Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 57 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1131
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Har aldri hatt noe som helst antydninger til innbrenning på min plasma som jeg har spilt PS3, PS2 og kjørt PC-desktop på i snart 3 år. Jeg har en Panasonic 42PV500. Når jeg skrur av en kilde, så vil alltid retention av sterke objekter henge igjen, men de blir borte så fort TV-en får et annet bilde eller, hvis jeg skrur av TVen, neste gang jeg skrur på TV-en igjen. Det skal virkelig noe til å klare å få til permanent innbrenning. Med damer i huset så har jeg kommer hjem til fargesterke og markerte statiske DVD-menyer stående på TV-en hvor det har vært flere timer siden det ble sett på den aktuelle filmen. Ikke en gang det har etterlatt seg varige spor. Nå omdagene blir det mye Race Driver GRID spilling på PS3 med speedometer og andre faste objekter på samme plass i bildet i flere timer av gangen og image retention er en ikke-sak for meg og min TV.

Juster bare kontrast, lysstyrke og farger samt fargetemperatur til det du syns gir det mest behagelige og riktige bildet og kos deg med ny TV. For deg som kommer fra bilderørenes verden så må det være en befrielse å bli kvitt chromastøy og erfare at også rødt er en farge som tilhører røde objekter og ikke alt annet som er rundt det røde objektet.
    Ah...
    Det er vanskelig å flytte seg fra crt til et nytt format, men du har helt rett!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sett PZ800 for første gang i levende live her om dagen. Ble mildt sagt skuffet. Ikke av bildet, men av en stygg plast ramme som gikk rundt kanten på glassplata til skjermen. Skal den greia være der, eller går den an å ta bort? Ser jo ikke ut i mørtna engang. Har ventet i evigheter på den skjermen, irriterende om Panasonic har ødelagt skjermen sin med den plast greia.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig fått meg en 42PZ85. Nydelig bilde og kjempefornøyd etc. Men hang meg opp i en ting under Fotballxtra på TV2 i går(Get PVR er kilde) Jeg synes bildet blir temmelig uskarpt og "blury" når plakatene med resultat og tabell kommer opp. Jeg forsøkte diverse forandringer på innstillinger, men ble ikke bedre. Ikke misforstå, dette er IKKE veldig viktig for meg da bildet forøvrig er strålende, men ble bare i overkant nysgjerrig:-)...?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikviking
    Har nylig fått meg en 42PZ85. Nydelig bilde og kjempefornøyd etc. Men hang meg opp i en ting under Fotballxtra på TV2 i går(Get PVR er kilde) Jeg synes bildet blir temmelig uskarpt og "blury" når plakatene med resultat og tabell kommer opp. Jeg forsøkte diverse forandringer på innstillinger, men ble ikke bedre. Ikke misforstå, dette er IKKE veldig viktig for meg da bildet forøvrig er strålende, men ble bare i overkant nysgjerrig:-)...?
    Tv-en har fått litt kritikk for softe sd signaler...

Panasonic TH42PZ85B Review – 42” 1080p Plasma HDTV

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Tv-en har fått litt kritikk for softe sd signaler...

Ja klar over det, men ingenting å utsette på SD signaler og kvalitet, bortsett fra netopp dette. Brukte nevnte TVtest som grunnlag ved mitt kjøp .-).
    Blu-Ray er alldeles nydelig på den!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikviking
    Ja klar over det, men ingenting å utsette på SD signaler og kvalitet, bortsett fra netopp dette. Brukte nevnte TVtest som grunnlag ved mitt kjøp .-).
    Blu-Ray er alldeles nydelig på den!
    SD signaler via dekoder er ikke så mye å skryte av uansett. Jeg har Get dekoder og det bildet som kommer fra den er noe skikkelig lort. Masse støy, graderinger og tidvis hakking. Dette ser jeg også på min crt skjerm...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SD signaler via dekoder er ikke så mye å skryte av uansett. Jeg har Get dekoder og det bildet som kommer fra den er noe skikkelig lort. Masse støy, graderinger og tidvis hakking. Dette ser jeg også på min crt skjerm...
    Det kommer helt ann på dekoderen. Min gamle Force 1189 holder fremdeles stand mot alle nye "billig"-dekodere fra viasat og Canal Digital, selv den nye HD PVR`n........

Ellers så vil jeg underestreke at forskjellen mellom PZ80 og PZ85 slett ikke bare er pris og utstyr. Se gjerne på nettsiden:

Panasonic TH42PZ80 / TH42PZ80B Review: 42" Viera Plasma HDTV

og

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det kommer helt ann på dekoderen. Min gamle Force 1189 holder fremdeles stand mot alle nye "billig"-dekodere fra viasat og Canal Digital, selv den nye HD PVR`n........

Ellers så vil jeg underestreke at forskjellen mellom PZ80 og PZ85 slett ikke bare er pris og utstyr. Se gjerne på nettsiden:

Panasonic TH42PZ80 / TH42PZ80B Review: 42" Viera Plasma HDTV

og

Slik jeg har forstått så er PZ80 -85 mer eller mindre samme tv, men 85 har ifc og flere innganger. Panelet skal være det samme?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 46PZ85 gjør en ypperlig jobb på SD-signaler (576i) via SCART fra Lyse. Jeg er veldig positivt overrasket.

SD DVD oppskalert til 1080p fra PS3 blir også meget bra. Har ikke forsøkt med SD DVD via Toshiba HD-XE1, men denne er bedre enn PS3.

Blu-ray fra PS3 er bare helt konge. Hadde TVen kommet i 120" hadde jeg installert en i kinoen også :-)

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 46PZ85 i går. Ble jo sittende å se på , til tross for sol ute. Prøvde de forkjellige innstillingene for bilde. Med normal eller også dynamisk bilde ble bilde veldig bra, til tross for lyst rom. Slik det har vært fremstilt i diskusjoner rundt om kring hadde jeg inntrykk at bildet var veldig dårlig i lyst rom. Stemmer altså ikke. Må bare endre billdeinnstillingen. Har en Pio DVD LX50. Satte denne til upscale 1080p. Det ble veldig bra. Eneste negative jeg til nå har funnet er at fjernkontrollen må pekes veldig nøyaktig mot den siden av skjermen som mottakeren sitter for å virke. Har ikke dekoder, så bilde ble ikke like bra på alle kanaler. Skrudde av IFC og bruker støyreduksjon til mid. Justert litt på kontrast og annet, men ettersom jeg forstår vil plasma kjøres inn, så må vel justeres litt senere. Uansett, herlig bilde så langt.

Arne M

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen oppsummere forskjellen på PZ85 og PZ800?

Bort sett fra THX så ser de vanvittig like ut, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bort sett fra THX så ser de vanvittig like ut, eller?
    Europa-varianten av PZ800 har ikke THX, så forskjellene trenger ikke å være dramatiske. Men det er samtidig umulig å si. Hvem kunne f.eks. på forhånd si at Panasonic TH-37PX70 er mye bedre enn TH-42PV70, selv om det i utgangspunktet bør være samme skjerm, men bare ulik størrelse?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rare er at for eksempel Netshop skriver at 800 har THX, og de selger vel den europeiske utgaven?

Prisforskjellen er stor ( over 4K ) og da burde det være noe forskjell skulle jeg tro, men jeg finner ikke helt ut av hva.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rare er at for eksempel Netshop skriver at 800 har THX, og de selger vel den europeiske utgaven?
    Ja, jeg har stusset litt over det. En jeg kjenner i Oslo kjøpte den amerikanske THX-utgaven, og er mer fornøyd med den enn Europa-varianten. Men den ble altså kjøpt i USA. Nå "parallell-importerer" riktignok Netshop, men det ville vært underlig om de faktisk selger THX-godkjente skjermer, beregnet på andre markeder. For min del hadde dette bare vært supert, men jeg er redd at det ikke stemmer. Det spørs vel heller om de har "sakset" teksten til annonsen fra en nettside, basert på den amerikanske modellen. Men det kan kanskje andre svare på?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, jeg har stusset litt over det. En jeg kjenner i Oslo kjøpte den amerikanske THX-utgaven, og er mer fornøyd med den enn Europa-varianten. Men den ble altså kjøpt i USA. Nå "parallell-importerer" riktignok Netshop, men det ville vært underlig om de faktisk selger THX-godkjente skjermer, beregnet på andre markeder. For min del hadde dette bare vært supert, men jeg er redd at det ikke stemmer. Det spørs vel heller om de har "sakset" teksten til annonsen fra en nettside, basert på den amerikanske modellen. Men det kan kanskje andre svare på?
    Hva er det egentlig som ligger bak THX godkjennelsen. Dette et et system som har vært øremerket lyd og nå dreier det seg om bilde. Er det selskapet til Lucas som står bak konseptet eller er begrepet leaset? Da jeg første gang leste at LG skulle komme med slike skjermer så tenkte jeg "dæggern! THX lyd i en tv!!!"

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, minner om at dette er en teknisk tråd, der diskusjon rundt pris og forhandler ikke skal foretas. Denne tar dere under "Produkt- og prisjakt", der det ligger flere tråder rundt disse modellene (bruk gjerne søkefunksjonen).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det egentlig som ligger bak THX godkjennelsen. Dette et et system som har vært øremerket lyd og nå dreier det seg om bilde. Er det selskapet til Lucas som står bak konseptet eller er begrepet leaset? Da jeg første gang leste at LG skulle komme med slike skjermer så tenkte jeg "dæggern! THX lyd i en tv!!!"
    Det er sikkert mange her på forumet som kan si noe om dette. Men i utgangspunktet er det ikke noen særlig god grunn til å henge seg opp i THX-begrepet. Den er først og fremst en teknisk standard for lyd og bilde, som G. Lucas satte på 1980-tallet i forbindelse med visningen av en av Star Wars-filmene. Om et produkt i dag blir THX-godkjent, betyr det at produktet oppfyller visse krav til lyd og/eller bilde. Mange tenker nok først og fremst på hjemmekinoforsterkere og DVD-spiller i forbindelse med THX-godkjenning, men bildeopplevelsen er jo også viktig under en film-visning Og det er her THX kommer inn i forbindelse med Panasonics flatskjerm.

I forbindelse med utviklingen av PZ800 ble det gjennomført ca. 30 test-programmer for å sikre at skjermen i THX-modus ("out of the box") skulle gi en så korrekt gråskala og balanse mellom primær/sekundærfargene som mulig. I tillegg skulle balansen mellom kontrast og lys, fra 0IRE til 100IRE med gamma 2.2 gjengis på en slik måte som "regissøren ønsket det”.

Problemet er at THX-godkjenning/sertifisering er ingen garanti for at andre produkter, f.eks. Pioneers nye skjerm, PDP-5090(H), som IKKE er THX-godkjent, faktisk kan være bedre på de nevnte områder.

Mange mener derfor at THX som standard er svekket (spesielt i Europa), dels fordi du må betale noe ekstra for å kjøpe et produkt som er THX-sertifisert/godkjent, og dessuten er det altså ingen garanti for at andre produkter faktisk kan være bedre.

I USA er det visstnok knyttet mer prestisje i å eie et THX-godkjent produkt, og der er de også villige til å betale for det. Men altså i mindre grad i Europa. Derfor har de valgt å ikke gi PZ800 THX-sertifisering her på berget. Fra et praktisk ståsted hadde jeg nesten tenkt at Panasonic produserte skjermene på samme måte og på samme sted, og dermed burde vel PZ800, med eller uten THX-modus, være tilnærmet identisk (med unntak av vanlige fabrikkavvik). Men dette er det egentlig få i Norge som kan svare på, ihvertfall på en vitenskaplig, verifiserbar måte. Vi får nesten bare vente og se på testene utover året.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen sammenliknings tester på 800 og 85?

Skulle likt å vite hva man får for de 4K man betaler ekstra.

Jeg er villig til å betale for bedre bilde, men vil gjerne vite at man faktisk får bedre bilde med 800 enn 85.

Spesifikasjonene er veldig like, men det er noe avvik på vekt.
    Det er antakelig en noe annerledes ( bedre? ) lyddel i 800 som kanskje trekker vekten opp noe?

Jeg har ikke sett noen forhandlere som har inne begge modellene for sammenlikning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation 800 vs 85

Ja, jeg lurer på det samme som Arendal, hva er forskjellen mellom 800 og 85?

-Noen som kan hjelpe?

Edit: Ser på Panasonics nettsider at PZ800 har bakkenettmottager og er godkjent av rikstv.
    PANASONIC Nordic - TH-50PZ800
    RiksTV - Flatskjerm med innebygd mottaker (IDTV)
    Ser også at de er tilgjenglig i forskjellige størrelser, 46pz85 og 50pz800.

Men er det noen kvalitetsforskjeller på bildet mellom pz85 og pz800?

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært mye tidligere i tråden om forskjellen. Muligens derfor ingen gidder å svare. Søk litt i denne tråden og jeg tror dere finne svar.
    Ellers noe her: forum.hjemmekino.no • Se emne - Offisiell trÃ¥d Panasonic PX80, PZ80, PZ800, PZ85.
    PZ800 er vel ikke i Norge i 46".
    PZ 800 er nok en vassere modell, men det spørs om det er verd prisforskellen.
    Jeg valgte ihvertfall 46PZ85, for hvis jeg skulle ha PZ800 ville jeg måtte velge 50" og den er 7k dyrere. Foruten bakkenett mottakeren er det en HDMI innngang mer og tror nok at tuneren er noe bedre. Det har ihvertfall jeg fått inntrykk av når jeg leste brukererfaringer rundt på nettet.

Arne M

Side 38 av 57 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •