Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 57 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av beckstd
    Vi får håpe at de har svart rett og at vi ikke må vente så mye lengre.

Jeg bestilte 50Pz800e i dag
    Jeg bestilte også TH-50PZ800e i dag. Den kommer innen 14 dager fikk min forhandler opplyst av Panasonic Norge. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forhåndsbestilling

EDIT: Dette er en teknisk tråd. Vennligst benytt "Pris -og produktjakt"-forumene for denne type diskusjon. Takker!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med tilbakemeldinger på hva dere synes om PZ800e når dere har fått den i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ja og det er kun PZ800U der er THX godkendt og THX movie mode.
    PZ800E har Digital Cinema Colour derfor er den ikke THX godkendt.
    Digital Cinema Colour er et samarbejde panasonic har med FOX,Paramount,Disney,Sony pitures og Warner Bros."
    Noen som vet hvilken funksjon eller innstillinger ol. "Digital Cinema Colour"
    besitter ?
    Jeg trodde Europaversjonene også skulle få THX godkjenning

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært greit med et svar på hva forskjellen er ja, men kan jo som sagt være så enkelt at forskjellen er at usa-varianten er godkjent og stemplet, og det koster mye penger til thx, mens europavarianten er helt lik, bortsett fra at den ikke er stemplet med thx-logoen?

|<

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett å si. Her er noe mere info, uten at jeg ble så mye klokere av dette :

Det er efter Digital Cinema Initiatives standard som er et selskab med FOX,Disney,Paramount,Universal og Warner Bros(Hollywood).

Står i det danske panasonic katalog.

Info om DCC :

Another topic that is befitting of the US. I found an interesting exhibition in the "VIERA Advantage" corner, so let me introduce it to you. TVs available nowadays already offer an amazing picture quality. But did you know that the colors the TV produces differ from those screened in the movie theaters? I was able to experience this in the "Digital Cinema Color" corner.

When we watch TV, we are watching the footage in colors that are in compliance with the HDTV specifications, which are the color specifications for high definition broadcasts. On the other hand, the colors used in the movie theaters comply with Digital Cinema Initiatives (DCI) specifications established by Hollywood. So, simply put, TVs nowadays have been made to beautifully reproduce contents of digital broadcasting or DVDs, but specifications that include even deeper expressions in color are being employed in movie theaters.

Recently in the US, digitalization of movie theaters have rapidly pushed forward, thus over 3,000 movie theaters screen movies digitally. And this corner allows you to compare the color resolutions of the projectors used in digital cinemas and the Panasonic plasma TVs side by side. You can see how close Panasonic's plasma TVs have come to the color reproduction of projectors used in digital cinemas.

First you watch the images of the projector that can replicate the color reproduction in digital cinemas. DCI specifications encompasses a far wider range of color reproduction, so you can now see colors that weren't reproducible before. In the demonstration, the HDTV specifications and DCI specifications are compared alternately to see the difference in color. You can clearly tell that the red color of the woman's dress has even greater depth. And you can also clearly tell the difference for colors such as yellow and gold.

Next when you look at the plasma TV, you will see that it, too, can reproduce such distinguishing colors with depth. This plasma TV is actually the latest and the most high-end model to be introduced to the US market in the near future. It is said that this plasma TV has the same breadth of color spectrum as that specified by the digital cinema industry (SMPTE DC28), which is used in the professional environment such as in movie theaters. And this is what is called the "Digital Cinema Color".

Numerous companies that supply flat-screen TVs are competing to offer a wider range of color reproducibility. And Panasonic decided to employ standards used in the professional arena; it felt that it was better to offer the same range of colors as those experienced in movie theaters in order to enjoy watching movies in picture quality that the film producers have intended. Panasonic has established a research center in Hollywood, and as we can see from this, and also from this demonstration, Panasonic's commitment to films is quite extraordinary.

The images on the plasma and those reproduced by the projector have been placed side by side, displaying StEM materials (Hollywood's standard evaluation materials) and digital cinema footage from 20th Century FOX. The colors and the brightness of the displays are about the same.
    recordere.dk forum: Reviews Pana 50PZ800 - bedste TV i 2008 ?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en kort tlf til Panasonic fikk jeg bekreftet at min 50PZ800 kommer i morgen som tidligere lovet. Glede seg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigris

Da kan du jo fortelle litt om hvilken innstillingsmuligheter man har i menyen.
    Det hadde ihvertfall jeg satt pris på.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PXDa har jeg vært og kjøpt meg Biltema Veggfeste til min 42PX80 og den skal etter planen på veggen i morgen.

Men hvilke hull er det egentlig man skal skru festene fast i? De med pil på som det allerede er skruer i eller? Flott om noen kan gi meg litt konkrete opplysninger for jeg synes ikke jeg ser helt hvor det er lurt å feste herligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Etter en kort tlf til Panasonic fikk jeg bekreftet at min 50PZ800 kommer i morgen som tidligere lovet. Glede seg
    Hvordan kan det ha seg - når alle andre estimerer 14-20 dager leveringstid. Noen snakker til og med om tidlig juli (med L)...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Hvordan kan det ha seg - når alle andre estimerer 14-20 dager leveringstid. Noen snakker til og med om tidlig juli (med L)...
    Ja du er heldig om du får din tv i dag. Jeg snakket med panasonic i dag og de hadde ikke fått dem inn på lager i norge, men at de sto hos vår kjære bror De sa vi kunne vente at de var til salgs i butikk/nettbutikk INNEN 14 dager. (moderator dette er ikke en prisjaktdiskusjon ) Jeg spurte så hva han trodde pris ble å lande på. Han tippet mlm 28-30K. Da spurte jeg hvordan noen nettbutikker kunne anonnsere til 24K...han sa da at det mest sansynlig var fordi de bestillte inn i store mengder fra utlandet. Altså ikke via norsk importør. Da stiller jeg meg spørsmålet om hva som skjer hvis de butikkene som bestiller fra utlandet får sine tver inn mye senere enn de som bestiller gjennom panasonic norge Da blir jeg jo 6 tusen kr fattigere:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaahn
    Ja du er heldig om du får din tv i dag. Jeg snakket med panasonic i dag og de hadde ikke fått dem inn på lager i norge, men at de sto hos vår kjære bror De sa vi kunne vente at de var til salgs i butikk/nettbutikk INNEN 14 dager. (moderator dette er ikke en prisjaktdiskusjon ) Jeg spurte så hva han trodde pris ble å lande på. Han tippet mlm 28-30K. Da spurte jeg hvordan noen nettbutikker kunne anonnsere til 24K...han sa da at det mest sansynlig var fordi de bestillte inn i store mengder fra utlandet. Altså ikke via norsk importør. Da stiller jeg meg spørsmålet om hva som skjer hvis de butikkene som bestiller fra utlandet får sine tver inn mye senere enn de som bestiller gjennom panasonic norge Da blir jeg jo 6 tusen kr fattigere:cry:

14 dager!! :cry: Jeg er så utrolig lei av å vente nå. Bestilte 50PZ80 av avhifi for en stund siden så jeg er visst nummer 2 i køen der. Men at jeg kanskje må vente 2 uker mer er veldig skuffende. Hvis jeg i tillegg må regne med 2 uker med innkjøring før jeg kan begynne å bruke TV'en fullt ut begynner det å bli lang ventetid...

Når TV'en står i stua og er ferdig med innkjøringen skal jeg ta meg 2 dager fri fra jobb og bare kose meg. I begynnelsen av juli er dessuten dama på hytta så jeg kan spille og chille med enormt god samvittighet. :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic

men er innkjøring virkelig nødvendig?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber hos en leverandør mot proffmarkedet, og kunne derfor bestille min rett fra Panasonic. De fikk inn noen få eksemplarer på forhånd, og jeg fikk huket en av dem. Står nå bak i bilen min
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syppegjøken
    ... endelig er loddetkastet.:shock:
    Etter mye "mysing" her inne på AV forum har jeg tatt besluttingen og kjøpt:
    PANASONIC TH-42PX80

Leveres på døren.. sikkert ikke før manda'...håpe...

TAKK til alle her inne for stor og mye hjelp
    Glad for av AV Forum finnes!
    Da har jeg gjort det samme. Kjøpte den dog lokalt pga en prisforskjell på 500kr ift nettbutikk. Hentes på fredag.

Ift andre skjermer som hang rundt, både LCD og plasma, var PX80 mye sterkere i fargene og det var mindre "støy" i skjermen når jeg gikk nærmere for å se. Mtp prisen, ser det ut til at dette er et av de helt klart beste kjøpene idag.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av PX80 i 50" størrelse i siste utgave av Lyd og Bilde

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Test av PX80 i 52" størrelse i siste utgave av Lyd og Bilde
    Det er en 50" og heter PX8. Fikk forresten ganske bra skryt, spesielt i rom med dempa belysning. Ble litt vel grå i rom med mye sollys.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bestille 50PZ800 fra www.avhifi.no.
    Noen her som vet om de selger "norske" TV, eller parallellimport?
    Har vært i kontakt med andre nettbutikker, men de vil ikke ut med hvor TVene kommer fra! Ikke særlig seriøst....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic

men er innkjøring virkelig nødvendig?
    Synes ikke evnet var off-topic jeg. Så jeg drister meg på et svar.

100% korrekt innkjøring er ingen nødvendighet på Pana og Pio's 2007/8 modeller. Muligens ikke på de andre produsentenes plasmamodeller heller.
    Men det er nok å anbefale at man passer på at man unngår langtrekkende statiske bilder på skjermen med svært høye kontrast innstillinger de første timene. Fossforcellene er ekstra intense de første 50-200timene.

Plagene med midlertidige innbrenninger er mest fremtredende i denne perioden.
    Så hvis man holder kontrastinnstillingene på skjermen under ca 50% den første perioden, unngår man nok dette ved vanlig bruk.

Faren for permanente innbrenninger er også langt større den første perioden.
    Men det skal som oftest svært mye til før man får en permanent innbrenning.
    I hvertfall etter innkjøringsperioden.

Noen her på forumet sente en mail til Panasonic for en stund tilbake hvor han spurte hvor mye som skal til for å permanent innbrenne skjermen på hans TV.
    Tror det da var snakk om PV/PX70.
    Svaret han fikk tilbake var vel at det skulle svært mye til. Et statisk bilde som sto på kontinuerlig i ca. 3 uker !

Jeg har i allefall enda ikke lest om noen som har fått permanent innbrent sin Pana plasmaskjerm. Litt småplager med midlertidige innbrenninger er nok ikke uvanlig.

Om PZ800 holder samme kvalitet som Pana's legendariske PA50modell vet jeg dog ikke. Tviler faktisk litt på det, uten at jeg er sikker.
    For det var virkelig en fantastisk bildeformidler !

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50pz800 på plass. Skal opp på vegg iløpet av dagen :razz:

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 30 av 57 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •