Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 57 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1131
    Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er en liten skilletrafo som settes i antenneledingen. Kan ikke slås av og på. Det finnes sikker større, proff utrustning også som kan slås av og på men normalt koster dette rundt 100-150 kr. I de fleste tilfeller unnødvendig men forretningene liker å selge dette da de har stor avanse på slikt.
    Les mer om saken her.
    - Overdrevet flat-TV-frykt

Hjemme hos meg kan jeg faktisk få støt av antennekabelen. Har et tungt HI-Fi anlegg som sammen med TV og DVD og annet er koblet gjennom et spenningsvern (jordet). Hvis jeg ikke bruker galvanisk skille får jeg jordstøy (brum) på anlegget. Så det kan hjelpe. Som det står i artikkelen, mange antenneanlegg har problemer med jordfeil.

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Tja neste år kanskje.
    Hehe, så langt kom jeg også. Men kommer 90 typisk i januar eller mai? Eller er det som i bilverden at den kommer i oktober? Når kom 80 i butikkene første gang?

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IdolTore
    Hehe, så langt kom jeg også. Men kommer 90 typisk i januar eller mai? Eller er det som i bilverden at den kommer i oktober? Når kom 80 i butikkene første gang?
    De bruker å komme tidlig om våren mars,april.mai som regel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 42" PZ85 i dag. Godt fornøyd så langt. Stor oppgradering fra min gamle Thomson 32" CRT som i sin tid kosetet mer enn PZ85.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har som skrevet før en 46PZ80 men prøvde Playstation 2 idag for første gang og syntes det var fryktelig uklart i forhold til min gamle plasma. Min nabo kjøpte min gamle tv og vi prøvde den der og den var helt klart bedre/klarere. Jeg kjørte Dvd via Playstation og den var veldig bra så ingen feil på ledninger eller maskinen.. Noen råd eller erfaringer på dette? Er det ny teknologi mot gammel som skurrer her tenker da på høy oppløsning spesielt samt 46T kontra 42 som jeg hadde før? Er det noen som kan hjelpe please da jeg lurer på om det er en feil med tvn og kan evt benytte angrefristen i to dager til.. Jeg syntes også den er dårlig ved fotball uklar og det virker som spillerne har en vibberering rundt seg?

Edit- Ser på Vif mot Liv nå og når man ser på spillerene også ved nærbilder så vibberer bildet ved skuldrene til personen. Ved lengere kameravinkel/avstand så vibberer hele spilleren..

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Px80

Fikk en 42" PX80E fra Netshop i går, til en latterlig pris. Bestilte kl. 9, hentet kl. 16. Genialt.

Jeg er ekstremt kresen, og henger meg fort opp i feil. Denne tven har ingen hakking, eller retention, spøkelser eller noe annet. Veldig behagelig å se på. Eneste feilen jeg kan finne er et grønnstikk som ikke lar seg fjerne ved hjelp av tvens innstillingsmuligheter. Er det noen måte å fikse dette på?

Jeg kjører HD over vga-kabel fra bærbar pc, og resultatet er over all forventning.

Alt i alt, dette er en knallbra tv! Jeg skjønner ikke lenger hvorfor noen vil kjøpe LCD.

Et spørsmål på siden: Dette med "innspillingstid". Hvor viktig er det? Det står niks om det i manualen. Jeg ser ikke akkurat noen problemer med retention nå. Er det et problem å se widescreen-filmer med sorte striper oppe og nede?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Just-Me]Har som skrevet før en 46PZ80 men prøvde Playstation 2 idag for første gang og syntes det var fryktelig uklart i forhold til min gamle plasma. Min nabo kjøpte min gamle tv og vi prøvde den der og den var helt klart bedre/klarere. Jeg kjørte Dvd via Playstation og den var veldig bra så ingen feil på ledninger eller maskinen.. Noen råd eller erfaringer på dette? Er det ny teknologi mot gammel som skurrer her tenker da på høy oppløsning spesielt samt 46T kontra 42 som jeg hadde før? Er det noen som kan hjelpe please da jeg lurer på om det er en feil med tvn og kan evt benytte angrefristen i to dager til..QUOTE]

Angående PS2 så opplever jeg det samme med min 46PZ85(E). Har slått meg til ro med at det kan ha noe med oppskalering å gjøre. Regner med at det ikke blir lenge før en PS3 er på plass, og da blir det vel andre saker...!

Likevel, fint hvis andre har noen erfaringer med PS2 på 46PZ80/85.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flexxo
    Fikk en 42" PX80E fra Netshop i går, til en latterlig pris. Bestilte kl. 9, hentet kl. 16. Genialt.

Jeg er ekstremt kresen, og henger meg fort opp i feil. Denne tven har ingen hakking, eller retention, spøkelser eller noe annet. Veldig behagelig å se på. Eneste feilen jeg kan finne er et grønnstikk som ikke lar seg fjerne ved hjelp av tvens innstillingsmuligheter. Er det noen måte å fikse dette på?

Jeg kjører HD over vga-kabel fra bærbar pc, og resultatet er over all forventning.

Alt i alt, dette er en knallbra tv! Jeg skjønner ikke lenger hvorfor noen vil kjøpe LCD.

Et spørsmål på siden: Dette med "innspillingstid". Hvor viktig er det? Det står niks om det i manualen. Jeg ser ikke akkurat noen problemer med retention nå. Er det et problem å se widescreen-filmer med sorte striper oppe og nede?
    Tv-en får litt retention når du ser HD materiale.

Hvis du ser en blu-ray i scope så vil litt av letterboksen sette seg fast. Hvis tv-en ikke blir mye brukt så blir den enda mer følsom på dette, men man ser det nesten ikke. Selv ser jeg det bare når alle kilder er slått av bortsett fra tv.

Grønnstikket du snakker om? Hvordan uttarter det seg?

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Grønnstikket du snakker om? Hvordan uttarter det seg?
    Det synes på lyse scener og i partier med mye blått. Blåfargen får veldig mye grønt i seg. Bleke ansikter får et grønnlig skjær. Det er veldig tydelig i sammenligning med PC-skjermen ved siden av. Litt irriterende innimellom.

Jeg regner med at jeg kan fikse det i skjermkortinnstillingene. Der kan jeg endre metningen i de ulike fargene. Men er det ingen flere innstillinger på selve tven?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det synes på lyse scener og i partier med mye blått. Blåfargen får veldig mye grønt i seg. Bleke ansikter får et grønnlig skjær. Det er veldig tydelig i sammenligning med PC-skjermen ved siden av. Litt irriterende innimellom.

Jeg regner med at jeg kan fikse det i skjermkortinnstillingene. Der kan jeg endre metningen i de ulike fargene. Men er det ingen flere innstillinger på selve tven?
    Det er det dessverre lite å gjøre med, med mindre du vil inn i service-menyen:

Panasonic TH42PZ85B Plasma HDTV Calibration & Benchmark

Panasonic TH42PZ80 / TH42PZ80B Review: 42" Viera Plasma HDTV

Panasonic TH42PX80 Plasma Calibration & Benchmark Test

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her er en test av Panasonic TH50PZ800 som sier at SD-behandlingen i denne skjermen IKKE er god:

Panasonic Viera TH-50PZ800B 50in Plasma TV - TrustedReviews

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flexxo

Ja, nå har andre svart på det, men dette kan du ikke gjøre så mye med. PX80 er en billig modell fra Panasonic og den har sine skavanker og blått/grønt problmet kommer du ikke unna så lett. Jeg har slått meg til ro med det siden det er marginalt og det blir kun fremtrendende når det er mye lys rundt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Og her er en test av Panasonic TH50PZ800 som sier at SD-behandlingen i denne skjermen IKKE er god:

Panasonic Viera TH-50PZ800B 50in Plasma TV - TrustedReviews
    Ja det er helt utrolig forskjell ifra th50px70. Jeg har ogsa en 42" px80 og er den tilkopplet min force 516 sat tuner er bildte faktisk bedre på px 80 en på pz800

Det er veldig skuffende at man må vente på Hd for at skjermen skal "skinne"

Har hørt på nettet at det skal vist være softwareoppdateringer der ute. Hørt noe om det johnny?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grønnstikk er noe min PV600 også har. Rop ut dersom noen kjenner noen i Bergen som kan fikse dette ved å gå inn service menyen. Jeg gjør det ikke selv.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Viera]
    Har som skrevet før en 46PZ80 men prøvde Playstation 2 idag for første gang og syntes det var fryktelig uklart i forhold til min gamle plasma. Min nabo kjøpte min gamle tv og vi prøvde den der og den var helt klart bedre/klarere. Jeg kjørte Dvd via Playstation og den var veldig bra så ingen feil på ledninger eller maskinen.. Noen råd eller erfaringer på dette? Er det ny teknologi mot gammel som skurrer her tenker da på høy oppløsning spesielt samt 46T kontra 42 som jeg hadde før? Er det noen som kan hjelpe please da jeg lurer på om det er en feil med tvn og kan evt benytte angrefristen i to dager til..QUOTE]

Angående PS2 så opplever jeg det samme med min 46PZ85(E). Har slått meg til ro med at det kan ha noe med oppskalering å gjøre. Regner med at det ikke blir lenge før en PS3 er på plass, og da blir det vel andre saker...!

Likevel, fint hvis andre har noen erfaringer med PS2 på 46PZ80/85.
    Snakket med Panasonic og de mente det ikke har noe med oppskalering å gjøre samt de ikke hadde noen gode svar på andre ting jeg er missfornøyd med heller. Jeg syntes faktisk min snart 3 år gamle 42 Hitachi PD6600 leverer like gode SD bilder samt den er helt klart bedre på PS2. What ever jeg gikk til Elkjøp idag da jeg var nyskjerrig på 50 LG PG6000 som man får veldig rimelig helt ned i 11,600,- for tiden og syntes den har et klart bedre bilde i mine øyne frisk i forhold til Panasonic som er alt for soft etter min smak.. Da går min 46PZ80 i retur på angrefrist og jeg får en større skjerm til nesten 4 tusen billigere

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Just-Me]
    Sitat Opprinnelig postet av Viera

Snakket med Panasonic og de mente det ikke har noe med oppskalering å gjøre samt de ikke hadde noen gode svar på andre ting jeg er missfornøyd med heller. Jeg syntes faktisk min snart 3 år gamle 42 Hitachi PD6600 leverer like gode SD bilder samt den er helt klart bedre på PS2. What ever jeg gikk til Elkjøp idag da jeg var nyskjerrig på 50 LG PG6000 som man får veldig rimelig helt ned i 11,600,- for tiden og syntes den har et klart bedre bilde i mine øyne frisk i forhold til Panasonic som er alt for soft etter min smak.. Da går min 46PZ80 i retur på angrefrist og jeg får en større skjerm til 3 høvdinger billigere
    Hva F... 11600,- for 50 " nå. I alle fall velkommen i PG6000 klubben :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ingeniør'n]

Hva F... 11600,- for 50 " nå. I alle fall velkommen i PG6000 klubben :-D .
    He he tusen takk jeg tror jeg blir fornøyd og jeg som nylig kjøpte meg LG hjemmekinoanlegg også :-D Fikk den for 12,000,- inkl frakt (430,-) fra Datakjeden som også tar min Panasonic i bytte uten noe diskusjon "flott kundebehandling" og en svært fornøyd kunde som gleder seg til sin nye 50 LG. NB-Beklager Panasonic fans..

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PX80 grønnskjær

Siden jeg bruker PC som kilde har jeg full mulighet til å stille bildet som jeg vil. Så jeg brukte et par timer på å forbedre fargebalansen i går. Det er j@#$lig vanskelig å bare ta det på følelsen, men resultatet ble sinnsykt bra.

Pushet grønnfargen litt over mot gul, reduserte grønn metning og rød metning, og litt andre småjusteringer. Nå er grønnskjæret helt borte, og fargebalansen er varm og naturlig. Helt rått! Det er faktisk en ganske åpenlys svakhet med skjermen, så fort man får se hvordan det er uten grønnstikk.

Noen som har tips til noe programvare for å stille skjermen riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Ja det er helt utrolig forskjell ifra th50px70. Jeg har ogsa en 42" px80 og er den tilkopplet min force 516 sat tuner er bildte faktisk bedre på px 80 en på pz800

Det er veldig skuffende at man må vente på Hd for at skjermen skal "skinne"

Har hørt på nettet at det skal vist være softwareoppdateringer der ute. Hørt noe om det johnny?
    Fikk oppdatert min pz800 i dag med ny software 1506.
    Må være tilkoblet digital bakkenett med antenne for å få laste dette ned.....
    Hadde denne på nrk1 og gikk inn i oppsettmeny---softwareoppdatering.
    atletico

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Fikk oppdatert min pz800 i dag med ny software 1506.
    Må være tilkoblet digital bakkenett med antenne for å få laste dette ned.....
    Hadde denne på nrk1 og gikk inn i oppsettmeny---softwareoppdatering.
    atletico
    Hei atletico. Er ikke det kun software oppdatering for dvb-t delen av tv,en.? Merket du noen forskjell på bilde eller noe ellers.?

Side 43 av 57 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •