Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 57 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Det har vært en del tull med HD dekoderen til Canal Digital og hdmi og CD har snakket om en opptatering i flere mnd som skal løse dette. Når jeg hadde min PZ80 så låste dekoderen seg hver gang jeg skrudde den av og måtte bryte strømmen for å få den igang igjen.At du har så store problemer samt at den virker på en og ikke to av kontaktene høres jo merkelig ut men det er nok dekodern og tvn som ikke vil kumunisere helt med hverandre. Etter jeg fikk min LG så er problemet helt borte så jeg vet ikke om det har noe med selve tvn å gjøre?
    Takker for svar!

Ja jeg er forsåvidt kjent med de feilene du nevner denne dekoderen har. Jeg hadde en Samsung M 86 som heller ikke ville kommunisere med CD sin dekoder. Jeg tror jeg skal forsøke å få ny dekoder for sannsynligheten for at 2nye tv'er på rad ikke vil samarbeide med den er vel svært liten.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt px80 hos ARdata. Var ikke på lager, men den kommer i første uke av september. Stod 10 stk på venteliste!

Kan noen fortelle meg hva målene er på px80? Høyde, bredde?

Edit:
    Glem det! Fant det her:
    Budsjett-favoritten

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic TH42PZ85. Ser at denne har SW-versjon: 1102-10100. Finnes det firmware-oppgradering til denne TV'en? Kan oppgradering gjøres selv?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Elkjøp.no har den til 6990kr nå, ikke galt. Vurderer denne og LG PG6000.

Mitt bruksområdet er film, fotball og tv serier. Kanskje kommer det en PS3 i huset etterhvert. Er det stor forskjell i de skjermene for mitt bruk?

Edit: Ser at det var PX8 og ikke PX80 som kostet 6990kr.

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I hus!

42PX80 kom på døren i dag, 4 dager etter bestilling. Avbestilte hos komplett ETA som ble flyttet flere ganger og slo til hos Deal som hadde flere inne på lager. Kostet 400 ekstra, men hva er det mot flere ukers ventetid :-D

Anyways, koblet den opp og plasserte den ved siden av min gamle Phillips crt; den hang først litt etter på farge og smothness, men det var med cinema mode og 40% lys, farge og skarphet; når jeg løsnet kranen tok tv'en 'fyr'! Gleder meg til jeg kan løsne kranen for godt om en 200t tid. Videre en god fjernkontroll, bra intuitiv menu, og etter min mening meget bra lyd.

Det eneste som irriterer litt er at jeg ikke klarer å få frem letterbox oppe og nede for å skape film-vibber og redusere strukne bilder. Klarer heller ikke å få den inn med dekoderen Letterboxer kommer i noen aspekter på sidene så jeg går ut fra at dette ikke er noen som går vekk etter innkjøringsfasen.

Kanskje noen som har vært borti det samme?

Uansett, megafornøyd så langt

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    42PX80 kom på døren i dag, 4 dager etter bestilling. Avbestilte hos komplett ETA som ble flyttet flere ganger og slo til hos Deal som hadde flere inne på lager. Kostet 400 ekstra, men hva er det mot flere ukers ventetid :-D

Anyways, koblet den opp og plasserte den ved siden av min gamle Phillips crt; den hang først litt etter på farge og smothness, men det var med cinema mode og 40% lys, farge og skarphet; når jeg løsnet kranen tok tv'en 'fyr'! Gleder meg til jeg kan løsne kranen for godt om en 200t tid. Videre en god fjernkontroll, bra intuitiv menu, og etter min mening meget bra lyd.

Det eneste som irriterer litt er at jeg ikke klarer å få frem letterbox oppe og nede for å skape film-vibber og redusere strukne bilder. Klarer heller ikke å få den inn med dekoderen Letterboxer kommer i noen aspekter på sidene så jeg går ut fra at dette ikke er noen som går vekk etter innkjøringsfasen.

Kanskje noen som har vært borti det samme?

Uansett, megafornøyd så langt
    Her er noen tips:

Vet ikke helt om jeg forstår problemet ditt med letterbox riktig, men under den røde knappen på fjernkontrollen er det en knapp som heter "aspect". Trykk på denne og still tv-en inn til "16:9". Da skal du får letterbox oppe og nede på filmer som er skutt i aspect ratio 2:35:1 eller bredere.

Deretter trykker du på "meny" knappen og jogger deg ned til "Oppsett". Jogg deg så ned til "overscan" og sett den til "off". Da vil bildet ditt bli litt skarpere og hele bildet vises uten at det blir kuttet litt på høyre og venstre side.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Her er noen tips:

Vet ikke helt om jeg forstår problemet ditt med letterbox riktig, men under den røde knappen på fjernkontrollen er det en knapp som heter "aspect". Trykk på denne og still tv-en inn til "16:9". Da skal du får letterbox oppe og nede på filmer som er skutt i aspect ratio 2:35:1 eller bredere.

Deretter trykker du på "meny" knappen og jogger deg ned til "Oppsett". Jogg deg så ned til "overscan" og sett den til "off". Da vil bildet ditt bli litt skarpere og hele bildet vises uten at det blir kuttet litt på høyre og venstre side.

Hei og takk for svar. Har nå prøvd aspektknappen på nytt og overscan off, men hjelp ikke gitt.

Tror jeg forklarte meg litt dårlig. Problemet er ikke filmer skutt slik du nevner, da får jeg letterbox; det er heller filmer, serier og ikke minst fotball som vel er skutt i 16:9 eller mer mot 4:3 ( hvis det finnes noen imellom da ). Her kan ting virke strukket. Fx fotballspillere som blir unormalt høye og tynne ( alle ligner Peter Crouch hehe! ), og spillet som mister dybde på en måte. Dette når ca halve banen er i bildet, ikke på close-ups. Irriterende nok til at jeg vil gjøre mye for å forbedre det.

På min gamle crt kunne jeg forandre aspektet slik at spillerne fikk normal størrelse igjen, men nå hører jo det med til historien at jeg fikk ny dekoder ( gikk fra get digital til get hd pvr ) onsdag og har vel egentlig ikke sett fotball med den på min trofaste gamle phillips.

Har du noen flere tips? Kanskje noe software som kan laste ned? ( Om den tar det da )

Ellers er jeg som sagt godt fornøyd så langt, dudeeven: Materialkvaliteten er for meg noen gode hakk over bilder jeg har sett, på kontroll, fot, men ikke minst rammen: synes den er lekker! Og lyden i sorround er heller ikke verst
    :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar. Har nå prøvd aspektknappen på nytt og overscan off, men hjelp ikke gitt.

Tror jeg forklarte meg litt dårlig. Problemet er ikke filmer skutt slik du nevner, da får jeg letterbox; det er heller filmer, serier og ikke minst fotball som vel er skutt i 16:9 eller mer mot 4:3 ( hvis det finnes noen imellom da ). Her kan ting virke strukket. Fx fotballspillere som blir unormalt høye og tynne ( alle ligner Peter Crouch hehe! ), og spillet som mister dybde på en måte. Dette når ca halve banen er i bildet, ikke på close-ups. Irriterende nok til at jeg vil gjøre mye for å forbedre det.

På min gamle crt kunne jeg forandre aspektet slik at spillerne fikk normal størrelse igjen, men nå hører jo det med til historien at jeg fikk ny dekoder ( gikk fra get digital til get hd pvr ) onsdag og har vel egentlig ikke sett fotball med den på min trofaste gamle phillips.

Har du noen flere tips? Kanskje noe software som kan laste ned? ( Om den tar det da )

Ellers er jeg som sagt godt fornøyd så langt, dudeeven: Materialkvaliteten er for meg noen gode hakk over bilder jeg har sett, på kontroll, fot, men ikke minst rammen: synes den er lekker! Og lyden i sorround er heller ikke verst
    :-D
    Har du stilt dekoderen til 16:9 eller 16:9 fullskjerm?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare 16:9, den andre ser ikke ut til å være et alternativ

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare 16:9, den andre ser ikke ut til å være et alternativ
    Det høres litt merkelig ut... Personlig har jeg stilt dekoderen til 16:9 fullskjerm slik at bildet fyller sidene. Dette gjør jo at alle ser ut som de har spist en burger for mye, men det er beste for tv-en de første 200 timene og ikke se 4:3.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rævva aspekt

Ja helt enig, de to hundre første timene er viktige.
    Hvilke dekoder har du forresten?

Og heller en burger for mye enn én for lite, spør du meg...

Nå har jeg tatt frem gamle tv'en ( også 16:9 "ramme" ) og den virker mer fleksibel vertikalt, altså med og uten letterbox oppe og nede. På px'en er det jo ikke noe problem å tweake horisontalt, så skjønner ikke hvorfor den insiterer på å fylle bilde oppe og nede, uansett hvor merkelig utseende man får på ting, særlig mennesker. :twisted:
    ( Ikke kan jeg bruke angreretten heller da idioten meg tok av plasten til manualen grrr )

Manualen på nett bekrefter forøvrig bare det man finner med "aspect"-knappen. Så en kan jo lure på om dette bare er en dum svakhet ved tv'en siden det heller ikke kan syldes den nye dekoderen, som riktignok har få innstillingsmuligheter på aspect ratio. ( Den har kun "16:9" under "hd"-, og
    "16:9", "automatisk" og "4:3" under "sd"-versjon. ) Vet ikke jeg, kanskje en annen dekoder kan gjøre jobben, men jeg kommer til å prøve det meste. Fotballen blir helt på tryner. Ironisk nok var det pga dette jeg valgt nettopp denne tv'en

I bunn og grunn er jeg vel ute etter flere former for ultra-wide, altså aspekter over 16:9.

Noen flere tips der ute?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heldige Anton
    Takker for svar!

Ja jeg er forsåvidt kjent med de feilene du nevner denne dekoderen har. Jeg hadde en Samsung M 86 som heller ikke ville kommunisere med CD sin dekoder. Jeg tror jeg skal forsøke å få ny dekoder for sannsynligheten for at 2nye tv'er på rad ikke vil samarbeide med den er vel svært liten.
    Nå har jeg ikke fulgt denne diskusjonen så nøye, men så vidt jeg forstod på CD ligger problemet i at hdmi utgangen på HD decoderen deres er hdmi 1.1, det var visst dette som gjorde at boksen hang seg opp. Dette skulle da ikke være tilfellet med HD PVR decoderen da denne er hdmi 1.3. Er ihvertfall det de sier.

Har en pio 5090 selv og har samme problemet, løsningen min er rett og slett å bare la den stå på hele tiden :P

Hadde ikke samsung noe problemer med hdmi portene sine på den serien du nevner ( er mulig det ble løst med en firmware oppdatering ).

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja helt enig, de to hundre første timene er viktige.
    Hvilke dekoder har du forresten?

Og heller en burger for mye enn én for lite, spør du meg...

Nå har jeg tatt frem gamle tv'en ( også 16:9 "ramme" ) og den virker mer fleksibel vertikalt, altså med og uten letterbox oppe og nede. På px'en er det jo ikke noe problem å tweake horisontalt, så skjønner ikke hvorfor den insiterer på å fylle bilde oppe og nede, uansett hvor merkelig utseende man får på ting, særlig mennesker. :twisted:
    ( Ikke kan jeg bruke angreretten heller da idioten meg tok av plasten til manualen grrr )

Manualen på nett bekrefter forøvrig bare det man finner med "aspect"-knappen. Så en kan jo lure på om dette bare er en dum svakhet ved tv'en siden det heller ikke kan syldes den nye dekoderen, som riktignok har få innstillingsmuligheter på aspect ratio. ( Den har kun "16:9" under "hd"-, og
    "16:9", "automatisk" og "4:3" under "sd"-versjon. ) Vet ikke jeg, kanskje en annen dekoder kan gjøre jobben, men jeg kommer til å prøve det meste. Fotballen blir helt på tryner. Ironisk nok var det pga dette jeg valgt nettopp denne tv'en

I bunn og grunn er jeg vel ute etter flere former for ultra-wide, altså aspekter over 16:9.

Noen flere tips der ute?
    Tv-en skal ikke fylle ut når den settes i 16:9... Er bildet zoomet og strukket?
    Når det gjelder angrerett så bare kjøp en pose med plastlås og legg brosjyrene i dem! Jeg har gjort det selv og det har funket fint. Hvis de spør så sier du bare "hæ? Det var den posen de kom i".

Har du samme aspekt problemer når du ser DVD?

NB: Jeg har Get dekoder...

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som sagt bestilt en PX80 hos ARdata. Prisen er 7990,-. Men nå ser jeg i reklameheftet fra Elkjøp at den koster 6990,- der. Så vidt jeg vet så har ikke Elkjøp her i byen Panasonic. Men kan de bestille? 1000 kr er jo mye da...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er PX8 og ikke PX80 som koster 6990kr.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Tror det er PX8 og ikke PX80 som koster 6990kr.
    Nei, det står faktisk PX80 i annonsen. 42PX80E.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. er det noe du har fått i posten eller er det nettbutikken? Om det er i posten står det at det gjelder kun en butikk eller alle? Kan ikke se på nettsiden til elkjøp at dem har px80.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner heller ikke PX80 på elkjop.no.

Jeg fikk et reklamehefte i går. Annonsen var på to sider. Jeg kan scanne den, men jeg er ikke sikker på om jeg klarer å poste den. Har aldri gjort det før. ops: Hvordan gjør jeg det?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du scanner det inn, og lagrer det på pcn. Når du har gjort det oppretter du en ny post, og når du er inne å skriver den nye posten går du ned på siden hvor det står "Legg ved filer". Trykk der og velg filen, er litt usikker på hva max size er. Eventuelt kan du legge den ut på Bildr.no - Gratis opplastning av bilder for blogger, auksjoner og forum og så legge en link til bildet her.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Æsj, nederste del av annonsen med navn og spesifikasjoner er jo ikke med når jeg forstørrer det!

Edit:
    Hah! Fant ut av det. Filen var for stor, så jeg måtte beskjære bildet. Nå er nederste (og viktigste) del med.

Side 45 av 57 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •