Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 57 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Th50pz800 på lager på MPX

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doubledouce
    Jeg vet det er en Panasonictråd, men når noen spør meg så svarer jeg.

Uansett, hvis du leser litt her for eksempel så har en del eiere av PZ80/85 begynt å etterlyse FW-oppdateringer for å bedre SD-ytelsen. Samtidig rapporterer eiere med nyere FW forskjellige ting, noen er fornøyde, andre ikke.

Synes forresten jeg leste her på forumet (i denne tråden??) at Panasonic Norge hadde sagt midten av juli til en eller annen? Kanskje jeg husker feil...
    Takker for link. Fint å lese mest mulig om TVn før evt. handel. Midten av Juli ja. Har ikke fått det med meg men uansett får jeg gå ut fra det. Ser også at mpx har den nå, så nå er de vel muligens på vei inn i butikkene?
    Tror jeg går for Amentio. De vet jeg handler fra norsk importør, og de har bra pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    PS81 er en modell de bare selger på Expert, men jeg tror det kun dreier seg om betegnelsen. Det er en PZ80...
    Mulig det er en PZ80, men designet er helt anderledes, og ligner mer på PX80

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Mulig det er en PZ80, men designet er helt anderledes, og ligner mer på PX80
    Stemmer det, men innmaten er PZ80. Til syvende og sist så dreier det hele seg om bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Takker for link. Fint å lese mest mulig om TVn før evt. handel. Midten av Juli ja. Har ikke fått det med meg men uansett får jeg gå ut fra det. Ser også at mpx har den nå, så nå er de vel muligens på vei inn i butikkene?
    Tror jeg går for Amentio. De vet jeg handler fra norsk importør, og de har bra pris.
    Amentio gir svært bra pris ja. Jeg hadde selv en bestilling inne på 50PZ800 der før jeg avbestilte. De har god kundeservice også så du gjør nok et bra valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok en telefon til Panasonic Norge for en siste sjekk om leveringstid. I følge Lars "leveres 50pz800 i disse dager"...

Når jeg da ba om en mer spesifikk leveringsdato en "disse dager" - Da sa Lars 2-4 uker.

Det var dråpen... Pioneer har fått en ny kunde.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om panasonic og pioneer har samme skrue hull på bakpanelet? skal bytte fra pana til pioneer helst med samme veggfeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beckstd
    Jeg tok en telefon til Panasonic Norge for en siste sjekk om leveringstid. I følge Lars "leveres 50pz800 i disse dager"...

Når jeg da ba om en mer spesifikk leveringsdato en "disse dager" - Da sa Lars 2-4 uker.

Det var dråpen... Pioneer har fått en ny kunde.
    Pioneer fekk faktisk 3 nye kundar beckstd

Newcomer alebi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg vurderer det samme snart...er helt på vippestadiet nå...
    Verd å vente 2-4 uker?

Pioner kuro tv ---Bedre svart , litt billigere , Kuro, Kontrast 16000 Ingen mpeg4 tuner

mot

Panasonic dyrere, Bedre hvit farge, 30 000 kontrast mpeg4 tuner

Håper Panasonic kommer snart for dette begynner å bli drøøøyt.....

*Edit For drøyt ..Blir LX 5090 for min del.... :XD

Men kommer til å følge tråden å se hva utfallet blir

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som har formeining om PZ85 kontra PZ80?
    Dei forskjellane eg noterte meg var at PZ85 har i tillegg:
    Digital fotoavspeling (over nettverk?)
    Digital lydutgang
    BBE ViVA HD3D (lyd, ein slags "hd" surround?)
    Real Black Drive System

Eg går ut frå at dei har same panel og sist nemde vil vere det som gjer PZ85 til eit betre tv (betre svartnivå?)

PZ85 er ca 1500kr dyrare, er den verdt det?
    Nokon som har testa begge?

Og kvifor (dei plassane eg har sett) er PZ80 dyrare enn PZ85 i 46"?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vassis
    Nokon som har formeining om PZ85 kontra PZ80?
    Dei forskjellane eg noterte meg var at PZ85 har i tillegg:
    Digital fotoavspeling (over nettverk?)
    Digital lydutgang
    BBE ViVA HD3D (lyd, ein slags "hd" surround?)
    Real Black Drive System

Eg går ut frå at dei har same panel og sist nemde vil vere det som gjer PZ85 til eit betre tv (betre svartnivå?)

PZ85 er ca 1500kr dyrare, er den verdt det?
    Nokon som har testa begge?

Og kvifor (dei plassane eg har sett) er PZ80 dyrare enn PZ85 i 46"?
    Den største forskjellen er vel at PZ85 har IFC(intelligent frame creation) som skaper bedre kontrast og bevegelse. Det jeg leser er at denne modusen ikke funker helt som den skal så man kan like gjerne kjøpe en PZ80 eller en PS81 som den heter på Expert. Denne serien er vistnok helt rå på bevegelse uten noen form for ekstra interpolering.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som delvis nevnt tidligere, er forskjellene mellom PZ85 og PZ80:

- IFC på Z85 (som kan skrus av om det ikke tilfører noe) = + eller nøytralt for Z85
    - 24p Real Cinema på Z85 (som er 24p med IFC skrudd på) = + eller nøytralt for Z85
    - størrelsen (Z85 er marginalt større) = negativt eller nøytralt for Z85
    - utseendet = +/- avhenger av øynene som ser
    - Z85 har V-Audio Surround (som sikkert ikke har noen stor betydning) = + eller nøytralt for Z85
    - Z85 har den tredje HDMI-inngangen samt hodetelefonutgang på siden, mens Z80 har disse i front = + for Z85

Basert på dette og min egen smak, vil jeg si at Z85 er marginalt mer attraktiv enn Z80.

Både Z85 og Z80 har Real Black Drive.

Ingen har digital lydutgang.

Dette med fotoavspilling har jeg ikke lest noe om.

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey... Men ingen som har tatt føre seg begge?
    Om dei har like bra bilde.

Lurer mest på PZ85 pga meir specs... men om eg treng dei veit eg ikkje. Kjem no til å ta dei fleste HDMI gjennom reciver uansett.

Digital lyd må vere noko Komplett har funne opp ja... ikkje lista på Pana.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 46" pz85 i dag til kr 14600kr (ansattpris) knall bilde, stoor oppgradering fra min gamle 32" samsung crt

Har ikke testa sd enda, bare spilt litt 360 og sett på noen hd filmer via mediapcen, knall bilde og ikke noe tegn til retention, eneste minuset jeg kan komme på er at de er litt få bildeinstillinger, men holder nok for de fleste.
    Er bra svartdybde, noen ganger ser det nesten 3d ut. IFC var bare rart på film( gikk kunstig smuud), men på dokumentarer og spill fungerte det yppelig

Veldig mye tv for penga syntes jeg ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som venter og venter og har begynt å tvile på om dere vil vente mer så er kanskje bruktkjøp en løsning. Jeg sitter nå med en LX508D i absolutt, perfekt, 100 % mint condition i stua. Og dette til en lavere pris enn den 50PZ800 jeg hadde bestilt.

De som kjøper disse TV'ene er ofte entusiaster som passer på TV'en som et lite barn.

Skulle bare foreslå det... Ikke noe mer Pioneer-tull fra meg i denne tråden nå. Kos dere med TV'ene deres gutter (og kanskje jenter).

PS. Hvis noen har noen spørsmål angående mitt bruktkjøp så send meg en PM så holder vi denne Panasonictråden ren og pen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic 42" Plasma TV TH-42PZ8E

Hei,

Er det noen her som kjenner til denne modellen? Ser ut til å være bra spessifisert i forhold til pris. Har ikke sett at noen andre seller denne modellen...

Panasonic 42" Plasma TV TH-42PZ8E - MPX

Mvh

M.F

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg har har kjøpt meg en Px80 og siden det er min første plasma så må jeg bare spørre. Jeg skal spille PS3 på den, men hvor lenge kan jeg spille før tv-en blir utsatt for innbrenningsfare. Det jeg ser er at tv-en er litt følsom for retention når jeg kjører hd materiale på den, men dette ser jeg ikke før alle kilder er skrudd av...

Med andre ord så trenger jeg noen plasma tips...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg har har kjøpt meg en Px80 og siden det er min første plasma så må jeg bare spørre. Jeg skal spille PS3 på den, men hvor lenge kan jeg spille før tv-en blir utsatt for innbrenningsfare. Det jeg ser er at tv-en er litt følsom for retention når jeg kjører hd materiale på den, men dette ser jeg ikke før alle kilder er skrudd av...

Tror det skal endel til før det blir permanent, virker som px80 sliter endel med retention, men skal visst bli bedre etterhvert.
    Kan kanskje være greit å kjøre litt lav lysstyrke i den første tiden,tror du fint kan sitte å game en kveld uten at det skal være noe problem, vis du begynner å få noia for innbrenning, kan du jo sette spillet på pause og bytte kanal, så hud`en i spillet blir vasket ut vis den skulle henge igjen.

Min pz85 har jeg ikke opplevd noe form for retention eller innbrenning. Bruker endel mediapc på den, men ikke sett noen tegn til startmenyen eller lignende når jeg skur av/bytter source. også spilt endel xbox360.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pekki
    Tror det skal endel til før det blir permanent, virker som px80 sliter endel med retention, men skal visst bli bedre etterhvert.
    Kan kanskje være greit å kjøre litt lav lysstyrke i den første tiden,tror du fint kan sitte å game en kveld uten at det skal være noe problem, vis du begynner å få noia for innbrenning, kan du jo sette spillet på pause og bytte kanal, så hud`en i spillet blir vasket ut vis den skulle henge igjen.

Min pz85 har jeg ikke opplevd noe form for retention eller innbrenning. Bruker endel mediapc på den, men ikke sett noen tegn til startmenyen eller lignende når jeg skur av/bytter source. også spilt endel xbox360.
    Det høres fornuftig ut det der...

Jeg har kjørt ned lys og skarphet til under halvparten, men bildet er så skarpt at om jeg noen gang skrur det opp vet jeg ikke. Det er uansett greit å spørre siden brosjyren fremstiller det som ren russisk rullett og spille spill på tv-en. på den annen side må Panasonic helgardere seg så de ikke får noen klager.

Som regel spiller jeg ikke mer enn en time og det burde ikke være så farlig...

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har aldri hatt noe som helst antydninger til innbrenning på min plasma som jeg har spilt PS3, PS2 og kjørt PC-desktop på i snart 3 år. Jeg har en Panasonic 42PV500. Når jeg skrur av en kilde, så vil alltid retention av sterke objekter henge igjen, men de blir borte så fort TV-en får et annet bilde eller, hvis jeg skrur av TVen, neste gang jeg skrur på TV-en igjen. Det skal virkelig noe til å klare å få til permanent innbrenning. Med damer i huset så har jeg kommer hjem til fargesterke og markerte statiske DVD-menyer stående på TV-en hvor det har vært flere timer siden det ble sett på den aktuelle filmen. Ikke en gang det har etterlatt seg varige spor. Nå omdagene blir det mye Race Driver GRID spilling på PS3 med speedometer og andre faste objekter på samme plass i bildet i flere timer av gangen og image retention er en ikke-sak for meg og min TV.

Juster bare kontrast, lysstyrke og farger samt fargetemperatur til det du syns gir det mest behagelige og riktige bildet og kos deg med ny TV. For deg som kommer fra bilderørenes verden så må det være en befrielse å bli kvitt chromastøy og erfare at også rødt er en farge som tilhører røde objekter og ikke alt annet som er rundt det røde objektet.

Side 37 av 57 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •