Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 57 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1131
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt fra den amerikanske siden avsforum:

Well I have had my 46PZ800U for three weeks now and if it is possible am more thrilled today than when I received the set. It is breaking in beautifully and the already stunning picture quality seems to somehow get better each day. I agree with the posters above and the THX setting. You just take this set out of the box, set it to THX, and you are done. After now watching a bunch of BDs, SD DVDs, and HD satellite programming of all types including sports the magnificent realism, whether it is film or HDTV blows me away. The detail, color accuracy, and transitions are joys to behold whether viewing the brightest snow capped mountains, or the darkest night scenes. I watched Saving Private Ryan (SD DVD) and totally agree that the intended graininess was reproduced 100% faithfully. Also agree about the sound being wonderful. I have a full fledged HT sound system but for those occasions when I either don't want to listen at full blast volume or just don't feel like turning it on the sound on this set is great. Man does this set rock. I honestly still cannot believe what I got for the money I paid. This work of art has exceeded all my expectations.
    Set: 42PZ800U

Last night we watched the first 2 hours of Comanche Moon (recorded 6 hour mini-series OTA). The settings are straight out of the box THX with the “only” change of +2 on “picture”. PQ wise this is the most perfect TV out of the box we have every owned. Everything looks real.

Comanche Moon appears to be on film. The outdoor scenes are so real and accurate it is if you could walk right into them. Skin tones, horses, Brazos River, trees, fake Austin, TX of 1858 (they could have made the buildings more accurate hahahaha). The night scenes are excellent, and just like some film that is not 100% the best, the film grain is visible in total dark pictures; even so this is still a lot better than I have seen on any other HD set by a wide margin. Regarding the film grain, I would consider it ultra minor intrusion into the picture; most would be very hard pressed to see it.

So my seat-of-the-pants rating for Comanche Moon video quality; it gets a PQ rating of 88. Still the Panasonic made it REAL.

I still consider the sound on this set “stellar” too.

This set is destined for the bedroom, and hoping the economy does not collapse, it will be replaced with at least a 50” and preferably at 58” in a few months.

While watching Comanche Moon the only thing I wished for…………..the 42 was 58, making it even more real and life like.

I have a pretty good understanding of the differences between 800U and 850U; but my main question is (this is for a home setting not a store): Will the 850U be as accurate and “on-target” (a perfect world) as the 800U out of the box? Will the 850U have factory defaults producing the accuracy of the “THX” mode via “Studio Reference” mode out of the box? OR will you have to tweak it to death (with the extra picture adjustments) to get there?

This is one of the things I like so much about our 800U, PQ wise it is so “simple” to adjust, there is nothing to adjust, and it’s just great out of the box.

If 850U has the same level of accuracy out of the box that 800U has then I would go for it – but if you have to go into tweak geek world of never ending adjustments, making it difficult to reach the land of THX accuracy, then it may not be for me?

Keep in mind THX is just a name, that in and of itself has no value to me. It is the REAL picture I like, and that is what I would want out of the box with 850U.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo fine tilbakemeldinger. Ser ut til at brukerene av denne modellen samsvarer med det man har lest av tester.

Det jeg savner er tester og brukererfaringer av Europamodellen. Og denne har ikke THX modusen.
    Det er jo tross alt Europamodellen som er mest relevant for oss i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med PZ850?

Sitat Opprinnelig postet av island
    Er det noen på dette forumet som har tenkt på import av thx modelen til th50pz800 . Kan kjøpes i usa for 13-14000 kr.?
    Jeg er i utgangspunktet på jakt etter en 42" plasma med full HD. Var og sjekket opp TH-42PZ800 hos lokal forhandler, og den var jo helt rå. MEN da jeg leste om PZ850, fikk jeg sinnsykt lyst på den i stedet.

Hva med import av TH-46PZ850 eller TH-50PZ850 fra USA?
    Noen som har vurdert / sjekket mulighet for det??
    Sjekket bestbuypcs.com, som selger 46" for 2398$ og kan sende utenlands, men aner ikke hvilke ekstra kostnader utover pris + frakt som kommer i tillegg...?
    Noen som vet?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man importerer fra USA kan man ikke bruke den innebygde tuneren da den ikke er kompatibel med våre TV sendinger.

Man må da ha en ekstern tuner i form av en DVD opptaker eller liknende.

Skal man bruke den utelukkende til Blu-ray DVD er det ikke noe problem hvis spillerene sender ut NTSC 60Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvis man importerer fra USA kan man ikke bruke den innebygde tuneren da den ikke er kompatibel med våre TV sendinger.

Man må da ha en ekstern tuner i form av en DVD opptaker eller liknende.

Skal man bruke den utelukkende til Blu-ray DVD er det ikke noe problem hvis spillerene sender ut NTSC 60Hz.
    Nå må man vel ha en tuner uansett hvor man bor i landet...er i hvert fall ikke lenge til analoge signaler slukkes overalt.

Det som kommer i tillegg er 25% av varen+frakt pluss et "fortollingsgebyr" til speditøren, vanligvis Posten.

Det du går glipp av er garanti og reklamasjon, må jo veie dette opp mot hva du sparer. Skjer det noe galt med tven er det ikke sikkert at Panasonic Norge vil fikse den gratis for å si det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pz850

Sitat Opprinnelig postet av Charly

Det du går glipp av er garanti og reklamasjon, må jo veie dette opp mot hva du sparer. Skjer det noe galt med tven er det ikke sikkert at Panasonic Norge vil fikse den gratis for å si det sånn.
    Det er ikke det å spare jeg er ute etter ved evt. import, men det å i det hele tatt å få tak i en PZ850. Finner ingen sikker info om dette, men av det jeg har funnet ser det ikke ut som om PZ850 kommer til Norge i det hele tatt. :cry: Noen som vet sikkert? Hadde vært konge med YouTube, Picasa osv. tilgjengelig direkte fra fjernkontrollen! :-D Ellers er vel spesifikasjonene lik PZ800, bortsett fra størrelsene (46" og 50" i stedet for 42" og 50")?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det å spare jeg er ute etter ved evt. import, men det å i det hele tatt å få tak i en PZ850.
    Ja, jeg kjenner som sagt én som mener at den amerikanske THX-modusen er bedre enn den tilsvarende bildemodusen på PZ800 i Europa. Av følgende grunn har han kjøpt den amerikanske utgaven. Men jeg kan vanskelig tro at forskjellene kan være store. For hva slags signaler sender Panasonic til sine europeiske kunder om såer tilfelle?

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hvert på elkjøp, elprice, euronics og expert her i akershus, ski område. Ikke funnet en eneste PZ85 modell noe sted. Noen som vet om en butikk som har tvene utstillt? Vet dette er en teknisk tråd og spør ikke om billigste pris eller noe slikt, kun hvor jeg kan få sett disse skjermene. Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Amentio i dag. De har antall lev.dato 20juni på TH50PZ800.
    Men det stemte visstnok ikke. De får fra norsk importør. De visste ikke når, men sa foreløpig i løpet av juli kommer TVene....
    Der hadde allerede flere forhåndssolgt, og visste ikke hvorda det ble, om alle evt. får i første omgang.
    Må man bare droppe en slik TV tro? Hmmmmm utålmodig nå, nå drøyer det ut med når disse er i handelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av A21
    Men det stemte visstnok ikke. De får fra norsk importør. De visste ikke når, men sa foreløpig i løpet av juli kommer TVene....
    Der hadde allerede flere forhåndssolgt, og visste ikke hvorda det ble, om alle evt. får i første omgang.
    Må man bare droppe en slik TV tro? Hmmmmm utålmodig nå, nå drøyer det ut med når disse er i handelen.
    Hm.. Jeg er en av de som har forhåndsbestilt... Begynner å bli svært utålmodig nå. Er det flere som har kontakt med Elkjøp, Lefdal, Panasonic, whatever - som kan bekrefte dette?

Juli, hmf! =/

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Noen jeg kjenner bestilte Panasonic PX700 hos Amentio i sept, og fikk TV godt over nyttår...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viera Cast

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, jeg kjenner som sagt én som mener at den amerikanske THX-modusen er bedre enn den tilsvarende bildemodusen på PZ800 i Europa. Av følgende grunn har han kjøpt den amerikanske utgaven. Men jeg kan vanskelig tro at forskjellene kan være store. For hva slags signaler sender Panasonic til sine europeiske kunder om såer tilfelle?
    Jeg er ikke så opptatt av om det er en marginal bildekvalitetsforskjell i den ene eller andre retningen mellom PZ800 og PZ850. Det er "Viera Cast" funkskjonen, som bare finnes på PZ850, som jeg virkelig kunne tenkt meg. Gjerne en PZ800 MED Viera Cast, men det finnes jo ikke... :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg savner er tester og brukererfaringer av Europamodellen. Og denne har ikke THX modusen. Det er jo tross alt Europamodellen som er mest relevant for oss i Norge.
    Helt enig i dette. Men det kan synes som om de få i Norge som har fått denne skjermen, er fornøyde. Vanligvis blir misnøye ytret her på forumet, men PZ800-eiere har jo ennå ikke gitt lyd fra seg! Kanskje fordi de bruker tid foran skjermen? Jeg kan ellers nevne at PS.data har en fin pris på TH-50PZ800, som for min del vipper godt under 20K. De er norske distributører.

Jeg er ikke så opptatt av om det er en marginal bildekvalitetsforskjell i den ene eller andre retningen mellom PZ800 og PZ850. Det er "Viera Cast" funkskjonen, som bare finnes på PZ850, som jeg virkelig kunne tenkt meg. Gjerne en PZ800 MED Viera Cast, men det finnes jo ikke.
    Vel. Der ser du hvor forskjellige vi er. Jeg er bare opptatt av bildekvaliteten......

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på Expert i går og de hadde satt opp en PZ85 46" rett under en Kuro. Nå kan det være slik at Kuroen er kallibrert slik at Panasonic skal se grå ut, men det var stor forskjell på sortnivået.

En annen ting var at det hang en annen Panasonic ved siden av PZ85 som hadde navnet PS 81E. Er dette en feil? Det så ut som en PZ80?

Panasonic har også sagt at de har en pixel sak som skal forhindre innbrenning. Er dette standard på alle deres nye modeller. Px80 er veldig sensitiv på retention og kjører man HD materiale på den så kommer det i løpet av få sekunder med stillbilder. Jeg forstår at det er langt mellom retention og permanent innbrenning?

I det hele tatt er innbrenning en mangefasetert sak på dette forumet. Hvis det er slik at man ikke bør se scope filmer uten å zoome bort letter boksen eller kun se på en tv kanal i 30 min så er det jo et litt vaklende system...

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg var på Expert i går og de hadde satt opp en PZ85 46" rett under en Kuro. Nå kan det være slik at Kuroen er kallibrert slik at Panasonic skal se grå ut, men det var stor forskjell på sortnivået.
    Samme opplevde jeg med en PX80 som hang ved siden av en LG PG6000. Panasonicen så veldig grå og blass ut. Men etter å ha knottet litt på innstillingene var den plutselig ikke så ille likevel.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du blar deg en side tilbake ser du at jeg opplevde akkurat det samme.

Imidlertid synes jeg hvitfargen var mye hvitere på Panasonicen.

Men som du nevner så var det dette med kalibrering da.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Hvis du blar deg en side tilbake ser du at jeg opplevde akkurat det samme.

Imidlertid synes jeg hvitfargen var mye hvitere på Panasonicen.

Men som du nevner så var det dette med kalibrering da.
    Jeg fikk hakeslipp da jeg fikk PX80 hjem i stua. Billedkvaliteten var ikke bare litt bedre da jeg koblet den til, men det var faktisk en natt og dag følelse.

Den danket ut det meste jeg har sett av lcd-er det siste året. PZ80 - 85 er mest sansynlig enda bedre og akkurat hvor mye som skiller dem fra Kuro er ikke godt å si. PZ serien takler bevegelse bedre enn PX80 og det gjør ikke noe.

Det er litt hakking i kjappe bevegelser på PX80... Ikke mye, men litt...

Jeg vil i det minste tro at Kuro er bedre i forhold til retention, men om det betyr at panasonic er mer utsatt for permanent innbrenning vet jeg ikke.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har også sagt at de har en pixel sak som skal forhindre innbrenning. Er dette standard på alle deres nye modeller. Px80 er veldig sensitiv på retention og kjører man HD materiale på den så kommer det i løpet av få sekunder med stillbilder. Jeg forstår at det er langt mellom retention og permanent innbrenning?
    Kommer det så fort retention, så ville jeg ha levert tilbake skjermen umiddelbart. Det kan bli et problem i lengden og spesielt når du skal spille eller koble PC til. Jeg har en sak nå gående med PV600 som også er veldig ømfindtlig for midlertidig innbrenning (til tross for lave verdier). En fotball kamp er nok til at logoer henger i mange timer. Ikke noe problem å få hjelp, men kjedelig å levere skjermen frem og tilbake til service. Tredje gang den er inne nå...
    Tiden med innbrenning og plasma er ennå ikke helt forbi. Har inntrykk at Pioneer sin 8-serie er omtrent immun mot dette.

Har det kommet noen tilbakemeldinger om hvordan retention er på PZ85 og PZ800?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Kommer det så fort retention, så ville jeg ha levert tilbake skjermen umiddelbart. Det kan bli et problem i lengden og spesielt når du skal spille eller koble PC til. Jeg har en sak nå gående med PV600 som også er veldig ømfindtlig for midlertidig innbrenning (til tross for lave verdier). En fotball kamp er nok til at logoer henger i mange timer. Ikke noe problem å få hjelp, men kjedelig å levere skjermen frem og tilbake til service. Tredje gang den er inne nå...
    Tiden med innbrenning og plasma er ennå ikke helt forbi. Har inntrykk at Pioneer sin 8-serie er omtrent immun mot dette.

Du mener at skjermen ikke skal være så ømfiendtlig på rentention? Den er ikke innkjørt enda og skjermen er ikke min. Den skal ikke brukes til pc eller konsoll. Kun til dvd og tv... Kan dette være et dårlig panel? Jeg har lest at en person her inne sleit med det samme på en PV70. Den brant også etter få sekunder. Tv menyen til kanal digital satt seg vist fast etter 3-4 sekunder...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt

Har hatt mitt 50PZ800 i 16 dager nå. Har ikke sett antydning til noe innbrenning. I det siste har den bl.a. ofte stått 2 timer i et strekk på tv2 sport HD fra fotball EM. Ingen antydning til midlertidig innbrenning av logoer.
    Bare knall bilder fri for bildestøy med herlig fargegjengivelse. :-)
    Blue Ray ser bare vannvittig bra ut og på vanlig dvd ser du veldig tydelig hva bedre bildeprossessor og bedre støyfjerning gjør, bildene nærmer seg blue ray!

Det samme var også tilfelle med min forrige PX70 skjerm. Ikke antydning til noen form for innbrenning........
    På mitt Pioneer PDP 436 var dette et veldig stort problem. Ble aldri kvitt logoer på denne...

Side 35 av 57 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •