt "behagelig" lyd iform av at man hører luft som flytter seg. Dvs at man egentlig ikke hører selve viftene.

Du kan lese mer om viftestøy i denne engelske tråden:
    Panasonic PZ80/85 fan noise - AVForums.com

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som kan hjelpe meg her?

Er det virkelig slik at Digital Optimizer virker kun når man kobler opp via HDMI på 50PZ800?

Tv'en skulle jeg hatt i går, men den kommer først på fredag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viera37
    Noen av dere som kan hjelpe meg her?

Er det virkelig slik at Digital Optimizer virker kun når man kobler opp via HDMI på 50PZ800?

Tv'en skulle jeg hatt i går, men den kommer først på fredag.
    Stemmer det ja. Dette valget får du kun med hdmi. Dette er en "ekstra" kontroll på farger som som skal vise det utvidede fargespekteret.
    Du får "mase" på CD om HD dekoder for kabel. Denne boksen har min søster koblet opp mot en 50PX70 via hdmi og gir veldig bra bilder!!
    atletico

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Stemmer det ja. Dette valget får du kun med hdmi. Dette er en "ekstra" kontroll på farger som som skal vise det utvidede fargespekteret.
    Du får "mase" på CD om HD dekoder for kabel. Denne boksen har min søster koblet opp mot en 50PX70 via hdmi og gir veldig bra bilder!!
    atletico
    Det gikk bra uten å måtte mase på CD. Heldigvis, siden det ikke er sikkert at jeg hadde nådd frem med maset mitt. Nettet er ikke HD-klart og jeg har ikke krav på HD-dekoder. De folka er sånn, og tenker som om de er programerte på forhånd.

Et medlem herfra hjalp meg så jeg henter dekoderen på lørdag. Tv'en kommer i morgen og dekoderen som sagt på lørdag. Dette er det optimale så jeg er veldig fornøyd.

Hva slags HDMI-kabel på 1-1,5 meter kan du anbefale? Er 'Real Cable Evolution HDMI' noe å ha?

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk på Clas eller Biltema og spar noken kr på HDMI i så korte lengder. Dei funkar like bra som dyre kablar på korte strekk.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Advarsel angående innbrenning

Jeg har hatt min PX80E i en måneds tid, og bruker den utelukkende til film via pc. Jeg har ikke hatt tven mye på med windows gående, men nå har altså startmenyen begynt å brenne seg fast.

Det er riktignok kun synlig når bildet er svart, og man må se etter det for å legge merke til det. Men det er allikevel et reelt problem. Så, for all del, ikke kjør windows med høy kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viera37
    Hva slags HDMI-kabel på 1-1,5 meter kan du anbefale? Er 'Real Cable Evolution HDMI' noe å ha?
    Har ikke noe erfaring med denne.
    Har selv HDMI kabler fra Argon (billig og god) og QED begge fra HI-Fi Klubben samt Moster 1000 (dyr og god!)
    Her kan du finne mye om HDMI kabler... http://avforum.no/forum/kabler/
    Det er jo mange som mener at det ikke er forskjell på HDMI kabler......!?
    Jeg ser klar forskjell på min skjerm på feks. kabelen som fulgte med fra CD HD tuneren og Monster 1000. Bla. bedre kontrast, detaljer i mørke partier og mer "sprut" i fargene. I tillegg har kablene også innvirkning på lydgjenngivelsen.
    atletico

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tven endelig i hus og bilde er rett og slett fantastisk! Har tenkt å kjøre inn med 200 timer, men måtte bare teste med nogen lunde gode innstillinger. Bilde pleier å bli bedre etter noen hundre timer med innkjøring og det var tilfelle med min PZ85. Men her ser jeg at bilde allerede er bedre enn det jeg hadde på PZ85 og ikke minst så er sortnivået hakket bedre på PZ800.

Regnet meg frem til disse innstillingene siden det er fra en USA-model. Dette er THX-innstillinger til USA-modellen, men regner med at jeg må inn i service-menyen for å få til at det stemmer 100%. Den tid den sorg.

Det er selvsagt snakk om SD-sendinger og dekoderen er koblet til tven via en god Monster-kabel. Så jeg kan bare tenke meg hva slags kvalitet det kommer til å bli når tven har blitt innkjørt og ikke minst koblet via HDMI og dermed Digital Cinema Color slått på.

For ikke å snakke om kvaliteten når nettet blir HD-klart om ikke så lenge.

Det er bare å glede seg til fortsettelsen.

Når det gjelder innkjøring. Har dere noe spesielle råd?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe erfaring med denne.
    Har selv HDMI kabler fra Argon (billig og god) og QED begge fra HI-Fi Klubben samt Moster 1000 (dyr og god!)
    Her kan du finne mye om HDMI kabler... http://avforum.no/forum/kabler/
    Det er jo mange som mener at det ikke er forskjell på HDMI kabler......!?
    Jeg ser klar forskjell på min skjerm på feks. kabelen som fulgte med fra CD HD tuneren og Monster 1000. Bla. bedre kontrast, detaljer i mørke partier og mer "sprut" i fargene. I tillegg har kablene også innvirkning på lydgjenngivelsen.
    atletico
    Du vet at overføringen via hdmi er digital?

ops:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    atletico
    Da er du helt unik, og bør snarest melde deg på denne tråden

http://avforum.no/forum/kabler/68604...forskjell.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Da er du helt unik, og bør snarest melde deg på denne tråden

http://avforum.no/forum/kabler/68604...forskjell.html
    He he, jeg er vel ikke den eneste som opplever forskjell på kabler, også kabler for digital lyd og bilde.
    Har brukt mellom 20-30 000 kr. på kabler i mitt oppsett og angrer ikke et sekund på det......Kjenner også flere "unike" likesinnede.

Her er noen helt "unike" eksempler fra en av europas største Hi-Fi/AV magasiner og deres "unike" synsing på HDMI kabler som de sikkert er helt alene om.......
    Accessories Video-cables Home cinema reviews, hi-fi reviews and TV reviews - from the experts at whathifi.com

Med dette avslutter jeg kabeldiskusjonen i denne tråden....
    atletico

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt merke til at det finnes folk som har oppdatert programvaren til TH50PZ800 (1509) via bakkenettet, rettere sagt NRK. Jeg har ikke bakkenettantenne, så jeg aner ikke hvordan jeg skal oppdatere.

Finnes det noen løsning for dette?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker logitech harmony sammen med th-42px80? Hvordan er det i såfall å bytte til en aktivitet hvor man bruker HDMI inngang?

Jeg har også en HTPC som jeg bruker til film avspilling, er det noe minus med å koble en HTPC til Plasma kontra LCD når det kun er snakk om å se film gjennom, hvertfall det som betyr mest.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første test av TH-58PZ800:

Panasonic Viera TH-58PZ800 58in Plasma TV - TrustedReviews

Ikke så veldig detaljert men.

Noen som vet norsk pris?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da har jeg bestilt meg en TH-42PX80. Kan jeg frakte den liggende eller må den fraktes stående? Og tror dere jeg får esken inn i en A4 stasjonsvogn?

Noen annet jeg burde tenke på i starten når jeg begynner å bruke tvn? Noen innstillinger ol som kan være lurt å justere på?

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Ok. Da har jeg bestilt meg en TH-42PX80. Kan jeg frakte den liggende eller må den fraktes stående? Og tror dere jeg får esken inn i en A4 stasjonsvogn?

Noen annet jeg burde tenke på i starten når jeg begynner å bruke tvn? Noen innstillinger ol som kan være lurt å justere på?
    Tror neppe du får den inn med eske stående. Ville kanskje satse på å dumpe esken (esken til min PV-600 var enorm), pakke tv godt inn i et teppe for å beskytte, sette den i baksetet og sikre den med sikkerhetsbeltene.

Side 49 av 57 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •