Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 57 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1131
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Flott at du er fornøyd! Men jeg har ikke bare målt det. Årsaken til at jeg målte sammensetningen av primær og sekundærfarger, var fordi jeg så at det var et grønnstikk i skjermen. Så viste det seg at bladet hjemmekino og andre magasiner kunne bekrefte det samme, så da så.
    Jeg setter egentlig pris på dine synspunkter, du har åpenbart solide kunskaper om plasma og lcd tver.

MEN - synes det er litt tvilsomt å gi anbefaling om å ikke kjøpe et tv på grunn av noe som man kanskje må ha måleinstrumenter for å oppdage blir kanskje litt feil?

For egen del så er det faktisk slik at den tingen jeg er mest fornøyd med på PZ70 er en egenskap som norske tv-testere har slaktet. Et sted leste jeg at testerne hadde tatt kontakt med Panasonic og forklart dem at denne egenskapen var noe av det dummeste de hadde sett. Panasonic, ydmyke som de er, hadde svart at de tok kritikken seriøst og jobbet med å rette på "feilen".

Feilen er jo den matte overflaten på plasmaen - noe som gjør den uovertruffen til å se tv når det er dagslys i stuen. Fantastisk spør du meg.

Film ser jeg på proj. Jeg bruker tven til 3 ting, pc, spillkonsoll og tv-program.

Antageligvis så ville nok en Pioneer - testvinner og med 100% korrekte farger - ikke være det beste valget for meg.

Vi alle har altså forskjellige krav til tven vi bruker.

Veldig små avvik i fargepalletten tror jeg kommer langt ned på listen over ting folk bryr seg om når det gjelder tver.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viera37
    Ikke minst skal jeg skaffe meg en HD-dekoder fra Canal Digital med HDMI-utgang. Selv om kabelnettet ikke har blitt HD-klart enda. Men det skjer i løpet av november.
    Da får du nok problemer. Canal Digital tar ikke opp bestilling på HD dekoder før nettet er oppgradert. Mitt kabelnett skulle bli oppgradert i god tid før fotball EM, så va det OL, og her sitter jeg fremdeles og ser på analog sending siden jeg ikke gidder å kjøpe en standard dekoder som jeg ikke får bruk for i fremtiden, det vil si om Canal Digital noen gang får fingen ut og ikke bare lover en masse ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Nei da! Så dro jeg til Elkjøp i dag for å bestille denne TV-en. Men da jeg kom fram til TV-avdelinga så ble jeg møtt med en lapp der det stod: TRYKKFEIL!

Det var altså PX8 det var snakk om likevel, og ikke PX80. Svakt av Elkjøp. Men det ante meg...
    Denne trykkfeilen visste ikke Lefdal på Strømmen noen ting om, så jeg dro hjem på lørdag med PX80E, og fikk den for 5.995,- små kroner. :-) Fikk et en-ukes gammelt utstillingseksemplar (utsolgt) for ytterligere tus1 kroner avslag i forhold til den gale Elkjøp-prisen.
    Kupp, eller??

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Denne trykkfeilen visste ikke Lefdal på Strømmen noen ting om, så jeg dro hjem på lørdag med PX80E, og fikk den for 5.995,- små kroner. :-) Fikk et en-ukes gammelt utstillingseksemplar (utsolgt) for ytterligere tus1 kroner avslag i forhold til den gale Elkjøp-prisen.
    Kupp, eller??
    Ja det får en si!
    Betalte 8500 på siba for ei uke siden :x :x

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Ja det får en si!
    Betalte 8500 på siba for ei uke siden :x :x
    Er ikke så ille det heller! Egentlig ville Lefdal ha 9.995,-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hvis du sjekker strømforbruket på en full hd plasma fra 42" og oppover så skjønner du fort hvorfor den trenger vifter.

I dynamisk bildemodus trekker de større modellene lett oppunder 1000W.

Selv min lille 42" holder alene stua varm og god til det blir minusgrader!

PS: Viftene på min - 4 stk tror jeg - hører jeg ikke noe til.

Det er vel 4 vifter på PZ 85 også, men disse hører jeg lett. Hvilken tv har du som ikke hører dine vifter? Gjelder dette også hvis du slår av/demper lyden?

Eventuelt er det slik at disse viftene skal gå kontinuerlig, eller slå seg på ved behov? Mine går uavbrutt.

Jeg vil gjerne til bunns i denne vifteproblematikken. Må vel stikke innom butikken å høre på utstillingsmodelllene for å få et referansepunkt.

Hører gjerne fra flere som har erfaringer/synspunkter på dette

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heldige Anton
    Det er vel 4 vifter på PZ 85 også, men disse hører jeg lett. Hvilken tv har du som ikke hører dine vifter? Gjelder dette også hvis du slår av/demper lyden?

Eventuelt er det slik at disse viftene skal gå kontinuerlig, eller slå seg på ved behov? Mine går uavbrutt.

Jeg vil gjerne til bunns i denne vifteproblematikken. Må vel stikke innom butikken å høre på utstillingsmodelllene for å få et referansepunkt.

Hører gjerne fra flere som har erfaringer/synspunkter på dette
    Jeg har TH-42PZ70, klarer ikke å høre viftene fra sofaen. Må helt intil tven for å høre de.

Mulig de spinner fortere med en annen bildemodus?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Da får du nok problemer. Canal Digital tar ikke opp bestilling på HD dekoder før nettet er oppgradert. Mitt kabelnett skulle bli oppgradert i god tid før fotball EM, så va det OL, og her sitter jeg fremdeles og ser på analog sending siden jeg ikke gidder å kjøpe en standard dekoder som jeg ikke får bruk for i fremtiden, det vil si om Canal Digital noen gang får fingen ut og ikke bare lover en masse ting.
    Trodde at så lenge jeg kjøpte den "obligatoriske" dekoderen, som man må kjøpe når man bestiller et kort fra dem, at jeg bare kunne kjøpe en hd-dekoder fra dem slik at jeg har en hd-klar dekoder.

Men hvis det er slik, da er det kjedelig å ikke kunne bruke HDMI-inngangen på PZ800.

Har en scartkabel fra Monster som koster 1000 kroner, men det er fortsatt snakk om analoge signaler. Bildet på NRK og TV2 f.eks er nærmest HD-kvalitet på PZ85 via scartkabelen.

Blir det snakk om mye dårligere bildekvalitet via scart på PZ800 i forhold til det man vanligvis får ved bruk av HDMI? Er Digital Optimizer på PZ800 kun tilgjengelig når man kobler via HDMI?

Noen av dere som kobler via scart og får et flott bilde på PZ800?

Tv'en er for øvrig bestilt og den får jeg levert på døra i morgen. :smile: Gleder meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Vel, gjør som dere vil. Men det er ikke uten grunn at det er Panasonic TH-46PZ85 som vant Eisa Awards og IKKE pz800. Det er også nettopp TH-46PZ85 som har funnet en rekke sammenlikningstester i ulike norske og utenlandske magasiner, kort og godt fordi det er en veldig bra skjerm.
    Det stemmer for PZ85 er en veldig god tv. Men "Award" du snakker om er "best value" og da blir det dumt å fremheve 46PZ85 som koster 5-6.000 mindre enn PZ800 nårvi snakker om prisen som heter "mye for pengene".

Hadde PZ85 og PZ800 kostet like mye så ville nok PZ800 vunnet prisen for "best value". Er det som er poenget mitt.

Ingen skal få meg til å tro at flaggskipmodellen til verdens største plasmaprodusent er en dårlig tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Sitter selv ca. 3,80 fra 50PZ800 skjermen og dette er ingen problem....
    PZ800 og PZ85 har begge V-Real PRO 3 billedbehandling.
    For PZ800 får du også en minnekortleser for bilde og film samt en ekstra ( 4stk. ) hdmi inngang. Den i fronten under luka er mye brukt hos meg for tilkobling av pc.
    Bruk HDMI kabler av god kvalitet!!
    Lykke til med tv kjøpet!
    Mvh.
    atletico
    Tusen takk. Gleder meg til tv'en kommer i løpet av morgendagen.

Ved siden av at begge har V-Real PRO 3-billedbehandling så er PZ800 THX-sertifisert.

Jeg har hatt PZ85 og det en flott tv, men min oppfatning er at PZ800 er enda bedre så jeg har all grunn til å glede meg. :wink:

Blir også litt annerledes med 50" siden jeg er vant med 42". Håper skarpheten holder mål, men jo mer man går opp i størrelsen desto mindre skarpere bilde blir det, tror jeg. Håper ikke det er tilfelle med PZ800.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk. Gleder meg til tv'en kommer i løpet av morgendagen.

Ved siden av at begge har V-Real PRO 3-billedbehandling så er PZ800 THX-sertifisert.

Jeg har hatt PZ85 og det en flott tv, men min oppfatning er at PZ800 er enda bedre så jeg har all grunn til å glede meg. :wink:

Blir også litt annerledes med 50" siden jeg er vant med 42". Håper skarpheten holder mål, men jo mer man går opp i størrelsen desto mindre skarpere bilde blir det, tror jeg. Håper ikke det er tilfelle med PZ800.
    Her er et par kjappe bilder ( ikke verdens beste kvalitet da....) av skjermen med både SD og HD materiale.
    atletico

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Her er et par kjappe bilder ( ikke verdens beste kvalitet da....) av skjermen med både SD og HD materiale.
    atletico
    Takk takk. ser bra ut. Flott bilde, absolutt.

Den veier vel 45 kilo og det ser man da bordet virker som det bøyer litt av under tv'en. :-P

Absolutt en flott plasmaskjerm, ingen tvil om det.

Kommer til å se en god del hd-filmer via Blu-ray, men når det gjelder vanlige sendinger så må jeg nøye med med C1201 CX. Det er en gammel dekoder fra Canal Digital. Men vil tro at tv'en oppskalerer godt og at bilde ikke blir så verst selv om jeg for tiden kobler via scart.

Så det finnes ingen vei utenom? Altså at jeg får skaffe meg en hd-dekoder fra Canal Digital selv om nettet blir hd-klart først i november? Tenkte at bilde blir bedre via HDMI-utgang på hd-dekoderen, selv om sendingene ikke er i hd.

Tv'en har Dynamisk, Cinema, Normal og Miljø. Ikke sant? Ikke THX slik det er tilfelle med den amerikanske vesjonen. Men den er THX-sertifisert for det. Vil tro at den av den grunn leverer et enda bedre bilde enn PZ85.

Har du kalibrert den? Vært i service menyen? Innkjøring med 200 timer er anbefalt? Noen innstillinger du vil dele med andre?

Ser på tv nærmest bestandig i totalt mørklagt rom. Ser mest på filmer, men også fotball.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en scartkabel fra Monster som koster 1000 kroner, men det er fortsatt snakk om analoge signaler. Bildet på NRK og TV2 f.eks er nærmest HD-kvalitet på PZ85 via scartkabelen.
    Hmm - det var jo kjekt. NRK i HD kvalitet bare ved å kjøpe Monster scart-kabel. Kanskje du skulle tipse NRK om at her er det et titals millioner å spare .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hmm - det var jo kjekt. NRK i HD kvalitet bare ved å kjøpe Monster scart-kabel. Kanskje du skulle tipse NRK om at her er det et titals millioner å spare .
    Hehe, ja da - det hadde vært noe. :lol:

Men jeg ser at NRK og TV2 har leverer mye bedre bilde enn det de andre kanalene gjør. Som sagt, nesten HD-kvalitet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men SD-kvalitet slik den skal være. Dvs. de sender med bedre båndbredde enn resten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nei, men SD-kvalitet slik den skal være. Dvs. de sender med bedre båndbredde enn resten.
    Jepp, helt riktig.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellene mellom Px7 og Px70, og Px8 og Px80 ?

Ser amentio kjører tilbud på Px7 på 5000kr, mens da Px70`en ligger på 6500kr.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Hva er forskjellene mellom Px7 og Px70, og Px8 og Px80 ?

Ser amentio kjører tilbud på Px7 på 5000kr, mens da Px70`en ligger på 6500kr.
    Oi, det var billig, nesten så man kunne kjøpe en til soverommet

Den største forskjellen mellom PX70 og PX80 er vel nesten designet?

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet forskjellene mellom Px70 og Px80, er vel litt bedre sortnivå på Px80 vel.. Men hva er forskjellen mellom Px7 og Px70 ?
    og hva er forskjellen mellom Px8 og Px80 ?

Jeg så et tidligere innlegg hvor en fyr hadde blitt annbefalt Px8 når han ville ha Px80, men det var da helt på trynet, siden Px8 var noe helt annet en Px80.

Jeg har selv PX70 på stua her nå, og lurer da på om jeg vil se noen forskjeller mellom Px7 og Px70`èn ? er jo nå da 1500kr forskjell mellom de

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

65"

Noen som vet når 65" i Panasonics siste serie dukker opp og hva prisen blir. En konkurrent til Pioneer sin 60" for min del

Side 48 av 57 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •