Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 57 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question

Var i dag på expert i Ski, der hadde de 46PZ80 stilt ut (er i utgangspunktet 46PZ85 jeg skal ha, men PZ80 er vel nesten samme TV'en).
    46PZ80 virket noe blass i fargene synes jeg.
    De hadde og utstilt Samsung PS50A558 (ikke på samme bildekilde, da selgeren ikke ville koble om, men på HD-kilde begge to). Etter en uhøytidelig sammenligning så virket Samsung PS50A558 klarere i fargene. Selgeren skrøt av Samsungen, og sa at Panasonic var oppskrytt.

Har noen andre sett Samsung PS50A558?

Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe 46PZ85, men nå ble jeg usikker.
    Hehe, noen som kan hjelpe meg med valget?

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger ville vel helst selge Samsung tror jeg. Har kjøpt 46pz85. I utgangspunktet var jeg litt skeptisk til å kjøpe plasma, da stua har en del sollys. Men dette er ikke noe problem. Det er innstillinger som heter dynamisk, normal og cinema. Den siste er kun bra når det er mørkt i rommet. Hvis tven stod innstillt på cinema i et opplyst lokale blir bildet blasst. Skifter du over til normal eller dynamisk så blir bildet noe helt annet. Var utsatt for akkurat det samme i en annen expert butikk. Bare at da var Samsungen "mye bedre" enn Pioneer. Samsungen er sikkert bra den, men liker du å se på DVD så gå for Panasonic.
    Expert vil heller ikke få inn PZ85. De satser på PZ80 og PZ81.

Arne M

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shift
    Var i dag på expert i Ski, der hadde de 46PZ80 stilt ut (er i utgangspunktet 46PZ85 jeg skal ha, men PZ80 er vel nesten samme TV'en).
    46PZ80 virket noe blass i fargene synes jeg.
    De hadde og utstilt Samsung PS50A558 (ikke på samme bildekilde, da selgeren ikke ville koble om, men på HD-kilde begge to). Etter en uhøytidelig sammenligning så virket Samsung PS50A558 klarere i fargene. Selgeren skrøt av Samsungen, og sa at Panasonic var oppskrytt.

Har noen andre sett Samsung PS50A558?

Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe 46PZ85, men nå ble jeg usikker.
    Hehe, noen som kan hjelpe meg med valget?
    Hvis det er film du skal se så er Panasonic det beste valget. Deres nye serie er utrolig bra på dette og de er ikke blasse. Jeg har også sett at de er skikkelig grå i enkelte butikker, men dette er kallibreringen. Panasonic's nye skjermer er også meget bra på bevegelse!

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    pz85 skal være en betydelig mye bedre filmfremviser. det forsvarer jo endel tusenlapper i prisforskjell
    OK, på hvilken måte? Noen link? Takk

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Takk for svar owo!
    høres riktig bra ut, kanskje sjefen godkjenner en slik i stua her og.
    Begynner å bli lei av å vente, så mulig jeg slår til på en 46" istede, men har veldig lyst på en 50". Ser heldigvis ikke fotball, så har sånn sett ikke noe deadline, men tar det mye lengre tid før PZ800 kommer kan man jo nesten vente til 2009 lineupen til panasonic kommer på markedet.
    Mange ser ut til å ville ha 50" i stedet for 42", men er ikke dette ganske avhengig av sitteavstand? Med samme sitteavstand og såpass nærme som mange har TV vil det vel være ganske store forskjeller i bildekvalitet? 50" skal jo blåse opp vanlig SD-signaler enda mer enn en 42"?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å endelig ha fått hevet kjøpet på min Samsung M86 har jeg nå tatt til fornuft og bestilt meg en 46" Panasonic PZ85

Var hos en lokal forhandler i Tromsø i dag og fikk en demonstrasjon. Tv'en viste fantastiske bilder på blueray. Knivskarpe bilder, nydelige farger og den taklet raske scener og panoreringer helt ypperlig:grin: Selgeren dempet også belysningen for å demonstrere bildet i mørkt rom og da ble også kanten over og under bildet sort når bildet ikke fyller hele skjermen.

Minuset som jeg kan se er at den kun kommer i 46" i Norge. Skulle aller helst hatt 50", men pga designet valgte jeg PZ85 fremfor PZ800 som jeg syntes var mindre tiltalende med den søvlisten i underkant og glassplaten som dekker rammen med unntak av en tynn plastramme ytterst. Merkelig design spør du meg.

Jeg må belage meg på venting i uvisshet da butikken ikke kunne få bekreftet leveriingsdato fra Panasonic . Men den som venter på noe godt...

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har opplevd noe hakking i panoreringer på pz85?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er sortnivået på px80 serien kontra den gamle px70 serien, er det stor forsjkell?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    hvordan er sortnivået på px80 serien kontra den gamle px70 serien, er det stor forsjkell?
    Det er målt dypere, men jeg kan ikke se for meg at det er snakk om natt og dag. Jeg har sett tv-ene ved siden av hverandre i butikken og da var det ikke lett å se store forskjellen, men merk at dette var i opplyst rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Noen som har opplevd noe hakking i panoreringer på pz85?
    Om ikke hakking så er det noe som har irritert meg. Har PVR fra Get. Det merkes særlig i lyse scener så er det akkurat som skjermen "blunker" eller blinker innimellom. Henger jeg meg opp i det blir jeg bare irritert. Jeg har testet med å bytte scartkabel uten endring. Men dette må være signalene. Merker ikke det samme på blu-ray/dvd selvsagt. Mitt sameie skal sannsynligvis over på altibox til høsten så lar det være. Andre som har opplevd noe lignende??

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikviking
    Om ikke hakking så er det noe som har irritert meg. Har PVR fra Get. Det merkes særlig i lyse scener så er det akkurat som skjermen "blunker" eller blinker innimellom. Henger jeg meg opp i det blir jeg bare irritert. Jeg har testet med å bytte scartkabel uten endring. Men dette må være signalene. Merker ikke det samme på blu-ray/dvd selvsagt. Mitt sameie skal sannsynligvis over på altibox til høsten så lar det være. Andre som har opplevd noe lignende??
    Jeg har en PX80 og ser det samme med dekoder fra Get. Det kommer av og til i lyse partier og ser ut som hvite smell, eller dryss. Hvis jeg forstår dette riktig så er det ganske normalt at plasma skjermer spytter ut disse hvite flekkene, men det er er særs plagsomt på vanlig tv. Hakking ser jeg ikke så mye til og billedbahandlingen på din tv er noen hakk over PX80 så det er neppe det du sliter med. Når det er sagt så kan hakking på Get kabel tv forekomme på enkelte kanaler. På min gamle 50HZ crt så gikk flimringen og hakkingen i taket noen ganger. Det hjalp ikke før jeg fikk en 100hz tv med interpolering.

På dvd, PS3 og Blu-ray så er det ikke noe problem... Det ser rett og slett meget bra ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har en PX80 og ser det samme med dekoder fra Get. Det kommer av og til i lyse partier og ser ut som hvite smell, eller dryss. Hvis jeg forstår dette riktig så er det ganske normalt at plasma skjermer spytter ut disse hvite flekkene, men det er er særs plagsomt på vanlig tv. Hakking ser jeg ikke så mye til og billedbahandlingen på din tv er noen hakk over PX80 så det er neppe det du sliter med. Når det er sagt så kan hakking på Get kabel tv forekomme på enkelte kanaler. På min gamle 50HZ crt så gikk flimringen og hakkingen i taket noen ganger. Det hjalp ikke før jeg fikk en 100hz tv med interpolering.

På dvd, PS3 og Blu-ray så er det ikke noe problem... Det ser rett og slett meget bra ut...
    dryss ja, fin beskrivelse:-D Mest kona som ser på TV og hun merker selvsagt ingenting. Men med Fiber fra Lier så blir det sikkert en drøm

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dryss ja, fin beskrivelse:-D Mest kona som ser på TV og hun merker selvsagt ingenting. Men med Fiber fra Lier så blir det sikkert en drøm
    Vi har grader av sensitivitet for slike ting. Noen ser gult og grønt slep etter objekter på plasma og andre ser kanskje en liten stripe hvis bildet bare er lyst nok. Det kalle "plasma trails" og "yellow Smearing"

Dette er særlig plagsomt på sort hvitt filmer fordi fargestikket blir innmari markant...

Det var en her inne som sa "sjekk ut Sin City, hvis du tåler den så klarer du alt". Det er nok mye riktig i det for filmen har ekstreme kontraster mellom sort og hvitt.

Jeg kjenner en som ikke kan se på plasma i det hele tatt fordi skjermen fylles av grønne og gule blizter. Dette er vistnok så plagsomt at det medfører migrene lignende hodepine. Det er med andre mange rare fenomener og plasma skjermen er vel den som har mest å by på... Noen får selvsagt rare ting på lcd, men dette er svært sjelden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har grader av sensitivitet for slike ting. Noen ser gult og grønt slep etter objekter på plasma og andre ser kanskje en liten stripe hvis bildet bare er lyst nok. Det kalle "plasma trails" og "yellow Smearing"

Dette er særlig plagsomt på sort hvitt filmer fordi fargestikket blir innmari markant...

Det var en her inne som sa "sjekk ut Sin City, hvis du tåler den så klarer du alt". Det er nok mye riktig i det for filmen har ekstreme kontraster mellom sort og hvitt.

Jeg kjenner en som ikke kan se på plasma i det hele tatt fordi skjermen fylles av grønne og gule blizter. Dette er vistnok så plagsomt at det medfører migrene lignende hodepine. Det er med andre mange rare fenomener og plasma skjermen er vel den som har mest å by på... Noen får selvsagt rare ting på lcd, men dette er svært sjelden.
    Men snakker du da om sort/hvitt filmer fra blu-ray/dvd via HDMI også....??

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men snakker du da om sort/hvitt filmer fra blu-ray/dvd via HDMI også....??
    Jada selvsagt, men dette hadde du sett!
    Noen ser det ikke i det hele tatt og andre ser litt. Det kommer litt ann på hvordan øyet ditt er og hvordan det oppfatter signaler. Jeg ser en liten gul stripe etter objekter hvis de beveger seg mot en overeksponert bakgrunn, men utover det er jeg lite plaget bortsett fra drysset til Get som du også ser...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada selvsagt, men dette hadde du sett!
    Noen ser det ikke i det hele tatt og andre ser litt. Det kommer litt ann på hvordan øyet ditt er og hvordan det oppfatter signaler. Jeg ser en liten gul stripe etter objekter hvis de beveger seg mot en overeksponert bakgrunn, men utover det er jeg lite plaget bortsett fra drysset til Get som du også ser...
    ayay, får putte inn Good Night and Good luck i kveld da:-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ayay, får putte inn Good Night and Good luck i kveld da:-)
    Det gjør nok susen... Ikke begynn å overfokuser... Da finner du garantert feil på en eller annen måte.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg en lykkelig eier av en pz85!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vifter i panelet bak

Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Da var jeg en lykkelig eier av en pz85!
    Har også lurt på denne TV'n men ble litt skremt når jeg så at den hadde flere kjølevifter i toppen av panelet bak. Mulig de er termostatstyrte og stillegående, men slike vifter har det med å begynne å bråke etterhvert.

Har du merket noe til støy fra viftene eller er det ikke slik på TV som selges hos oss ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Har også lurt på denne TV'n men ble litt skremt når jeg så at den hadde flere kjølevifter i toppen av panelet bak. Mulig de er termostatstyrte og stillegående, men slike vifter har det med å begynne å bråke etterhvert.

Har du merket noe til støy fra viftene eller er det ikke slik på TV som selges hos oss ?
    Disse viftene er bortimot lydløse. Du skal skru av lyden på TVen, gå bort til Tven, og virkelig lytte for å høre dem.

Arne M

Side 39 av 57 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •