Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 57 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av doubledouce
    14 dager!! :cry: Jeg er så utrolig lei av å vente nå. Bestilte 50PZ80 av avhifi for en stund siden så jeg er visst nummer 2 i køen der. Men at jeg kanskje må vente 2 uker mer er veldig skuffende. Hvis jeg i tillegg må regne med 2 uker med innkjøring før jeg kan begynne å bruke TV'en fullt ut begynner det å bli lang ventetid...

Når TV'en står i stua og er ferdig med innkjøringen skal jeg ta meg 2 dager fri fra jobb og bare kose meg. I begynnelsen av juli er dessuten dama på hytta så jeg kan spille og chille med enormt god samvittighet. :-P
    De har parallellimport av denne TVn, altså ikke via norsk importør.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På PZ850 kan man jo streame youtube ol direkte over nettverksinngangen.
    Gleder meg til å lese noen tester av denne skjermen. Men om denne modellen kommer til Norge vet jeg ikke.

De sier bla at "YouTube gjengis med en kvalitet du knapt har sett før"

Personlig tør jeg ikke tenkt på hvor grusomt en youtube-sending vil se ut på 50" Lurer på hva de har gjort for å forbedre bildet, eller om det bare er tomt skryt ?

ITavisen | Nett-TV fra Panasonic

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Har selv kjørt flere blueray med lange/sakte panoreringer og får glatte flotte bilder uten hakking på min 50PZ800. (IFC-- på) Her er den også "hakket" bedre en PX70 skjermen. ;-)
    atletico
    Etter mye testing fram og tilbake(15 timer i bruk) presenterer PZ800 enda bedre på raskere panoreringer og raske bevegelser med IFC avslått....
    Dette gjelder for 1080i, 1080p og 1080/24p
    atletico

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop selger denne TVn for OK pris.
    Er der noen her som vet om de TVene er "norske" dvs. stammer fra den norske importøren?
    Skal ha en sånn, men bla. Avhifi har parallellimport....
    Noen som har pris eventuelt? Send meg gjerne på PM. Moderator liker visstnok ikke priser her.
    Finner lite på nettet av priser.
    Vil helst ha en med full garanti. Norsk garanti fra importør. Flere som har brent seg på det å ikke handle av norske importører.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte en 50PZ800 i dag () fra Amentio, men siden det var nasjonaldag i Sverige fikk de ikke tak i leverandøren. Med andre ord kunne de ikke si når jeg kan forvente å få den.

Men det er utrolig deilig å endelig kjøpe TV. Har ventet på dette i 9-10 måneder og etter uendelig mange timer med lesing på forskjellige forum falt altså valget på 50PZ800. Gleder meg helt vilt til å få testet den. Står en uåpnet PS3 med 7 spill på bordet og det ligger en DVi - HDMi kabel fra PC'en å venter. Har satt opp mediacenter-løsning med linux og Freevo som fungerer helt utrolig bra. Fjernkontroll fra sofaen styrer film, musikk, bilder og litt kjappe headlines. PC-bruk utover dette kjører jeg fra PC'en selv.

Blir litt av en overgang fra min 12 år gamle Amstrad 29" crt. :-P

Skal prøve å få tatt noen bilder når herligheten har kommet...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Bilder liker vi

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Netshop selger denne TVn for OK pris.
    Er der noen her som vet om de TVene er "norske" dvs. stammer fra den norske importøren?
    Skal ha en sånn, men bla. Avhifi har parallellimport....
    Noen som har pris eventuelt? Send meg gjerne på PM. Moderator liker visstnok ikke priser her.
    Finner lite på nettet av priser.
    Vil helst ha en med full garanti. Norsk garanti fra importør. Flere som har brent seg på det å ikke handle av norske importører.
    Skal du handle hos Netshop bør du først få en garanti for at det ikke er paralellimport. Hør med Panasonic norge. Å spare en tusenlapp eller 2 kan du tape på i lengden om Panasonic ikke vil utføre service på tven
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Skal du handle hos Netshop bør du først få en garanti for at det ikke er paralellimport. Hør med Panasonic norge. Å spare en tusenlapp eller 2 kan du tape på i lengden om Panasonic ikke vil utføre service på tven
    Ja det er akkurat det jeg vil gardere meg mot.
    Noen som vet mer om Netshop?
    Mener jeg ringte dem, men de VISSTE ikke om det var parallellimport....
    Hmmmmm hvor på nettet handler man trygt?
    Slikt bør være tilgjengelig info på nettbutikkene. Det har mye å si for verdien på apparatet.
    På f.eks. powerbuy finner man ikke engang hvem som er selger.....
    Mye useriøst på nettet.

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er akkurat det jeg vil gardere meg mot.
    Noen som vet mer om Netshop?
    Mener jeg ringte dem, men de VISSTE ikke om det var parallellimport....
    Hmmmmm hvor på nettet handler man trygt?
    Slikt bør være tilgjengelig info på nettbutikkene. Det har mye å si for verdien på apparatet.
    På f.eks. powerbuy finner man ikke engang hvem som er selger.....
    Mye useriøst på nettet.
    Her har både importør og forhandler ei løype å gå opp.
    Importøren bør "flagge" regler anng. parralellimport og gjerne ha en liste over godkjente forhandlere på hjemmesida si.
    Og forhandlere bør jo opplyse om hvem som står for garantien og hvor varen kommer ifra.
    Kjedelig om en som foreks. bor i Alta må sende tven til Oslo for service.
    Og anng. powerbuy så vil jeg helt klart vite hvem som leverer ved ett kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Amentio parallellimporterer? Det står ingenting om det på nettsidene deres og da jeg bestilte ble det ikke opplyst. Jeg mener da at de sannsynligvis ikke parallellimporterer, men kanskje de plutselig kommer med info som viser noe annet. :???:

Har sett at kjøpere (av så og si alle typer TV) kan være uheldige å få en TV med forskjellige problemer. Jeg forventer da at Amentio tar tilbake TV'en og bytter den mot en ny. For den prisen man betaler for disse TV'ene er det en selvfølge.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett at kjøpere (av så og si alle typer TV) kan være uheldige å få en TV med forskjellige problemer. Jeg forventer da at Amentio tar tilbake TV'en og bytter den mot en ny. For den prisen man betaler for disse TV'ene er det en selvfølge.
    Etter kjøpsloven skal vel et produkt inn på service 3 ganger for samme feil før man kan kreve en ny eller heving av kjøpet. Da er det kiipt å sende en 50" land og strand rundt hver gang. Handler du på nett har du angrefristen om det skulle være noe de første par ukene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Etter kjøpsloven skal vel et produkt inn på service 3 ganger for samme feil før man kan kreve en ny eller heving av kjøpet. Da er det kiipt å sende en 50" land og strand rundt hver gang. Handler du på nett har du angrefristen om det skulle være noe de første par ukene
    Ja, angrefristen hjelper jo noe. Jeg får bare teste TV'en på absolutt alle mulige måter og se etter potensielle feil i løpet av den første uken. TV'en kommer sikkert til å fungere utmerket uansett, men det er greit å være litt føre var.

Man kan bli helt gal av å tråle alle disse forumene hele tiden. De fleste som er fornøyde med TV'en sin gidder ikke å poste det, så man får en stor skjevfordeling av negative poster. Glemmer man dette kan det virke som alle kjøpere har enorme problemer. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vedkomfyr
    Her har både importør og forhandler ei løype å gå opp.
    Importøren bør "flagge" regler anng. parralellimport og gjerne ha en liste over godkjente forhandlere på hjemmesida si.
    Og forhandlere bør jo opplyse om hvem som står for garantien og hvor varen kommer ifra.
    Kjedelig om en som foreks. bor i Alta må sende tven til Oslo for service.
    Og anng. powerbuy så vil jeg helt klart vite hvem som leverer ved ett kjøp.
    Godt forslag. Dette burde være et krav fra alle som selger slik elektronikk.
    Mange importerer selv, og tilogmed ikke vil si om de gjør det. Ikke seriøst....
    Ser noen nevner Amentio. Tviler på at de kjøper av norsk importør....
    Går sjappene konk, så sitter man med en relativt ny og ubrukelig TV til mange penger. Og da med skjegget i postkassa....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhørte meg i dag med Netshop, de parallellimporterer.
    Hørte med AVshop også. De venter inn rundt den 20. De kjøper fra norsk importør. Er nok derfor de er noen tusenlapper dyrere.
    Moderator: Dette er egentlig ikke en prisdiskusjon, men bare litt info hvorfor enkelte selger billigere TV enn andre.
    Er i allefall bra at slike som Netshop svarer når de blir direkte spurt om parallellimport.
    Ut fra dette vil jeg også da tro at disse TVene dukker opp rundt hos forhandlere fra rundt den 20.?
    Tenker da på "norske" apparater.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhørte meg i dag med Netshop, de parallellimporterer.
    Hørte med AVshop også. De venter inn rundt den 20. De kjøper fra norsk importør. Er nok derfor de er noen tusenlapper dyrere.
    Moderator: Dette er egentlig ikke en prisdiskusjon, men bare litt info hvorfor enkelte selger billigere TV enn andre.
    Er i allefall bra at slike som Netshop svarer når de blir direkte spurt om parallellimport.
    Ut fra dette vil jeg også da tro at disse TVene dukker opp rundt hos forhandlere fra rundt den 20.?
    Tenker da på "norske" apparater.
    Ja, jeg ser at flere andre norske nettbutikker har 20. juni som dato for denne TV'en. Det hadde vært ekstremt deilig å fått den innen et par uker. Har kjøpt min 50PZ800 på Amentio og de har ikke lagt ut noen dato enda, men jeg håper de også holder seg til den 20. juni. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser at flere andre norske nettbutikker har 20. juni som dato for denne TV'en. Det hadde vært ekstremt deilig å fått den innen et par uker. Har kjøpt min 50PZ800 på Amentio og de har ikke lagt ut noen dato enda, men jeg håper de også holder seg til den 20. juni. :-D
    Amentio ja. De er også billige. Vet du om de har parallellimport?
    Regner vel nesten med det pga. pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amentio ja. De er også billige. Vet du om de har parallellimport?
    Regner vel nesten med det pga. pris.
    Vet ikke om de paralellimporterer. Tenkte ikke på det da jeg kjøpte, men nå har jeg blitt litt mer mistenksom.

Skal ringe de i dag så da kan jeg sjekke. Hadde først tenkt til å kjøpe 50PZ80, men så kostet 50PZ800 bare 1200,- mer hos Amentio så da ble det som det ble.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om de paralellimporterer. Tenkte ikke på det da jeg kjøpte, men nå har jeg blitt litt mer mistenksom.

Skal ringe de i dag så da kan jeg sjekke. Hadde først tenkt til å kjøpe 50PZ80, men så kostet 50PZ800 bare 1200,- mer hos Amentio så da ble det som det ble.
    Er det i noen nettbutikker som ikke har parallelimport på Panasonic.
    Panasonic Norge har jo ikke fått PZ85 og PZ800 selv engang.

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Er det i noen nettbutikker som ikke har parallelimport på Panasonic.
    Panasonic Norge har jo ikke fått PZ85 og PZ800 selv engang.

Arne M
    Snakket nettopp med Amentio og de bestiller direkte fra nordisk Panasonic så det er ikke paralellimport. De hadde ikke fått tak i leverandøren vedrørende leveranse enda, men han skulle ta kontakt så raskt han visste mer.

Bare å fortsette ventingen da... nå har jeg ventet på å få kjøpt ny TV siden september i fjor så litt venting til klarer jeg vel. :roll:

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket nettopp med Amentio og de bestiller direkte fra nordisk Panasonic så det er ikke paralellimport. De hadde ikke fått tak i leverandøren vedrørende leveranse enda, men han skulle ta kontakt så raskt han visste mer.

Bare å fortsette ventingen da... nå har jeg ventet på å få kjøpt ny TV siden september i fjor så litt venting til klarer jeg vel. :roll:
    Da får de sikkert samtidig med Panasonic Norge. De svarte at de fikk dem om 1 mnd.

Arne M

Side 32 av 57 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •