Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 57 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1131
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Er det i noen nettbutikker som ikke har parallelimport på Panasonic.
    Panasonic Norge har jo ikke fått PZ85 og PZ800 selv engang.

Arne M
    De selger pz85 på elnor i oslo!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått låne en px80 noen dager og har fått sjekket den litt ut. Dette er på ingen måte en Kuro, men gode bilder vet den å vise frem. Fargene er kjempefine så lenge man kjører i Normal modus. Cinema modus ble litt blast i mine øyne. Jeg har ikke fått sjekket den med sd via dekoder, men jeg sjekket diverse dvd-er og det så meget bra ut. Det er ganske utrolig at ikke flere kaster seg over denne tv-en da den formelige spruter av kvalitet til en meget lav pris. Tv-en er ikke mye brukt og det er langt igjen til den når 100 timer og i så måte produserte den retention til den store gullmedaljen. Om dette roer seg ned når tv-en er innkjørt er jeg ikke sikker på. Alt fra tekster på ps-3 til scope letterbokser la igjen svære flekker på skjermen. Dette var riktignok ikke synlig før jeg skrudde av alla kildene og bare tv-en sto på.

Jeg spilte litt ps3 og det så meget pent ut... Jeg spilte en liten time med Oblivion og jeg var mektig imponert over plasma skjermens evne til å dytte ut detaljer.

Sortnivået til tv-en er ikke mesterlig, men bra nok til å tilfredstille selv den særeste kontrasfantasten. Det kan jeg skrive under på siden jeg selv er helt klin kokos på dette.

Jeg har ikke sjekket den skikkelig med raske bevegelser og noen mener at den hakker, andre ikke. Vel det gjenstår å se... Det jeg fant ut er at den ikke produserer mer slep enn min Loewe crt og det er når loewen kjører med DMI på(digital motion interpolation)... I det hele tatt så det ut som PX80 hadde meget fine og ikke minst myke bevegelser. Det var langt bedre enn en Sony med 100hz og uten artefakter som Hotel Cæsar syndromet.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    De selger pz85 på elnor i oslo!
    Stemmer, jeg ringte og sjekket. Merkelig at Panasonic svarer det de gjør.
    Spurte selgeren om de fikk tvèn fra Panasonic Norge. Det svarte han derimot ikke noe klart om. Han viste bare at de hadde 1 på lager.

Takk for tipset, men sparer 3000 på å kjøpe fra Netshop.

Fin beskrivelse av pX80. PZ serien er vel hakket bedre.

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, jeg ringte og sjekket. Merkelig at Panasonic svarer det de gjør.
    Spurte selgeren om de fikk tvèn fra Panasonic Norge. Det svarte han derimot ikke noe klart om. Han viste bare at de hadde 1 på lager.

Takk for tipset, men sparer 3000 på å kjøpe fra Netshop.

Fin beskrivelse av pX80. PZ serien er vel hakket bedre.

Arne M
    Det er veldig rart at Panasonic Norge svarte det de gjorde ja. 46PZ85 har jo vært i salg i over en måned nå og jeg har sett flere butikker som har hatt den inne. Om dette er paralellimport eller ikke skal jeg ikke si for sikkert, men det er rart at så mange får tak i en TV som ikke kommer til Norge før om en måned. ;-)

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doubledouce
    Det er veldig rart at Panasonic Norge svarte det de gjorde ja. 46PZ85 har jo vært i salg i over en måned nå og jeg har sett flere butikker som har hatt den inne. Om dette er paralellimport eller ikke skal jeg ikke si for sikkert, men det er rart at så mange får tak i en TV som ikke kommer til Norge før om en måned. ;-)
    Jeg har trålet SIBA, Elkjøp, Lefdal, Euronics og Expert i Oslo. Ikke sett dem der.
    Hvor har du sett dem ????

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har trålet SIBA, Elkjøp, Lefdal, Euronics og Expert i Oslo. Ikke sett dem der.
    Hvor har du sett dem ????

Arne M
    NETTbutikker skulle jeg ha skrevet. ops:

Vet ikke om de kjører et helt annet løp mht. leverandører i forhold til "fysiske" butikker, men det virker jo rart om alle de nettbutikkene som nå har solgt 46PZ85 den siste måneden importerer på egenhånd.

Jeg har sendt ut en del mail til forskjellige nettbutikker med forespørsel om hvorvidt de paralellimporterer de 50PZ800 som forventes 20.06. Jeg gir tilbakemelding når jeg har fått svar.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NETTbutikker skulle jeg ha skrevet. ops:

Vet ikke om de kjører et helt annet løp mht. leverandører i forhold til "fysiske" butikker, men det virker jo rart om alle de nettbutikkene som nå har solgt 46PZ85 den siste måneden importerer på egenhånd.

Jeg har sendt ut en del mail til forskjellige nettbutikker med forespørsel om hvorvidt de paralellimporterer de 50PZ800 som forventes 20.06. Jeg gir tilbakemelding når jeg har fått svar.
    Takk. Nettbutikkene har parallelimport. Det vet jeg.

Arne M.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Nettbutikkene har parallelimport. Det vet jeg.

Arne M.
    Fikk nettopp svar fra pcexpress som har 20.06 som forventet dato. De svarte følgende:

Nei vi driver ikke med parallell import, det er da vør distributør forventer og få den på lager.

Med andre ord har visst ikke alle nettbutikker paralellimport og den datoen du har fått fra Panasonic Norge virker fortsatt noe rar.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kompis som har tatt med seg den amerikanske THX-utgaven av Panasonic TH-50PZ800 til Norge. Forleden dag fikk han testet denne sammen med en europeisk variant (jeg tror det var i Tyskland). Basert på dette mente han at THX-varianten var å foretrekke fremfor den europeiske pga mer "naturlig bilde". Nå kan jeg ikke gå god for hans opplevelse eller hvor nøyaktig denne sammenlikningstesten er/var. Men det KAN kanskje bety at Europa ikke har fått en fullgod erstatter for den amerikanske THX-modusen. Han var uansett meget fornøyd, og mente at PZ800 er Panasonics beste skjerm noensinne.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp svar fra pcexpress som har 20.06 som forventet dato. De svarte følgende:

Nei vi driver ikke med parallell import, det er da vør distributør forventer og få den på lager.

Med andre ord har visst ikke alle nettbutikker paralellimport og den datoen du har fått fra Panasonic Norge virker fortsatt noe rar.
    Jeg ringte akkurat Amentio. De har både parallellimport og fra norsk importør. 50PZ800 kommer fra norsk importør ifølge hun jeg snakket med. De ligger jo lavt på pris, til å være norsk TV, men de hadde ennå ikke noen leveringsdato.
    Ser ut som (som vanlig) at det drøyer med Panasonic.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Jeg ringte akkurat Amentio. De har både parallellimport og fra norsk importør. 50PZ800 kommer fra norsk importør ifølge hun jeg snakket med. De ligger jo lavt på pris, til å være norsk TV, men de hadde ennå ikke noen leveringsdato.
    Ser ut som (som vanlig) at det drøyer med Panasonic.
    La oss bare håpe at PCexpress sin dato stemmer da. Jeg har absolutt ikke lyst til å vente 1 måned på å få TV'en. :x

Edit: Har fått svar fra flere nettbutikker nå. Alle får sine leveranser fra Panasonic Norge og alle har 20.06 (+ én uke hos en av dem) som forventet dato.

Nå er dette selvfølgelig forventet dato, men forhåpentligvis gir det indikasjon på at disse TV'ene snart er å se i flere hjem rundt omkring i Norge.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss bare håpe at PCexpress sin dato stemmer da. Jeg har absolutt ikke lyst til å vente 1 måned på å få TV'en. :x

Edit: Har fått svar fra flere nettbutikker nå. Alle får sine leveranser fra Panasonic Norge og alle har 20.06 (+ én uke hos en av dem) som forventet dato.

Nå er dette selvfølgelig forventet dato, men forhåpentligvis gir det indikasjon på at disse TV'ene snart er å se i flere hjem rundt omkring i Norge.
    Kan du opplyse om hvike nettbutikker det gjelder?

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan du oppklare hvilke nettbutikker som får levert fra Panasonic Norge. Vet at Netshop ikke får. De har vel den laveste prisen også. Er jo garanti hos dem også, og med hentebu i Oslo kan man jo hente og levere der hvis det er feil. Finner ikke plasma på PCexpress ???? EDIT: Fant det.

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk prisguide.no og søk på 50PZ800. Da får dere opp en del nettbutikker som får TV'en inn på lager snart. Noen av dem opplyser om dato, andre skriver bare "ikke på lager". Dere kan maile dem og høre hvem som bestiller hvor.

PCexpress, Amentio, Papyrus og PCkiosken har alle bekreftet at de ikke bruker paralellimport.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVHiFi importerar frå Tyskland.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk prisguide.no og søk på 50PZ800. Da får dere opp en del nettbutikker som får TV'en inn på lager snart. Noen av dem opplyser om dato, andre skriver bare "ikke på lager". Dere kan maile dem og høre hvem som bestiller hvor.

PCexpress, Amentio, Papyrus og PCkiosken har alle bekreftet at de ikke bruker paralellimport.
    Stemmer nok det. Men fler av disse har jo pris nær det Panasonic bruker som anbefalt pris. Kan like gjerne gå i butikken å handle. Regner jo med at butikker som Expert også vi få dem når Panasonic Norge omsider får dem på lager, og ikke bare nettbutikker. Jeg har bestillt en fra Netshop jeg. Så får jeg se hvordan det går. :-D

Arne M

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har fått låne en px80 noen dager og har fått sjekket den litt ut. Dette er på ingen måte en Kuro, men gode bilder vet den å vise frem. Fargene er kjempefine så lenge man kjører i Normal modus. Cinema modus ble litt blast i mine øyne. Jeg har ikke fått sjekket den med sd via dekoder, men jeg sjekket diverse dvd-er og det så meget bra ut. Det er ganske utrolig at ikke flere kaster seg over denne tv-en da den formelige spruter av kvalitet til en meget lav pris. Tv-en er ikke mye brukt og det er langt igjen til den når 100 timer og i så måte produserte den retention til den store gullmedaljen. Om dette roer seg ned når tv-en er innkjørt er jeg ikke sikker på. Alt fra tekster på ps-3 til scope letterbokser la igjen svære flekker på skjermen. Dette var riktignok ikke synlig før jeg skrudde av alla kildene og bare tv-en sto på.

Jeg spilte litt ps3 og det så meget pent ut... Jeg spilte en liten time med Oblivion og jeg var mektig imponert over plasma skjermens evne til å dytte ut detaljer.

Sortnivået til tv-en er ikke mesterlig, men bra nok til å tilfredstille selv den særeste kontrasfantasten. Det kan jeg skrive under på siden jeg selv er helt klin kokos på dette.

Jeg har ikke sjekket den skikkelig med raske bevegelser og noen mener at den hakker, andre ikke. Vel det gjenstår å se... Det jeg fant ut er at den ikke produserer mer slep enn min Loewe crt og det er når loewen kjører med DMI på(digital motion interpolation)... I det hele tatt så det ut som PX80 hadde meget fine og ikke minst myke bevegelser. Det var langt bedre enn en Sony med 100hz og uten artefakter som Hotel Cæsar syndromet.
    Tusen takk! Akkurat hva jeg ville høre. Har en LG PG6000 men sliter med litt IR og er litt skuffet over sortnivået. Har vurdert å bytte den i PX80 mest pga av at det har blitt sagt at PX80 ikke har noe som helst IR, men da er dette feil. Takk for den oppklaringen. Da er det kun en fordel igjen til PX80 ovenfor PG6000 og det er sortnivå, alt annet er etter mine inntrykk bedre på LG. PX80 sliter også veldig med ditheringstøy (uffamei)...

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    ...Da er det kun en fordel igjen til PX80 ovenfor PG6000 og det er sortnivå, alt annet er etter mine inntrykk bedre på LG. PX80 sliter også veldig med ditheringstøy (uffamei)...
    Interessant!: Mener du med dette at PG6000 er bedre enn PX80 også når det kommer til SD-kilder (som analog kabel og DVD)?? Nysgjerrrig nå!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wolf2: Jeg har ikke sammenlignet de på SD bilder, har kun sammenlignet de i butikk ved flere anledninger og de har da blitt matet med HD. Butikk innstillingene er egentlig langt fra optimale uansett, men en ser klart og tydelig at px80 sliter med mere ditheringstøy, noe som en ikke får gjort noe med uansett hvor mye en kalibrerer.

Jeg kjører dvd oppskalert til 1080p fra xe1 til pg6000 og det gir det beste dvd bildet jeg noen gang har sett, det er også flere kamerater som har kommentert dette. Men det ville nok blitt bedre med pioneer, men for min del er jeg sikker på at px80 ville gjort det dårligere pga av ditheringstøy som jeg legger veldig lett merke til.

PS: har lest på andre forum og tester at pg6000 er bedre på sd, men dette var vel omvendt av hva aftenposten mente?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Wolf2: Jeg har ikke sammenlignet de på SD bilder, har kun sammenlignet de i butikk ved flere anledninger og de har da blitt matet med HD. Butikk innstillingene er egentlig langt fra optimale uansett, men en ser klart og tydelig at px80 sliter med mere ditheringstøy, noe som en ikke får gjort noe med uansett hvor mye en kalibrerer.

Jeg kjører dvd oppskalert til 1080p fra xe1 til pg6000 og det gir det beste dvd bildet jeg noen gang har sett, det er også flere kamerater som har kommentert dette. Men det ville nok blitt bedre med pioneer, men for min del er jeg sikker på at px80 ville gjort det dårligere pga av ditheringstøy som jeg legger veldig lett merke til.

PS: har lest på andre forum og tester at pg6000 er bedre på sd, men dette var vel omvendt av hva aftenposten mente?
    Jeg er ikke plaget med dithering støy på den PX80-en jeg ser på nå. Da jeg så den i butikken hadde den mye artefakter, men her hjemme så er bildet solid skarpt og i mine øyne forbausende bra til en tv i den prisklassen.

I går testet jeg den med Blu-Ray (30 Days Of Night) og det så meget bra ut. Filmen åpner med snø i alle retninger og detaljene var kjempeflotte!

Selvfølgelig er det litt støy, men det kommer fra filmene og ikke tv-en. Det samme ser jeg på crt-en jeg har i stua. Mye av dette er korn fra det orginale 35mm negativet.

Når jeg kjører spill på ps3 så er bildet krystal klart.

PX80 har god innsyns vinkel også. Bildet blir ikke dobbelt før jeg står oppreist å kikker ned på bildet.

Tv-en virker sensitiv på middlertidig innbrenning, men dette ser jeg ikke før alle eksterne kilder er skrudd av og bare tv-en står på. Når det kjøres signal fra dvd-ps3 eller liggnende så er ikke dette synlig.

Selv har jeg ikke sett LG sin plasma med egne øyne så om den er bedre eller dårligere kan jeg ikke svare på. Jeg vil uansett påpeke at hvis PX80 har et dypere sortnivå så er det nok tv-en å foretrekke.

Jeg har fremdeles til gode å se denne hakkingen folk nevner her...

Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe akkurat denne tv-en selv da jeg lurer litt på PZ85. Den får innmari mye skryt for bevegelser og det uten at IFC er skrudd på, men vi får se...

Side 33 av 57 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •