Panasonics Viera 2008 plasma-serie! - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 57 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1131
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ringte der i dag......
    Spurte om det var parallellimport. Det visste de ikke!
    Levering midten av mai trodde de.....
    Stemmer ikke det som står på nettet.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Ringte der i dag......
    Spurte om det var parallellimport. Det visste de ikke!
    Levering midten av mai trodde de.....
    Stemmer ikke det som står på nettet.
    De vet altså ikke om de bestiller fra Panasonic Norge, eller om de importerer fra utlandet. Det høres jo veldig seriøst ut.
    Men jeg er i grunn ikke overrasket :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så har man vel de samme rettighetene med tanke på garanti og reklamasjonsrett siden produktet er kjøpt av norsk forhandler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Man skal vel ikke stille sidene til sort før det har gått 200 timer eller noe slikt, dette for å unngå innbrenning. Det beste er å fylle hele skjermen den første tiden, innkludert 4:3 sendinger...

Har dere sjekket den med vanlig dvd?
    Jeg har ikke tenkt til å se bare på 4:3 sendinger.Tven skal brukes som en tv til vanlig.Jeg ser DVD også.Noen av kanalene er nå flinke til å sende 4:3 som wide screen med farget striper på sidene NRK 1 2 og 3 gjør dette.Tv 3 har også sent noen programmer der de har valgt sort.En del andre har ikke vært så flink ennå.Dere skal også husk at mange sendinger som er større en 16:9 også får sort stripe oppe og nede uten at dere tenker stort over det.Det er forstsatt pixler som ikke er i bruk ganske ofte.Jeg vil gjerne også fortsatt få svar til hvordan man kan endre det for det.Er noen er behelpelig på dette punkte:?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vet ikke helt om jeg kan klare grå striper på sidene ved 4:3.
    Kan du vennligest fortelle oss hvordan å endre til sort som nevnt tidligere så kan jeg prøve den også
    Meny > oppsett > sideområde > velg "av" = Sorte kanter ved 4:3 bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Meny > oppsett > sideområde > velg "av" = Sorte kanter ved 4:3 bilde.
    Takker.
    Lurte på hva side panel betyrops:
    Jeg har den skrudd av på HDMI men ikke på scart og trodde det var TV3 som var flinke.HHmmm

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Uansett så har man vel de samme rettighetene med tanke på garanti og reklamasjonsrett siden produktet er kjøpt av norsk forhandler.
    Nja, ikke like sikkert på langt nær.....
    Hvis de importerer selv fra andre land, må de personlig som firma stå for 5 års reklamasjonsrett, og garanti.
    Det er ikke på noen måte like sikkert som å handle fra de som kjøper via norsk importør.
    Hva med hvis den aktuelle nettsjappa da går konk?
    Da har man et problem......
    Jeg skal i allefall ha "norsk" full-HD 50tommers Panasonic.
    Bare de snart er å få tak i......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp - hva er korrekte specs. PX80/PZ80E

Hei noen som vet hva som er korrekte specs. på PX/PZ - er det deep color på PZ og ikke på PX så en test der det ble sagt at fargene på PZ85 var utrolig bra ?

Posten hadde tatt knekken på "min nye" px80 - måtte kvittere nektet å motta, så på specene og det varierer litt - noen som vet om d. kun er PZ85 som har dette ? Også kontrast er 20.000 kontra 30.000 (PZ80) og gradiation er 4000 vs. 5000 (PZ80) hvis en sammenligner norske nettbutikkers spec med Panasonic.de - Home - Herzlich Willkommen (tyske specs. må en stole på regner jeg med - hvem ellers)

Kanskje noen butikker bare har brukt amerikanske specs. (så det sto PX80E på den jeg måtte returnere) , lurte altså på bytte til PZ80 - men har dårlig digital signal så PX funker vel bedre da ?

Hvordan er farvene på PX80 ?

TeDe

Newcomer bjornetjeneste sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk jeg også synes det virker uvirkelig (50 tommer, Mpeg 4 tuner, 4 x hdmi etc etc)

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leveringsproblemene til Panasonic i fjor var produksjonsproblem relatert. Får håpe det går på skinner der nede nå så burde de dukke opp som anonsert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, ny på forumet, håper jeg poster på riktig sted. Jeg skal ha ny flatskjerm, og kommer til å handle en av de nye Panasonic modellene. Men jeg lurer på hvor stor skjerm jeg kan ha? Kommer til å sitte drøyt 3 meter fra TV'en, og har fått forskjellig svar i ulike butikker mht hvilken størrelse som er passe. Kan jeg bruke 50", eller blir det umulig å lese teksting for eksempel? Jeg skal bruke den til TV titting, film, Xbox 360 spilling og noe data.
    Bent

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skaubjønn
    Heisann, ny på forumet, håper jeg poster på riktig sted. Jeg skal ha ny flatskjerm, og kommer til å handle en av de nye Panasonic modellene. Men jeg lurer på hvor stor skjerm jeg kan ha? Kommer til å sitte drøyt 3 meter fra TV'en, og har fått forskjellig svar i ulike butikker mht hvilken størrelse som er passe. Kan jeg bruke 50", eller blir det umulig å lese teksting for eksempel? Jeg skal bruke den til TV titting, film, Xbox 360 spilling og noe data.
    Bent
    Hvis du sitter 3 meter fra tv'en så vil ikke 50" være noe problemer i det hele tatt. Når det gjelder full HD, så kan du nesten ikke sitte så mye lengre vekk enn 3 meter for å få utnyttelse av det (i forhold til hd-ready). Hvis du ser på vedlagt link så bør du ikke sitte lengre borte enn 6 feet for å få full utnyttelse av full hd (vs hd-ready), men du skal kunne se forskjell opp til 10 feet (3 meter). Dette gjelder 50".

1080p charted: Viewing distance to screen size - Engadget HD

Disse tallene og denne grafen kan nok diskuteres, men tror alikevel at du trygt kan kjøpe en 50" når du sitter 3 meter fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Astensland. Da venter jeg til den nye modellen kommer i 50" :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd. Vennligst diskuter pris og forhandler under produkt- og prisjakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

THX-mode på PZ800

...får prøve meg med et teknisk innlegg da ops:

PZ800-serien skal ha noe de kaller "THX mode". Sakset fra en amerikansk side: "In addition, each THX Certified display will feature a proprietary video setting, THX Movie Mode, to recreate the cinema experience of movies on DVD, Blu-ray, HD-DVD and broadcast television in the home. "

Er det så enkelt at det er et valg i menyen som heter "THX mode"? Høres ut som om det kan være lett å få fine bilder på denne tv'en.

Og nå håper jeg at det snart blir mulig å skaffe seg en 50 tommer her til lands, all denne ventingen gjør meg gaaaaaaaaaaaaaaaaaal :-D

-Ørnulf.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer dette THX systemet på tv? Sik som jeg er kjent med THX så handler dette om lyd og ikke bilde. Er dette lisensiert av Lucas eller er det et annet system og ikke minst. Hvordan blir denne sertifiseringen utført?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fant litt mer om THX her

Utklipp: "THX Movie mode sets the display’s gamma, luminance, color temperature and other settings to match the levels found in the professional post-production studio where movies are produced."

Les mer her: PANASONIC INCORPORATES THX CERTIFICATION IN ITS 2008 PZ800 VIERA HD PLASMA TELEVISION SERIES 46-58 Inch | ItCoupe - Tech News

Ser jo ut til å være spennende saker :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Denne "THX Movie mode" virker svært spennende.
    Får håpe den faktisk fungerer godt i praksis.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ørnulf
    Utklipp: "THX Movie mode sets the display’s gamma, luminance, color temperature and other settings to match the levels found in the professional post-production studio where movies are produced."

Les mer her: PANASONIC INCORPORATES THX CERTIFICATION IN ITS 2008 PZ800 VIERA HD PLASMA TELEVISION SERIES 46-58 Inch | ItCoupe - Tech News

Ser jo ut til å være spennende saker :-)
    Det virker litt fishy for en slik standard er forskjellig fra film til film og selskap til selskap. Hver film lysettes ikke på den samme måten så litt underlig er jo dette. Jeg tipper det høres mer forseggjort enn det kanskje er.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spec for PZ800E

Her er spesifikasjoner for PZ800E

http://www.produkte.panasonic.de/product/product.asp?sStr=5@-@1@13@40@41@@@@@TH-50PZ800E@Viera|Plasma-Bildschirme@&altMod=N&upper=&prop=

Ser ut som Panasonic Germany er først med å legge ut den europeiske modellen. THX er ikke nevnt, tror ikke de europeiske modellene er THX sertifisert, mener jeg leste noen innlegg på AVSforum om det.

Kan heller ikke finne noe om utvidede kalibreringsmuligheter :sad:

Side 24 av 57 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •