Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 57 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Takk for svar owo!
    høres riktig bra ut, kanskje sjefen godkjenner en slik i stua her og.
    Begynner å bli lei av å vente, så mulig jeg slår til på en 46" istede, men har veldig lyst på en 50". Ser heldigvis ikke fotball, så har sånn sett ikke noe deadline, men tar det mye lengre tid før PZ800 kommer kan man jo nesten vente til 2009 lineupen til panasonic kommer på markedet.
    Jeg er i akkurat samme båt som deg, men jeg gidder ikke å vente på PZ800 og venter derfor på at 50PZ80 skal komme ut. I løpet av mai er det tidsaspektet jeg har fått tilbakemelding på. Var utrolig nærme å kjøpe 46PZ85, men jeg venter heller en måned ekstra enn å angre i ettertid på at jeg ikke ventet på 50". :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har Aftenposten/Forbruker testet LG6000 mot Panasonic PX80 : Tøff plasmaduell

Hint: PX80 vant....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har Aftenposten/Forbruker testet LG6000 mot Panasonic PX80 : Tøff plasmaduell. Hint: PX80 vant....
    Dette er vel og bra. Men PX80 har mer støy på SD-bilder enn PV/PX70 og har i tillegg et irriterende grønnskjær. Så noen unison fremgang er det ikke (jeg har vært heldig og fått testet begge).

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette er vel og bra. Men på støy og grønnskjær er PX80 dårligere enn PV/PX70.
    Er det klassisk plasma-summing, eller er det viftelyd som er mest framtredende? Eller var det støy i bildet du mente..?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange som har samme dilemma som meg her. Kjøpe 46 tommeren eller vente på 50 tommeren.

Noen som kan si noe om pris og leveringstid`??

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    50-tommers PZ85en er tilgjengelig i USA nå til ca. 2500USD. Pris i Norge blir nok da gjerne rundt 20-25.000 veiledende. 42PX80 ligger på ca. 1000USD, mens 50PX80 koster rundt 1700USD - i butikk (billigere på nett, men der kommer frakt osv. i tillegg). La oss for øvrig ikke gjøre dette til en pristråd, men generelle, veiledende markedspriser er greit å nevne selvsagt.

Jeg har for øvrig nå fått sett litt på de nye PXene og PZene til Panasonic, selv om dette var i et butikklokale som dermed gjør det umulig å vurdere sortnivå.

Designmessig synes jeg PX80 er fin, litt mer buede linjer enn foregående modell gir et bedre inntrykk. PZ85 er også fine, men samtidig litt mer tradisjonelle i designet.

Det som overrasket meg litt var egentlig at oppløsningen faktisk hadde en relativt tydelig effekt, og da selvsagt spesielt på 50-tommeren. Selv om ikke pikselstrukture er noe store issue på 768p var det nærmest ikke mulig å se en eneste piksel selv på nær sitteavstand på 1920p-modellene. Bildet så også litt "roligere" ut på Full-HD-modellene, litt av den "blafringen" jeg opplever på vanlige 720-768p-plasmaer så ut til å være noe redusert...

Bildekvaliteten sånn generelt synes jeg for øvrig skiller seg lite fra foregående modeller, og spesielt på PX80, både i 42 og 50-toms varianten, var det nærmest dønn likt forrige generasjon. Sortnivået kan ha blitt noe bedre selvsagt, men fargemessig er det mye "samma ulla". Er kanskje også noe bedre på panoreringen grunnet V3 vs. V2 bildeprosessering, men ikke noe jeg legger veldig godt merke til.

Jeg mener derfor at det primært er Full-HD-modellene til Panasonic det er verdt å ta en nærmere kikk på, og selvsagt PX80 i 42-toms varianten hvis en tenker budsjett. Når en også ser hva 46-toms Full-HD-varianten ligger på må jo det være en utrolig attraktiv modell, litt avhengig av prisbildet på 50-tommeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    50-tommers PZ85en er tilgjengelig i USA nå til ca. 2500USD. Pris i Norge blir nok da gjerne rundt 20-25.000 veiledende. 42PX80 ligger på ca. 1000USD, mens 50PX80 koster rundt 1700USD - i butikk (billigere på nett, men der kommer frakt osv. i tillegg). La oss for øvrig ikke gjøre dette til en pristråd, men generelle, veiledende markedspriser er greit å nevne selvsagt.
    Hva med 50PZ80?? Er den kommet ut i USA? For hvis 50PZ85 blir liggende på mellom 20 - 25 000 (uten at dette blir en pristråd ) så burde jo 50PZ80 bli noe billigere. 85-modellene og deres IFC ser jo ut til å være en "lite nødvendig" egenskap så 80-modellene interesserer meg voldsomt.

Edit: Takk for info forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dA4s
    Her har Aftenposten/Forbruker testet LG6000 mot Panasonic PX80 : Tøff plasmaduell

Hint: PX80 vant....
    PX80 vant ja, etter å ha fått 19 poeng mot PG6000 sine 23 poeng. Mer orker jeg ikke si, blir provosert av å bruke tid på å lese slikt makkverk.

Den 50" vs. 46" er en kinkig sak. Men jeg tror jeg må bite tenna sammen og bare vente på 50". Jeg ville hatet meg selv hvis jeg angret etter å kjøpt 46" kontra 50", slik som du nevner doubledouce. Jeg har ikke peiling når vi får se en 50", men Netshop mener nå at PZ800 og PZ80 skal komme omentrent samtidig til Norge i 50" format, og det sykeste av alt: det er bare en høvding i mellom de to i pris. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan stiller px80 igrunn seg mot pz85. Da gjerne i 42 og 46" størrelsene. PZ85 har full hd og bedre sortnivå, men forsvarer det igrunn prisforskjellen viss man legger sd kilder som grunnlag?
    Har sett på px80 og synes bildet ble ganske så bra med sd kilder, men vil pz85 gi enda bedre bilder som forsvarer prisen?
    De aller fleste som kjøper plasma vil jo bruke vanlig sd signaler gjennom kabel/parabol og dvd titting. Som noen har nevnt tidligere i tråden, så fokuseres det for lite på dette området syns jeg.
    Ved hd signaler, så vil vel IFC ikke ha noen hensikt etter det jeg har lest, så da vil vel pz80 serien kanskje være mer aktuell eller hvordan blir nå da dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pz80 vs ps80

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg har for øvrig nå fått sett litt på de nye PXene og PZene til Panasonic, selv om dette var i et butikklokale som dermed gjør det umulig å vurdere sortnivå.

.
    Hvilke butikker i Oslo-området har disse modellene utstilt ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg leser på Teknofil.no at Panasonic plasma 37" er å få kjøpt på komplett.no til den nette sum av 6000 kr. Jeg vurderer å slå til, men jeg vil høre litt hva andre tenker om denne TV-en. Tenkte at dette var stedet å spørre.

Det er denne det er snakk om:
    Komplett.no - Panasonic 37" Plasma-TV TH-37PV70E 1024 x 720 HD-ready,2xHDMI,10000:1

Det er her altså fjorårets TV det er snakk om (sant?) Hvordan er denne TV-en sammenlignet med årets modell. Er svartnivået bra nok? Er etterslep et problem? (Er dette problemet mye mindre på årets modeller?) Gjør det noe at det ikke er Full-HD? Er den gått ut på dato rett og slett?

Samtidig lurer jeg også på om jeg rett og slett bør vente en stund med å kjøpe flatskjerm enda. Er det for tidlig å kjøpe TV? Bør jeg vente til TV-ene blir trådløse og enda tynnere, eller er det bare bagateller som jeg ikke trenger å bry meg om. Jeg er bare litt redd for at jeg om noen måneder skal gremme meg over at jeg ikke hadde is i magen.

Håper noen gidder å svare.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Hei!

Jeg leser på Teknofil.no at Panasonic plasma 37" er å få kjøpt på komplett.no til den nette sum av 6000 kr. Jeg vurderer å slå til, men jeg vil høre litt hva andre tenker om denne TV-en. Tenkte at dette var stedet å spørre.

Det er denne det er snakk om:
    Komplett.no - Panasonic 37" Plasma-TV TH-37PV70E 1024 x 720 HD-ready,2xHDMI,10000:1

Det er her altså fjorårets TV det er snakk om (sant?) Hvordan er denne TV-en sammenlignet med årets modell. Er svartnivået bra nok? Er etterslep et problem? (Er dette problemet mye mindre på årets modeller?) Gjør det noe at det ikke er Full-HD? Er den gått ut på dato rett og slett?

Samtidig lurer jeg også på om jeg rett og slett bør vente en stund med å kjøpe flatskjerm enda. Er det for tidlig å kjøpe TV? Bør jeg vente til TV-ene blir trådløse og enda tynnere, eller er det bare bagateller som jeg ikke trenger å bry meg om. Jeg er bare litt redd for at jeg om noen måneder skal gremme meg over at jeg ikke hadde is i magen.

Håper noen gidder å svare.
    Ah, du har mange bekymringer! Det har jeg også hatt til disse nye tv-ene. Noe som har gjort at jeg har brukt over et på flatskjerm jakt. Jeg har ikke funnet den enda da crt fremdeles viser de beste SD signalene i mine øyne, men teknologien har skutt fart så det er snakk om smak, tid og ikke minst penger.

Pv70 er en meget bra og ikke minst en rimelig flaskjerm. Komplett prisen er svært lav og du får mye tv for pengene, enormt mye faktisk. Den er ikke utdatert på noen måte selv om nyere modeller har opgraderte paneler og funksjoner. Pv70 kom for et år siden og det får være grenser for hvor fort de skal gå i graven. Hvis dette er budsjettet ditt så burde du slå til for en bedre tv til den prisen finner du neppe.

Full HD er en evig krangel og debatt. Noen mener at man ikke ser forskjell på 1080P eller 720P før tv-en er over 50". Andre vil komme med beinharde og motstrindende meldinger på dette. Forskjellen er uansett ikke enorm og hvis du sitter 3 m unna skjermen så er det lite sansynlig at du ser noen forskjell. Jeg ser det ikke før jeg stapper nesa rett opp i skjermen. Det kan være verd å merke seg at Full HD heller ikke er noen standard slik som HD ready.

Det er klart at venting vil skape nye muligheter. Hvis den tv-en du har i dag funker bra så er det ingen grunn til hast, men hvis du vil ha en ny tv så burde du kjøpe nå. Gresset er grønnere på den andre siden når det gjelder denne teknologien. Sånn er det bare... Til neste år kommer det nye ting som er bedre enn det som kommer i år. Slik vil det være helt til kloden forsvinner inn i det sorte hullet.

Her er det bare snakk om valg... Lykke til...

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for godt svar, Dudeeven!

TV-en jeg har er egentlig bra den. Det er en 32" Thomson med stor bakstuss riktignok, men den viser fine bilder. Tingen er at dersom jeg skulle flytte til en annen by for å studere til høsten (jeg er student) så vil jeg ikke dra med meg den digre tunge TV en, men heller kjøpe en ny flat en. Da fristet det litt å kjøpe Panasonic-en.

Men jeg tror kanskje jeg bestemmer meg for å vente. Flytter jeg på meg til høsten, så får jeg heller kjøpe da, og da er den kanskje enda billigere? :wink:

Du sier at du synes CRT viser de beste SD signalene ennå. Mener du egentlig at flatskjermene i dag ennå har et stykke igjen før de er...bra nok?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX80 vant ja, etter å ha fått 19 poeng mot PG6000 sine 23 poeng. Mer orker jeg ikke si, blir provosert av å bruke tid på å lese slikt makkverk.

Den 50" vs. 46" er en kinkig sak. Men jeg tror jeg må bite tenna sammen og bare vente på 50". Jeg ville hatet meg selv hvis jeg angret etter å kjøpt 46" kontra 50", slik som du nevner doubledouce. Jeg har ikke peiling når vi får se en 50", men Netshop mener nå at PZ800 og PZ80 skal komme omentrent samtidig til Norge i 50" format, og det sykeste av alt: det er bare en høvding i mellom de to i pris. :-?
    Tro meg, du angrer like mye om du går for 50" og etterpå finner ut som så mange andre, at 50" blir akkurat litt for stort for akkurat din stue. Best å "deponere" på en i aktuell størrelse på Elkjøp og forsikre seg om at man faktisk er best tjent med den størrelsen man ønsker seg.

Når det gjelder testen til forbruker tror jeg du leser den litt feil. Jeg syns det er bra at de gir individuell karakter for hvert enkelt aspekt ved TV'ene. Og så vidt jeg kan se har de ikke på noe tidspunkt sagt at:"Legg sammen poengsummen så finner dere vinneren." Testen viser at du kan legge inn drøssevis med innganger og innstilingsmuligheter på en TV og utforme den som en Mona Lisa, men til syvende og sist er det den beste TV'en som ble kåret som vinner. Fordi den gir det beste bildet. Dersom man selv har andre kriterier som er viktigere kan man legge inn vekttall for hvert aspekt i testen og SÅ legge sammen summene for å finne den på papiret beste TV'en for deg. Det kunne man ikke gjort om testerene bare hadde rullet en terning for hele testen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke peiling når vi får se en 50", men Netshop mener nå at PZ800 og PZ80 skal komme omentrent samtidig til Norge i 50" format, og det sykeste av alt: det er bare en høvding i mellom de to i pris. :-?
    Netshop utsetter jo bare status for "forventet på lager" hver dag så det er vanskelig å si når 50PZ80 kommer. Håper på at vi begynner å se noen TV'er i løpet av 2. halvdel i mai og at prisen har falt noe i løpet av 1.-4. juni.

Jeg har også sett at Panasonic kommer med PZ81-modeller (ihvertfall i Storbritannia) og dermed vil PZ80-modellene ha både PZ81 og PZ800 over seg. Dette må jo bare bety at Netshop bare sikrer seg når de legger 50PZ80 og 50PZ800 så nært hverandre.

Kommer disse PZ81-modellene til Norge også? Tror de har innebygget Freeview-mottaker, men det er vel ikke vits å ha her i Norge?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innuendo
    Hvordan stiller px80 igrunn seg mot pz85. Da gjerne i 42 og 46" størrelsene. PZ85 har full hd og bedre sortnivå, men forsvarer det igrunn prisforskjellen viss man legger sd kilder som grunnlag?
    Har sett på px80 og synes bildet ble ganske så bra med sd kilder, men vil pz85 gi enda bedre bilder som forsvarer prisen?
    De aller fleste som kjøper plasma vil jo bruke vanlig sd signaler gjennom kabel/parabol og dvd titting. Som noen har nevnt tidligere i tråden, så fokuseres det for lite på dette området syns jeg.
    Ved hd signaler, så vil vel IFC ikke ha noen hensikt etter det jeg har lest, så da vil vel pz80 serien kanskje være mer aktuell eller hvordan blir nå da dette.
    Dette er også jeg nysgjerrig på! Teoretisk sett tenker jeg at full HD (pz-serien) er et drawback om man primært benytter SD-kilder (siden oppløsningen til full HD ligger langt over SD-signalet, og teknikken i skjermen da må "gjette seg til" hvordan den skal tegne opp mange av pikslene), og at en vanlig lavoppløst HD Ready skjerm (px-serien) derfor vil være best. MEN - er det slik i virkeligheten?? Noen som har sjekket ut dette og har synspunkter - kom med innspill!!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen sett tester på 42PZ800 noe sted?

Jeg synes å huske at noen postet en sammenlikning mellom de forskjellige utgavene, altså 80, 85, 800 men nå finner jeg den ikke igjenops:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Oki, da har jeg fått kikket litt mer på TV'en og kalibrert den med SpyderTV. Rapporten har jeg uploadet hit: LINK ca. 280KB

Takker så meget for linken. Tror jeg skal prøve meg med samme verdiene.

Hvordan er det med innkjøring? Etter det jeg har lest er det mange som anbefaler å kjøre med lav kontrast og lysstyrke, samt fullskjermbilde de første 100 timen. Er dette reelt, eller er det bare å kline til med optimal kalibrering fra starten av? Fikk 42"PZ85 i huset i går, og har siden da kjørt med lav kontrast og lysstyrke, men har lyst å se en film i kveld med optimal kalibrering.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bunnlaust
    Takker så meget for linken. Tror jeg skal prøve meg med samme verdiene.

Hvordan er det med innkjøring? Etter det jeg har lest er det mange som anbefaler å kjøre med lav kontrast og lysstyrke, samt fullskjermbilde de første 100 timen. Er dette reelt, eller er det bare å kline til med optimal kalibrering fra starten av? Fikk 42"PZ85 i huset i går, og har siden da kjørt med lav kontrast og lysstyrke, men har lyst å se en film i kveld med optimal kalibrering.
    Jeg har foreløpig ikke opplevd noen form for image retention så det er jeg meget godt fornøyd med. Bruker "dynamic" til spilling og alt ser bra ut.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har noen sett tester på 42PZ800 noe sted?

Jeg synes å huske at noen postet en sammenlikning mellom de forskjellige utgavene, altså 80, 85, 800 men nå finner jeg den ikke igjenops:
    Har ikke sett noen tester, kun bruker erfaringer fra AVS.com, de ser null forskjell mellom 85 og 900.

Tingen er at når de ser på 85/800 ved siden av Pio 8G, så har Panna lang vei og gå.

Dermed så venter jeg på 9G Pio, så er det bare!

Side 26 av 57 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •