Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 57 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1131
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Selv har jeg ikke sett LG sin plasma med egne øyne så om den er bedre eller dårligere kan jeg ikke svare på. Jeg vil uansett påpeke at hvis PX80 har et dypere sortnivå så er det nok tv-en å foretrekke.

Jeg har fremdeles til gode å se denne hakkingen folk nevner her...

Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe akkurat denne tv-en selv da jeg lurer litt på PZ85. Den får innmari mye skryt for bevegelser og det uten at IFC er skrudd på, men vi får se...
    Jeg var og så på de to nevnte tvene(PG6000 og PX80).. Syns de var ganske så like. Er jo begrenset hva man får testet i en butikk da... Kjørte en test-DVD fra Pioneer som viser blant annet panoreringer sideveis og i høyden og forskjellige typiske "problemsituasjoner" - folk i stripete skjorte, raske bevegelser etc. På alle disse "snuttene" syns jeg tvene var ganske like - men i et sånt "chat-tv"-modus med mye grafikk og bevegelig tekst ble bildet ganske kornete og forstyrret rundt disse små tekstboksene som er på sånne programmer(PG6000). Dette var det en god del mindre av på PX80. Ellers syns jeg PG6000 var mer lyssterk(subjektivt) enn PX80. Svartnivået var det litt vanskelig å si noe på da det var så mye lys i rommet - men oppfattet det som ganske likt.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Jeg var og så på de to nevnte tvene(PG6000 og PX80).. Syns de var ganske så like. Er jo begrenset hva man får testet i en butikk da... Kjørte en test-DVD fra Pioneer som viser blant annet panoreringer sideveis og i høyden og forskjellige typiske "problemsituasjoner" - folk i stripete skjorte, raske bevegelser etc. På alle disse "snuttene" syns jeg tvene var ganske like - men i et sånt "chat-tv"-modus med mye grafikk og bevegelig tekst ble bildet ganske kornete og forstyrret rundt disse små tekstboksene som er på sånne programmer. Dette var det en god del mindre av på PX80. Ellers syns jeg PG6000 var mer lyssterk(subjektivt) enn PX80. Svartnivået var det litt vanskelig å si noe på da det var så mye lys i rommet - men oppfattet det som ganske likt.
    Det er ganske stor forskjell på den billed kvaliteten i butikken og den man ser når den kommer hjem i stua. Med plasma så virker det som forskjellen er enda større enn med en lcd. I butikken ser de fleste plasma skjermer litt blasse ut i forhold til lcd-ene. Sortnivået er det ikke mulig å se fordi lysene i butikken er satt slik at alt ser like sort ut. Det er kun de gråeste lcd-ene som avslører seg selv i slike omgivelser...

Hvis PZ80 er noen hakk over PX80 så tipper jeg det er en vass tv...

Jeg kjørte HD demo av både Wipeout HD og Motorstorm 2 på PX80 og da sa min søster at hun følte bildene hoppet ut av tv-en. Det så meget pent ut...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske stor forskjell på den billed kvaliteten i butikken og den man ser når den kommer hjem i stua. Med plasma så virker det som forskjellen er enda større enn med en lcd. I butikken ser de fleste plasma skjermer litt blasse ut i forhold til lcd-ene. Sortnivået er det ikke mulig å se fordi lysene i butikken er satt slik at alt ser like sort ut. Det er kun de gråeste lcd-ene som avslører seg selv i slike omgivelser...

Hvis PZ80 er noen hakk over PX80 så tipper jeg det er en vass tv...

Jeg kjørte HD demo av både Wipeout HD og Motorstorm 2 på PX80 og da sa min søster at hun følte bildene hoppet ut av tv-en. Det så meget pent ut...
    Helt enig dudeeven, når jeg va i Sverige ifjor, så var jeg innom noen dedikerte hjemmekinobutikker, der viser di topp kalibrerte plasmaskjermer i det lys du har hjemme i stua, da ser du virkelig potensialen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte nettopp salgsavdelingen hos Panasonic og de sa at 50PZ800 har vært ute på markedet siden i midten av mai. Jeg nevnte at ingen av nettbutikkene har den inne og også at verken Expert eller Elkjøp heller har det (takk til Arne M som har sjekket ). Dette syntes han på salgsadelingen var veldig rart, men sa at butikkene tar inn svært få av TV'ene så de hadde sikkert blitt utsolgt.

Hmm... Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Er nettbutikkene veldig nedprioriterte? For hvis 50PZ800 gar vært ute på markedet siden midten av mai burde jo ihertfall én av dem ha klart å karre til seg et par TV'er. Eller så har ikke Panasonic helt oversikt. :neutral:

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doubledouce
    Ringte nettopp salgsavdelingen hos Panasonic og de sa at 50PZ800 har vært ute på markedet siden i midten av juni. Jeg nevnte at ingen av nettbutikkene har den inne og også at verken Expert eller Elkjøp heller har det (takk til Arne M som har sjekket ). Dette syntes han på salgsadelingen var veldig rart, men sa at butikkene tar inn svært få av TV'ene så de hadde sikkert blitt utsolgt.

Hmm... Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Er nettbutikkene veldig nedprioriterte? For hvis 50PZ800 gar vært ute på markedet siden midten av mai burde jo ihertfall én av dem ha klart å karre til seg et par TV'er. Eller så har ikke Panasonic helt oversikt. :neutral:
    Ser du sier først midten av Juni, for så og avslutte med midten av Mai. Hvilken var det? Hvis det er midten av Juni (og siden det er 12 Juni så er vi vel nesten i midten av Juni...)

Håper at de snart kommer ut, frister veldig og få tak i en sånn enn (eller 50" til LG eventuelt samsung sin A656)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Helt enig dudeeven, når jeg va i Sverige ifjor, så var jeg innom noen dedikerte hjemmekinobutikker, der viser di topp kalibrerte plasmaskjermer i det lys du har hjemme i stua, da ser du virkelig potensialen :-D
    Slik jeg forstår så tjener butikkene mindre på en plasma skjerm enn en lcd. De fleste gangene jeg har vandret inn i en butikk og vært uvitende så anbefaler de alltid Samsung lcd. Noen ganger ser det ut som de kallibrerer plasma skjermene så dårlig som mulig slik at de bare ser litt blasse ut.

Tilbake til dithering støy på PX80. Jeg sjekket den med Ice Age 2 i går og da var bildet blankt som en nypusset bil. Så igjen er det tommelen opp for denne tv-en. Jeg håper bare retention problemet bedrer seg etter innkjøring for dette er den sensitiv på. PS3 menyen skal ikke stå på lenge før den stemples i panelet. Det samme gjelder scope letterbox på film.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    Ser du sier først midten av Juni, for så og avslutte med midten av Mai. Hvilken var det? Hvis det er midten av Juni (og siden det er 12 Juni så er vi vel nesten i midten av Juni...)

Håper at de snart kommer ut, frister veldig og få tak i en sånn enn (eller 50" til LG eventuelt samsung sin A656)
    Ooops. ops:
    Mente mai på begge. Retter det nå.
    Uansett, vi er mange som venter og så og si ingen av oss har fått tak i disse TV'ene (utenom de som får levert direkte fra Panasonic). Nå må Panasonic få disse TV'ene ut i butikkene før folk begynner å kjøpe andre modeller. :evil:

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte nettopp salgsavdelingen hos Panasonic og de sa at 50PZ800 har vært ute på markedet siden i midten av juni. Jeg nevnte at ingen av nettbutikkene har den inne og også at verken Expert eller Elkjøp heller har det (takk til Arne M som har sjekket ). Dette syntes han på salgsadelingen var veldig rart, men sa at butikkene tar inn svært få av TV'ene så de hadde sikkert blitt utsolgt.

Jeg har en kompis som eier en butikk i Oslo. Jeg fikk han til å ringe til Panasonic Norge angående 46PZ85 som jeg har lyst på. Det framkom at selgeren ikke hadde noen som helst oversikt. Han viste ikke(ville ikke si) hvilke nettbutikker som fikk fra dem. Han hadde heller ingen oversikt når tvèn kom til Norge. Han trodde 4 uker (1 uke siden). I det hele virker ikke det som om de har noe særlig oversikt. Vil gjerne kjøpen gjennom butikken til kompisen for da får jeg jo bedre pris. Men gidder ikke vente. Har bestilt fra Netshop.

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Jeg har en kompis som eier en butikk i Oslo. Jeg fikk han til å ringe til Panasonic Norge angående 46PZ85 som jeg har lyst på. Det framkom at selgeren ikke hadde noen som helst oversikt. Han viste ikke(ville ikke si) hvilke nettbutikker som fikk fra dem. Han hadde heller ingen oversikt når tvèn kom til Norge. Han trodde 4 uker (1 uke siden). I det hele virker ikke det som om de har noe særlig oversikt. Vil gjerne kjøpen gjennom butikken til kompisen for da får jeg jo bedre pris. Men gidder ikke vente. Har bestilt fra Netshop.

Arne M
    Samme inntrykk sitter jeg igjen med. Selgeren (hos Panasonic) var veldig sikker på at 50PZ800 hadde vært ute i butikkene i snart en måned og alt var bare fryd og gammen. Problemet er jo at ingen butikker har TV'en inne! Spør jeg butikkene om når de får den inn så kan de ikke gi meg svar nettopp fordi Panasonic ikke har oversikt selv. :evil:

Spurte forresten han selgeren om Panasonic har noe tilsvarende til THX-modusen (som de har i USA) for oss her i Europa. Svaret var at vi har helt andre TV-systemer her i Europa så det er visst ikke mulig. Andre systemer som gjør at bildeinstillingene ikke kan kalibreres opp mot THX-modusen?? Jeg tror selgeren ikke haddde peiling og bare fant på noe der og da.

Spørsmålet er nå om jeg skal fortsette å vente på (forvirrede) Panasonic eller gå for en Pioneer PDP-5080XA istedet.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Wolf2: Jeg har ikke sammenlignet de på SD bilder, har kun sammenlignet de i butikk ved flere anledninger og de har da blitt matet med HD. Butikk innstillingene er egentlig langt fra optimale uansett, men en ser klart og tydelig at px80 sliter med mere ditheringstøy, noe som en ikke får gjort noe med uansett hvor mye en kalibrerer.

Jeg kjører dvd oppskalert til 1080p fra xe1 til pg6000 og det gir det beste dvd bildet jeg noen gang har sett, det er også flere kamerater som har kommentert dette. Men det ville nok blitt bedre med pioneer, men for min del er jeg sikker på at px80 ville gjort det dårligere pga av ditheringstøy som jeg legger veldig lett merke til.

PS: har lest på andre forum og tester at pg6000 er bedre på sd, men dette var vel omvendt av hva aftenposten mente?
    Jeg er ikke plaget med dithering støy på den PX80-en jeg ser på nå. Da jeg så den i butikken hadde den mye artefakter, men her hjemme så er bildet solid skarpt og i mine øyne forbausende bra til en tv i den prisklassen.

I går testet jeg den med Blu-Ray (30 Days Of Night) og det så meget bra ut. Filmen åpner med snø i alle retninger og detaljene var kjempeflotte!
    Takk til både Herminator og dudeeven (og Egon) for nyttige kommentarer mhp. PG6000 vs. PX80! Godt at man har noe å være uenig om... ;-) Da er det ikke annen råd enn å få lånt disse skjermene med hjem for å få testa de i sitt rette miljø - og en smule kalibrert.
    Spent på om PX80 har blitt mye bedre enn PX70 som jeg ikke fikk noe godt bilde på: synes bl.a. ikke ansikter/hudfarge ble naturlig - og teksten "fløt ut" og ble veldig vanskelig å lese.
    Det er bare Pio 4280 som har vært i nærheten av bildet jeg får på min 10 år gamle SONT CRT... ...og det sier vel kanskje like mye om signalkildene mine...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme inntrykk sitter jeg igjen med. Selgeren (hos Panasonic) var veldig sikker på at 50PZ800 hadde vært ute i butikkene i snart en måned og alt var bare fryd og gammen. Problemet er jo at ingen butikker har TV'en inne! Spør jeg butikkene om når de får den inn så kan de ikke gi meg svar nettopp fordi Panasonic ikke har oversikt selv. :evil:

Spurte forresten han selgeren om Panasonic har noe tilsvarende til THX-modusen (som de har i USA) for oss her i Europa. Svaret var at vi har helt andre TV-systemer her i Europa så det er visst ikke mulig. Andre systemer som gjør at bildeinstillingene ikke kan kalibreres opp mot THX-modusen?? Jeg tror selgeren ikke haddde peiling og bare fant på noe der og da.

Spørsmålet er nå om jeg skal fortsette å vente på (forvirrede) Panasonic eller gå for en Pioneer PDP-5080XA istedet.

Er ikke Pioneer er bedre kjøp? Er ikke den nærmest fri for retention og innbrenningsfare. Hvordan er Pioneer Kuro på bevegelse i forhold til Panasonic tv-ene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Pioneer er bedre kjøp? Er ikke den nærmest fri for retention og innbrenningsfare. Hvordan er Pioneer Kuro på bevegelse i forhold til Panasonic tv-ene?
    Den er nok et bedre kjøp... Jeg har dessverre utviklet et HD ready-kompleks som er vanskelig å overvinne. ops:

Er det andre her som også mener at det kanskje er like greit å bare gå for PDP-5080XA i stedet? Skal se veldig mye film fra PC'en på TV så jeg vet ikke om det kanskje taler for full HD?? Har vippet mye frem og tilbake på dette så kanskje Panasonics rotete holdning blir det som tipper meg over til Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom jeg over HD-ready komplekset mitt og har nettopp bestilt en Pioneer 508XD.

Panasonic mistet dermed en kunde grunnet rotete tilbakemelding både til meg og til butikkene om leveranse. Synd for dem, bra for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette stemmer ikke.... Jeg fikk en av de aller første 50PZ800E Panasonic leverte til ordinære forhandlere i Norge. Denne kom forrige onsdag 4. juni.

Mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Elkjøp kundeservice i dag, De har ikke en gang 50pz800 i listen....
    Forbanna greier. Vil ha en slik, men ingen vet når eller om???? de får tak i....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Ringte Elkjøp kundeservice i dag, De har ikke en gang 50pz800 i listen....
    Forbanna greier. Vil ha en slik, men ingen vet når eller om???? de får tak i....
    Elkjøp var en av de butikkene som hadde 50PZ800 i bestilling i følge selgeren hos Panasonic. At du får høre at de ikke har den på listen en gang overrasker meg ikke.

Nå skal ikke jeg dedikere mitt liv til å rakke ned på Panasonic i dette forumet, men jeg ble veldig skuffet over de manglende opplysningene de kunne gi meg om leveranse. Jeg droppet å vente, men det er selvfølgelig opp til dere andre om dere velger å vente en stund til. 50PZ800 er en veldig bra TV så den er sikkert vært å vente på (jeg hadde allerede ventet på ny TV i 10 mnd. så nok er nok).

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pz80

Så 46PZ80 på Expert i dag. Den stod under en Pioneer 4280xa. Ingen tvil om at hvitt er mye hvitere på PZ'en. Men Pioneeren knuste PZ'en på sortnivå.

Regner med at ingen av dem var særlig godt kalibrert.

Dette gjorde jo ikke akkurat valget lettere...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder hvitt så blir nok dette noe annet når du får den hjem i dempet belysning. En kan ikke vurdere tv etter hvilken som er mest hvit i butikk, da ville vel en lcd fra jabasaba jabba duba vunnet...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Dette stemmer ikke.... Jeg fikk en av de aller første 50PZ800E Panasonic leverte til ordinære forhandlere i Norge. Denne kom forrige onsdag 4. juni.

Mvh.

Kan du ikke skrive litt om hvordan du oppfatter at TVen er siden du har klart å få tak i en 50PZ800? Du har vel fått prøvd den en stund nå

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen på dette forumet som har tenkt på import av thx modelen til th50pz800 . Kan kjøpes i usa for 13-14000 kr.?

Side 34 av 57 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •