Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 57 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hblika
    Takk for svar.

PZ85 skal altså være en bedre modell enn PZ80 (i teorien i hvert fall). Det var i grunnen det jeg trodde i utgangspunktet, men skjønte ikke helt hvorfor komplett.no har priset PZ80 dyrere enn PZ85.
    Prisingen på Z80 vs. Z85 bærer veldig preg av at det bare er Z85-modellene som har kommet ut på markedet (utenom 42Z80 da). Derfor er f.eks. 46PZ80 dyrere enn 46PZ85. Ettehvert som Z80-modellene kommer ut på markedet vil nok prisene bli mer "logiske". Fortsetter Panasonic å kreve mer for "dårligere" modeller har de ihvertfall en ekstremt underlig salgstrategi. :roll:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd. Prisdiskusjoner tar en under "Produkt -og prisjakt".

Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jippi...

... endelig er loddetkastet.:shock:
    Etter mye "mysing" her inne på AV forum har jeg tatt besluttingen og kjøpt:
    PANASONIC TH-42PX80

Leveres på døren.. sikkert ikke før manda'...håpe...

TAKK til alle her inne for stor og mye hjelp
    Glad for av AV Forum finnes!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd å finne ut litt om TH50pz80e men er lite med info?
    Noen som har spesifikasjoner på denne?
    Bilder?

Jeg vurderer å handle. Virker jo som en super bra tv.
    Kommer om ikke så veldig lenge til har jeg blitt fortalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem som Joachim0.

Noen som vet om det er planlagt en test av denne tv'en i nærmeste framtid?
    Evt noen utenlandske tester på nettet?

50pz80
    50pz800

Takker

Newcomer bjornetjeneste sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bortsett fra bilde, kan jeg si at lyden på PZ85E er ganske ålreit.

For de av dere som ikke benytter seg av receiver med et utall høyttalere, fungerer de innebygde høyttalerne meget godt, med nok av innstillinger (tale eller musikk, og vanlig surround, full surround og BBE ViVA)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes! Endelig en skjerm fra Panasonic som gir riktige farger:

"Thanks primarily to the accuracy of its THX picture mode, the TH-50PZ800U is one of the best-performing plasmas we've ever tested. It can't quite match the depth of black evinced by Pioneer's Kuro plasmas, such as the PDP-5080HD, but it most other areas, including color accuracy and uniformity, it's superior.....All told, the TH-50PZ800U exhibited the best color of any plasma we've tested".

Les hele testen her:

Panasonic TH-50PZ800U Flat-panel TV reviews - CNET Reviews

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har hatt en av de nye plasmaskjermene i Panasonics 2008-serie en god stund nå:

Noen som har vært plaget med innbrenning, eller er det noe dere ikke har sett enda?
    Håper jo at ingen har noe permanent innbrenning, men kanskje noen mener de har hatt midlertidige som har vært irriterende nok?

Hadde vært kjempefint med noen uttalelser her angående dette, fra dere som har hatt skjermen en stund, særlig hvis dere spiller masse på den.

Jeg vurderer PX80 sterkt, da den passer mitt budsjett bra. Kommer til å bli mest brukt til TV (digital kabel, CD) og DVD, men også X-Box 360 en del. I tillegg til litt filmer og serier fra PCen, men kommer ikke til å vise statiske bilder fra PC på den.
    Så om plasma er rett valg er jeg jo litt usikker på, alt etter hvordan det er med innbrenninger på denne nye serien, men jeg vil svært gjerne ha fargene og kontrasten til plasma

Et siste spørsmål...
    Flertallet av filmene er jo IKKE 16:9, men gjerne 1,85:1 og 2,35:1 osv.
    Med sorte streker oppe og nede under film, og mye filmseing på skjermen, vil man merke dette etterhvert oppe og nede når man bruker hele skjermen, og etter hvor lang tid?

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er eier av PX80 og har ikke hatt noe som kan minne om innbrenning, har brukt skjermen noe opp mot PC men mest TV og DVD.

Jeg personlig syns denne skjermen er kjempemessig og ble kjempeskuffa da jeg var hos en kompis med ny Samsung-skjerm (husker ikke typebetegnelse) som liksom skulle være så bra... Denne sugde i forhold til PX80, noe som gjorde meg glad for at valget falt på denne skjermen for min del.

Nå er vel ikke jeg den som er mest kritisk men syns denne skjermen leverer veldig gode bilder!

Lykke til med valget ditt

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Yes! Endelig en skjerm fra Panasonic som gir riktige farger:

"Thanks primarily to the accuracy of its THX picture mode, the TH-50PZ800U is one of the best-performing plasmas we've ever tested. It can't quite match the depth of black evinced by Pioneer's Kuro plasmas, such as the PDP-5080HD, but it most other areas, including color accuracy and uniformity, it's superior.....All told, the TH-50PZ800U exhibited the best color of any plasma we've tested".

Les hele testen her:

Panasonic TH-50PZ800U Flat-panel TV reviews - CNET Reviews
    Vet du om det er flere modeller av denne. Ser at den snart er til salgs på diverse nettbutikker, men kan ikke finne noe om THX i spesifikasjonene.

Disse heter 50PZ800E og ikke 50PZ800U

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om det er flere modeller av denne. Ser at den snart er til salgs på diverse nettbutikker, men kan ikke finne noe om THX i spesifikasjonene. Disse heter 50PZ800E og ikke 50PZ800U
    Det er de samme skjermene. PZ800E skal være den europeiske (E) modellen, PZ800U er (U)SA-modellen. Også på de europeiske modellene skal en kunne velge THX-modus i menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pris

Noen som vet hvordan denne tven 50pz800 kan koste under halvparten i usa enn det den skal koste når den blir til salgs i norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianH*
    Til dere som har hatt en av de nye plasmaskjermene i Panasonics 2008-serie en god stund nå:

Noen som har vært plaget med innbrenning, eller er det noe dere ikke har sett enda?
    Håper jo at ingen har noe permanent innbrenning, men kanskje noen mener de har hatt midlertidige som har vært irriterende nok?

Hadde vært kjempefint med noen uttalelser her angående dette, fra dere som har hatt skjermen en stund, særlig hvis dere spiller masse på den.

Jeg vurderer PX80 sterkt, da den passer mitt budsjett bra. Kommer til å bli mest brukt til TV (digital kabel, CD) og DVD, men også X-Box 360 en del. I tillegg til litt filmer og serier fra PCen, men kommer ikke til å vise statiske bilder fra PC på den.
    Så om plasma er rett valg er jeg jo litt usikker på, alt etter hvordan det er med innbrenninger på denne nye serien, men jeg vil svært gjerne ha fargene og kontrasten til plasma

Et siste spørsmål...
    Flertallet av filmene er jo IKKE 16:9, men gjerne 1,85:1 og 2,35:1 osv.
    Med sorte streker oppe og nede under film, og mye filmseing på skjermen, vil man merke dette etterhvert oppe og nede når man bruker hele skjermen, og etter hvor lang tid?
    Jeg har hatt PZ80 i snart 2 uker nå, og opplevde en midlertidig innbrenning. Det skjedde ved at jeg brukte en burn in dvd for å kjøre inn skjermen som jeg lot gå hele natta, om morgenen så viste det seg at noe hadde skjedd med dvd spilleren slik at den hadde stoppet og skjermen hadde stått med bakgrunnsbildet til Oppo dvd spilleren på i flere timer. Jeg byttet litt kanaler for å se, og da kunne jeg tydelig se Oppo logoen over tv programmet jeg så på. Fant ut at jeg bare fikk fortsette med burn in dvd filmen igjen (men slå på screensaver på dvd spilleren) og lot filmen stå på utover dagen. Når jeg kom hjem fra jobb og sjekket så var all tegn til innbrenning borte.
    Da var det en som pustet lettet ut....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Vet du om det er flere modeller av denne. Ser at den snart er til salgs på diverse nettbutikker, men kan ikke finne noe om THX i spesifikasjonene.

Disse heter 50PZ800E og ikke 50PZ800U
    Enig med J Haugen her.
    Bra test, gleder meg.

Noen som vet noe om leveringstid til Norge??

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaahn
    Noen som vet hvordan denne tven 50pz800 kan koste under halvparten i usa enn det den skal koste når den blir til salgs i norge?
    Lav moms, lave skatter og avgifter, konkurranse og stort salgsvolum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ja og det er kun PZ800U der er THX godkendt og THX movie mode.
    PZ800E har Digital Cinema Colour derfor er den ikke THX godkendt.
    Digital Cinema Colour er et samarbejde panasonic har med FOX,Paramount,Disney,Sony pitures og Warner Bros." Hentet fra Recordere.dk - Community for digitale video recordere & TV

Om dette er rett så er ikke PZ800u og PZ800e samme tv'en med en usa utgave og en europa utgave...

Ingen som vet noe mer om TEST av PZ800E (evt sammenlignet med U?)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dette er rett så er ikke PZ800u og PZ800e samme tv'en med en usa utgave og en europa utgave...
    Javel, da må Panasonic Norge ha svart feil da jeg ringte. Vi får bare vente og se.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hdmi

Hallo noen som kan hjelpe meg. Problemer med hdmi kontaktene på px8o 42". kobler blu ray spiller på men får bare "kontakt"når jeg bruker hdmi ing 2. Samt må stille inn blu-ray spilleren på 720p. stilles den på auto- får jeg ikke bilde.

Når jeg så får bilde får jeg en hvit stripe som blinker hele tiden. Irriterende da jeg ellers synes tv er grei. Kabelen skulle holde da jeg kjører med monster 1000. blu-ray spilleren funker også da jeg har testet den på en lcd 32" Der funka alt som d skulle. Testa hdmi kabelen på dvd og der funka det som d skulle på px80. Noen der ute som skjønner problemet for jeg sliter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Javel, da må Panasonic Norge ha svart feil da jeg ringte. Vi får bare vente og se.
    Vi får håpe at de har svart rett og at vi ikke må vente så mye lengre.

Jeg bestilte 50Pz800e i dag

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke et ord om THX her:

http://www.panasonic.se/servlet/PB/s...50PZ800_NO.pdf

Kan jo være at Digital Cinema Colour er det samme som THX, men at de sparer lisenskroner på å ikke a THX-stempelet.

(SS)

Side 29 av 57 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •