Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 57 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for respons!

Nå har det seg slik at jeg kommer til å gå fra en Grundig Amira 26 LW 68-7505 BS til den nye tv'en. Dette er en relativt liten (og eldre) LCD-tv, så jeg antar at forskjellen til en 42" kommer til å være ganske merkbar uansett.

Jeg får heller vurdere å anskaffe digital boks fra Get. Vil forresten problemene med analog kilde kunne avhjelpes noe med en bedre coax-kabel (som jeg har leste noe om et annet sted på dette forumet)?

Et siste spørsmål: Hva er best av 1920x1080 (PZ80) og 1024x768 (PX80) på analoge signaler? Eller er det ingen merkbar forskjell mellom dem?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av F.A.
    Takk for respons!

Nå har det seg slik at jeg kommer til å gå fra en Grundig Amira 26 LW 68-7505 BS til den nye tv'en. Dette er en relativt liten (og eldre) LCD-tv, så jeg antar at forskjellen til en 42" kommer til å være ganske merkbar uansett.

Jeg får heller vurdere å anskaffe digital boks fra Get. Vil forresten problemene med analog kilde kunne avhjelpes noe med en bedre coax-kabel (som jeg har leste noe om et annet sted på dette forumet)?

Et siste spørsmål: Hva er best av 1920x1080 (PZ80) og 1024x768 (PX80) på analoge signaler? Eller er det ingen merkbar forskjell mellom dem?
    Ryktene sier at px80 er litt bedre på analoge signaler, men har du penger så burde du absolutt vurdere pz80. den er rimelig heftig på hd og slike ting.

En bedre coax kabel hjelper litt, men det er ikke natt og dag...
    Det er snakk om nyanser og lite annet. Det koster uansett ikke store summen å få en skikkelig coax så du kan like gjerne kjøre på.

Husk også å kjøpe galvanisk skille!

Hvis du har hatt en lcd skjerm så vil du nok få deg et gigantisk løft med sd dignaler. plasma skjermene ligger et lite lysår foran når det kommer til sd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Høres bra ut!

Får ta en tur i tenkeboksen, så får vi se hva det blir til til slutt...:-?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg en 42" Panasonic PZ85. Gleder meg til å få den på plass og få ut den gamle Thomson 32" CRT'en

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster denne her også jeg!!

Hei jeg ønsker noen gode tips på innstillinger på Panasonic PZ85? Jeg kjører Miljø i dagslys med 6 knepp på lys og går over til normal på kvelden og kjører det samme på Dvd men kan det bli bedre? Jeg syntes skjermen er litt lyssvak og ønsker tips om gode innstillinger.. " noen tips"

PS- Jeg har slått av overscan.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Poster denne her også jeg!!

Hei jeg ønsker noen gode tips på innstillinger på Panasonic PZ85? Jeg kjører Miljø i dagslys med 6 knepp på lys og går over til normal på kvelden og kjører det samme på Dvd men kan det bli bedre? Jeg syntes skjermen er litt lyssvak og ønsker tips om gode innstillinger.. " noen tips"

PS- Jeg har slått av overscan.
    Jeg synes miljø er blass. Prøv normal eller dynamisk i dagslys.

Arne M

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Jeg synes miljø er blass. Prøv normal eller dynamisk i dagslys.

Arne M
    Jeg syntes normal blir for mørkt på dagstid og ser man på DVD filmer som viser dagslys i filmen så ser det ut som det er kveldstid i filmen. Jeg er skuffet over denne skjermen og min 2,5 år gamle plasma er ikke langt unna i kvalitet syntes nå jeg. Det virker som den er veldig lysfølsom og kommer egentlig ikke til sin rett før mørket kommer "da er den veldig god"

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en TH-46PZ85 bestilt.
    En aaaaaaldri så liten oppgradering fra en Grundig CRT 28".
    Gleder meg sykt mye. Nå må jeg bare klare å bestemme meg for bluerayspiller...
    (akk de valgene, DE VALGENE) Hehe.... :-D

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Da er en TH-46PZ85 bestilt.
    En aaaaaaldri så liten oppgradering fra en Grundig CRT 28".
    Gleder meg sykt mye. Nå må jeg bare klare å bestemme meg for bluerayspiller...
    (akk de valgene, DE VALGENE) Hehe.... :-D
    Kjøp deg en PS3 så har du blu-ray, spilledåse og mediacenter på samme sted!

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Jeg syntes normal blir for mørkt på dagstid og ser man på DVD filmer som viser dagslys i filmen så ser det ut som det er kveldstid i filmen. Jeg er skuffet over denne skjermen og min 2,5 år gamle plasma er ikke langt unna i kvalitet syntes nå jeg. Det virker som den er veldig lysfølsom og kommer egentlig ikke til sin rett før mørket kommer "da er den veldig god"
    Merkelig, hos meg er Miljø mørk på dagtid, normal litt lysere og dynamisk for lys på dagtid. Hvis du nettopp har fått TVen vent noen dager. Har hatt Tven i snart 2 uker og synes at "signalstyrken" på tvsignalene blir bedre for hver dag. Første dagen var jeg litt skuffet over bildekvaliteten, men i dag er jeg imponert, selv på dagtid.

Arne m

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første dagen var jeg litt skuffet over bildekvaliteten, men i dag er jeg imponert, selv på dagtid.

Arne m

Kjenner meg igjen. Er det fordi vi blir "vant" til at bildekvaliteten er dårligere enn på gamle CRT-skjermer tro?

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Kjenner meg igjen. Er det fordi vi blir "vant" til at bildekvaliteten er dårligere enn på gamle CRT-skjermer tro?
    Tror ikke det for overgangen mellom DVD (1080p) og TV er mindre enn før. Tror heller det er skjermen som går seg til. Testet DVD spilleren (Pioneer LX50) på CRT før jeg byttet. Denne var bedre enn min gamle Pio 757. Kjøpte LX50, da den har en av de bedre upscalingene. Så igjen, tror skjermen går seg til.

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, hos meg er Miljø mørk på dagtid, normal litt lysere og dynamisk for lys på dagtid. Hvis du nettopp har fått TVen vent noen dager. Har hatt Tven i snart 2 uker og synes at "signalstyrken" på tvsignalene blir bedre for hver dag. Første dagen var jeg litt skuffet over bildekvaliteten, men i dag er jeg imponert, selv på dagtid.

Arne m
    Har gått over ifra px70 til pz800 netopp. Er litt skuffet på bildekvalitetn på pz 800. Virker som px70 er bedre på sd signaler ifra min force 516 sat mottaker.

Annet problem er at uansett hvilken innstilling jeg har får jeg "hale" på fotballen under fotball sendinger.

Er det noen som har noen tips på forbedring.

P.s Er ikke nykommer , Har hatt panasonic plasma siden 2001 og har hatt en del modeler .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått over ifra px70 til pz800 netopp. Er litt skuffet på bildekvalitetn på pz 800. Virker som px70 er bedre på sd signaler ifra min force 516 sat mottaker.
    Jeg er redd du har rett. Jeg har også hatt de fleste plasma-skjermene til Panasonic, og både PA50 og PX70 er bedre enn de nye generasjonene 80, 85 og 800 på SD-signaler (via Force 1189 og Arcam DV-139/Cary DVD-7 for min del). Men på HD-signaler er det omvendt: Da er de nye skjermene bedre.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island

Annet problem er at uansett hvilken innstilling jeg har får jeg "hale" på fotballen under fotball sendinger.

Er det noen som har noen tips på forbedring.

P.s Er ikke nykommer , Har hatt panasonic plasma siden 2001 og har hatt en del modeler .
    Merkelig, da har vel jeg bedre tvsignaler. ikke antyding til "hale" hos meg. Jeg har analog antenne (ennå).
    Har du husket å skru av IFC ?

Arne M

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg er redd du har rett. Jeg har også hatt de fleste plasma-skjermene til Panasonic, og både PA50 og PX70 er bedre enn de nye generasjonene 80, 85 og 800 på SD-signaler (via Force 1189 og Arcam DV-139/Cary DVD-7 for min del). Men på HD-signaler er det omvendt: Da er de nye skjermene bedre.
    Dette gjelder vel kun de nye full HD modellene og ikke PX80?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder vel kun de nye full HD modellene og ikke PX80?
    Vel, jeg skal være forsiktig med å generalisere. Men da jeg hadde PX80 hjemme, ble jeg ikke imponert over evnen til å takle SD-signaler fra denne skjermen. Den var på mange måter mer nådeløs enn forgjengeren og dessuten hadde PX80 oversaturering av grønt. Om du leter litt rundt på ulike forum, finner du mange andre som har de samme erfaringene og som angrer på "oppgraderingen" fra PX70 til PX80.

Jeg har også vært heldig og fått prøve PZ800, men ikke PZ80/85. Selv PZ800 som skulle være bedre på SD-signaler, lider litt under sin store oppløsning (må oppskalere signalene til 1920x1080). Misnøyen med PZ800s evne til å takle SD-signaler, finnes det mye av på avsforum og avforums, ihvertfall blant de som har erfaring fra Panasonics tidligere skjermer.

Noen av de mest erfarne hevder at proff-skjermen (generasjon 10) Panasonic TH-50PF10 (Full HD-skjerm) "knuser" den nye PZ800 på sortnivå og bildebehandling. Akkurat dete vet jkeg ikke noe om selv, men det ser vel ikke ut som om Panasonic har skutt "gull-fuglen" denne gangen heller. Men prisene som du nå kan få kjøpt PX80 for, er jo helt fantastiske (7000-8000). Så da er det nesten ikke lov til å være misfornøyd....:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Mildt sagt litt merkelig.......
    Dette stemmer overhode med min opplevelse av 50PZ800 kontra min "gamle" 50PX70. CD HD PVR gir bedre SD bilder med mindre bildestøy på alle kanaler med normalt god kvalitet (dvs. NRK, TV2 osv.) på 800 modellen. Dette er vi flere i huset som oppfatter uten problemer. Enda større er forskjellen på SD DVD oppscalert fra min Sony BDP-S1 Blue Ray spiller. Her ser en veldig klart at PZ800 har bedre støyfjerning og bilde har tatt et skritt nærmere B.Ray. Dette reagerte også ektefellen på når hun satte seg ned med sine tv serier på SD DVD. Bilde var klart bedre!!
    Dette var den største positive overraskelsen med PZ800 skjermen utenom et helt rått Blue Ray bilde.......
    Har hatt 50PZ800 skjermen siden 04.06.08, ca 2 mnd så den har fått noen hundre timer allerede.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mildt sagt litt merkelig.......
    Dette stemmer overhode med min opplevelse av 50PZ800 kontra min "gamle" 50PX70. CD HD PVR gir bedre SD bilder med mindre bildestøy på alle kanaler med normalt god kvalitet (dvs. NRK, TV2 osv.) på 800 modellen. Dette er vi flere i huset som oppfatter uten problemer. Enda større er forskjellen på SD DVD oppscalert fra min Sony BDP-S1 Blue Ray spiller. Her ser en veldig klart at PZ800 har bedre støyfjerning og bilde har tatt et skritt nærmere B.Ray. Dette reagerte også ektefellen på når hun satte seg ned med sine tv serier på SD DVD. Bilde var klart bedre!!
    Dette var den største positive overraskelsen med PZ800 skjermen utenom et helt rått Blue Ray bilde.......
    Har hatt 50PZ800 skjermen siden 04.06.08, ca 2 mnd så den har fått noen hundre timer allerede.
    Dette er ikke nødvendigvis så merkelig. Om du har prøvd en del skjermer, så har du sikkert sett at ulike modeller kan være best på ulike størrelser. Mange mener f.eks. at TH37PX70 er en knallgod skjerm, men at den tilsvarende varianten i 50 (TH-50PX70) ikke holder mål. Hos Panasonic TH-42PZ70 var det derimot flere som mente at TH-50PZ70 var bedre enn 42. Det samme gjelder Pioneer 508XD kontra 428XD. I teorien skal skjermene være identiske, men altså ikke i realiteten. Avvikene går som regel på støy (både i bilde og/eller på elektrisk støy fra selve skjermen), farghetemperatur, gamma-kurver, luminance, støyreduksjon osv. Det er også avgjørende hva slags innganger du bruker (HDMI, vs. f.eks. scart).

Når det gjelder PZ800, så var det 42 varianten jeg prøvde via RGB scart. 50-tommeren kan være en annen historie, ihvertfall om du har brukt HDMI, så din opplevelse er sikkert riktig.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det for overgangen mellom DVD (1080p) og TV er mindre enn før. Tror heller det er skjermen som går seg til. Testet DVD spilleren (Pioneer LX50) på CRT før jeg byttet. Denne var bedre enn min gamle Pio 757. Kjøpte LX50, da den har en av de bedre upscalingene. Så igjen, tror skjermen går seg til.

Arne M

OK, men fortsatt litt "skeptisk" til at skjermen skal "gå seg til" på SD-signaler... Holder en knapp på at vi heller blir "vant" til det...

Side 41 av 57 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •