Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 57 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1131
    Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Disse viftene er bortimot lydløse. Du skal skru av lyden på TVen, gå bort til Tven, og virkelig lytte for å høre dem.

Arne M

Slik er det hos meg også. Ble litt nærvøs da jeg skrudde på tven første gang. Det var helt tyst i rommet og jeg hørte godt at viftene startet, men dette må ha vært noe første gangs greier for nå hører jeg ikke viftene før jeg er bak skjermen.

Er virkelig godt fornøyd med tven. Så på Ratatoui (eller hva den nå heter) på bluray med ps3 som kilde i går kveld, det var helt rått i forhold til min gamle 42PV70. Satt å gliste fra øye til øye. Av det jeg klarte kalibrere i går ble jeg også veldig fornøyd med sort nivået. Når lyset i rommet var av var det ikke mange grå nyanser mellom selve bildet og den sorte skjermkanten. I kveld blir det kalibrering DVE HD på bluray.
    Har nå hvert ganske forsiktig med kontrasten, men innbrenning eller retention er ikke å se.

Mener å ha lest et sted her at denne skjermen ikke har noe digital lyd utgang. Tven har en optisk utgang, så dette er feil.

Tok et par raske bilder.

Panasonics Viera 2008 plasma-serie!-pz85-jpg

Det som fulgte med av stash pluss de kablene jeg skal bruke med skjermen. Fulget til og med bruksanvisning i pdf format på cd.

Panasonics Viera 2008 plasma-serie!-pz85_2-jpg

Trailer på Open Season lastet ned på Playstation Store i 1080P, grisebra sortnivå!
    Har til nå selvfølgelig plukket av de stygge klistremerkene. Veldig fornøyd med mitt kjøp. Anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leveringstiden på TH-50PZ800 er nå ubekreftet 15 august hos Amentio.
    Betalte TVn for en måned siden..... Leveringstid blir endret hele tiden.
    Hvilke rettigheter har man i slike tilfeller? Er jo litt tvilsomt når nettbutikken sitter med mine penger på kontoen sin i flere måneder. Må jo være god business for dem....... Hva mener dere? Synes egentlig slik praksis ikke er seriøs i det hele tatt.
    Man må betale på forhånd for å bestille, selv om varen ikke er tilgjengelig, og ingen bekreftet leveringstid. Er slik praksis egentlig lovlig? Hva med hvis de f.eks. i mellomtiden går konkurs?
    Vet noen mere om når denne TVn er tilgjengelig?
    De fleste nettbutikker inkludert Amentio reklamerer med at de har TVn på lager, men det stemmer ikke. Mye lureri ute og går........
    Norske importøren har ikke peiling på noe. Ikke de jeg har snakket med iallefall.
    Sjekker man via Kelkoo eller Hardware, så ligger alle enten med få dagers leveringstid, eller ett apparat på lager.
    Merkelig, for de har ikke TVn.......
    Slikt må jo også være i gråsonen...... Lokkemat for å få folk til å bestille og betale for en vare som ikke er tilgjengelig.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri forstått at folk gidder å betale på forhånd og vente i måneder. En kollega kjøpte TV fra Amentio i januar, retter sagt, han betalte TVen i oktober og fikkk den i januar. Få penga dine tilbake og kjøp et annet sted. Lista i Hardware er som regel på bærtur når det gjelder varebeholdning. Den gjenspeiler ikke alltid hva det står på nettbutikkens egen side når det gjelder hva som er på lager.Og når vi nå snakker om bærtur, Panasonic Norge har rota seg bort på bærturen. Som du kan se ellers i denne tråden har de ikke oversikt overhode. Ikke på hva de selv gjør en gang.
    Kjøpte PZ85 fra Netshop. Måtte vente 3 uker, men jeg betalte når jeg hentet.

Arne m

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Leveringstiden på TH-50PZ800 er nå ubekreftet 15 august hos Amentio.
    Betalte TVn for en måned siden..... Leveringstid blir endret hele tiden.
    Hvilke rettigheter har man i slike tilfeller? Er jo litt tvilsomt når nettbutikken sitter med mine penger på kontoen sin i flere måneder. Må jo være god business for dem....... Hva mener dere? Synes egentlig slik praksis ikke er seriøs i det hele tatt.
    Man må betale på forhånd for å bestille, selv om varen ikke er tilgjengelig, og ingen bekreftet leveringstid. Er slik praksis egentlig lovlig? Hva med hvis de f.eks. i mellomtiden går konkurs?
    Vet noen mere om når denne TVn er tilgjengelig?
    De fleste nettbutikker inkludert Amentio reklamerer med at de har TVn på lager, men det stemmer ikke. Mye lureri ute og går........
    Norske importøren har ikke peiling på noe. Ikke de jeg har snakket med iallefall.
    Sjekker man via Kelkoo eller Hardware, så ligger alle enten med få dagers leveringstid, eller ett apparat på lager.
    Merkelig, for de har ikke TVn.......
    Slikt må jo også være i gråsonen...... Lokkemat for å få folk til å bestille og betale for en vare som ikke er tilgjengelig.
    Er du sikker på at du har betalt da. I praksis legger de vel inn en reservasjon på beløpet og belaster konto når varen leveres. Selv om pengene er reservert står de forsatt på din konto og du kan vel bare ringe de og slette orderen hvis du ikke vil vente.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er 50PX8 da? vet den har V-real2 prosessoren. Men er det noen som har sett den i aksjon? hvordan er den kontra f.eks LG6000 og Samsung?! i samme prisklasse?12-14000kr

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er 50PX8 da? vet den har V-real2 prosessoren. Men er det noen som har sett den i aksjon? hvordan er den kontra f.eks LG6000 og Samsung?! i samme prisklasse?12-14000kr
    Jeg har også lurt på hvordan 50PX8 er i forhold til 50PX70, altså fjorårets modell, som har samme prosessor? Greit nok at 50PX8 vant en test i Lyd og bilde, men kanskje noen her allerede har denne skjermen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Har aldri forstått at folk gidder å betale på forhånd og vente i måneder. En kollega kjøpte TV fra Amentio i januar, retter sagt, han betalte TVen i oktober og fikkk den i januar. Få penga dine tilbake og kjøp et annet sted. Lista i Hardware er som regel på bærtur når det gjelder varebeholdning. Den gjenspeiler ikke alltid hva det står på nettbutikkens egen side når det gjelder hva som er på lager.Og når vi nå snakker om bærtur, Panasonic Norge har rota seg bort på bærturen. Som du kan se ellers i denne tråden har de ikke oversikt overhode. Ikke på hva de selv gjør en gang.
    Kjøpte PZ85 fra Netshop. Måtte vente 3 uker, men jeg betalte når jeg hentet.

Arne m
    Enig med deg der, men da jeg bestilte, så var leveringsdato200608.
    Og dette opererte de andre sjappene med også.
    Og lagerbeholdningene bør jo stemme.
    De har vært feil i ukevis, noe jeg bla. har nevnt hos Amentio.
    Og for å bestille, så må jeg virkelig betale varen. Dette gjør det ikke lett for kunden.
    Oppdatering: Snakket med MPX.no.
    De sier de har 2stk. på lager. Selgeren hadde visstnok ikke greie på TV sa han, men mente de hadde det.
    Han mente de kom fra norsk importør.
    Litt rart når alle andre er tomme.
    Den blir jo 3000kr dyrere da men....
    Er der noen her som vet hvor MPX kjøper TV fra?
    Vil ha en norsk en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Enig med deg der, men da jeg bestilte, så var leveringsdato200608.
    Og dette opererte de andre sjappene med også.
    Og lagerbeholdningene bør jo stemme.
    De har vært feil i ukevis, noe jeg bla. har nevnt hos Amentio.
    Og for å bestille, så må jeg virkelig betale varen. Dette gjør det ikke lett for kunden.
    Oppdatering: Snakket med MPX.no.
    De sier de har 2stk. på lager. Selgeren hadde visstnok ikke greie på TV sa han, men mente de hadde det.
    Han mente de kom fra norsk importør.
    Litt rart når alle andre er tomme.
    Den blir jo 3000kr dyrere da men....
    Er der noen her som vet hvor MPX kjøper TV fra?
    Vil ha en norsk en.

Har ringt og pratet med kundeservice hos MPX for noen uker siden. Akkurat dette partiet med TH-50PZ800 som de har på lager nå er parallellimport sa de.
    Bestilte selv denne flatskjermen derfra for litt siden, men angret og hevet kjøpet. Det var to døde pixler oppe i høyre hjørne, og det fant jeg meg ikke i.
    Fikk igjen alle penga og ikke noe pes.

Det eneste som er pes nå er å vente til de får inn tven et annet sted, slik at jeg kan prøve å kjøpe den igjen. Og denne gangen forhåpentligvis uten noen døde pixler.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg har også lurt på hvordan 50PX8 er i forhold til 50PX70, altså fjorårets modell, som har samme prosessor? Greit nok at 50PX8 vant en test i Lyd og bilde, men kanskje noen her allerede har denne skjermen?
    Jeg tenker ihvertfall på å bytte ut 42" PX70 med 50" PX8 så kunne også tenkt meg å finne ut litt mer om denne. Den er jo billigere enn 50" PX70 etter prisene jeg har sett og med samme prossessor og nytt panel er det rart om den ikke er bedre.

Må få sett nærmere på denne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe meg ny tv nå.

Det står mellom 42PZ80 og 42PZ85..

Kan noen fortelle meg forskjellen på disse to, og hvem skal jeg kjøpe?

Håper på noen raske svar..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tominator 6six6
    Har ringt og pratet med kundeservice hos MPX for noen uker siden. Akkurat dette partiet med TH-50PZ800 som de har på lager nå er parallellimport sa de.
    Bestilte selv denne flatskjermen derfra for litt siden, men angret og hevet kjøpet. Det var to døde pixler oppe i høyre hjørne, og det fant jeg meg ikke i.
    Fikk igjen alle penga og ikke noe pes.

Det eneste som er pes nå er å vente til de får inn tven et annet sted, slik at jeg kan prøve å kjøpe den igjen. Og denne gangen forhåpentligvis uten noen døde pixler.
    Tusen takk for svar og info!
    Da er det bra jeg ikke kansellerte bestillingen på Amentio og kjøpte der......
    Får vente tålmodig hos Amentio.

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cesc-15
    Skal kjøpe meg ny tv nå.

Det står mellom 42PZ80 og 42PZ85..

Kan noen fortelle meg forskjellen på disse to, og hvem skal jeg kjøpe?

Håper på noen raske svar..
    PZ85 har IFC (intelligent frame creation) og 24p Real Cinema. Noko som mange seier ikkje fungerer som tenkt frå Panasonic.
    PZ80 skal ha like bra bilde (same panel og bildebehandling).

Ka du skal kjøpe er vel heilt opp til deg sjølv.

Der er eigne trådar til nettopp desse to modellane, også ein som går på pris.

Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ingen vifte støy

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Har også lurt på denne TV'n men ble litt skremt når jeg så at den hadde flere kjølevifter i toppen av panelet bak. Mulig de er termostatstyrte og stillegående, men slike vifter har det med å begynne å bråke etterhvert.

Har du merket noe til støy fra viftene eller er det ikke slik på TV som selges hos oss ?
    jeg har nå hatt px80 i over 2 md.
    er KJEMPE fornøyd
    Det er INGEN vifte støy. Jeg har ikke hørt noe vifte støy i det hele tatt i disse 2 mnd.
    Du kan overhode ikke sammenligne det med en pc kjølevifte.:twisted:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vassis
    PZ85 har IFC (intelligent frame creation) og 24p Real Cinema. Noko som mange seier ikkje fungerer som tenkt frå Panasonic.
    PZ80 skal ha like bra bilde (same panel og bildebehandling).

Ka du skal kjøpe er vel heilt opp til deg sjølv.

Der er eigne trådar til nettopp desse to modellane, også ein som går på pris.
    og 80 her vel tilkoblinger i fronten under TV'n mens 85 har de på siden i tillegge til de som er bak. Smakssak hva man liker.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syppegjøken
    jeg har nå hatt px80 i over 2 md.
    er KJEMPE fornøyd
    Det er INGEN vifte støy. Jeg har ikke hørt noe vifte støy i det hele tatt i disse 2 mnd.
    Du kan overhode ikke sammenligne det med en pc kjølevifte.:twisted:
    Har den vifter da ? Trodde det var noe som kom på PZ serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TH-42PX80 vs. TH-42PZ80 på analoge kabel-tv signaler

Kan ikke se at dette har blitt direkte besvart tidligere i tråden, men beklager hvis jeg ikke har fått det med meg.

Jeg skal kjøpe ny tv, og heller veldig mot plasma. Etter en god del søking står valget nå mellom PX80 og PZ80 (som for tiden ligger på tilbud hos komplett.no). Bortsett fra de åpenbare forskjellene i specs, så lurer jeg litt på om det er noen åpenbar forskjell på disse to hvis man har analoge kabel-tv signaler fra Get.

Ellers tar jeg gjerne imot tips på hvilken av modellene jeg skal velge (eventuelt andre). Hovedbruken kommer til å være analog kabel tv, DVD og (forhåpentligvis ganske snart) PS3 :twisted: . PC kommer sannsynligvis til å bli brukt i ytterst moderat grad. Titteavstand er ca. 3 meter. Stuen er relativt lys, men kan gjøres ganske mørk med rette gardiner. Maks pris: egentlig 10 000, men jeg er villig til å gå et par tusen over for rette tv.

Da håper jeg på rask respons på dette, jeg orker nemlig ikke vente så mye lenger med kjøpet... :-D

Beklager forresten hvis dette ikke hører hjemme i denne tråden, men jeg følte ikke at det var nødvendig med en ny tråd.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av F.A.
    Kan ikke se at dette har blitt direkte besvart tidligere i tråden, men beklager hvis jeg ikke har fått det med meg.

Jeg skal kjøpe ny tv, og heller veldig mot plasma. Etter en god del søking står valget nå mellom PX80 og PZ80 (som for tiden ligger på tilbud hos komplett.no). Bortsett fra de åpenbare forskjellene i specs, så lurer jeg litt på om det er noen åpenbar forskjell på disse to hvis man har analoge kabel-tv signaler fra Get.

Ellers tar jeg gjerne imot tips på hvilken av modellene jeg skal velge (eventuelt andre). Hovedbruken kommer til å være analog kabel tv, DVD og (forhåpentligvis ganske snart) PS3 :twisted: . PC kommer sannsynligvis til å bli brukt i ytterst moderat grad. Titteavstand er ca. 3 meter. Stuen er relativt lys, men kan gjøres ganske mørk med rette gardiner. Maks pris: egentlig 10 000, men jeg er villig til å gå et par tusen over for rette tv.

Da håper jeg på rask respons på dette, jeg orker nemlig ikke vente så mye lenger med kjøpet... :-D

Beklager forresten hvis dette ikke hører hjemme i denne tråden, men jeg følte ikke at det var nødvendig med en ny tråd.
    Ville ikke anbefale deg å kjøpe stor flatskjerm uten å gjøre noe med kilden. Analog kabel fra Get kan være bare sorgen og blir ikke bedre med en stor skjerm som viser alle feil mye tydligere. Skaff deg Digitalt signal av type kabel eller parabol.

Ellers kan jeg anbefale LG xxPG6000 serien som et alternativ til Panasonic. Se egen tråd.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ville ikke anbefale deg å kjøpe stor flatskjerm uten å gjøre noe med kilden. Analog kabel fra Get kan være bare sorgen og blir ikke bedre med en stor skjerm som viser alle feil mye tydligere. Skaff deg Digitalt signal av type kabel eller parabol.

Ellers kan jeg anbefale LG xxPG6000 serien som et alternativ til Panasonic. Se egen tråd.
    PX80 er faktisk ikke så verst hvis du kjører coax kabelen rett i tv... Det ser bedre ut en mange lcd tv med dekoder og scart. Bra blir det aldri med analoge signaler på en flat tv. I forhold til en god crt så er det som å ramle fra loftet ned i kjelleren.

Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fra 32" CRT (32PW8844) til 42" PX80 for 2 måneder siden. Coaxen går rett fra veggen og inn i tv'en. Med en titteavstand på 4-6 meter er det ingen grunn til å klage på bildet på plasma kontra crt.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deckard
    Gikk fra 32" CRT (32PW8844) til 42" PX80 for 2 måneder siden. Coaxen går rett fra veggen og inn i tv'en. Med en titteavstand på 4-6 meter er det ingen grunn til å klage på bildet på plasma kontra crt.
    Joda! Det er det.

PX80 er fremdeles en av de beste jeg har sett på dette!

Side 40 av 57 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •