Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 57 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1131
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for flott tilbakemelding Haugen. Kunne selv tenke meg en full HD skjerm p.g.a. overgang til HTPC. Det blit knotete med film fra HTPC på en skjerm som har 4:3 oppløsning på 16:9 skjerm. Da bør jeg kanskje spare til en Pioneer.

Noen som forresten har forslag til hvordan sette PCen til å beste matche 1024*768 oppløsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasma fraktet feil

Hei igjen,

Bestilte til slutt PX80 på komplett.no. Fikk Tv'en i dag, og så til min forskrekkelse at Posten hadde greid å frakte den liggende. :evil:

Har selvfølgelig ikke åpnet forsendelsen enda, men lurer på om noen har noen erfaringer med dette. Kompletts kundesenter er selvfølgelig ikke åpent heller. Antar vel at jeg må sende den tilbake...

Fryktelig irritert!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Takk for flott tilbakemelding Haugen. Kunne selv tenke meg en full HD skjerm p.g.a. overgang til HTPC. Det blit knotete med film fra HTPC på en skjerm som har 4:3 oppløsning på 16:9 skjerm. Da bør jeg kanskje spare til en Pioneer.

Noen som forresten har forslag til hvordan sette PCen til å beste matche 1024*768 oppløsning?
    Ikke noe problem å kjøre 720p(1280x720) fra pc til hd-ready plasma med 1024x768 oppløsning. Blir skalering og ikke like skarp tekst, men på bilder og film har ikke dette så stor betydning.

Jeg surfer og ser film fra min pc med 720p mot min LG42PG6000, dette fungerer glimrende.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av F.A.
    Hei igjen,

Bestilte til slutt PX80 på komplett.no. Fikk Tv'en i dag, og så til min forskrekkelse at Posten hadde greid å frakte den liggende. :evil:

Har selvfølgelig ikke åpnet forsendelsen enda, men lurer på om noen har noen erfaringer med dette. Kompletts kundesenter er selvfølgelig ikke åpent heller. Antar vel at jeg må sende den tilbake...

Fryktelig irritert!
    Hvordan vet du at den var fraktet liggede?

Jeg fikk min LG 42PG6000 stående, med knust isopor innmat, men TV'n er tilsynelatende OK :-D . Trolig har den fått overbelastning sideveis da tapen var røket der lokket en tapet til endeveggen på kartongen.Tok bilder og alt og sendte til kundeservice hos Komplett som konkluderte med at så lenge den var OK og virket så var alt OK. Om ikke var det en sak mellom meg og Posten men det var ingen vits å klage så lenge det ikke var skader på selve TV'n :-?.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvordan vet du at den var fraktet liggede?

Jeg fikk min LG 42PG6000 stående, med knust isopor innmat, men TV'n er tilsynelatende OK :-D . Trolig har den fått overbelastning sideveis da tapen var røket der lokket en tapet til endeveggen på kartongen.Tok bilder og alt og sendte til kundeservice hos Komplett som konkluderte med at så lenge den var OK og virket så var alt OK. Om ikke var det en sak mellom meg og Posten men det var ingen vits å klage så lenge det ikke var skader på selve TV'n :-?.

Jeg har førstehåndskunnskap i og med at jeg hjalp sjåføren ut av bilen med forsendelsen. Pakken lå i bunnen av bilen og hadde tydeligvis hatt en del andre pakker oppå også...

Uansett gjorde jeg sjåføren oppmerksom på dette umiddelbart, og han ble en anelse overrasket. Tydelig ikke at det er allmennkunnskap om plasmaer i veifraktbransjen enda... Han underskrev en erklæring på at den hadde blitt fraktet liggende også.

Snakket nettopp med Posten, og de mente at jeg skulle høre med Komplett, eventuelt sende inn pakken med skademelding hvis Komplett sa det.

Så summa sumarum blir at jeg må vente til jeg får snakket med Komplett i morgen. Kommer ikke til å åpne forsendelsen før jeg har hørt fra dem.

Kjipt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når regner man med at neste genersasjon Panasonic (PX90 o.l.) kommer?

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IdolTore
    Tja neste år kanskje.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IdolTore
    Det kommer vel ikke noe mer fra Panasonic i år? De pleier å vente et år mellom hver gang de slipper nye serier.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har førstehåndskunnskap i og med at jeg hjalp sjåføren ut av bilen med forsendelsen. Pakken lå i bunnen av bilen og hadde tydeligvis hatt en del andre pakker oppå også...

Uansett gjorde jeg sjåføren oppmerksom på dette umiddelbart, og han ble en anelse overrasket. Tydelig ikke at det er allmennkunnskap om plasmaer i veifraktbransjen enda... Han underskrev en erklæring på at den hadde blitt fraktet liggende også.

Snakket nettopp med Posten, og de mente at jeg skulle høre med Komplett, eventuelt sende inn pakken med skademelding hvis Komplett sa det.

Så summa sumarum blir at jeg må vente til jeg får snakket med Komplett i morgen. Kommer ikke til å åpne forsendelsen før jeg har hørt fra dem.

Kjipt...
    Synes det blir litt feil å bare skylde på transporttøren. Esken jeg fikk var laget på en måte som tydelig indikerte at den skulle stå men når det gjaldt merking kunne denne godt vært tydeligere. Den har nok stått men hjelper ikke stort når innmaten av isopor ikke holder mål. Jeg måtte snu rundt på esken for å finne denne og det har tross alt en transporttør liten tid til i dag. Ingen tydelig etikett nær lappen med adresse etc.

Og hvorfor kan de ikke pakke den slik at den tåler å ligge. Hvis den støttes i esken på midten og og ikke bare på endene skulle det ikke være noe problem. Men kanskje problemet ikke er så stort som vi vil ha det til ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Synes det blir litt feil å bare skylde på transporttøren. Esken jeg fikk var laget på en måte som tydelig indikerte at den skulle stå men når det gjaldt merking kunne denne godt vært tydeligere. Den har nok stått men hjelper ikke stort når innmaten av isopor ikke holder mål. Jeg måtte snu rundt på esken for å finne denne og det har tross alt en transporttør liten tid til i dag. Ingen tydelig etikett nær lappen med adresse etc.

Og hvorfor kan de ikke pakke den slik at den tåler å ligge. Hvis den støttes i esken på midten og og ikke bare på endene skulle det ikke være noe problem. Men kanskje problemet ikke er så stort som vi vil ha det til ?
    Hvorfor henger du deg så opp i dette? Plasma skjermer skal absolut ikke fraktes liggende grunnet man kan få store tekniske feil på skjermen "dette er kjent for de fleste" Jeg skjønner F.A. godt og syntes han har handlet veldig klokt i denne saken, og jeg hadde retunert denne varen helt klart da problemene kan komme i etterkant...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniør'n:
    Det er godt mulig selve tv'en kunne vært pakket bedre (det vet jeg enda ikke, da jeg ikke har åpnet forsendelsen per nå), men jeg mener nå at transportør uansett bør sjekke emballasjen når det gjelder såpass ømfintlige varer. Det er vel indikert på alle sider av kartongen at det er glass, og at varen skal transporteres stående. Når det i tillegg er snakk om en såpass profesjonell aktør som Posten, så synes jeg man har en berettiget forventning til at de kan frakte gods på forsvarlig måte, og i tråd med instruksjoner på emballasjen. Men merkingen kunne sikkert vært enda tydligere.

Uansett så har jeg snakket med komplett i dag. Møtte der en meget trivelig kar, som ga meg god hjelp og viste forståelse for situasjonen. Han sa at plasmaskjermer absolutt ikke bør transporteres liggende, da selv det å kjøre over en liten sten kan skade glasset. I tillegg kan visstnok plasmarørene sprekke dersom tv'en blir fraktet med skjermen ned.
    Han sa at jeg skulle pakke ut tv'en og sjekke om det var brudd i glasset, eventuelt sette den på og se om bildet viste at skjermen var defekt. Dette skulle visstnok være meget enkelt å se. Hvis jeg ikke la merke til noe så skal visstnok tv'en være ok. :-?

Dersom jeg finner ut at tv'en har blitt skadet (hvilket jeg dessverre tror den har), så skal den sendes tilbake til komplett sammen med skadeskjema fra Posten. De sjekker så om min beskrivelse av det som har skjedd stemmer, og sender deretter ut ny vare. Erstatningsspørsmålet tar de overfor Posten.

Så da er det egentlig bare å få sjekket tv'en, og så eventuelt sende den tilbake. Blir dessverre litt ekstra ventetid, men jeg håper det er verdt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Grå/lys kant

Da har jeg testet tv'en så smått (med samboerns Gilmore Girls dvd som stod i spilleren...ops: ).

Jeg kan ikke se noe merkbart galt med den. Til å begynne med trodde jeg at plasmarørene hadde sprukket, da jeg så litt "kladd" i bildet. Men dette viste seg å være noe "kliss" som satt på selve skjermen, i hvert fall fikk jeg det bort ved å tørke forsiktig med en glassklut.

Har ikke villet ta ut tv'en helt av esken enda, så den står fortsatt i bunndelen av kartongen den kom i. Men bildet virker bra (selv med en god del refleks fra stuevinduet).

Derimot legger jeg merke til at venstresiden av skjermen (ca. 1-2 cm i bredde) virker litt gråere/lysere enn resten av bildet. Så vidt jeg kunne se gjaldt dette fra samtlige vinkler jeg så på tv'en fra. Kan dette ha noe med dobbelt glassbelegg/refleksbelegg å gjøre, eller er det helt unormalt? Eller er det noe som må kjøres inn på skjermen? (eller kanskje synsbedrag?)

Har koblet fra tv'en igjen, da jeg ikke vil montere den opp ferdig før jeg får litt mer klarhet i dette. Så jeg håper noen kan hjelpe meg!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Hvorfor henger du deg så opp i dette? Plasma skjermer skal absolut ikke fraktes liggende grunnet man kan få store tekniske feil på skjermen "dette er kjent for de fleste" Jeg skjønner F.A. godt og syntes han har handlet veldig klokt i denne saken, og jeg hadde retunert denne varen helt klart da problemene kan komme i etterkant...
    Fordi jeg også har fått en TV som var klanderverdig handtert av Posten og så ser vi at folk i eninga får TV'n hjem feil transportert. Kanskje noe selger bør ta tak i og trykke spesielt på f.eks. adresselappen. Der må de i alle fall lese. Det er jo tydelig at transportørene stort sett gir F og selger også for det jeg vet. Tilfeldigvis lå den når han fikk den. Om den hadde ligget hele veien og kun stått de siste kilometerene fra terminalen så hadde han ikke merket noen ting - kanskje.

Hvorfor henger du deg opp i denne saken da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry hvis jeg spammer denne tråden, men jeg føler at det er greit å oppdatere. Det er sikkert andre som har hatt eller kommer til å få tilsvarende problem i fremtiden.

Har nå i kveld tatt tv'en helt ut av esken, og har montert den på foten. Jeg har ikke merket noe galt i bildet enda (den er testet både på analog kabel-tv og dvd). Har prøvd den ca. en times tid.

Jeg har dessverre fått store problemer med å se analog kabel-tv etter at jeg satte på det galvaniske skillet (som jeg hadde glemt til å begynne med). Uten slikt skille er bildet bra (til å være analogt signal), men med er det bare grøt... Har dere noen råd til hva jeg skal gjøre med dette? Er det pga dårlig kabelnett, eller fordi jeg ikke har digital dekoder? Det hjelper ikke noe på kvaliteten å bruke coax-kabelen jeg kjøpte med tv'en (som er dobbelskjermet og har gullbeslag i endene)...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry hvis jeg spammer denne tråden, men jeg føler at det er greit å oppdatere. Det er sikkert andre som har hatt eller kommer til å få tilsvarende problem i fremtiden.

Har nå i kveld tatt tv'en helt ut av esken, og har montert den på foten. Jeg har ikke merket noe galt i bildet enda (den er testet både på analog kabel-tv og dvd). Har prøvd den ca. en times tid.

Jeg har dessverre fått store problemer med å se analog kabel-tv etter at jeg satte på det galvaniske skillet (som jeg hadde glemt til å begynne med). Uten slikt skille er bildet bra (til å være analogt signal), men med er det bare grøt... Har dere noen råd til hva jeg skal gjøre med dette? Er det pga dårlig kabelnett, eller fordi jeg ikke har digital dekoder? Det hjelper ikke noe på kvaliteten å bruke coax-kabelen jeg kjøpte med tv'en (som er dobbelskjermet og har gullbeslag i endene)...
    Hva er det med galvanisk skille som gjør at bildet blir så kraftig forringet på enkelte tv-er? I prinsippet skal ikke skillet ha noe å si for billedkvaliteten, men det har det altså. I fjor hadde jeg en Sony KDL D3000 og med galvanisk skille koblet til så ble bildet så fullt av smearing at jeg ble helt svimmel. Til slutt tok jeg bare av hele skillet...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man setter TVen i en ikke-jordet stikk-kontakt kan man vel bare fjerne det galvaniske skillet, og problemet er løst.

Newcomer ken40 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galvanisk skille evt på engelsk og hvordan slår man av og på dette? Er det det samme som overscan?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert at TV'n er OK !!

Da tålter den altså å fraktes liggende alikevel da... I alle fall har du gitt beskjed og du har jo forsatt alle garantiert og 5 års reklamasjon. Angrer du kjøpet flytter du vel bare problemet over til en annen som trolig ikke får beskjed om årsaken til retur. Ta vare på alle maile etc.

Etter å ha testet en hel det galvaniske skiller vet jeg at det er stor forskjeller ute å går. Det som gjelder for alle er at de reduserer signalstyrken i større og mindre grad, og de største klumpene er best. Den beste løsningen er å bruke en ikke jordet kontakt da det normalt ikke er noe problem da TV'n blir jordet gjennom antennekabelen. Hvis du sjekker så har du trolig ikke jordet kabel på TV'n (du mangler senterpinnen der kabelen plugges i TV'n) og da kan du godt bruke en jordet kontakt og droppe skillet.

Har du muligheter til å skaffe digital TV så anbefales det på det sterkeste. Har selv fiber så jeg er godt rustet. Naboen, en eldre dame, har imidlertid analog GEt over kabel. Nå i varmen er det bare sorgen. Hjalp henne å skaffe digital dekoder her om dagen og det var som natt og dag. Anbefales !

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ken40
    Hva er galvanisk skille evt på engelsk og hvordan slår man av og på dette? Er det det samme som overscan?
    Galvanisk skille er en ekstra plugg du setter mellom antenne uttaket og coax kabelen(antenne kabel). Den skal hindre jordingfeil som kan oppstå mellom uttak, dekoder og tv. Det kan nemlig oppstå brann hvis man ikke bruker denne.

Ikke det at flat tv-er brenner i hytt og pine og personlig tror det faktum at mange av dem ikke har PÅ/AV knapp og bare STAND BY funksjon er langt farligere enn bruken av galvanisk skille eller ikke.

Med andre ord kan det være smart å ha et spenningsvern som du kan skru av og på slik at tv-en ikke får strøm om natten.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ken40
    Det er en liten skilletrafo som settes i antenneledingen. Kan ikke slås av og på. Det finnes sikker større, proff utrustning også som kan slås av og på men normalt koster dette rundt 100-150 kr. I de fleste tilfeller unnødvendig men forretningene liker å selge dette da de har stor avanse på slikt.

Side 42 av 57 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •