Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 57 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Hei atletico. Er ikke det kun software oppdatering for dvb-t delen av tv,en.? Merket du noen forskjell på bilde eller noe ellers.?
    Sofwareoppdateringen gjelder vel for "hele" skjermen i henhold til manual.
    Eneste måten for oppdatering også i henhold til manual.
    Kan ikke si hva som er forbedret med denne oppdateringen.
    Bruker bare to hdmi innganger til daglig. Sjekket disse innganger under "oppsett" og systeminfo. Her er softwarenummmer endret til ny versjon 1506.
    atletico

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Sofwareoppdateringen gjelder vel for "hele" skjermen i henhold til manual.
    Eneste måten for oppdatering også i henhold til manual.
    Kan ikke si hva som er forbedret med denne oppdateringen.
    Bruker bare to hdmi innganger til daglig. Sjekket disse innganger under "oppsett" og systeminfo. Her er softwarenummmer endret til ny versjon 1506.
    atletico
    Jeg har og har hatt software 1506. Denn er den som leveres med pz800 i dag. Det var rart at du fikk oppdatert din til 1506 når den var der ifra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Jeg har og har hatt software 1506. Denn er den som leveres med pz800 i dag. Det var rart at du fikk oppdatert din til 1506 når den var der ifra før.
    Jeg var vel en av de første i Norge som fikk denne skjermen for over 2mnd. siden. Hadde versjon 1.505.
    atletico

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var med å satt opp en 42PX80 hos en kamerat nylig. Han har analog kabel TV, så jeg fryktet det verste. Hans forrige skjerm var Panasonic sin siste CRT 32" toppmodell. Men det var ingen nedtur. Denne skjermen takler tydeligvis dårlige SD signaler meget godt. Bildet var meget imponerende. Denne skjermen er et kupp til under 8k. Ser ikke store poenget med å kjøpe en av toppmodellene til Panasonic hvis man bruker TVen mest til SD.

Ellers hadde det vært interessant med en test mellom Pioneer 5090 og Panasonic 50PZ800 + videprosessor til 10k.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe meg en blu-ray spiller etterhvert. Burde jeg da kjøpe en PZ85 som har Full-HD istedenfor PX80 som er Hd-Ready??

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Blonde
    Jeg skal kjøpe meg en blu-ray spiller etterhvert. Burde jeg da kjøpe en PZ85 som har Full-HD istedenfor PX80 som er Hd-Ready??
    PZ85 er bedre på HD materiale, men PX80 er klart sterkere på sd materiale. Så det kommer ann på hva du bruker tv-en din mest til. HD på PX80 ser ikke akkurat dårlig ut.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer og kjøpe meg en PZ80. Noen som kan anbefale? Har lest litt om den har blassne farger.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg vurderer å kjøpe en px80.

Ser det snakkes litt om hakking/etterslep. Oppleves dette som en stor svakhet? Foreldrene mine har en snart tre år gammel Pioneer 436FDE, som jeg synes har et fantastisk bilde. Hvordan er den TV-en i forhold til px80? Hakking har aldri vært et problem for meg på den TV-en. Da er det vel trolig at det ikke vil bli et problem på px80?

ARdata har denne til 7990,- nå. Skal jeg slå til?

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Vurderer og kjøpe meg en PZ80. Noen som kan anbefale? Har lest litt om den har blassne farger.
    Den har et veldig blast og soft bilde på vanlige tv sendinger "SD" samt er fryktelig uklar på kilder som PS2 blant annet. I tilegg så har PZ serien en dårlig bildemeny slik at man har få alternativer til å finne sitt perfekte bilde. Skjermen har også mye forstyrrelser spesielt ved fotballsendinger da spillerene har en vibererende skygge rundt seg selv som irriterte meg grønn. Kjøp LG PG6000 den er bedre på alle felt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Hei!
    Jeg vurderer å kjøpe en px80.

Ser det snakkes litt om hakking/etterslep. Oppleves dette som en stor svakhet? Foreldrene mine har en snart tre år gammel Pioneer 436FDE, som jeg synes har et fantastisk bilde. Hvordan er den TV-en i forhold til px80? Hakking har aldri vært et problem for meg på den TV-en. Da er det vel trolig at det ikke vil bli et problem på px80?

ARdata har denne til 7990,- nå. Skal jeg slå til?
    PX80 hakker litt i starten, men dette jevner seg ut etter noen timers bruk. Jeg er ganske sensitiv når det kommer til akkurat dette og PX80 har jeg ikke hatt noe problemer med. Den henger godt med på de raskeste action sekvenser.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, dudeeven, du er toppers! Sist jeg stilte et spørsmål på dette forumet, så var det også du som svarte! Takk skal du ha! ;-)

Jeg tror jeg bestemmer meg for denne TV-en. Jeg hadde bestemt meg for å vente til ARdata skulle sette den ned fra 8990,- til 7990,-. Det tok to dager, hehe. ;-)

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Takk for svar, dudeeven, du er toppers! Sist jeg stilte et spørsmål på dette forumet, så var det også du som svarte! Takk skal du ha! ;-)

Jeg tror jeg bestemmer meg for denne TV-en. Jeg hadde bestemt meg for å vente til ARdata skulle sette den ned fra 8990,- til 7990,-. Det tok to dager, hehe. ;-)
    Netshop har den enda billigere. 7750,- eller noe sånt.

Det er en knallbra tv. Ingenting å lure på.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, flexxo!

Jeg tror den finnes nede i 7200,- på internett faktisk, men det blir nok til at jeg kjøper den her på ARdata. (Ikke på internett altså). Føler at det er litt enklere med service og sånt da. Jeg har imidlertid ingen erfaring med å handle slike ting på internett. Det fungerer sikkert bra det også for alt det jeg vet. Men jeg må jo i tillegg betale frakt, så da utgjevner det seg vel? ;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten flexxo!

Jeg ser du har klart å få bukt med det grønnskjæret som det også skrives litt om. Kan du fortelle meg hvilke innstillinger du har på TV-en? Har du brukt de anbefalte innstillingene fra den der engelske testen + dine egne justeringer, eller har du trikset selv?

Hehe, her spør jeg altså om bildeinnstillinger før jeg har kjøpt TV-en. :-D ops:

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Den har et veldig blast og soft bilde på vanlige tv sendinger "SD" samt er fryktelig uklar på kilder som PS2 blant annet. I tilegg så har PZ serien en dårlig bildemeny slik at man har få alternativer til å finne sitt perfekte bilde. Skjermen har også mye forstyrrelser spesielt ved fotballsendinger da spillerene har en vibererende skygge rundt seg selv som irriterte meg grønn. Kjøp LG PG6000 den er bedre på alle felt.
    Takker for svar. Det gjorde ting litt vanskeligere.. hehe.
    Kommer nok ikke til å koble tven til såkalte gamle signaler. Tror ikke det blir noen andre tilkoblinger enn hdmi.
    LG er nok ikke den rette tven. Er egentlig på jakt etter fullhd tv ettersom den skal kun kobles til PC.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Det gjorde ting litt vanskeligere.. hehe.
    Kommer nok ikke til å koble tven til såkalte gamle signaler. Tror ikke det blir noen andre tilkoblinger enn hdmi.
    LG er nok ikke den rette tven. Er egentlig på jakt etter fullhd tv ettersom den skal kun kobles til PC.
    Det høres ut som det beste for deg vil være en LCD skjerm...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kan gi deg mitt synspunkt på min 50" PZ80 som jeg har hatt i 2 1/2 uke nå.
    Jeg kan anbefale deg den jeg. Kjøpte den fra Netshop.no - pc data foto minne digital for 19995 kr og er kjempefornøyd med kjøpet. For meg og mitt bruk er den iallefall perfekt.

Har brukt den i nøyaktig 135 t 30 min til nå. Kjører den inn sånn jeg har lest meg til på utallige forum på nettet. Har den i Cinema mode og har redusert kontrast og lysstyrke til ca 35-40% og har tenkt å ha det sånn til jeg har brukt den i ca 200 timer. Dette for å unngå å få permanent innbrenning i begynnelsen fordi dette kan lettest skje på en plasma når den er helt ny.

Bildet kan bli litt mørkt i mørke scener noen ganger, men det er ikke noe jeg ikke greier å leve med i ca 65 timer til.
    Skal stille mer på innstillingene når den er ferdig innkjørt. Brukte noe tilnærmet innstillingene som HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating hadde for TH42PX80 og dette ser rimelig bra ut på de fleste kilder jeg har synes jeg.

Må også nevne at rommet jeg har godtven i har mørke gardiner som stort sett er trukket for hele tiden. Hvis det blir lyst i rommet blir bildet litt blassere, men det er sjelden jeg lar det skje. Hadde før dette en Sony 41" bakprojeksjonstv, så derfor var mørke gardiner på plass for å få mest mulig utbytte av den lenge før plasmaen kom i hus.

Har GET HD-PVR boksen, men har bare koblet tven rett inn i antenneuttaket for å sjekke kvaliteten på analoge bilder fra GET til nå. Dette ser ikke så aller verst ut til å være analogt synes jeg. De beste kanalene med høyest bitrate er helt fine å se på. Men så er det noen kanaler som ser helt på tryne ut. National Geographic Channel f.eks. ser ut som en dårlig syretripp. Det er hvite flekker over hele bildet og skikkelig fælt å se på. Så hvis du har tenkt til å se analoge sendinger, så kanskje tven ikke er noe for deg.

Har koblet Nintendo Wii til tven med composite scart og bildet ser veldig bra ut synes jeg. Trodde det skulle se helt ræva ut når jeg ikke brukte component, men der ble jeg positivt overrasket. Har testa et par spill og de så fine ut i 50" gitt.

Så til rosinen i pølsa. PS3 koblet med HDMI til tven. Dette ser bare helt rått ut. Dette er det feteste jeg noen gang har sett iallefall når det gjelder bilde på tv. Og det føles helt rått ut å spille også. Tven har jo bare 1 ms responstid og her er det ikke snakk om lag av noe slag når man spiller spill. Alt går bare kjempesmooth og ser helt vannvittig ut.
    Har lastet ned mange filmtrailere i HD fra Playstation store og disse får jeg et stort smil rundt munnen av å se. De ser knallbra ut.

Har kun sett en Blu-ray til nå og da fikk jeg hakeslepp. Det var første episode av "Planet Earth". Dette er en påkostet dokumentarserie som BBC har laget. Den er bare spilt inn i 1080i, men fy søren hvor vannvittig denne så ut på tven. Helt sinnsyke utrolige detaljer man så og mange ganger så tven ut som et vindu ut til de vannvittige stedene som ble vist i dokumentaren. Det var såpass bra synes jeg.
    Har sett dvd oppskalert gjennom PS3 bl.a. "Bee Movie". dette ser nesten like rått ut som HD. Bilde var superklart og ikke langt under HD i kvalitet. Får lyst til å se alle dvdene mine på nytt nå.

Har også Xbox 360, men denne har jeg ikke rukket å koble til enda.

Har vært mange innom meg på besøk som har sett på tven og alle har blitt like imponert.
    Till spilling og film kan jeg trygt anbefale den. Men vet ikke åssen den er med PC. Da ville jeg heller kanskje anbefale deg å velge LCD isteden, siden de er mere egnet til det pga. innbrenningsfaren med statiske bilder på plasma.
    Har ikke sett tegn etter innbrenning eller midlertidig innbrenningen på min tv etter bruk av PS3, men jeg er forsiktig og har ingen statiske bilder eller logoer ståene på i timesvis av gangen.

Min konklusjon er at jeg har gjort et godt kjøp. Har kikket etter ny tv i flere år og ikke funnet en som var bra nok for mitt bruk før nå. 1 ms responstid og oppløsning på 1080 linjer når det er bevegelse på skjermen er noe alle LCD tver kan se langt etter. At det ikke er så mange innstillingsmuligheter på tven som på mange andre tver plager ikke meg. Jeg gidder uansett ikke betale noen borti 3000 kr for at noen skal kalibrere tven for meg. Så lenge jeg er fornøyd med bildet jeg ser på, så er vel det alt som teller.

Alt i alt en perfekt tv for meg. Kan trygt anbefale den til andre. Jeg angrer iallefall ikke på at jeg kjøpte den.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott innlegg fra en fornøyd eier!
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk jeg min 46" PZ85:-D og har fått testet den pittelitt på vanlig dvd og canal digital HD tuner(parabol).

Sålangt er jeg svært fornøyd. På dvd var bildet glimrende. Bildet fra CD HD tuneren var også veldig bra både på SD sendiger og HD sendinger. Selvfølgelig er det enkelte kanaler og programmer hvor sendingen er dårlig og da blir det dårlig og uklart bilde.

Da jeg var innom butikken for å betale den fikk jeg høre at nettopp denne modellen vant en EISA award som den europeiske Best Value Plasma-TV 2008-2009

Til slutt vil jeg bare spørre om noen andre har hatt problemer med tilkobling til Canal Digital sin HD tuner(ikke pvr). Jeg får kun feilfritt bilde via HDMI 3 kontakten. Gjennom HDMI 1 og 2 blir bildet forvrengt med masse vertikale striper i rød og grønn. I tillegg flimrer bildet og lyden kommer å går. Jeg tror det er den forbaskede tuneren som er feil for jeg får fine bilder på HDMI 1 og 2 når jeg kobler til dvd spilleren.

Håper noen har noen formening om hva dette kan være.

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært en del tull med HD dekoderen til Canal Digital og hdmi og CD har snakket om en opptatering i flere mnd som skal løse dette. Når jeg hadde min PZ80 så låste dekoderen seg hver gang jeg skrudde den av og måtte bryte strømmen for å få den igang igjen.At du har så store problemer samt at den virker på en og ikke to av kontaktene høres jo merkelig ut men det er nok dekodern og tvn som ikke vil kumunisere helt med hverandre. Etter jeg fikk min LG så er problemet helt borte så jeg vet ikke om det har noe med selve tvn å gjøre?

Side 44 av 57 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •