Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 57 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1131
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hatt mitt 50PZ800 i 16 dager nå. Har ikke sett antydning til noe innbrenning. I det siste har den bl.a. ofte stått 2 timer i et strekk på tv2 sport HD fra fotball EM. Ingen antydning til midlertidig innbrenning av logoer.
    Bare knall bilder fri for bildestøy med herlig fargegjengivelse
    Flott! Denne typen tilbakemelding trenger vi flere av. Godt å høre at PZ800 har lite bildestøy, fordi det er nettopp dette som trukket frem som en av stykene til PZ800 i forhold til PX80 og PZ80/85 i USA.

Men kan du si litt om hva slags modus denne skjermen kan kjøres i? I USA har de f.eks. Normal, Kino/cinema, Dynamisk og THX. Hva har vi fått her i Europa i stedet for THX-modusen?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Flott! Denne typen tilbakemelding trenger vi flere av. Godt å høre at PZ800 har lite bildestøy, fordi det er nettopp dette som trukket frem som en av stykene til PZ800 i forhold til PX80 og PZ80/85 i USA.

Men kan du si litt om hva slags modus denne skjermen kan kjøres i? I USA har de f.eks. Normal, Kino/cinema, Dynamisk og THX. Hva har vi fått her i Europa i stedet for THX-modusen?
    I det hele tatt er det bra at noen skriver om tvene og hvordan de er...

De fleste her skriver side opp og side ned om priser og steder man kan kjøpe dem. Det er flere her som har kjøpt disse tv-ene og noen gode tilbakemeldinger hadde gjort seg.

Hvordan er PZ80 - 85 på sd signaler som tv og dvd. Dette er ting de store kritikkerne ikke skriver stort om siden de konsentrerer seg om HD materiale.

Jeg har faktisk lest et sted at PX80 er bedre på SD enn PZ85 og det er jo noe å bite tak i. Dette med støy forstår jeg ikke helt siden det er svært lite av det på den px80-en jeg har testet. Film skutt på 35mm har en del støy og dette ser jeg jo, men filmer som Istid er klare som bare det.

Hvordan den er på vanlige tv sendinger vet jeg ikke, men jeg testet den med dvd og scart. Da kom det bevegelige linjer i bildet. Både vertikalt og horisontalt. Disse kunne jeg ikke se på 2 meters avstand, men de er der og pent er det ikke...

Sist men ikke minst... Er det flere som sliter med retention på PX80?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle også gjerne hatt flere tilbakemeldinger på SD-signaler i og med at jeg stort sett skal bruke TV'en til vanlige TV-sendinger og DVD.

Min mor har hatt PX80 i to måneder og har ikke opplevd retention, men så bruker hun den kun til SD-signaler. Hun har heller ikke hatt noe innkjøringstid med lav kontrast osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Modus:
    PZ800E modellene har 4 bildemodus Normal, Cinema, Dynamisk og Miljø.
    Miljø kompenserer automatisk for lysforholdene i rommet.
    Har i tillegg "digital cinema colour" som virker på de 4 hdmi innganger.

Støy:
    Ved direkte sammenligning fra Sony BDP-S1 Blue Ray på vanlig dvd, scalert til 1080p på 50PX70 og 50PZ800, er forskjellen et klarere og mer 3-dim. bilde med "andre" farger på PZ800. At det var så mye å hente på vanlig dvd var utrolig positivt!!
    Blue Ray er bare rått!! 3-dim./ dybde i bilde må bare oppleves.....

Bildene fra CD HD PVR dekoder er også bedre på alle måter, både SD og HD materiale. Mindre støy og et roligere og mer behagelig bilde.

Har foreløpig byttet mellom Normal / normal farge og Cinema / varm farge modus. Begge disse modus gir veldig bra resultat alt etter kildemateriale.
    "Digital cinema colour" modus er på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i dette. Men det kan synes som om de få i Norge som har fått denne skjermen, er fornøyde. Vanligvis blir misnøye ytret her på forumet, men PZ800-eiere har jo ennå ikke gitt lyd fra seg! Kanskje fordi de bruker tid foran skjermen? Jeg kan ellers nevne at PS.data har en fin pris på TH-50PZ800, som for min del vipper godt under 20K. De er norske distributører.

Vel. Der ser du hvor forskjellige vi er. Jeg er bare opptatt av bildekvaliteten......
    Hvordan får du den under 20K?
    De skal ha 23000kr. Jeg ringte dem i dag for å bestille. Den jeg snakket med hadde ikke anelse i det hele tatt om noe virket det som.... Visste ikke hvor de handlet TVene fra, når de var tilgjengelige osv....
    Hun sa de bare tok inn på bestilling. Med andre ord, de får da ikke inn TVen med det første.
    Noen som vet mer konkret når og hvor man kan få kjøpt en slik TV?
    Kjedelig med såpass diffuse leveringstider.....
    Men det er vel vanlig med Panasonic virker det som.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Skulle også gjerne hatt flere tilbakemeldinger på SD-signaler i og med at jeg stort sett skal bruke TV'en til vanlige TV-sendinger og DVD.

Min mor har hatt PX80 i to måneder og har ikke opplevd retention, men så bruker hun den kun til SD-signaler. Hun har heller ikke hatt noe innkjøringstid med lav kontrast osv.
    Det kan høres rimelig ut.

PS3 menyen og stillbilder på spill klistret seg fort fast, men veldig synlig var det ikke...

Det er ingen av disse teknologiene som er perfekt uansett. Min Loewe Aventos har en del ghosting som blir veldig synlig i mørke scener. Det later til at man må finne seg i et eller annet.

Så lenge det ikke brenner seg permanent så er det faktisk ikke det største problemet man kan ha med en tv. Jeg spiller sjelden PS3 mer enn en time om gangen...

Px80 er også bra på sd signaler og særlig dvd. Den er som lagd for det og det trekker opp. Hvis det faktisk er slik at PZ85 er dårligere på SD kilder så blir det en vrien nøtt å kjøpe tv...

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Du mener at skjermen ikke skal være så ømfiendtlig på rentention? Den er ikke innkjørt enda og skjermen er ikke min. Den skal ikke brukes til pc eller konsoll. Kun til dvd og tv... Kan dette være et dårlig panel? Jeg har lest at en person her inne sleit med det samme på en PV70. Den brant også etter få sekunder. Tv menyen til kanal digital satt seg vist fast etter 3-4 sekunder...
    Ja, dersom retention oppstår etter noen sekunder så er det garantert noe gale. Det vil ikke hjelpe noe særlig at skjermen er innkjørt. En årsak kan være at det en av de første modellene/partiene. Jeg ser ikke bort ifra at feil lukes vekk etter hvert og at de første har noen barnesykdommer. Min PV600 ble kjøpt fra det første partiet butikken fikk inn og det virker som jeg er en av de ytterst få som har hatt retention problemer med Panasonics PV60/600 paneler.
    Jeg ville i hvert fall levert den tilbake umidelbart. En plasma skal ikke få retention etter noen sekunder, selv med svært høye verdier.

Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

retention

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Ja, dersom retention oppstår etter noen sekunder så er det garantert noe gale. Det vil ikke hjelpe noe særlig at skjermen er innkjørt. En årsak kan være at det en av de første modellene/partiene. Jeg ser ikke bort ifra at feil lukes vekk etter hvert og at de første har noen barnesykdommer. Min PV600 ble kjøpt fra det første partiet butikken fikk inn og det virker som jeg er en av de ytterst få som har hatt retention problemer med Panasonics PV60/600 paneler.
    Jeg ville i hvert fall levert den tilbake umidelbart. En plasma skal ikke få retention etter noen sekunder, selv med svært høye verdier.
    hva er retention?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syppegjøken
    hva er retention?
    Retention er middlertidig innbrenning. Bilder som brenner seg fast, men ikke permanent. Ganske plagsomt, men ikke farlig og skal ikke forekomme i særlig stor grad, virker det som...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe vits å diskutere hvor god / ikke god tv'en er når den aldri blir levert

Noen flere som har fått 50pz800?
    Noen som har fått bekreftet dato? Hva sier Panasonic?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doubledouce
    Da kom jeg over HD-ready komplekset mitt og har nettopp bestilt en Pioneer 508XD.

Panasonic mistet dermed en kunde grunnet rotete tilbakemelding både til meg og til butikkene om leveranse. Synd for dem, bra for meg.
    Jeg kan komme til å følge i dine fotspor... Er du fornøyd med valget?
    Tror fortsatt at Panasonic 50pz800 blir en god tv, men dersom det ikke skjer noe snart er 508xd et bedre kjøp...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beckstd
    Jeg kan komme til å følge i dine fotspor... Er du fornøyd med valget?
    Tror fortsatt at Panasonic 50pz800 blir en god tv, men dersom det ikke skjer noe snart er 508xd et bedre kjøp...
    Jeg får den denne uken.

Har bare blitt mer og mer overbevist om at det var rett avgjørelse å droppe Panasonic og heller gå for Pioneer. Leser man på avforums.com f.eks. er tilbakemeldingene på 508XD helt utrolige. Det er samtidig trist å se at flere Panasonic-eiere har begynt å snakke om firmwareoppdateringer og hvordan de skal fikse SD-kvaliteten. Kanskje er det en løsning, men jeg er glad jeg slipper å sitte å vente på noe som kanskje aldri skjer.

Skal gi tilbakemelding når jeg faktisk har fått TV'en. Så akkurat nå må mine uttalelser vedrørende 508XD tas med en liiiten klype salt. ops:

Edit: Den britiske avforumS.com

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doubledouce
    Jeg får den denne uken.

Har bare blitt mer og mer overbevist om at det var rett avgjørelse å droppe Panasonic og heller gå for Pioneer. Leser man på avforums.com f.eks. er tilbakemeldingene på 508XD helt utrolige. Det er samtidig trist å se at flere Panasonic-eiere har begynt å snakke om firmwareoppdateringer og hvordan de skal fikse SD-kvaliteten. Kanskje er det en løsning, men jeg er glad jeg slipper å sitte å vente på noe som kanskje aldri skjer.

Skal gi tilbakemelding når jeg faktisk har fått TV'en. Så akkurat nå må mine uttalelser vedrørende 508XD tas med en liiiten klype salt. ops:

Edit: Den britiske avforumS.com
    Hvor har du det fra med gjengivelse i SD og softwareoppdateringer?
    Har ikke hørt om slikt. Uansett: Dette er vel en Panasonictråd, og ikke Pioneer?
    Så var det det igjen om noen vet mer hvor disse berømte Panasonicskjermene befinner seg, og når de evt. ankommer Norge?
    Mange selger dem, men ingen har dem......

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest en del om PZ80-85 at de ikke er spesielt gode på SD signaler, men kan det være så ille at de må oppgradere skjermene? Du store...

Px80 derimot sies å være en av de bedre på akkurat sd signaler...

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt merke til en liten vertikal "hakking" på min PX80 men er usikker på hva som egentlig gjør dette, tv eller tuner.

Første gangen jeg la merke til det konkluderte jeg med at det var signalet til tuneren da det tilfeldigvis var ett veldig uvær ute men jeg har dessverre lagt merke til dette ved flere senere anledninger i fint vær.

Ettersom jeg ikke finner noe mønster på når den oppfører seg sånn så er det veldig vanskelig å finne ut hva som er grunnen men hadde tenkt å teste en full dag med spilling på PS3 for å se om jeg registrerer noe da, i håp om å utelukke det ene eller andre.

Er det noen andre som har lagt merke til dette?

Har også vært plagd med en del retention når jeg ser BD, spesielt under bilde der det er undertekst henger det fryktelig igjen. Håper dette blir bedre med tiden.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Har lagt merke til en liten vertikal "hakking" på min PX80 men er usikker på hva som egentlig gjør dette, tv eller tuner.

Første gangen jeg la merke til det konkluderte jeg med at det var signalet til tuneren da det tilfeldigvis var ett veldig uvær ute men jeg har dessverre lagt merke til dette ved flere senere anledninger i fint vær.

Ettersom jeg ikke finner noe mønster på når den oppfører seg sånn så er det veldig vanskelig å finne ut hva som er grunnen men hadde tenkt å teste en full dag med spilling på PS3 for å se om jeg registrerer noe da, i håp om å utelukke det ene eller andre.

Er det noen andre som har lagt merke til dette?

Har også vært plagd med en del retention når jeg ser BD, spesielt under bilde der det er undertekst henger det fryktelig igjen. Håper dette blir bedre med tiden.
    Hakking på vanlig tv er ikke så uvanlig. Get for eksempel er ikke bra på dette... Enkelte kanaler er et hakkesirkus. Du må ha interpolering på tv-en for at dette skal bli helt normalt.

Jeg hadde dette på min crt også... Helt til jeg fikk en Loewe med DMI.

Ellers har vel PX80 fått litt kritikk for at den kan hakke litt i raske bevegelser. jeg har sett det på sideveis panoreringer. Noen mener at dette blir bedre etter at tv-en er innkjørt.

Retention på BD har jeg sett selv og dette er kanskje et problem med tv-en. Den jeg har sjekket var veldig sensitiv på dette.

PS3 menyen og deler av scope letterboxen frøs seg fast rimelig fort.

Panasonic har skrevet at alle deres nye modeller skal ha pixel orbiter. Er dette tilfelle?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Hvor har du det fra med gjengivelse i SD og softwareoppdateringer?
    Har ikke hørt om slikt. Uansett: Dette er vel en Panasonictråd, og ikke Pioneer?
    Så var det det igjen om noen vet mer hvor disse berømte Panasonicskjermene befinner seg, og når de evt. ankommer Norge?
    Mange selger dem, men ingen har dem......
    Jeg vet det er en Panasonictråd, men når noen spør meg så svarer jeg.

Uansett, hvis du leser litt her for eksempel så har en del eiere av PZ80/85 begynt å etterlyse FW-oppdateringer for å bedre SD-ytelsen. Samtidig rapporterer eiere med nyere FW forskjellige ting, noen er fornøyde, andre ikke.

Synes forresten jeg leste her på forumet (i denne tråden??) at Panasonic Norge hadde sagt midten av juli til en eller annen? Kanskje jeg husker feil...

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS81 - ny modell?

Hei!
    Var en snartur innom Expert om dagen - og la merke til at de hadde fått inn en ny plasma fra Panasonic - mener den hadde modellbetegnelsen PS81. Den hang rett under en PX80 - og det virket som om skjermen var litt bredere enn på PX80en. Så jeg syner, eller har det virkelig kommet en plasma med "ekte bredformat" på markedet? Anyone?!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Hei!
    Var en snartur innom Expert om dagen - og la merke til at de hadde fått inn en ny plasma fra Panasonic - mener den hadde modellbetegnelsen PS81. Den hang rett under en PX80 - og det virket som om skjermen var litt bredere enn på PX80en. Så jeg syner, eller har det virkelig kommet en plasma med "ekte bredformat" på markedet? Anyone?!
    PS81 er en modell de bare selger på Expert, men jeg tror det kun dreier seg om betegnelsen. Det er en PZ80...

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    PS81 er en modell de bare selger på Expert, men jeg tror det kun dreier seg om betegnelsen. Det er en PZ80...
    Takk for rask oppklaring Dudeeven! ops:
    For noen luringer... ...ikke rart prisen var som den var... :evil:

Side 36 av 57 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •